Gå till innehåll

.


DjLuppy

Recommended Posts

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här är en jobbig hand, det är i princip första gången fi synat och inte 3bettat vilket förvånar lite. På river funderar jag på ifall han spelar ett missat färgdrag så vilket jag inte tror men kommer fra till att han förmodligen kan värdebetta sämre händer här tex dom flesta damerna då han lär tro att jag sätter honom på ngt typ av färgdrag här. Set är uteslutet då han garanterat slår den floppen eller turn.

 

'BossMedia Game #796933409: Table Eva 6 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 22:42:49 - 2008/09/08

Seat 1: drakeld ($2020.00)

Seat 2: HoLe ($1667.46)

Seat 3: YAJJA ($323.29)

Seat 4: SKSKSK ($4739.37)

Seat 5: megakillah ($2316.83)

drakeld posts the small blind of $5.00

HoLe posts the big blind of $10.00

megakillah is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SKSKSK Ace of SpadesAce of Diamonds

YAJJA folds

SKSKSK raises $40.00

megakillah calls $40.00

drakeld folds

HoLe folds

*** FLOP *** 6 of SpadesQueen of Hearts5 of Spades

SKSKSK bets $65.00

megakillah calls $65.00

*** TURN *** 6 of SpadesQueen of Hearts5 of Spades9 of Hearts

SKSKSK bets $165.00

megakillah calls $165.00

*** RIVER *** 6 of SpadesQueen of Hearts5 of Spades9 of Hearts5 of Hearts

SKSKSK checks

megakillah bets $555.00

SKSKSK ???

 

Vad sätter vi mig samt Fi på här? Disskuterades i megakillahs db också..

 

BossMedia Game #796886024: Table Eva 6 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 22:05:39 - 2008/09/08

Seat 1: TILTMODE ($2050.00)

Seat 3: HELLoWEEN ($2826.42)

Seat 4: SKSKSK ($2380.64)

Seat 5: megakillah ($3501.68)

SKSKSK posts the small blind of $5.00

megakillah posts the big blind of $10.00

HELLoWEEN is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SKSKSK [X , X]

TILTMODE folds

HELLoWEEN raises $35.00

SKSKSK raises $145.00

megakillah raises $395.00

HELLoWEEN folds

SKSKSK calls $395.00

*** FLOP *** Jack of Hearts4 of Clubs2 of Hearts

SKSKSK checks

megakillah bets $280.00

SKSKSK goes all-in with $1985.64

megakillah folds

*** SUMMARY ***

Total pot $1370.00 | Rake $15.00

Board: Jack of Hearts4 of Clubs2 of Hearts

TILTMODE won ($0.00), mucks

HELLoWEEN won ($0.00), mucks

SKSKSK won ($1370.00), mucks

megakillah won ($0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag var svintrött men spelade ändå vilket inte var det smartaste jag gjort (gör samma misstag varje gång). Spela efter mttklonk => back och samma sak blir det när man är trött.

Blev lite tiltade efter ett par sega potter och slängde 2k på en kille med topset mot min Q-hög..

 

-6440

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. att du ens funderar på att folda AA där gör mig spyfärdig. jag tror dock du har gjort en handanalys för att gnälla på fisk fis fiskiga hand

2.överpar set och heelt tom. mestadels set/överpar. dina underpar borde du syna för sdvalue, set och överpar borde du beta för value och bluffar borde du inte ha i din range ur poss(förutom händer du gör om till bluff)

 

pre synar du 88+ AQ+? synar du med scs och annat så tappar du mycket value med tanke på att fi vet att du är snudd på maniac och stoppar in light samtidigt som du är ur poss. fi har inte alltförbred fyrbetsrange heller så 65an gör sig inte riktigt själ för sitt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. att du ens funderar på att folda AA där gör mig spyfärdig. jag tror dock du har gjort en handanalys för att gnälla på fisk fis fiskiga hand

2.överpar set och heelt tom. mestadels set/överpar. dina underpar borde du syna för sdvalue, set och överpar borde du beta för value och bluffar borde du inte ha i din range ur poss(förutom händer du gör om till bluff)

 

pre synar du 88+ AQ+? synar du med scs och annat så tappar du mycket value med tanke på att fi vet att du är snudd på maniac och stoppar in light samtidigt som du är ur poss. fi har inte alltförbred fyrbetsrange heller så 65an gör sig inte riktigt själ för sitt namn.

 

1. Funderar inte på att folda och det vet du ju med men, ville veta vad folk skulle sätta dig på för händer här, men jag har svårt att se om det är profitablet att syna ett pottbet här då jag inte tror du spelar bara ett bustatfärgdrag såhär. Så i efterhand kändes det lite dumt att inte tänka över handen mer.

 

2. Att du ska ha ett set på den brädan ser jag som väldigt långsökt. 22 och 44 kan man helt räkna bort då det känns rätt kallt att 4betbluffa sånna händer. Här tror jag att eftersom du vet att jag 3bettar A2s+, A9+, K9s+, KJ+, JTo, J9s, 88+ och nästan alla sc här bör du ju inse att det är ett perfekt läge att 4betta då det inte är så vanligt att man 4bettar ur bb utan att ha committat spec. mkt tom. Alltså antar jag att du 4bettar rätt så light i detta fall och kommer garanterat skjuta flop med hela rangen du 4bettar med i princip oavsett flop.

 

Att du ser mig som maniac anar jag lite men vet inte riktigt vad du grundat det på innan mer än att jag 3bettar mkt. Detta borde ju som sagt göra att du 4bettar lightare än mot andra regs.

Planen här var rät spewig men den var att syna och CRAI på alla floppar utan A/K och givetvis dom jag träffade. Här synar jag givetvis inte med sc och låga par då dom sällan floppar bra här.

 

Kan ju tillägga att detta har jag aldrig gjort innan mot dig och är långt från standard men tycker inte det är jättekallt mot ngn som spelar ungefär lika aggro som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, anar jag början på en pissing contest?

 

haha, jag är rätt härdad

 

lol nej det var inte det som var tanken med ngn av händerna. Ville bara ha input på hand 1 sen la mega upp den andra så jag posta den här med, jag är ingen av megakillah-hatersen :lol:

 

edit: förra inlägget blev rätt rörigt men hoppas det framgår hur jag tänker. Sen får ni gärna såga på men förklara gärna vad ni grundar det på etc etc. Anledningen till att jag tog en spewig linje var att jag sa till mig när jag 3bettade var att snart kommer nog mega börja 4betta mig light då jag hade 3bettat knappen rätt många ggr som inte spelade tillbaka mot mig. Och det var precis det som hände och eftersom jag gjort samma som megkillah i sånna hä lägen helt tom spelade jag handen som jag ahde spelat den om jag mött mig själv typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 2 sessioner idag och igår, sammanlagt slutar dom +2098 över ca 2,5h vilket känns lite segt men ändå ok då jag började båda sessionerna med att backa ett inköp. Har försökt spela på turboborden mer då det verkar vara mkt bättre värde där.

 

kan även passa på att säga att jag började läsa The poker mindset igår och är positivt förvånad. Vissa grejer är ju väldigt basic men jag tror jag har mkt att lära där ang. att "jaga" ikapp ett back och att inte kolla hur det går under sessionen då detta brukar göra att jag antingen slutar för tidigt eller spelar för länge. Sen blev jag ganska motoverad av det lilla jag läste så jag ska försöka kolla fler videos och kolla igenom pt lite mer efter sessionerna.

 

Har ett par händer som jag tycker är standard. Eller är jag fel ute?

 

BossMedia Game #798304042: Table Eva Turbo 21 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 15:18:08 - 2008/09/10

Seat 1: Jerico ($2000.00)

Seat 2: SKSKSK ($4296.76)

Seat 3: Bellouet ($3568.15)

Seat 4: igotballs ($1927.90)

Seat 5: fear91 ($1480.52)

SKSKSK posts the big blind of $10.00

Jerico posts the small blind of $5.00

fear91 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SKSKSK 6 of HeartsQueen of Spades

Bellouet folds

igotballs calls $10.00

fear91 calls $10.00

Jerico folds

SKSKSK checks

*** FLOP *** 6 of DiamondsQueen of Hearts4 of Hearts

SKSKSK checks

igotballs checks

fear91 bets $26.25

SKSKSK raises $85.00

igotballs calls $85.00

fear91 folds

*** TURN *** 6 of DiamondsQueen of Hearts4 of HeartsKing of Clubs

SKSKSK bets $185.00

igotballs calls $185.00

*** RIVER *** 6 of DiamondsQueen of Hearts4 of HeartsKing of ClubsAce of Spades

SKSKSK checks

igotballs bets $580.00

SKSKSK calls $580.00

*** SUMMARY ***

Total pot $1746.25 | Rake $15.00

Board: 6 of DiamondsQueen of Hearts4 of HeartsKing of ClubsAce of Spades

Jerico won ($0.00), mucks

SKSKSK won ($1746.25), showed 6 of HeartsQueen of Spades

Bellouet won ($0.00), mucks

igotballs won ($0.00), showed 5 of Hearts8 of Hearts

fear91 won ($0.00), mucks

 

Här blir jag lite konfunderad över vad jag ska göra, att vika är inte ett alternativ här mot betongbarn. Det jag undrar över är mo jag ska checka till honom och låta honom pusha, tror han kan floata en del händer här även fast en vanlig Fi förmodligen aldrig gör detta. Vi har mkt history oh omslaget på floppen gör jag för att få honom att rebluffa. Har han mig slagen kommer vi bli allin iaf så jag undrar om det kan vara profitablet att låta honom slänga iväg sina pengar eller om jag bara ska göra som jag gjorde?

 

Betong är jättespewig och tokaggro för er som inte vet vem det är.

BossMedia Game #798250900: Table Eva 8 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 14:17:12 - 2008/09/10

Seat 1: Betongbarn ($2486.19)

Seat 2: Krillinho1 ($1980.00)

Seat 3: Tai-Pan ($394.88)

Seat 4: Polettii ($743.26)

Seat 5: SKSKSK ($2156.88)

Polettii posts the big blind of $10.00

Tai-Pan posts the small blind of $5.00

Krillinho1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SKSKSK Jack of ClubsKing of Clubs

SKSKSK raises $40.00

Betongbarn raises $166.00

Krillinho1 folds

Tai-Pan folds

Polettii folds

SKSKSK calls $166.00

*** FLOP *** 7 of HeartsKing of Diamonds10 of Spades

SKSKSK checks

Betongbarn bets $266.00

SKSKSK raises $595.00

Betongbarn calls $595.00

*** TURN *** 7 of HeartsKing of Diamonds10 of Spades7 of Spades

SKSKSK? goes all-in with $1395.88

Betongbarn folds

*** SUMMARY ***

Total pot $1522.00 | Rake $15.00

Board: 7 of HeartsKing of Diamonds10 of Spades7 of Spades

Betongbarn won ($0.00), mucks

Krillinho1 won ($0.00), mucks

Tai-Pan won ($0.00), mucks

Polettii won ($0.00), mucks

SKSKSK won ($1522.00), mucks

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kan man ligga efter i plugget efter en vecka? :-D

 

Är det termin 3 som du ska börja på nu? Då behöver du knappt plugga något alls förutom extentor.

 

Hehe, jag var sjuk första veckan så jag missade hela första veckan. Det är alltså inte så viktigt att läsa litteraturen i mark och miljörätt eller? Alltid skönt att få tips från er rutinerade rävar ;-)

 

1. wp

2.större bet turn. på turn skulle jag kunna checka till herr betong pga att som du säger han kan floata rätt ofta. Jag höjjer iaf mer turn och pushar riv.

 

Ty! Jag tror tanken var att slå om större men av ngn anledning blev det för litet. Sen var det flop jag slog om det såg du nog, det är fort. Ok att ge honom ett ev gratisriver här antar jag för att få honom att bomba sin floats..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag var sjuk första veckan så jag missade hela första veckan. Det är alltså inte så viktigt att läsa litteraturen i mark och miljörätt eller? Alltid skönt att få tips från er rutinerade rävar ;-)

 

 

 

Ty! Jag tror tanken var att slå om större men av ngn anledning blev det för litet. Sen var det flop jag slog om det såg du nog, det är fort. Ok att ge honom ett ev gratisriver här antar jag för att få honom att bomba sin floats..

 

Ah. Just det ja. Man inleder med mark- och miljörätt! Hade helt glömt det och syftade på familjerätten och den andra skiten som kommer senare på terminen.

 

Mark och miljö är väldigt knepig och där kan nog behövas en hel del plugg. Framförallt är alla lagar väldigt flummiga och korshänvisar väldigt mycket till andra lagar. Dessutom är ju Annika Nilsson fakultetens tråkigaste lärare och man känner hur mycket hon hatar att föreläsa de (för henne) enkla grunderna om och om igen.

 

Plugga mycket nu och se fram emot en lugn termin med start i oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå affe jag trodde att jag kunde dega :rolleyes:. Fick upp förhoppningarna men resten av terminen låter bra! Men nu ska jag bjuda på gammalt ögongodis från min debut på svs:

 

BossMedia Game #733544862: Table Eva 6 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 04:15:42 - 2008/06/30

Seat 1: Ã…siss ($4403.53)

Seat 2: KakaJr ($5778.87)

Seat 3: denqan ($95.00)

Seat 4: Guybrush ($2000.00)

Seat 5: SKSKSK ($3761.52)

denqan posts the big blind of $10.00

KakaJr posts the small blind of $5.00

Ã…siss is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SKSKSK Ace of Clubs8 of Clubs

Guybrush folds

SKSKSK raises $40.00

Ã…siss raises $160.00

KakaJr folds

denqan folds

SKSKSK calls $160.00

*** FLOP *** 8 of Diamonds7 of Diamonds10 of Clubs

SKSKSK checks

Ã…siss bets $260.00

SKSKSK calls $260.00

*** TURN *** 8 of Diamonds7 of Diamonds10 of ClubsKing of Clubs

SKSKSK checks

Ã…siss bets $880.00

SKSKSK calls $880.00

*** RIVER *** 8 of Diamonds7 of Diamonds10 of ClubsKing of ClubsQueen of Clubs

SKSKSK checks

Ã…siss goes all-in with $3103.53

SKSKSK goes all-in with $2461.52

*** SUMMARY ***

Total pot $7523.04 | Rake $15.00

Board: 8 of Diamonds7 of Diamonds10 of ClubsKing of ClubsQueen of Clubs

Ã…siss won ($0.00), showed hihihi

KakaJr won ($0.00), mucks

denqan won ($0.00), mucks

Guybrush won ($0.00), mucks

SKSKSK won ($7523.04), showed Ace of Clubs8 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit väldigt inaktiv här nu sista veckan av lite olika anledningar. Har en hel del i skolan men och har spelat rätt dåligt tycker jag även fast resultaten varit ok. Känner att jag stannat upp lite i mitt texas spel och valde därför att trappa ner lite på texas ett tag och satsta på att lära mig PLO ordentligt. Har kollat ca 5 filmer på cardrunners sista veckan och känner verkligen att jag plockar upp mkt varje film.

 

Bytte också sajt från ftp till en B2B sida där jag har en riktigt bra deal vilket också gör mkt då värdet är sjukt mkt bättre där. Har försökt kolla lite NL filmer på cardrunners också för att ev. hitta alla hål i mitt spel. Spelar verkligen inte bra mot en del regs på SvS som jag tycker är rätt dåliga men tror det löser sig om jag fixar till mitt spel lite, spela lite tightare och mindre spewigt också :lol:

 

Här är resultaten från jag började spela PLO:

omaharesultatsw7.th.png

 

Sen har jag resultaten från dom sista 30 dagarna av NL spelet på svs här:

EDIT: grafen är i dollar av ngn anledning

graphpokerstatsqu1.th.png

Som ni ser spelar jag nog alldeles för lite för att göra mkt pengar såhär års men det ska jag nog kunna fixa med lite motivation.

 

Ni som spelar PLO får gärna ge tips på bra videos på cardrunners och ev. deucescracked eller vad som helst av värde! Dom jag sett frånär sbrugby, Liu och lefty.

 

Blir nog utgång till Kålles idag så kommer nog inte spela mer om det inte är samma långa skit kö idag igen för då går jag nog hem igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här spelar jag en AA lite tricky. Såg en CR film där Stinger spelar ungefär såhär fast brädan var inte lika dragig då. Får jag för lite värde ur den om jag inte C/R flop? tycker själv att jag hamnar i en jävla sist då.. Tankar?

 

BossMedia Game #806222081: Table Eva 19 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 18:25:16 - 2008/09/19

Seat 1: BoogieNick ($0.00)

Seat 2: Bajselof ($2295.43)

Seat 3: -se7en- ($1925.00)

Seat 4: SKSKSK ($2567.76)

Seat 5: saturmos ($1613.15)

SKSKSK posts the small blind of $5.00

Bajselof posts the big blind of $10.00

-se7en- is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SKSKSK Ace of DiamondsAce of Clubs

-se7en- folds

SKSKSK raises $40.00

Bajselof calls $40.00

*** FLOP *** 6 of Clubs8 of Clubs9 of Spades

SKSKSK checks

Bajselof bets $60.00

SKSKSK calls $60.00

*** TURN *** 6 of Clubs8 of Clubs9 of Spades8 of Hearts

SKSKSK checks

Bajselof bets $180.00

SKSKSK calls $180.00

*** RIVER *** 6 of Clubs8 of Clubs9 of Spades8 of Hearts6 of Hearts

SKSKSK checks

Bajselof bets $420.00

SKSKSK calls $420.00

*** SUMMARY ***

Total pot $1385.00 | Rake $15.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SvS: aäsjgdfoihfgjprkgaådplgåpbåw,bhgpdmbhmpägbw .zvxc..... 6k allinpre KK mot Aq sdmgmdbhgdpq lite whine vfaglamfbghmqegvmr,gv¨åsd.-vbg

¨f

 

Har spelat PLO100 och 5/10 - 7,5/15 på svs med värdelösa resultat på båda, förloade 2 st 6k potter ena var KK mot AQ ai pre och den andra kom direkt efter QQ mot KK allinpre.

 

Har även blivit slaktad av en kanonfsik på PLO100 och har förlorat ett par potter mellan 400 och 800 euro på dom emst underliga sätt..

Låste iaf mitt SvS konto en vecka för att kunna plugga mer ochtog ut hela rullen på B2B.. Ska skotta upp lite deg som jag fått i bonus där sen blir det nog paus ett litet tag alt. bara plo. Har aldrig spelat så dålogt på svs som jag gjort sista veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte bjuda på ngn whine eller skit nu för det är bara tråkigt att höra. Har inte spelat sista dagarna för att jag skulle plugga mkt, det har ju gått grymmt....

 

Skoj skoj #1

Istället var jag hemma i Göteborg och kollade standup i onsdags med Björn Gustavsson, Özz Nuyen (stav.?), Soran Ismael och Måns Möller. Det var nog det sjukaste jag varit med om, alla som inte har varit på ngt sånt MÅSTE göra det! :-D

Har ALDRIG skrattat så mkt nånsin, satt och grät hela sista 30 min och alla var verkligen nästan exakt lika bra. Helt klart värt det! :h: Kan inte bjuda på ngra exempel på skämt då jag antgligen slaktar skämtet eller inte kommer ihåg hela. :lol:

 

Skoj skoj #2

Blev meddragen på Jason Mrazs konsert nere i Lund av min flickvän idag. Var lite halvsugen på att gå, är inget jättefan men det var helt klart också sjukt bra. Blev riktigt överraskad faktiskt, han verkar vara en sjukt soft snubbe!

 

Skoj skoj #3

säkert gammal jag vet men helt klart också skööön.

(han skrattar som min gammla datalärare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...