Gå till innehåll

FL madness!


dekutree

Recommended Posts

Hakar på FL-trenden och postar lite händer, inga direkta reads för min table overlay vägrar fungera.. here goes!:

 

Hand1:

 

Släppa floppen här? Vad gör vi på turn när T träffar?? Hans donkbet på floppen skriker inte styrka direkt tycker jag.. Vad sätter vi honom på??

 

20/40 Limit Holdem

PartyPoker

6 players

Converted at weaktight.com

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is CO T:diamond: A:club:

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 3 folds, UTG calls

 

Flop: K:club: 3:heart: 8:diamond: (7.5 SB, 2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls

 

Turn: T:club: (6.8 BB, 2 players)

UTG bets, Hero calls

 

River: 7:spade: (8.8 BB, 2 players)

UTG bets, Hero calls

 

Final Pot: 10.8 BB

 

Hand2:

 

Cappa pre? Raisa flop istället för turn?

 

20/40 Limit Holdem

PartyPoker

4 players

Converted at weaktight.com

 

Pre-flop: (1.5 SB, 4 players) Hero is SB Q:diamond: K:heart:

2 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls

 

Flop: K:club: 3:spade: 8:club: (6.0 SB, 2 players)

Hero checks, BB bets, Hero calls

 

Turn: T:club: (4.0 BB, 2 players)

Hero checks, BB bets, Hero raises, BB calls

 

River: T:diamond: (8.0 BB, 2 players)

Hero bets, BB calls

 

Final Pot: 10.0 BB

 

Hand3:

 

Hur hade ni spelat denna?

 

20/40 Limit Holdem

PartyPoker

6 players

Converted at weaktight.com

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB A:club: T:spade:

4 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls

 

Flop: T:heart: 7:spade: A:heart: (6.0 SB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls

 

Turn: 3:diamond: (6.0 BB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB 4-bets, Hero calls

 

River: 4:heart: (14.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero calls

 

Final Pot: 16.0 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod! (www.weaktight.com)

 

Hand1:

 

Släppa floppen här? Vad gör vi på turn när T träffar?? Hans donkbet på floppen skriker inte styrka direkt tycker jag.. Vad sätter vi honom på??

 

20/40 Limit Holdem

PartyPoker

6 players

Converted at weaktight.com

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is CO T:diamond: A:club:

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 3 folds, UTG calls

 

Flop: K:club: 3:heart: 8:diamond: (7.5 SB, 2 players)

UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls

 

Turn: T:club: (6.8 BB, 2 players)

UTG bets, Hero calls

 

River: 7:spade: (8.8 BB, 2 players)

UTG bets, Hero calls

 

Final Pot: 10.8 BB

 

Hand2:

 

Cappa pre? Raisa flop istället för turn?

 

20/40 Limit Holdem

PartyPoker

4 players

Converted at weaktight.com

 

Pre-flop: (1.5 SB, 4 players) Hero is SB Q:diamond: K:heart:

2 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls

 

Flop: K:club: 3:spade: 8:club: (6.0 SB, 2 players)

Hero checks, BB bets, Hero calls

 

Turn: T:club: (4.0 BB, 2 players)

Hero checks, BB bets, Hero raises, BB calls

 

River: T:diamond: (8.0 BB, 2 players)

Hero bets, BB calls

 

Final Pot: 10.0 BB

 

Hand3:

 

Hur hade ni spelat denna?

 

20/40 Limit Holdem

PartyPoker

6 players

Converted at weaktight.com

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB A:club: T:spade:

4 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls

 

Flop: T:heart: 7:spade: A:heart: (6.0 SB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB calls

 

Turn: 3:diamond: (6.0 BB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB 4-bets, Hero calls

 

River: 4:heart: (14.0 BB, 2 players)

SB bets, Hero calls

 

Final Pot: 16.0 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Han donkar en snustorr flop och har alltså antingen ett par eller bättre eller ingenting. Det finns inga drag. Du har antingen den bästa handen eller så har du 6 outs som bäst. Varför då höja flop?

 

Hand 2: Jag alternerar lite mellan c/r flop och c/r turn i det här läget. Beror på hur säker du är på att han fyrar av på turn.

 

Hand 3: Antingen snabbt som du, eller så bara syna floppraisen och höja turn. När han cappar turn (om det är cap HU på sajten du spelar) så synar jag bara river om jag inte kompletterar kåken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Wtf, på så många sätt.

 

Hand 2: Checkhöj flopp.

 

Hand 3: Ok, eftersom du har så mycket AK och AQ i din range fram till turn och han kan gå loss med mindre tvåpar. Du borde iofs kolla närmare på hur många kombos det finns av tvåpar:set när han checkraisar turn, måste vara väldig massa fler tvåpar (eller drag) för att det ska vara värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand ett skulle jag nog om jag VERKLIGEN inte hade någon read alls nog folda preflop. Det finns trotts allt en hel del händer som verkligen krossar ATo och oavsett typ av spelare lär dom händerna vara med i hans HD. Sedan kommer visserligen även en Thight spelare ha en del händer vi klår och är fi lös har han ju även en hel del sämre ess men givet fi helt okänd så låter jag nog handen vara.

 

På flopp så släpper jag definitivt, har fi A-hög här har han oss ofta utkickad och har han inte det är det hyffsat många händer som innehåller en kung. Visst, hans spel är rätt så konstigt och skulle därför kunna vara en ren bluff men rent balansmässigt är det här ju nästan den sämsta handen du kan ha så då borde du väl slänga.

 

Hand två så synar jag bara hans trebet preflop. Jag har för mig att jag och Hjort hade en mastodontdiskusion för nått år sedan om det "någonsin" är rätt att cappa out-of-position preflop givet infoläckage och sådant. Vi var nog inte helt överens men jag har i praktiken inkorporerat hans idé om att aldrig göra det då jag anser att den eventuella balanseringstrategi som kanske skulle kunna vara bättre är så marginellt bättre och mycket krångligare att det knappast är värt det. Post flop känns det helt enligt den s.k. boken.

 

Hand tre är nästan helt sjuk att försöka få rätt utan nån slags känsla för hur SB spelar. Jag skulle själv gissa att fi har minst triss i ess men ändå gråtsyna rivern givet att potten är humongus.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all input!

 

1. Kanske lite spewigt, men satte honom på nån svag flopp-träff eller kanske 44-55 när han betar ut floppen sådär, definitivt inte en kung iaf.. sällan man ser det här spelet överhuvudtaget. 77 hade han hur som helst och träffade 7an på river alltså. Känns kanske lite optimistiskt att han ska slänga den, men en dålig flopträff (3a, antagligen har han typ bara a3 i sin range om ens det) eller lägre pp känns inte omöjligt att han slänger, och rena bluffar såklart. Preflop tycker jag nog inte det är så fel ändå..

 

2. Hand två hade fi AK som han spelade sjukt vekt. Han blev väl rädd för färgen kanske.. men checkraisa floppen är nog mest rimligt. Blir man återhöjd så e det väl bara o syna ner.

 

3. Kändes som en drömflop, men blev till en mardröm när turn cappades. Tänkte ändå att aces up var välrepresenterat här och hängde på. Tror det är väldigt få spelare som spelar ett färgdrag såhär, så hade kanske kunnat undvika en turnbet. Får räkna på combos som Hjort skrev! Givetvis hade han 77.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt spel i hand två är ju ett klassiskt slöspel, inte är det väl jättekonstigt att fi sätter dig på TPGK eller bättre? Och gör man det är det väl bara att syna ned... Känns som att handen du faktiskt hade ligger i underkanten av de händer du spelar så här givet att du inte bluffar och gör du det är det väl bättre att låta dig bluffa bort dig med ett skott till.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...