Forzberg Postad 15 September , 2008 Författare Rapport Postad 15 September , 2008 så var kvällens session avklarad, $429. spelade 4-5 timmar, några instressanta händer har ja inte eftersom jag spelade hos en kompis utan PT. otroligt skönt att hitta en stabil session, trots att de bara är 2 inköp plus på 1/2nl, men de va precis vad jag behövde. imorn är det en ny dag, gonatt! 5:e -$840 6:e -$160 8:e +$1970 9:e -$170 11:e -$200 12:e -$36 15:e +$429 ------------------------- Resultat September +$993 Citera
hampulito Postad 15 September , 2008 Rapport Postad 15 September , 2008 Du spelar alla händer du postat riktigt dåligt. 3beta båda kq om du ska spela dom den vs utg+1 kan du vika rätt ofta också men jag 3betar också den relativt ofta. Att syna vs button tycker jag är ok men det ska vara i syfta att spela handen snabbt om du träffar, så tycker du ska slå om direkt på flopen i den handen. Att miniraisa till 20 och sedan vika för omsalg med AT är rena katastrofen ser dessa spel hela tiden mest av svenskar på nl100-nl200. Han kan lätt pusha över med ett starkt drag alternativt en svagare tia. Förstår inte vad du vill uppnå att han ska folda allting du slår? Om han bestämmer sig för att pusha med någonting du slår viker du i vilket fall. Som spelet är syna flop och utvärdera turn, om han är superslaskig kan du slå om flopen och spela för stackar. 97s tycker jag är ok att öppna utg om hela bordet är fullstackat men folda mot fis 3bet ffs! 89of instant fold pre och din push på turn känns superkall då han viker på tok för sällan för att det ska vara profitabelt. Och sluta miniraisa nu! Citera
Forzberg Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Postad 16 September , 2008 Att miniraisa till 20 och sedan vika för omsalg med AT är rena katastrofen ser dessa spel hela tiden mest av svenskar på nl100-nl200. de vart lite rörigt, men ja antar att du menar KQ handen, inte AT? Citera
Forzberg Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Postad 16 September , 2008 Du spelar alla händer du postat riktigt dåligt. 3beta båda kq om du ska spela dom den vs utg+1 kan du vika rätt ofta också men jag 3betar också den relativt ofta. Att syna vs button tycker jag är ok men det ska vara i syfta att spela handen snabbt om du träffar, så tycker du ska slå om direkt på flopen i den handen. Att miniraisa till 20 och sedan vika för omsalg med AT är rena katastrofen ser dessa spel hela tiden mest av svenskar på nl100-nl200. Han kan lätt pusha över med ett starkt drag alternativt en svagare tia. Förstår inte vad du vill uppnå att han ska folda allting du slår? Om han bestämmer sig för att pusha med någonting du slår viker du i vilket fall. Som spelet är syna flop och utvärdera turn, om han är superslaskig kan du slå om flopen och spela för stackar. 97s tycker jag är ok att öppna utg om hela bordet är fullstackat men folda mot fis 3bet ffs! 89of instant fold pre och din push på turn känns superkall då han viker på tok för sällan för att det ska vara profitabelt. Och sluta miniraisa nu! bra inlägg, en tankeställare, men egentligen är det ju ingenting ja inte redan visste, det är ju en självklarthet när man sitter och läser det så som du skrivit. men ja har bara så svårt att få in de i tankegångarna när ja sitter i själva potten! kanske borde ta mer tid på mig och inte ha så bråttom. Citera
hampulito Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 de vart lite rörigt, men ja antar att du menar KQ handen, inte AT? Nej jag menar AT handen för du sa i ett inlägg precis efter den postade handen att det var så du spelade den på floppen. Citera
Forzberg Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Postad 16 September , 2008 Nej jag menar AT handen för du sa i ett inlägg precis efter den postade handen att det var så du spelade den på floppen. okey, anledningen till att jag miniraisar är för att jag vill veta var han står, jag vet att han är supersolid och att han kommer lägga sig om han inte träffat/har överpar. Citera
Forzberg Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Postad 16 September , 2008 problem hand som vanligt, hur skulle ni göra på rivern? skulle ni kanske spelat den annorlunda innan? tycker ja inte kunde spela den på annat sätt faktiskt. Seat 1: Halo Beauty ($213.80) Seat 2: Stillmatic16 ($214) Seat 3: Chaosultt ($216.15) Seat 4: echobike ($200) Seat 5: BBV07 ($495) Seat 6: Suga77Suga ($191.30) echobike posts the small blind of $1 BBV07 posts the big blind of $2 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty Suga77Suga calls $2 Halo Beauty raises to $8 Stillmatic16 folds Chaosultt calls $8 echobike adds $1 echobike folds BBV07 folds Suga77Suga folds *** FLOP *** Halo Beauty bets $14 Chaosultt calls $14 *** TURN *** Halo Beauty has 15 seconds left to act Halo Beauty bets $30 Chaosultt calls $30 *** RIVER *** Halo Beauty ??????? Citera
hampulito Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 problem hand som vanligt, hur skulle ni göra på rivern? skulle ni kanske spelat den annorlunda innan? tycker ja inte kunde spela den på annat sätt faktiskt. Seat 1: Halo Beauty ($213.80) Seat 2: Stillmatic16 ($214) Seat 3: Chaosultt ($216.15) Seat 4: echobike ($200) Seat 5: BBV07 ($495) Seat 6: Suga77Suga ($191.30) echobike posts the small blind of $1 BBV07 posts the big blind of $2 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty Suga77Suga calls $2 Halo Beauty raises to $8 Stillmatic16 folds Chaosultt calls $8 echobike adds $1 echobike folds BBV07 folds Suga77Suga folds *** FLOP *** Halo Beauty bets $14 Chaosultt calls $14 *** TURN *** Halo Beauty has 15 seconds left to act Halo Beauty bets $30 Chaosultt calls $30 *** RIVER *** Halo Beauty ??????? Kan göra det 10$ pre, bet fold river. Citera
Forzberg Postad 16 September , 2008 Författare Rapport Postad 16 September , 2008 Kan göra det 10$ pre, bet fold river. jag satte honom på AK och ställe på rivern. han synade med set i 5:er. fel read, med tanke på att han knappast hade gått all in om ja checkat. Citera
Teh_MoUsE Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 Kan göra det 10$ pre, bet fold river. håller med. Citera
hampulito Postad 16 September , 2008 Rapport Postad 16 September , 2008 jag satte honom på AK och ställe på rivern. han synade med set i 5:er. fel read, med tanke på att han knappast hade gått all in om ja checkat. Vafan skämtar du!? Du måste verkligen göra någonting åt ditt spel. Vad i hela världen talar för att han har AK och vad får dig att tro att han skulle syna en overbetpush på river med den handen. Börjar nästan tro att den här dagboken är en levling. Citera
Arnan Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 jag satte honom på AK och ställe på rivern. han synade med set i 5:er. fel read, med tanke på att han knappast hade gått all in om ja checkat. lol , Vad fick dig att tro att han inte tre bettar AK pre. Och vrf skulle han ha AK där ? Och vrf ska du pusha i en pott med 109 i potten o du har 162 kvar ? Lite står overbet och han synar ju aldrig med AK där om han inte är total donk. Du får ju bara syn av händer du är slagen av. Så helt fel spelat. Du ska nog sluta spela och börja plugga på lite om poker. Du har rätt stora läckor i ditt spel. Citera
Forzberg Postad 17 September , 2008 Författare Rapport Postad 17 September , 2008 Vafan skämtar du!? Du måste verkligen göra någonting åt ditt spel.Vad i hela världen talar för att han har AK och vad får dig att tro att han skulle syna en overbetpush på river med den handen. Börjar nästan tro att den här dagboken är en levling. lol , Vad fick dig att tro att han inte tre bettar AK pre. Och vrf skulle han ha AK där ? Och vrf ska du pusha i en pott med 109 i potten o du har 162 kvar ? Lite står overbet och han synar ju aldrig med AK där om han inte är total donk. Du får ju bara syn av händer du är slagen av. Så helt fel spelat. Du ska nog sluta spela och börja plugga på lite om poker. Du har rätt stora läckor i ditt spel. Jag kan ju inte tro att alla spelar monster hela tiden, så som KK i detta fall, vad tyder på att han sitter med 55 eller 33? 67, då skulle han synat hålpipan på floppen. Jag standard höjer pre, standard betar floppen. ofarligtkort på turn-standard bet. vad kan han då sitta på? 66 - nej. att jag får syn av en sämre hand kan faktist hända, av samma anledning att han knappast tror att jag skulle satt stegen, det enda uppmärksamma kortet på bordet är ju kungen, så jag tror visst att han skulle kunna syna med AK,KQ, kanske tom KJ.(om ja säger så här, värre synar har man sett) men okey, hur skulle ni spela INNAN river? och dessto viktigare VARFÖR skulle ni spela så? hur skulle ni kunna identifiera ett sett i detta läge? Citera
hampulito Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 Jag kan ju inte tro att alla spelar monster hela tiden, så som KK i detta fall, vad tyder på att han sitter med 55 eller 33? 67, då skulle han synat hålpipan på floppen.Jag standard höjer pre, standard betar floppen. ofarligtkort på turn-standard bet. vad kan han då sitta på? 66 - nej. att jag får syn av en sämre hand kan faktist hända, av samma anledning att han knappast tror att jag skulle satt stegen, det enda uppmärksamma kortet på bordet är ju kungen, så jag tror visst att han skulle kunna syna med AK,KQ, kanske tom KJ.(om ja säger så här, värre synar har man sett) men okey, hur skulle ni spela INNAN river? och dessto viktigare VARFÖR skulle ni spela så? hur skulle ni kunna identifiera ett sett i detta läge? Han kan ju ha flera set, mängder av 2par och stegar. Det är klart troligare att han kallsynar pre med 56s,33 osv än att han gör det med AK. Jag betar alla gator inklusive river, där det är bet fold som gäller och då menar jag kanske 60% av pot och inte overbetpush. Du överreppar din hand något vansinigt. Hur du kan säga att du sätter honom på AK förstår jag inte, det är ju bara en helt ogrundad chansning, trots att det mesta i handen talar emot det. PS: Nu är det slut på gratis coaching för min del. Citera
Arnan Postad 17 September , 2008 Rapport Postad 17 September , 2008 Jag kan ju inte tro att alla spelar monster hela tiden, så som KK i detta fall, vad tyder på att han sitter med 55 eller 33? 67, då skulle han synat hålpipan på floppen.Jag standard höjer pre, standard betar floppen. ofarligtkort på turn-standard bet. vad kan han då sitta på? 66 - nej. att jag får syn av en sämre hand kan faktist hända, av samma anledning att han knappast tror att jag skulle satt stegen, det enda uppmärksamma kortet på bordet är ju kungen, så jag tror visst att han skulle kunna syna med AK,KQ, kanske tom KJ.(om ja säger så här, värre synar har man sett) men okey, hur skulle ni spela INNAN river? och dessto viktigare VARFÖR skulle ni spela så? hur skulle ni kunna identifiera ett sett i detta läge? Han coldcallar din raise med AK säger vi nu . Inte ofta det händer på Nl100 Det kan du hålla med om va ? Dom flesta när dom ser AK tänker WOW nuts och 3bettar. När han coldcallar betyder allt från 22-99, alla suited hands + KQ, KT KJ K9.Nu när vi har sett floppen , Vilka händer kan vi tänkas att han synar oss med, 33-99 fortfarande. 44 tror jag nog dom foldar på denna floppen . Alla andra PP pelar dom en gata med. Inga drag ute direkt så han foldar alla suited hands. Två par kan vi räkna bort nästan då det är såå lång sökt. KQ, KJ KT K9 kan vi gå till. Vilken av dom händerna tror du han synar med på river ? K9, KT , KJ allt det slänger han. KQ är ju close om han är total RANDOM DONK. Dvs inte så troligt det heller då han vet han är slagen med en overbet pot av dig på river. Dvs Efter en lite kort utvärdering tyder på det mesta att han har ett Pocketpar som har settat. (Troligast) . Din shove på river är ju helt WONDERFUL för honom. Han slänger allt som har honom och synar med allt som slår dig enkelt spel av honom. Hade du istället bettat och fått re raise på river blir det ju enkel fold av dig. På river finns ju så många hand kombinationer som slår dig så enkel b/f Citera
Forzberg Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 Han coldcallar din raise med AK säger vi nu . Inte ofta det händer på Nl100 Det kan du hålla med om va ? Dom flesta när dom ser AK tänker WOW nuts och 3bettar. När han coldcallar betyder allt från 22-99, alla suited hands + KQ, KT KJ K9.Nu när vi har sett floppen , Vilka händer kan vi tänkas att han synar oss med, 33-99 fortfarande. 44 tror jag nog dom foldar på denna floppen . Alla andra PP pelar dom en gata med. Inga drag ute direkt så han foldar alla suited hands. Två par kan vi räkna bort nästan då det är såå lång sökt. KQ, KJ KT K9 kan vi gå till. Vilken av dom händerna tror du han synar med på river ? K9, KT , KJ allt det slänger han. KQ är ju close om han är total RANDOM DONK. Dvs inte så troligt det heller då han vet han är slagen med en overbet pot av dig på river. Dvs Efter en lite kort utvärdering tyder på det mesta att han har ett Pocketpar som har settat. (Troligast) . Din shove på river är ju helt WONDERFUL för honom. Han slänger allt som har honom och synar med allt som slår dig enkelt spel av honom. Hade du istället bettat och fått re raise på river blir det ju enkel fold av dig. På river finns ju så många hand kombinationer som slår dig så enkel b/f mycket bra skrivet. ja borde helt klart lägga ner mer fokus och energi på att sätta folk på händer. tidigare har jag bara gjort en snabb utvärdering, vilket oftast har räckt på de lägre nivåerna. Citera
Forzberg Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 16:e var en riktigt dålig dag, ska försöka posta lite händer från den dagen när ja kommer hem. 17:e spelade ja bara två turneringar, i den ena flyger ja ITM som 55 typ, tre outad i en monster pot. i den andra gör jag ett sånt dåligt spel, sitter med AJklöver i mitten poss. blinds på 30/60, raisar i orördpot till 190, SB slår om till 325. Floppen kommer 3-J-10 off. Fi betar 400 och jag har 1100 kvar, jag ställer och vet att han har mig (!?), visar QQ och jag förbättrar inte. Så besviken att ja inte kan lägga mig där! Men men, överlag känns mitt turneringsspel riktigt bra. skiljer sig helt från cashgamet, spelar stabilt, super tight, bluffar med grym timing, kan lägga, iprincip alla händer. det är pga dom jag ligger +$110 och inte -$2000 denna månad. Fick hem Bob Ciaffone´s PF rekommenderade omahabok, samt rolf slotboom (tror ja de va?) omaha utgåva. Att Ciaffone ägnar 5 sidor om en självbio när "boken" bara är på 120sidor tycker jag är lite lustigt men hittils var den bra. 5:e -$840 6:e -$160 8:e +$1970 9:e -$170 11:e -$200 12:e -$36 15:e +$429 16:e -$900 17:e +$17 ------------------------- Resultat September +$110 Citera
Arnan Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 tycker du borde skaffa Decuescracked och börja plugga in lite Citera
Forzberg Postad 18 September , 2008 Författare Rapport Postad 18 September , 2008 tycker du borde skaffa Decuescracked och börja plugga in lite verkligen, spelet har förändrats något otroligt på 3 år. Citera
Arnan Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Yes mkt tuffare nu , NL400 innan är ju NL50 nu Citera
Forzberg Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 FullTiltPoker Game #8112858279: Table Drew (deep 6) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:25:28 ET - 2008/09/17 Seat 1: rokkvi ($34.95) Seat 2: yamchae ($50) Seat 3: AAonly ($50) Seat 4: zimzalla ($51.05) Seat 5: Halo Beauty ($65) Seat 6: glorioustito ($29) yamchae posts the small blind of $0.25 AAonly posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty zimzalla calls $0.50 Halo Beauty raises to $2 glorioustito folds rokkvi calls $2 yamchae adds $0.25 yamchae folds AAonly adds $0.50 AAonly folds zimzalla folds *** FLOP *** Halo Beauty bets $3.50 rokkvi raises to $7 Halo Beauty ????? FullTiltPoker Game #8086400965: Table Reunion (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:14:11 ET - 2008/09/15 Seat 1: Halo Beauty ($138) Seat 3: thevirginmarty ($230.30) Seat 4: Reecy ($200) Seat 5: easyway777 ($377.80) Seat 6: Down_he_goes ($259.65) thevirginmarty posts the small blind of $1 Reecy posts the big blind of $2 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty 5432As sits down easyway777 calls $2 5432As adds $50 Down_he_goes has 15 seconds left to act Down_he_goes folds Halo Beauty raises to $8 thevirginmarty folds Reecy calls $6 easyway777 has 15 seconds left to act easyway777 folds *** FLOP *** Reecy bets $14 Halo Beauty calls $14 *** TURN *** Reecy bets $30 Halo Beauty ?????? Citera
hampulito Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 FullTiltPoker Game #8112858279: Table Drew (deep 6) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:25:28 ET - 2008/09/17Seat 1: rokkvi ($34.95) Seat 2: yamchae ($50) Seat 3: AAonly ($50) Seat 4: zimzalla ($51.05) Seat 5: Halo Beauty ($65) Seat 6: glorioustito ($29) yamchae posts the small blind of $0.25 AAonly posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty zimzalla calls $0.50 Halo Beauty raises to $2 glorioustito folds rokkvi calls $2 yamchae adds $0.25 yamchae folds AAonly adds $0.50 AAonly folds zimzalla folds *** FLOP *** Halo Beauty bets $3.50 rokkvi raises to $7 Halo Beauty ????? FullTiltPoker Game #8086400965: Table Reunion (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:14:11 ET - 2008/09/15 Seat 1: Halo Beauty ($138) Seat 3: thevirginmarty ($230.30) Seat 4: Reecy ($200) Seat 5: easyway777 ($377.80) Seat 6: Down_he_goes ($259.65) thevirginmarty posts the small blind of $1 Reecy posts the big blind of $2 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty 5432As sits down easyway777 calls $2 5432As adds $50 Down_he_goes has 15 seconds left to act Down_he_goes folds Halo Beauty raises to $8 thevirginmarty folds Reecy calls $6 easyway777 has 15 seconds left to act easyway777 folds *** FLOP *** Reecy bets $14 Halo Beauty calls $14 *** TURN *** Reecy bets $30 Halo Beauty ?????? Hur kommer det sig att det är en hh från nl50 och en från nl200. Mitt råd till dig är att gå ner och spela 50-100k händer på nl25 och ta reda på om du enns är vinnande. Att dömma av dina postade händer så har du verkligen noll koll. Citera
Arnan Postad 19 September , 2008 Rapport Postad 19 September , 2008 FullTiltPoker Game #8112858279: Table Drew (deep 6) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 15:25:28 ET - 2008/09/17Seat 1: rokkvi ($34.95) Seat 2: yamchae ($50) Seat 3: AAonly ($50) Seat 4: zimzalla ($51.05) Seat 5: Halo Beauty ($65) Seat 6: glorioustito ($29) yamchae posts the small blind of $0.25 AAonly posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty zimzalla calls $0.50 Halo Beauty raises to $2 glorioustito folds rokkvi calls $2 yamchae adds $0.25 yamchae folds AAonly adds $0.50 AAonly folds zimzalla folds *** FLOP *** Halo Beauty bets $3.50 rokkvi raises to $7 Halo Beauty ????? FullTiltPoker Game #8086400965: Table Reunion (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 16:14:11 ET - 2008/09/15 Seat 1: Halo Beauty ($138) Seat 3: thevirginmarty ($230.30) Seat 4: Reecy ($200) Seat 5: easyway777 ($377.80) Seat 6: Down_he_goes ($259.65) thevirginmarty posts the small blind of $1 Reecy posts the big blind of $2 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Halo Beauty 5432As sits down easyway777 calls $2 5432As adds $50 Down_he_goes has 15 seconds left to act Down_he_goes folds Halo Beauty raises to $8 thevirginmarty folds Reecy calls $6 easyway777 has 15 seconds left to act easyway777 folds *** FLOP *** Reecy bets $14 Halo Beauty calls $14 *** TURN *** Reecy bets $30 Halo Beauty ?????? Hand1 : Syn , Omvärderar turn. Miniraise brukar vara för att se vad du har . Dvs om du har färgen eller inte. Hand2: Har du synat flop synar du turn oxå då. Men jag foldar flop här eller slår om. Du är ju jätte svag med din syn flop. Citera
Forzberg Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Hur kommer det sig att det är en hh från nl50 och en från nl200. Mitt råd till dig är att gå ner och spela 50-100k händer på nl25 och ta reda på om du enns är vinnande. Att dömma av dina postade händer så har du verkligen noll koll. givande, tack för din synpunkt, trots att den var graits. hej då Citera
Forzberg Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Postad 19 September , 2008 Hand1 : Syn , Omvärderar turn. Miniraise brukar vara för att se vad du har . Dvs om du har färgen eller inte. Hand2: Har du synat flop synar du turn oxå då. Men jag foldar flop här eller slår om. Du är ju jätte svag med din syn flop. hand1: absolut, det tror jag absolut är just vad han gör, därför skulle jag villja slå tillbaka för att se efter, vad tycks om det? känns inte som att jag vill "släppa" en turn genom att bara syna hans $7 miniraise då han antaligen har minst 1 klöver. hand2: enda sättet jag kan komma ifrån denna hand är väl att fold på floppen? annars är det ju endast en 10a (för stege) som nöttar mig. att lägga AK rakt på floppen känns ändå fel. Citera
Recommended Posts