Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

PokerStars Game #20169551626: Tournament #200800001, $200+$15 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2008/09/05 15:15:50 ET

Table '200800001 314' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: ftftft (2415 in chips) is sitting out

Seat 2: ostatepoke45 (3605 in chips)

Seat 3: HERO (2015 in chips)

Seat 4: Roywing (5840 in chips)

Seat 5: Glocauer (3400 in chips)

Seat 6: CaribbeanKid (750 in chips)

ostatepoke45: posts small blind 15

HERO: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :Qs::Qc:

Roywing: folds

Glocauer: raises 60 to 90

CaribbeanKid: folds

ftftft: folds

ostatepoke45: calls 75

HERO: raises 270 to 360

Glocauer: folds

ostatepoke45: raises 3245 to 3605 and is all-in

Vi har spelat 87 händer med ostatepoke45 och vet att han är extremt tight och inte re-raisat en enda gång hittils.

Hur gör ni?

Postad
PokerStars Game #20169551626: Tournament #200800001, $200+$15 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2008/09/05 15:15:50 ET

Table '200800001 314' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: ftftft (2415 in chips) is sitting out

Seat 2: ostatepoke45 (3605 in chips)

Seat 3: HERO (2015 in chips)

Seat 4: Roywing (5840 in chips)

Seat 5: Glocauer (3400 in chips)

Seat 6: CaribbeanKid (750 in chips)

ostatepoke45: posts small blind 15

HERO: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :Qs::Qc:

Roywing: folds

Glocauer: raises 60 to 90

CaribbeanKid: folds

ftftft: folds

ostatepoke45: calls 75

HERO: raises 270 to 360

Glocauer: folds

ostatepoke45: raises 3245 to 3605 and is all-in

Vi har spelat 87 händer med ostatepoke45 och vet att han är extremt tight och inte re-raisat en enda gång hittils.

Hur gör ni?

Fold Isf, eller nej det kanske är vad man borde göra;) Jag sjävl skulle ju anset mig vara Jätteshort med din stack och synat Dirr

Postad

Jättetråkigt svar, men eftersom det är en turnering är det givet (tycker jag): Det är så tidigt och blindsen är så låga att det kommer dyka upp ett bättre tillfälle när du har kontrollen och bestämmer om du ska all-in eller inte.

Det är inte är värt att riskera alla chips redan nu.

Om det hade varit cashgame hade jag övervägt en syn och om jag förlorat den, köpt in mig direkt och fortsatt, förutsatt att det handlade om en överkomlig summa.

Postad
Jättetråkigt svar, men eftersom det är en turnering är det givet (tycker jag): Det är så tidigt och blindsen är så låga att det kommer dyka upp ett bättre tillfälle när du har kontrollen och bestämmer om du ska all-in eller inte.

Det är inte är värt att riskera alla chips redan nu.

Om det hade varit cashgame hade jag övervägt en syn och om jag förlorat den, köpt in mig direkt och fortsatt, förutsatt att det handlade om en överkomlig summa.

Okey, jag vill inte vara elak, men om du inte levlar är du sämst i världen och borde sluta ge råd till folk.

Postad

Han kallsynar raise i SB med dig agerandes efteråt, och sen när du slår upp, så pushar han plötsligt för massiv överbet?

Enligt min erfarenhet rör det sig här nästan alltid om låg-mellanlåg PP a la 66.

För övrigt är 87 händer verkligen inte ett tillräckligt underlag för att bedöma om han är supertight lr inte. Han kan bara hamnat i en period med extremt dåliga kort, vilket gör att han överspelar första spelbara hand han ser.

Jag skulle göra så här:

1. Trycka på tidbank.

2. Ställa mig upp o göra vågen.

3. Göra min "in-your-face"-dance sjungandes Oh Mama med Lilly och Sussie.

4. Göra tre snabba armhävningar med handklappningar mellan varje.

5. Syna

6. Le.

Postad

Jag vill egentligen följa BTrucks tråkiga linje med att folda här och vänta ut ett bättre tillfälle samtidigt säger min erfarenhet mig att FI väldigt ofta överspelar sin mellan/låga pockets här och jag tar nog syn och hoppas på att det är så

Postad

Tack för alla svar!

Så här tänkte jag:

Vi vet att fi är snortight så vilka händer kan han tänkas först syna en raise med och sen vara så pass bra att han kan gå all in, det svaret är ganska enkelt: AA, KK och AK

Vi vet att fi verkar ha viss kunskap om spelet och mycket väl kan se det som att jag försöker squeeza med ett mellan par t ex 66-99 dvs fi kan göra samma spel, även om jag ser det mindre troligt, med även TT, JJ och AQ

Min erfarenhet av hyfade spelare på höga nivåer är de ytterst sällan committar alla chips i detta läge av turneringen och pre flop utan att ha en bra hand.

Om jag foldar har jag mycket marker kvar och det är lite fel läge i turneringen för att gambla.

Så fold vart det.

Hade det varit mot en normal tight spelare hade jag troligen synat, hade det varit på lägre nivå hade jag troligen synat, hade det varit senare i turneringen hade jag troligen synat, men som sagt inte denna gången.

Postad

Okej du tänkte helt fel. Varför skulle han kallsyna ur pos med AA/KK? Antagligen fick han för sig att du squeezade och gick crazy med nån skithand... Folda ALDRIG QQ pre i turrar please, det krävs myyyyyycket extremare lägen än detta.

Postad

Vi vet att fi verkar ha viss kunskap om spelet och mycket väl kan se det som att jag försöker squeeza med ett mellan par t ex 66-99 dvs fi kan göra samma spel, även om jag ser det mindre troligt, med även TT, JJ och AQ

Varför skulle du inte setmina tex 66?

Varför skulle han flatta TT, JJ och AQ?

Min erfarenhet av hyfade spelare på höga nivåer är de ytterst sällan committar alla chips i detta läge av turneringen och pre flop utan att ha en bra hand.

Då är din erfarenhet inte mycket värd

Om jag foldar har jag mycket marker kvar och det är lite fel läge i turneringen för att gambla.

Varför skulle det vara "fel läge att "gambla""? Helt perfekt att få in det som favorit tillräckligt ofta med tillräckligt med pengar i potten!

Så fold vart det.

Dåligt beslut

Hade det varit mot en normal tight spelare hade jag troligen synat, hade det varit på lägre nivå hade jag troligen synat, hade det varit senare i turneringen hade jag troligen synat, men som sagt inte denna gången.

Varför syna senare i turneringen men inte nu?

Du är sämst, om du inte vill lyssna på duktigare spelare och utvecklas så behöver du inte posta handanalyser.

Postad

Svårt att säga beroende på vad för typ av kort han kan ha spelat tidigare, spelar han bara pp eller händer det att han kör AKs AQ osv..

jag skulle callat då det endå är ganska tidigt in i turneringen även om många ofta spelar tight och väntar på bra händer.

Postad

Vi vet att fi är snortight så vilka händer kan han tänkas först syna en raise med och sen vara så pass bra att han kan gå all in, det svaret är ganska enkelt: AA, KK och AK

Folk spelar i princip ALDRIG premiumhänder så. Det lär varit ett mellanpar. Usel fold, för övrigt.

Postad

men TRYCK in steken med huvuvdet före. Hade skrivit TY i chatten innan jag synar och älskat min syn där jag är 80% favorit. Du kan ju folda dig itm om du känner för det. Bedrövligt spelat.