Gå till innehåll

När spelar du som bäst?


Von oben

Recommended Posts

Själv spelar jag Poker bäst som halvfull-så är det.Fått ett flertal bevis för detta under min korta pokersejour.

Vad beror det på?

ANTAGLIGEN är jag för tight nykter.Dessutom stör mig inte upp och nedswings i spelet så mycket när litet salongsberusad.Jag är i bäst balans poker mentalt sett halvfull,och därmed kommer också resultaten.

Därmed FALLER det allmänna rådet att ALLTID bara spela helt nykter!

Individer är OLIKA.Poker spelas av INDIVIDER.

Det är viktigt att fatta det.

När spelar Ni Ert A-game bäst/lättast?

 

* Poll-liknande, till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelar jag Poker bäst som halvfull-så är det.Fått ett flertal bevis för detta under min korta pokersejour.

Vad beror det på?

ANTAGLIGEN är jag för tight nykter.Dessutom stör mig inte upp och nedswings i spelet så mycket när litet salongsberusad.Jag är i bäst balans poker mentalt sett halvfull,och därmed kommer också resultaten.

Därmed FALLER det allmänna rådet att ALLTID bara spela helt nykter!

Individer är OLIKA.Poker spelas av INDIVIDER.

Det är viktigt att fatta det.

När spelar Ni Ert A-game bäst/lättast?

 

* Poll-liknande, till Poker OT - QoS *

Instämmer till fullo. Tror det beror på att jag tappar greppet om pengarnas värde när jag spelar full och därmed vågar spela ut.

 

Finns dock klara nackdelar med fylleliret. Lättare att toktilta på fyllan och det kan bli dyrt. Även lättare att göra feltryckningar. Vidare så blir man (jag) ganska alkoliserad av att sitta och hinka bärs i 12 timmar i sträck. Som tur är så jobbar jag mån-fre, annars hade det spårat ur fullständigt. Har fått försmak av hur det blir på semestrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar aldrig full, men kanske ska testa det då det går åt helvete på cashgames=) på turneringar däremot spelar jag oftast riktigt riktigt bra.. synd att man inte har rd att vara med i dom större turneringarna bara, men men det kommer väl inom sinom tid.

så i turneringar spelr jag som bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag spelar bättre och bättre ju fler potter jag vinner.

 

Samma här! Förlorar jag flera stora potter i början av sessionen så brukar jag spela sämre efteråt. Borde kanske följa Swede:s råd att sluta spela om sessionen börjar dåligt och sedan börja lira på nytt lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ!

Spelar Ni fulla går det åt håsicke.

Pröva salongsberusad dock.Rekommenderas å det varmaste.Själv spelat det idag igen-och det slår ALDRIG fel-ny ganska så "relativt"(spelar bara shorthanded fixed limit)massiv vinst.

Någonting beror det på,det är säkert.

Notera dock att jag spelar mitt absoluta A-game under några bärs inverkan.Klarar Ni inte det så fortsätt för all del spela spik nyktra.Var man åt sig själv.Det det handlar om är att spela A-game,dopad eller inte!

För övrigt anser Big John Daly att några av de BÄSTA rundor golf han spelat,det har han gjort halvfull eller på bakfyllan.Fakta,och det är ONEKLIGEN så att alkohol har en dämpande inverkan på mental press.

NEJ-dags för mera bertil!......och mera POKER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

altså, jag kom på detta trick för ett tag sen också, jag har alltid gillat dart o golf, kanske inte så skoj o titta på men som sporter e dom skoj att utöva, ivf så har man ju hört historier precis som du just sa om att dom tagit en eller två bärs innan för att dämpa nerverna och det har hjälpt dom.

 

det är ju fakta att de bästa dart spelarna hinkar bärs för att dämpa nerverna innan sina kast, det e därför dart inte får vara med i OS tex.(?)

 

ivf jag brukar köra ett par folköl under mina sessioner, 2-3st e lagom på en 2-3timmars period, man blir inte alls berusad, men man blir precis vad jag kallar partymode, ni vet när man sitter på förfesten o klunkar i sig första glaset, precis så ska man vara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat spela salongsberusad och apad. Båda gick rätt så kasst faktiskt! :D

När jag var salongs var det rätt så kul å spela och allt kändes bekymmersfritt. Kände att man började tappa omdömet lite grann, t.e.x. gjorde jag ett gäng många dåliga calls! Typ "Äh, vafan nå är det lika och calla pot-raise med min 2 outare" :-)

 

När jag provade spela helt apad gick det däremot inte alls. Den gången lirade jag en SnG på Pacific och åkte ut väldigt tidigt med A2o eftersom jag tagit fel och trott att det var AA jag höll i :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar bäst på natten. Ofta ska det vara efter något glas vin så jag är lite lösare än vanligt. Sen fram mot 5 tiden på morgonen då vinet lämnat kroppen ska det vara en stor mugg med kaffe (väcker mig och sätter en otrolig fart på magen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början av en bra session skulle jag säga, då är jag otroligt koncentrerad och ser klart på alla möjligheter (t.ex. med framgång se att nån är svag och sätta in en bra bet för att ta potten) och risker (t.ex. att korrekt folda top pair med hyfsad kicker efter visad styrka).

 

Går det bra för länge börjar jag slarva, likaså om det börjar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag e motsatsen, jag spelar alltid oerhört kasst i början av mina sessions, blir lixom lite av ett feelingout stadie där jag oftast målar in mig i hörnet i ett par potter, men får information för det o tar igen senare :P

 

till han som spelade "apad", gör inte d =) vi pratade om ett par bärs max, 1-2 öl e inte tillräckligt för att tappa omdömme, man blir i partymode, svårtiltad och det e nästan som man "förstärker" sig själv, e man duktig spelare blir man bättre, omg detta är ett scientific breakthrough :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alkohol är förödande för mig. Behövs bara 2-3 öl för att jag ska hitta helt sanslösa lägen att syna och höja för spänningens skull. "Pottodds är för fegisar" beskriver bäst mitt spel vid minsta onykterhet. Nykter har jag däremot hittat ett riktigt bra spel med lagom många bluffar och jag KAN lägga AQs när någon höjt UTG, vilket är otänkbart när jag är onykter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar kanonbra poker efter 2 flaskor Rött, 5 liter jordgubbsmjölk och två salta pinnar instoppade i näsan. Missar jag floppen sätter jag på en repris av antikrundan på högsta volym, öppnar fönstret och skriver ERIK PRYDZ 14 gånger.

 

men det finns säkert andra bra sätt också

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...