Gå till innehåll

Filmbotten, filmer som suger!


Pimpen

Recommended Posts

  • Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns ju så oerhört många usla rullar att det är totalt omöjligt att komma ihåg allt skräp man sett.

 

Dock kan jag säga att Tunna Röda Linjen är den mest överskattade filmen genom årstiderna. Hur är det möjligt att den blev så rosad? Jag somnade på bion....

 

En av de absolut bästa krigsfilmerna som någonsin gjorts tycker jag. Härligt att man kan tycka så olika om film.

 

Om det hade varit nåt krig så hade ju filmen säkert varit bra. Men av det jag kommer ihåg så är det ju nån snubbe som ylar om hur djungeln är osv....Sen dyker Travolta upp på nån båt i 5 min...3 timmar plåga är det jag minns av denna film.

 

 

 

Kom även på att Traffic är ganska överskattad. Ganska seg rulle faktiskt.

 

LOL. Urusel...not!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en 80-talskomedi för ett gäng år sen som var ganska sjukt dålig, tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter (dykskolan?). Iallafall, en av plottwistarna var att huvudpersonen och hans polare först sitter på en bänk och poff sen sitter dom i en bakåtgående buss på någon tropisk ö :)

 

En sån där film som är så dålig att den blir bra så att den blir dålig och sen bra igen! Man vet inte om man skall gråta, skratta, knarka eller få astmaanfall. Någon som vet vad den heter?

 

edit: Last Resort var namnet, hittade efter lite jobb med sökmotorn på imdb. 2.4 i betyg, inte illa...

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barry_Lyndon: filmerna Eraserhead och Barry Lyndon är rätt kassa också. :D

 

Va! Personangrepp?

;)

 

Eraserhead kan jag väl hålla med om på ett sätt, eftersom den är så grymt störande att den kanske kan vara svår att uppskatta...

 

Men å andra sidan tycker jag inte alls det är en dålig film. Det är rätt få filmer jag sett som ger ett så bestående intryck som den. Har man sett den tror jag inte man glömmer den i första taget. Sen är jag en sucker för David Lynchs förmåga att förmedla den där otäcka känslan han har i sina filmer.

 

Barry Lyndon tycker jag är helt fantastisk. Dels är ju fotot och hela inramningen i en klass för sig, sen är ju storyn så olik det mesta annat som visas att man blir lite paff... Som MJ sa, den äger!

 

ok lite on topic också då;

 

Street Fighter kanske platsar? Inte riktigt säker på att jag sett hela, men det lilla jag kommer ihåg räcker för att aldrig se om den... Maken till skitfilm får man leta efter.

 

Citizen Kane *duckar*

En av de segaste filmer jag sett. Kanske hade förväntningarna för högt uppskruvade eftersom den är så väldigt omtalad, men jag kan inte komma ihåg något positivt om den.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart Lucia. Prettosörja :D

 

Camp Slaughter.

 

Jag gillar slashers men Fredagen den trettonde och Halloween etc. är rena guldpalmenrullarna i jämförelse. Så otroligt genomusel att tvrutan rämnar, dvd:n smälter och blommjävlarna vissnar.

 

Det är lovvärt att göra helt privatfinansierad film men det måste vara lite bättre annars kommer ingen annan att våga prova.

 

Endast Sverige svenska filmer har...

 

Bloop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...