Gå till innehåll

SH $1/2, QQ mot triss på bordet


crillux

Recommended Posts

Titanpoker, $1/2

 

HERO, CO med :Qc::Qd:

 

Preflop:

UTG folds, MP raises, HERO 3-bets, BTN folds, SB folds, BB folds, MP calls.

 

FLOP: :Td::Ts::6c: (2 spelare, pot 7.5 SB)

MP bets, HERO raises, MP calls.

 

Här tänker jag att om han har en T så bör det visa sig genom 3-bet? Eller också blir jag slöspelad och får svida på turn...

 

TURN: :Td::Ts::6c::Th: (2 spelare, 5.5 BB)

MP checks, HERO bets, MP raises, HERO ...

 

Det här tycker jag är knöligt. Mitt selektiva minne säger mig att fi alltid kommer att ha tian här, men det kommer han förstås inte alltid att ha. Ska vi 3-beta här? Cappar MP så lär vi ju veta. Men han kan väl antagligen sitta på ett sämre par. AA och KK tror jag inte på eftersom det inte cappades pre.

 

Om vi 3-betar och MP cappar så måste vi väl ändå syna ner i den här potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FLOP: :Td::Ts::6c: (2 spelare, pot 7.5 SB)

MP bets, HERO raises, MP calls.

 

Här tänker jag att om han har en T så bör det visa sig genom 3-bet? Eller också blir jag slöspelad och får svida på turn...

 

Tycker det är en rätt uppenbar raise. Fi kommer skjuta med luft relativt ofta och du kommer vilja höja med sämre händer rätt ofta så om inte annat av balanshänsyn känns det givet att höja med överpar.

 

TURN: :Td::Ts::6c::Th: (2 spelare, 5.5 BB)

MP checks, HERO bets, MP raises, HERO ...

 

Det här tycker jag är knöligt. Mitt selektiva minne säger mig att fi alltid kommer att ha tian här, men det kommer han förstås inte alltid att ha. Ska vi 3-beta här? Cappar MP så lär vi ju veta. Men han kan väl antagligen sitta på ett sämre par. AA och KK tror jag inte på eftersom det inte cappades pre.

 

Om vi 3-betar och MP cappar så måste vi väl ändå syna ner i den här potten?

 

Tycker knappast att man kan utesluta AA/KK, många spelare cappar aldrig ur position heads up i dessa lägen och det finns en hel del fördelar med att inte göra det då det läcker en hel del info.

 

Att folda handen antingen här eller på river finns inte på världskartan, potten är för stor och din hand för stark för det.

 

Givet att vi som jag ser det måste syna en cap ser jag inte att det finns värde i trebetta utan jag skulle bara syna ned.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men hej.

 

10 känns ju givetvis helt utesluten , a 10? knappast troligt.

För mig är handen självspelande , sätter fi på jj.

Degen åker garanterat in på turn, all deg.

har han Kk eller AA så vet vi till nästa gång.

tror du leder klart här de flesta fall.

 

Hurru ditt no limit troll, här diskuterar vi faktiskt riktig poker!

8-):mrgreen::-P

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar oftast flopp och höjer turn istället. Men spelat så här så 3-betar jag turn och synar ner en cap.

 

Om hans range är 55-AA,AT så har vi 67.4% equity:

 

Board: Td Ts 6s Th

 

Wins Ties Equity

31.59% 1.00% 32.59% ( 55,66,77,88,99,JJ,QQ,KK,AA,AT )

66.41% 1.00% 67.41% ( QcQd )

 

Med tanke på att han bara cappar oss med bättre så är det kanske close.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar oftast flopp och höjer turn istället. Men spelat så här så 3-betar jag turn och synar ner en cap.

 

Om hans range är 55-AA,AT så har vi 67.4% equity:

 

Board: Td Ts 6s Th

 

Wins Ties Equity

31.59% 1.00% 32.59% ( 55,66,77,88,99,JJ,QQ,KK,AA,AT )

66.41% 1.00% 67.41% ( QcQd )

 

Med tanke på att han bara cappar oss med bättre så är det kanske close.

 

Är det inte rimligt att anta att han även öppnar med KT från denna position? Kanske t.o.m. QTs? Om vi istället antar att han har en range på {55+ AT, KT} kommer vår equity sjunka till ungefär 62% är dock inte säker på att alla fi är så här aggro med ett underpar. Å andra sidan är det heller inte omöjligt att fi försöker semibluffa bort oss med AK även om det kanske är ett muppspel?

 

Tror inte skillnaden mellan syn turn, syn river och trebet, syna cap syna river är jättestor så länge vi aldrig foldar så kan jag köpa båda linjerna.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte rimligt att anta att han även öppnar med KT från denna position? Kanske t.o.m. QTs? Om vi istället antar att han har en range på {55+ AT, KT} kommer vår equity sjunka till ungefär 62% är dock inte säker på att alla fi är så här aggro med ett underpar. Å andra sidan är det heller inte omöjligt att fi försöker semibluffa bort oss med AK även om det kanske är ett muppspel?

 

Tror inte skillnaden mellan syn turn, syn river och trebet, syna cap syna river är jättestor så länge vi aldrig foldar så kan jag köpa båda linjerna.

 

/Bjorn

 

Jo absolut, jag slarvade. Trodde fi hade 3-betat eller nåt.

 

Som sagt jag hade 3betat. Räknat ner sannolikheten att han har T eller AA-KK och trott mer på PP eller 6:a. Men det är möjligt att det är fel och att syn är bättre. Är det close så brukar jag luta åt lös aggro hållet för att få mer värde av händer i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar ofta flopp för att jag inte tror att han har ett skit och att han kommer att beta igen på turn med sitt skräp.

 

Som spelat och när han raisar turn så var min första tanke att det var en enkel 3-bet. Nu har vi ju ingen info om fi men de flesta öppnar väl ändå KT, JTs och QTs från MP. T9s och är inte alls osannolikt heller. AA och KK är inte osannolika eftersom det är HU och det är inte alls ett givet spela att cappa dem OOP. Vi får nog slänga in några AK och liknande också i hans handdistribution men nedvärdera dem.

 

Jag gjorde en körning i HEranger:

 

Results from http:\\http://www.HoldEmRanger.com

3,872 evaluations, 88 hole card combos

 

Board: Td Ts 6c Th

 

Wins Ties Equity

35.56% 0.59% 36.15% ( JJ, QQ(70), KK(70), AA(70), 99-66, 55(70), AQs(10), AKs(20), ATs, A6s, KTs, QTs(80), JTs(80), T9s(60), AQo(10),AKo(20), ATo, KTo(80), QTo(60), JTo(60) )

63.26% 0.59% 63.85% ( QcQd )

 

Jag famlar naturligtvis mycket i mörker här eftersom vi inte vet ett smack om fi, men det verkar alltså som att vi inte har equity att 3-betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag famlar naturligtvis mycket i mörker här eftersom vi inte vet ett smack om fi, men det verkar alltså som att vi inte har equity att 3-betta.

 

Jag kan inte hjälpa till här tyvärr då jag bara har 36 händer på Fi.

 

Innan vi kör resten av handen vill jag dra upp ett litet sidospår. När vi höjer pre och blir 3-bettade OOP, vilka faktorer är då viktiga för om vi ska cappa eller inte. Det här är ett område som jag har otroligt dålig koll på. När ska det cappas? När ska det synas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hjälpa till här tyvärr då jag bara har 36 händer på Fi.

 

Innan vi kör resten av handen vill jag dra upp ett litet sidospår. När vi höjer pre och blir 3-bettade OOP, vilka faktorer är då viktiga för om vi ska cappa eller inte. Det här är ett område som jag har otroligt dålig koll på. När ska det cappas? När ska det synas?

 

Vi är i position om jag förstår dig rätt. Om vi väljer att cappa överhuvudtaget så måste vi se upp så att vår range inte blir alltför snäv. Problemet är främst informations läkage. (eftersom det är enkelt att ta reda på om vi har +50% equity) Så lägg till några suited connectors och K höga händer för balans så fi inte alltid kan sätta oss på typ AT+, 77+.

 

Vad säger ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hjälpa till här tyvärr då jag bara har 36 händer på Fi.

 

Innan vi kör resten av handen vill jag dra upp ett litet sidospår. När vi höjer pre och blir 3-bettade OOP, vilka faktorer är då viktiga för om vi ska cappa eller inte. Det här är ett område som jag har otroligt dålig koll på. När ska det cappas? När ska det synas?

 

Pratar du om HU? Jag cappar sällan OOP HU. Multiway ger man ofta upp för mycket värde att inte cappa sina bästa händer, men jag cappar även bra multiway händer som tex OJs, dels för att vi oftast har vår del av equity och för att det ger oss bättre odds om vi hanmnar i dragläge längre fram i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratar du om HU? Jag cappar sällan OOP HU. Multiway ger man ofta upp för mycket värde att inte cappa sina bästa händer, men jag cappar även bra multiway händer som tex OJs, dels för att vi oftast har vår del av equity och för att det ger oss bättre odds om vi hanmnar i dragläge längre fram i handen.

 

Vi var IP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså det är inte exakt uppenbart vad du frågar men det finns två huvudscenarion som jag ser det.

 

1) Du höjer först in från t.ex. tidig eller mellanposition och blir trebettad av en spelare som inte sitter i mörken dvs du kommer vara ur position resten av handen. Här cappar jag i princip aldrig utan read utan bara om jag vet att fi antingen är ytterst primitiv och inte förstår vad en cap betyder för min handstyrka eller om fi är en manic som kan tänkas trebetta med massa skräp.

 

2) Du höjer först in och blir trebettad från någon av mörkarna, dvs du kommer sitta i position resten av handen. Här cappar jag med alla mina starkare händer plus lite blandade halvhöga suited connectors och sådana händer där det kan finnas en vits med att checka bakom på en flopp.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså det är inte exakt uppenbart vad du frågar men det finns två huvudscenarion som jag ser det.

 

1) Du höjer först in från t.ex. tidig eller mellanposition och blir trebettad av en spelare som inte sitter i mörken dvs du kommer vara ur position resten av handen. Här cappar jag i princip aldrig utan read utan bara om jag vet att fi antingen är ytterst primitiv och inte förstår vad en cap betyder för min handstyrka eller om fi är en manic som kan tänkas trebetta med massa skräp.

 

Det var precis detta första scenario jag var ute efter. Ledsen om jag var otydlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men han frågade ju om vilka händer vi cappar mot en 3-bet OOP. Det var ju ett sidospår och har inte direkt med den här handen att göra. Jag antar att Crillux började fundera på detta iom att vi sa att man inte kan avskriva AA,KK för fi i handen bara för att han inte cappade pre.

 

Jepp, precis så jag menade.

 

Jag har aldrig upplevt det som något större problem på fullring eftersom det är ytterst sällan man öht blir 3-betad pre på 1/2 och 2/4. SH är uppenbarligen en helt annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...