Gå till innehåll

Max-volla-money-mangement-strategi


Tomte

Recommended Posts

Jag har prövat en rolig grej med målet att få skitahög volla på bankrullen utan att busta. Jag laddade in $10 på en pokersite. Sedan gjorde jag följande:

 

1. Dela upp min BR på 5 delar.

2. Gå in på det högsta bord som du kan med 1/5 av din BR.

3. Spela tills du antingan torskar stacken eller 5-dubblar den (minst). När man startar som shortstacker brukar det ta ett par timmar max innan endera händer.

4. Börja om på 1.

 

På detta sätt spelar jag alltid med extremt hög volla, men backar ändå ned till lägre bord när det går kasst. Att backa ned till lägre bord om det går kasst är otroligt viktigt, annars blir det bust.

 

Just nu är min BR på $300, men den kan lika gärna vara den dubbla eller halva om ett par timmar. Om/när jag når $500 tar jag ut hälften.

 

Om jag gular rullen så är det inte så dyrt att sätta in $10 till.

 

Visst låter det skoj!!! :mrgreen:

 

 

 

 

edit: Jag KAN stava till "management"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog jätteskoj de gånger man går upp till $300. Mer av ett sömnpiller när man harvar runt på NL10 och lägre efter en dålig start.

 

Förslag för att du inte ska somna: köp in dig med halva din BR om din BR hamnar under en viss nivå och busta då ifall du inte förmår dig att bry dig om så lite pengar. Övergå sedan till den fortfarande djupt oseriösa strategin med 1/5 av rullen när du kommit upp en bit i BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...