Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Du har en vecka på dig att ha så mycket sex du kan för att sedan få en valfri bil med fri bränsle osv.

Du får behålla bilen så länge du vill, dock tas bilen ifrån dig omedelbart om du har sex.

Hur länge tror du att du stått ut? :lol:

(frågan kom upp på fest igår)

• Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du har en vecka på dig att ha så mycket sex du kan för att sedan få en valfri bil med fri bränsle osv.

Du får behålla bilen så länge du vill, dock tas bilen ifrån dig omedelbart om du har sex.

Hur länge tror du att du stått ut? :lol:

(frågan kom upp på fest igår)

Vem fan bryr sig om att ha bil när det finns taxi? Möjligen folk på landet o de får inte knulla mkt ändå.

Postad

Så frågan är alltså: Du får ha så mycket sex du kan under en vecka, sen återgår till precis den vanliga vardagen, med skillnaden att du får en valfri bil så länge du vill.. Hmm.. En riktig nöt!

Postad

Så kul är det väl ändå inte att åka bil? Bor man i eller i nära anslutning till en storstad har man oftast väldigt liten nytta av en bil. Visst, det kan säkert vara coolt att lyxåka till IKEA nån gång ibland.

"Bil som intresse" inbillar jag mig att främst landsortsbor har.

Frågan blir ju intressantare om man får något av värde för besväret. Några tusenlappar i veckan till exempel.

Postad
Haha, kul skämt. Eller du var seriös?

Helt seriös. Jag är iofs inte bonnläpp så mitt bilintresse sträcker sig ungefär till hur väl de fungerar som transportmedel. Visst, det hade varit kul att få en sportbil men jag skulle aldrig köpa en själv eller på annat sätt göra ngt för att få en (exempelvis avstå från sex).

Postad

Att tillfälligt (säg en vecka) kostnadsfritt få ratta en Bugati Veyron, på bekostnad av att inte kunna doppa? Hell yes!:shock: Jag tror t.o.m. att jag tar bilen två veckor.

Hur fan tänker ni people?

Postad
Att tillfälligt (säg en vecka) kostnadsfritt få ratta en Bugati Veyron, på bekostnad av att inte kunna doppa? Hell yes!:shock: Jag tror t.o.m. att jag tar bilen två veckor.

Hur fan tänker ni people?

Du har nog missförstått. Frågan är hur länge man hade stått ut. Visst, jag hade väl kunnat ta biljäveln i några veckor, varför skulle man inte göra det om man får avbryta när man vill?

Man borde ju ställas inför valet ifall man tar bilen så får man aldrig mer ha sex (men behålla bilen).

Postad
Du har nog missförstått. Frågan är hur länge man hade stått ut. Visst, jag hade väl kunnat ta biljäveln i några veckor, varför skulle man inte göra det om man får avbryta när man vill?

Man borde ju ställas inför valet ifall man tar bilen så får man aldrig mer ha sex (men behålla bilen).

Nej, jag hajjar nog frågeställningen. Ponera dock att man efter en månad står och blickar ut över skönheten (bilen alltså) med plågsamt tung pung. Då blir det värre.

Din andra frågeställning är nog för obvious. Då snackar vi verkligen att definitivt ge avkall på en mänsklig drift för något materiellt.

Postad

säg att det är en nissan GTR eller något i den stilen. hade ju blivit en incentiv att inte knulla helt klart. känns som det finns risk att man hade orkat härda ut på tok för länge :oops: . vid varje enskilt tillfälle blir det ett jobbigt beslut. får man på förhand välja tiden med någon konktrakt om hur länge det ska gälla kanske man hade valt något år, men veta att bilen ryker direkt hade man säkert lurat sig själv att härda ut 5-10år.

Postad
Nej, jag hajjar nog frågeställningen. Ponera dock att man efter en månad står och blickar ut över skönheten (bilen alltså) med plågsamt tung pung. Då blir det värre.

Din andra frågeställning är nog för obvious. Då snackar vi verkligen att definitivt ge avkall på en mänsklig drift för något materiellt.

Tack för att du förstod, blev lite rädd för där ett tag.

Postad
säg att det är en nissan GTR eller något i den stilen. hade ju blivit en incentiv att inte knulla helt klart. känns som det finns risk att man hade orkat härda ut på tok för länge :oops: . vid varje enskilt tillfälle blir det ett jobbigt beslut. får man på förhand välja tiden med någon konktrakt om hur länge det ska gälla kanske man hade valt något år, men veta att bilen ryker direkt hade man säkert lurat sig själv att härda ut 5-10år.

Exakt, det är inte frågan i sig som är intressant. Jag startade inte tråden för att luska ut hur bilkåta ni är utan för vad olika begär kan göra med en. Hade jag själv haft en Alfa Romeo 8c eller liknande med fri soppa och fria omkostnader hade det krävts mycket för att jag frivilligt skulle lämna den till skroten för att hoppa i säng. Även om jag naturligtvis gjort det tillslut. Frågan är hur länge man stått ut?

Postad
Så kul är det väl ändå inte att åka bil? Bor man i eller i nära anslutning till en storstad har man oftast väldigt liten nytta av en bil. Visst, det kan säkert vara coolt att lyxåka till IKEA nån gång ibland.

"Bil som intresse" inbillar jag mig att främst landsortsbor har.

Frågan blir ju intressantare om man får något av värde för besväret. Några tusenlappar i veckan till exempel.

Helt seriös. Jag är iofs inte bonnläpp så mitt bilintresse sträcker sig ungefär till hur väl de fungerar som transportmedel. Visst, det hade varit kul att få en sportbil men jag skulle aldrig köpa en själv eller på annat sätt göra ngt för att få en (exempelvis avstå från sex).

Jag undrar seriöst om ni spelar korkade eller om det ni skriver är vad ni tänker.

Om det är det sistnämnda så vill jag informera er om att det inte är "bonnläppar" som har fina bilar.

Det är framgångsrika personer med mycket pengar, kan du komma på EN förmögen person, kändis/företagsledare (förutom Ingvar Kamprad, som jag skulle klassa som "framgångsrik bondläpp") som inte har ett schysst åk?

Man måste inte ha ett genuint bilintresse för att ha en fin/dyr bil, har man pengarna så har man såklart en bil som matchar detta. Det är ju statusprylen no 1, inom alla kategorier.

Kom in i matchen nu. Vill ni berätta mer om hur hippa ni är som åker taxi så kan ni väl ta det sinsemellan på PM, ok? :-)

Postad
Jag är iofs inte bonnläpp så mitt bilintresse sträcker sig ungefär till hur väl de fungerar som transportmedel.

Vad ska man med en "valfri bil" till om man inte kan använda den som brudmagnet?

Det känns som att kommentarer till det du skriver är överflödigt. :mrgreen:

Postad
Det är framgångsrika personer med mycket pengar, kan du komma på EN förmögen person, kändis/företagsledare (förutom Ingvar Kamprad, som jag skulle klassa som "framgångsrik bondläpp") som inte har ett schysst åk?

Man måste inte ha ett genuint bilintresse för att ha en fin/dyr bil, har man pengarna så har man såklart en bil som matchar detta. Det är ju statusprylen no 1, inom alla kategorier.

Du lär ju knappast få mig att bli bilintresserad genom att kalla mig korkad och påpeka att namnlösa förmögna personer, kändisar/företagsledare har fina bilar. Det ligger liksom i mitt genuina ointresses natur att jag inte bryr mig. Det skulle inte ge mig någonting att ha en flashig bil parkerad här utanför. Jag har användning för bil kanske nån gång i månaden. Det är troligt att jag inte ens skulle få anledning att använda bilen innan jag fick tillfälle att nuppa nästa gång.

Grundfyllediskussionen om att ge upp sex för materiella belöningar har jag haft några gånger. Och jag skulle nog kunna vara utan bra länge för en rätt blygsam belöning.

Och att det inte är landsortsbor som köper lyxbilar är knappast ett argument mot påståendet att det är de som drömmer mest om dem och har störst nytta av dem. Eller hur?

Postad
Vad ska man med en "valfri bil" till om man inte kan använda den som brudmagnet?

Men det kan du ju ändå? Inte så att brudmagnetsvärdet i en bil sträcker sig till att knulla i baksätet. Jag tänker mig snarare att man har bilen ett par veckor, och använder den till att styra upp en massa framtida ligg.

Postad
Men det kan du ju ändå? Inte så att brudmagnetsvärdet i en bil sträcker sig till att knulla i baksätet. Jag tänker mig snarare att man har bilen ett par veckor, och använder den till att styra upp en massa framtida ligg.

Du menar alltså att man i teorin kan hyra en grym bil i detta syfte?

Sneaky, sneaky!

Postad

Och att det inte är landsortsbor som köper lyxbilar är knappast ett argument mot påståendet att det är de som drömmer mest om dem och har störst nytta av dem. Eller hur?

+1 på den. Precis vad jag menar.

En Ferrari eller vad nu nöten i bilväg råkar vara lockar mig inte en tusendel av vad sex gör. Och då är jag ändå snart 30 med förmodad snart vikande potens.

Det är som om jag skulle ställa frågan... umm... "hur länge skulle ni gå utan sex om ni under den tiden fick hur många feta Warhammer armeér som helst helt perfekt målade?"

Nu spelar jag inte Warhammer men det lär vara lika ointressant för en bilintresserad som en fet sportbil hade varit för mig. Det enda intresset jag hade haft i att enkelt och gratis fixa mig ett vrålåk är hur mycket pengar jag hade kunnat få för den.