Gå till innehåll

kluven, FL


Nemesis

Recommended Posts

Motståndaren är 50/11/0.7. Jag är kluuuuuven, vad gör jag på turn?

 

2/4 Limit Holdem

5 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is UTG A:diamond: 8:spade:

Hero raises, 3 folds, BB calls

 

Flop: 6:spade: 5:spade: 4:spade: (4.5 SB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls

 

Turn: 4:diamond: (3.2 BB, 2 players)

BB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon motståndare som du betar denna turn mot?

Jag är lite ringrostig på fl, men ser ingen anledning att beta turn mot någon. Ser inte att han viker några händer vi slår och de dragen han skulle synat med borde bluffa river ofta. Iofs va han passiv, men han bluffar nog river en del ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite ringrostig på fl, men ser ingen anledning att beta turn mot någon. Ser inte att han viker några händer vi slår och de dragen han skulle synat med borde bluffa river ofta. Iofs va han passiv, men han bluffar nog river en del ändå.

 

Anledningen att beta är för värde. Jag tycker att det är en standard värdebet mot den här spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att beta är för värde. Jag tycker att det är en standard värdebet mot den här spelaren.

Vet inte om jag missat något i fiendens range, tror tom den är för bred, men jag orkar inte trixa. Men vi ligger under mot den?

board: 4s5s6s4d
Hand                                         Pot equity	
Ah8s                                           42.15% 	
3s*,9s*,Ts*,Js*,Qs*,Ks*,As*,7*,6*,5*,4*,22-TT 	57.85% 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt din stove men jag hamnar nånstans här när jag snabbstovar turn:

 

Board: 6s 5s 4s 4d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.621% 56.90% 01.72% 15973 483.00 { Ad8s }

Hand 1: 41.379% 39.66% 01.72% 11133 483.00 { TT-22, AJs-A2s, K2s+, Q2s+, J2s+, T2s+, 95s+, 85s+, 74s+, 64s+, 54s, AQo-A2o, K2o+, Q4o+, J7o+, T7o+, 97o+, 87o, 76o }

 

BTW en för bred range ger honom antagligen bättre equity i den här situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt din stove men jag hamnar nånstans här när jag snabbstovar turn:

 

Board: 6s 5s 4s 4d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 58.621% 56.90% 01.72% 15973 483.00 { Ad8s }

Hand 1: 41.379% 39.66% 01.72% 11133 483.00 { TT-22, AJs-A2s, K2s+, Q2s+, J2s+, T2s+, 95s+, 85s+, 74s+, 64s+, 54s, AQo-A2o, K2o+, Q4o+, J7o+, T7o+, 97o+, 87o, 76o }

 

BTW en för bred range ger honom antagligen bättre equity i den här situationen.

Använde propokertools, sen fortsätter han väl inte med händer som J2s, J9, Q8, T9 osv. som du har med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hålstegdrag plus ett överkort min herre, det är ju sju outs...

:-)

 

/Bjorn

 

Skulle vi vet att vi hade sju trygga outs så ska vi ju syna, men det är redan då ganska marginellt.

 

Men vi har ju bara en bombsäker out. Sen har vi upp till 15 orena outs. Så hur många outs vi ska ge oss själva beror helt på vilka händer vi tror att fi checkraisar med.

 

Jag har inte räknat på det, men det känns som att det bör vara ganska close om det är värt det eftersom vi bara får 6-1 ungefär. Dessutom så är det bara om vi träffar färgstegen som vi kan raisa river så våra implicita odds är inte fantastiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vi vet att vi hade sju trygga outs så ska vi ju syna, men det är redan då ganska marginellt.

 

Men vi har ju bara en bombsäker out. Sen har vi upp till 15 orena outs. Så hur många outs vi ska ge oss själva beror helt på vilka händer vi tror att fi checkraisar med.

 

Jag har inte räknat på det, men det känns som att det bör vara ganska close om det är värt det eftersom vi bara får 6-1 ungefär. Dessutom så är det bara om vi träffar färgstegen som vi kan raisa river så våra implicita odds är inte fantastiska.

 

Jo jag menade bara hur den här fi antagligen resonerar. Dock skall jag säga att det förmodligen inte är en helt självklart fold om vi själva sätter oss i hans skor med t.ex. K2o utan spader givet att vi kan anta att Nemesis bettar alla händer i sin handdistribution.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag menade bara hur den här fi antagligen resonerar. Dock skall jag säga att det förmodligen inte är en helt självklart fold om vi själva sätter oss i hans skor med t.ex. K2o utan spader givet att vi kan anta att Nemesis bettar alla händer i sin handdistribution.

 

/Bjorn

 

Jaha sorry jag trodde du pratade om vår syn när han checkraisar turn. Nä alla hans händer har ju minst ett överkort plus hålstege eller två överkort, så jag tror inte att en lösfisk viker så mycket på floppen eftersom han trots allt borde fatta att floppen sällan är optimal för HERO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...