Gå till innehåll

Dagbok going for $5000


jonste

Recommended Posts

Hej,

 

Jag är en pokerspelare med dålig money management. Varje gång jag plusar ett par $100 så går jag in för högt eller sitter för länge och spelar bort mina $$:oops:

 

Jag har ambitionen att bli en stadigt vinnande spelare och tänkte att om jag skriver en dagbok och sätter upp tydliga regler för mitt spelande och får tips och lär mig av alla duktiga på detta forum så kanske det kan gå vägen:-P

 

Har spelat poker på låga nivåer, mest S&G i 3 år. och brukar fylla på min bankrulle 1 gång i månaden med $100 ...

 

Mitt första mål är att spela ihop en BR på $5000 och sätta upp nya när/om jag når dit.

Jag börjar med en BR på $600 som jag tänker jaga Full Tilts 100% bonus med.

 

Regler:

Max CG inköp 5%

Max S&G inköp 2%

Max MTT inköp 2% (Aldrig mer än ett inköp per dag, inga ReBuy)

Ta hem vinsten på ett bord om jag ökat mitt inköp med 300% = avsluta bordet.

 

Inte spela längre än 03:00 (om inte jag är kvar i någon turnering:lol: )

 

Jag kommer att spela Texas NL/PO och Omaha Hi PO på nivåerna NL20 NL50 (kommer inte att köpa in fullt här).

Spelar FR, SH, HU blandat men gillar mest Texas NL SH.

 

Jag kommer att använda PokerOffice för att följa mitt spel.

 

Jag skall försöka spela 10-20 timmar i veckan (arbetar heltid och har familj) och lämna rapporter här om hur det går och lite HH som jag gärna får kommenterat.

 

Tar tacksamt emot kommenterar om upplägget.

 

Wish me luck & CU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Ska du ta FT bonus på en månad? Kommer ta en tid på lägre nivåer.

 

Det får ta den tid det tar.

Jag kommer att spela 3 - 4 bord samtidigt mest NL50. Lite dålig på snittpotter etc, men säg att det är $6 i snitt och 70 h/tim * 4 = 280 h/tim,

det ger en rake på ca $80/tim och det ger 0,06 * 80 = 4,8 FTP.

$600 / 4,8 = 125 tim för att få full bonus. Spelar jag 15 tim/vecka tar det drygt 8 veckor. TÅLAMOD :lol:

 

Hoppas givetvis på att gå upp till NL100 ... med lite flyt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får ta den tid det tar.

Jag kommer att spela 3 - 4 bord samtidigt mest NL50. Lite dålig på snittpotter etc, men säg att det är $6 i snitt och 70 h/tim * 4 = 280 h/tim,

det ger en rake på ca $80/tim och det ger 0,06 * 80 = 4,8 FTP.

$600 / 4,8 = 125 tim för att få full bonus. Spelar jag 15 tim/vecka tar det drygt 8 veckor. TÅLAMOD :lol:

 

Hoppas givetvis på att gå upp till NL100 ... med lite flyt ...

 

Nybörjare som jag är. Hur gör man för att få "Rake Back"? Kan man deala med FT, antar att jag är för "liten" spelare för det:oops:

 

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ja, ja det var det där med disciplin ...

Spelade från 21:30 till 04:30 och det var för länge backade $120.

Spelade 530 händer, tyvärr funkar inte livetracker i PokerOffice på full tilt (någon som vet nått om detta?).

 

Men har läst in HH och skall undersöka vad jag gjort ...

Såg att jag spelat 45% av mina händer, men det var blandat FR, SH och HU i sessionen så måste kolla mera.

 

Tilta ur vid 04:00 rejält och körde en HU $50 som jag vann ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ör inte så bra på det här med DISIPLIN :evil:

 

Satt i natt igen från 22:00 till 04:45 och åkte till jobbet 07:00:oops:

 

Spelade bra i början på NL50 men tappade focus fram på småtimmarna och låg back $300:cry:

 

Köpte in för hela BR som var kvar $200 på ett NL400 borde SH och lyckades spela upp till $420 igen och det är inklusive clearad bonus på $40.

Blev faktiskt förvånad att jag lyckades så bra på den nivån. Fast det kanske var mest tur ...

 

Hur stor skillnad är det på kvalité på spelare på NL50 mot NL400?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken,

 

Igår tog jag ett skott igen på NL400 SH (hur är det med disiplinen ;-) ) och efter 15 minuter hade jag plussat $200.

 

Dumt att riskera mer tänkte jag och gick och la mig :roll:

 

BR uppe i $613 Back were I started.

 

 

Nej det tror jag inte. Tror det mest handlade om att du spelade lite annorlunda, skärpte till dig eftersom att du nu sitter med hela/halva rullen, du får inte göra några idiotmoves.

Jag tycker istället att du bör nöta NL50. Tappa inte diciplinen utan försök spela absolut A-game utan att slaska.

Vad gör du om du åker på 2st AAvsKK all in pre på NL400..du kommer ju inte direkt kunna folda essen o det kommer inte kännas bra när det har hänt, för det kommer hända förr eller senare om du spelar med så stor del av rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte. Tror det mest handlade om att du spelade lite annorlunda, skärpte till dig eftersom att du nu sitter med hela/halva rullen, du får inte göra några idiotmoves.

Jag tycker istället att du bör nöta NL50. Tappa inte diciplinen utan försök spela absolut A-game utan att slaska.

Vad gör du om du åker på 2st AAvsKK all in pre på NL400..du kommer ju inte direkt kunna folda essen o det kommer inte kännas bra när det har hänt, för det kommer hända förr eller senare om du spelar med så stor del av rullen.

 

Tack för tipset!

 

Är fullt medveten om detta och igår vara det bara tur.

 

satt med $300 fick 99 och höjde till $14.

en spelare höjer till 30 och jag synar.

Floppen kommer T78 rainbow och ger mig öppet stegdrag.

Check från mig och check från FI turn är 3d.

 

Jag har 10 outs och ställer in resten Fi synar med KK.

 

Jag håller andan och river visar en 9:a :oops:

 

Skall hålla på disciplinen och gå tillbaka tilL NL50 annars gular jag snart :cry: och det var ju det jag ville undvika genom denna dagboken ...

 

Om jag vill posta lite HH:s vad använder ni för att få så snygg layout på era, finns det någon "beautifier" som alla använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför börjar man skriva en dagbok och säger att man har dålig disciplin på det ena eller andra och att målet är att bli bättre på det och vinnande, för att några inlägg senare göra exakt dom misstagen som man sa att man skulle sluta med? Det tog OP en dag att spräcka sin tidsgräns på en session och 4 dagar innan han skottade iväg resten av rullen och hade lite tur.

Självklart är det bra att inse sina brister och försöka bli bättre, men nog ska man kunna hålla ut lite längre innan man faller tilbaks i samma gamla mönster?

 

Får väl hoppas att det vänder och att du lyckas hålla i pengarna och inte spela för länge nu när du hade lite tur och inte blåste alla pengar. Men av nån anledning så tror jag att du snart är gul. Eller iaf din nuvarande BR. I bästa fall kan jag ju hoppas att du blir förbannad på mitt inlägg och nu tänker visa att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför börjar man skriva en dagbok och säger att man har dålig disciplin på det ena eller andra och att målet är att bli bättre på det och vinnande, för att några inlägg senare göra exakt dom misstagen som man sa att man skulle sluta med? Det tog OP en dag att spräcka sin tidsgräns på en session och 4 dagar innan han skottade iväg resten av rullen och hade lite tur.

Självklart är det bra att inse sina brister och försöka bli bättre, men nog ska man kunna hålla ut lite längre innan man faller tilbaks i samma gamla mönster?

 

Får väl hoppas att det vänder och att du lyckas hålla i pengarna och inte spela för länge nu när du hade lite tur och inte blåste alla pengar. Men av nån anledning så tror jag att du snart är gul. Eller iaf din nuvarande BR. I bästa fall kan jag ju hoppas att du blir förbannad på mitt inlägg och nu tänker visa att jag har fel.

 

DU HAR FEL! DU HAR FEL :twisted:

 

OCH DU HAR SÅ RÄTT. :oops:

 

Det är inte lätt att lära gamla hundar sitta, och så känner jag mig nu :cry:

 

Jag skall skärpa mig rejält!

Tänker skriva ut ditt inlägg här och sätta på skärmen som en påminnelse.

 

Nu har jag haft tur och har min BR på samma nivå som när jag startade, $600.

Det är precis personer som du jag behöver som kan slå mig i skallen när jag tappar fokus och disiplin TACK!!!!

 

Nu börjar jag om på NL50 med inköp på $30 Wish me luck I need it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du bör strunta i "pengarmålet" ett tag och istället ha som mål att hålla dig på en viss nivå en viss tid. Tex NL50 1 månad eller liknande.

 

För att du ska lyckas innom pokern tror jag du måste hålla stenhårt på att inte skotta. Du får inte gå upp till NL100, tänka för dig själv att du bara ska köra ett mini inköp o sen lägga ner, för när du väl torskat det inköpet, då kommer du tänka "eh, jag torskade på en 60/40 situation, egentligen är dom ju så dåliga, nu köper jag in fullt o plockar dom" och då sitter du snart med hela rullen på nl400/nl600.. och det kommer du förlora på i längden. Det går inte att plussa över en längre tid om du alltid har hela rullen i spel. Det är stora swings i poker och variansen gör helt enkelt att det är ohållbart att spela så.

 

Ett tipps, om du nu känner att du verkligen måste skotta för det är så kul och du får sån kick osv, är ju att du kan lägga undan en liten summa varje månad och skotta för dom pengarna. Det kan ju vara en liten del av din vinst om du plussar, men då får du nästan vara beredd att dom kommer ryka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du bör strunta i "pengarmålet" ett tag och istället ha som mål att hålla dig på en viss nivå en viss tid. Tex NL50 1 månad eller liknande.

 

För att du ska lyckas innom pokern tror jag du måste hålla stenhårt på att inte skotta. Du får inte gå upp till NL100, tänka för dig själv att du bara ska köra ett mini inköp o sen lägga ner, för när du väl torskat det inköpet, då kommer du tänka "eh, jag torskade på en 60/40 situation, egentligen är dom ju så dåliga, nu köper jag in fullt o plockar dom" och då sitter du snart med hela rullen på nl400/nl600.. och det kommer du förlora på i längden. Det går inte att plussa över en längre tid om du alltid har hela rullen i spel. Det är stora swings i poker och variansen gör helt enkelt att det är ohållbart att spela så.

 

Ett tipps, om du nu känner att du verkligen måste skotta för det är så kul och du får sån kick osv, är ju att du kan lägga undan en liten summa varje månad och skotta för dom pengarna. Det kan ju vara en liten del av din vinst om du plussar, men då får du nästan vara beredd att dom kommer ryka.

 

Ja, det var ett bra tips skall följa det. Nu blir det enbart NL50, eller lägre närmaste månaden. Tackar.

 

Jag har faktiskt satt upp "raptorjr" klagomål på skärmen det funkar bra när man retar sig på någon. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagbok,

 

I helgen var jag ute och reste med familjen i Österlen och trampa dressin, trevligt :-D

 

Satt ett par timmar i natt och det blev mest NL50 + en timme NL100:oops:

 

Summa summarum + $100.

 

Nu börjar jag bli ganska tight preflop (20% VPIP) och ganska agressiv efter floppen, förrut slaskade jag alldeles för mycket, skall se till att hålla detta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, alltid bra om man kan hjälpa nån. Jag är stenhård på MM men kass på poker istället. Sen när du har klättrat lite så får du gärna bjuda tillbaks när det gäller tips =)

 

Vilken nivå spelar du på raptorjr? Spelar du på FTP?

Skulle vara kul att möta någon man "känner":-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...