Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Av ngn dum jäkla anledning så kan jag inte logga in på min msn. Och den har även strulat fram och åter med att logga ut-och-in senaste veckorna.

Jag får följande felmeddelande: felkod 81000314

Kan ngn av alla duktiga här på forumet hjälpa mig.

ps. Det händer på mer än en dator men samma router.

Postad

Jag kommer in genom miranda och windows messenger, men inte Windows Live Messenger... (vanliga MSN alltså)..

Antar att de e lika bra så man kan fokusera på spelet... och iom att de andra fungerar så jag kan ju sköta jobbet med...

Postad
Jag kommer in genom miranda och windows messenger, men inte Windows Live Messenger... (vanliga MSN alltså)..

Antar att de e lika bra så man kan fokusera på spelet... och iom att de andra fungerar så jag kan ju sköta jobbet med...

WLM använder nyare version av msnp(protokollet) än Messenger och Pidgin gör...antagligen testar MS nåt som gått på tok i nya protokollet :)

Postad
Sådär ja. Då har man laddat ner pidgin, installerat den och ska starta upp.

"anslutningsfel från notificationservern. Kan inte ansluta".

Kul det här med msn :(

Kanske en viss operatör då?

Jag testade logga ut och in och det fungerar.

Använd jabber (XMPP), det är bland annat:

Decentralized -- the architecture of the Jabber network is similar to email; as a result, anyone can run their own Jabber server, enabling individuals and organizations to take control of their IM experience.
går inte ner med en server som strular :)

http://www.jabber.org/web/Technology_overview