Gå till innehåll

Filmbotten, filmer som suger!


Pimpen

Recommended Posts

Flera av de filmerna e ju bra johan, ex 51st State, Armageddon, Ghostship Swordfish (hur grym som helst) The fast and the furios Mr deeds, mm

 

Edit: tjejen hade blivit förbannad om jag inte sa att Pretty woman e bra oxå :lol:

 

51st State - Försöker vara en Guy Ritchie-film men blir bara pajig. Det ska vara så överdrivet coolt hela tiden plus massa fördomar om britter. Tar i från tårna men missar målet.

 

Armageddon - Sentimental amerikansk flaggviftar-smörja när den är som sämst. Hur man kan bli engagerad i en film med sån idiotisk handling är för mig obegripligt. Knasiga oljeborrare som ska rädda världen, please.

 

Ghostship - Skådespeleriet suger. Kuliss-film, känns inte som man är på en båt. Dum handling även här.

 

Swordfish - Försöker vara cool och sexig och fräck men blir bara löjlig.

 

The fast and the furious - Visst, gillar man snabba bilar så kan jag förstå, men som film betraktad, blä!

 

Mr deeds - Inget emot Sandler men denna var inte rolig. Meningslös.

 

Pretty Woman - Sprider myten om den lyckliga horan. Hemsk kvinnosyn rakt igenom. Romantisering av prostituerade, man målar upp en bild av ett glatt tjejgäng fräcka tjejer med attityd. Julia räddas av den goda sexköparen (en äcklig jävla torsk! hallå!!).

 

 

Så, inget personligt. man har olika filmsmak.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 139
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Armageddon - Sentimental amerikansk flaggviftar-smörja när den är som sämst. Hur man kan bli engagerad i en film med sån idiotisk handling är för mig obegripligt. Knasiga oljeborrare som ska rädda världen, please.
Hej! Stopp! Hallå! När jag själv satt i biosalongen, lagom frustrerad över att 2,5 timmar av mitt liv var borta så hörde jasg konstiga ljud bredvid mig. Det var polaren som satt o lipa över att Brucan offrade sitt liv... Bra nära att man läxade upp honom medelst örfil men jag lät bli... Samme kille satt ett par år senare på fyllan och såg The Ring för andra gången. När det var som läskigaste kollade jag över på polaren och han hade då en kudde framför nyllet... Detta var väl en tre år sen, killen är idag 29... Ska man skratta eller gråta...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får lova att hålla med heybike angående Darkness Falls. Taffligare försök till skräckfilm får man leta efter! En ljuskänslig vålnad av en gammal tant känd som "tandfén" kommer fram på nätterna och hemsöker alla barn i området som just har tappat en tand (?). Sjukt förutsägbar från början till slut. Priset tar ändå extramaterialet på dvd:n (låg dubbelvikt av skratt) där man försökt få det att se ut som allt är baserat på en verklig händelse. Alltså det är så kasst gjort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rat Race är ju hur bra som helst men jag antar att folk inte gillar den för att det är en remake, det är inne att bara gilla orginal nu för tiden.

 

Från en filmn00b som ändå tycker jag sett jäkligt mycket film: Vilken film är den en re-make av?

 

It's a Mad Mad Mad Mad World .

 

Edit:: Ska väl lägga till att det inte är en officiell remake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De 39 absolut sämta filmerna jag sett i bokstavsordning!

 

51st State 2001

Anakonda 1997

Armageddon 1998

Baby på vift 1994

Blade: Trinity 2004

Boogeyman 2005

Cursed 2004

Darkness Falls 2003

Don't Say a Word 2001

Double Dragon 1994

Dungeons & Dragons 2000

Eraser 1996

Evolution 2001

Exorcisten 2 - kättaren 1977

Festival 2001

Final Destination 2 2003

Freddy's Dead - The Final Nightmare 1991

Ghost Ship 2002

Hundtricket 2002

Mortal Kombat 1995

Mr. Deeds 2002

Mördande legender 1998

Pocahontas 1995

Pretty Woman 1990

Rat Race - Sk®attjakten

Resident Evil 2002

S.W.A.T. 2003

Swordfish 2001

Terminator 3: Rise of the Machines 2003

The Fast and The Furious 2001

The Fear: Resurrection 1999

The Quest 1995

Thirteen Ghosts 2001

Under belägring 2 1995

Universal soldier - återkomsten 1999

Universal Soldier II - Brothers in Arms 1998

Uppdraget 2003

Vad kvinnor vill ha 2000

Yamakasi 2001

 

Ratrace är helt klart med på min lista.

 

Vad kvinnor vill ha är en Gibson film va? Han är ju skrämmande dålig.

 

51st state har jag inte orkat se hela, var väldig fåniga repliker har jag för mig.

 

Don´t say a word är väl med Brittany Murphy? Jag tycker hon slösar bort sin talang med att vara med i så mycket skit senaste åren.

 

I Hundtricket tycker jag Alexander Skarsgård gör bra ifrån sig, men Linus Wahlgrens rollfigur är bland det löjligaste man sett i svensk filmhistoria.

 

OT: Pretty woman har nog påverkat en del tjejers syn på prostitution. Jag fick följande erbjudande av en tjej på Kos:"du får ta mig på fittan för 100dr (3kr), jag vet att du har råd med det!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En farmor till svärmor eller vad den nu hete. Amerikanskt skräp.

Om ens farmor är ens svärmor så betyder det ju att man är gift med sin pappa eller något av hans syskon. Antagligen inte en särskilt bra idé om man vill att barnen ska ha det traditionella antalet fingrar och tår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt pinsam grej var när jag pluggade i Lund och bodde i teknolog gettot i staden. Jag tyckte de på min korridor hade usel filmsmak och jag får i uppdrag att hyra fim och kommer tillbaka med 9mm (Paolo Roberto)! Jag hade väl inte fått i mig morgonsilen eller något :D

 

Det händer fortfarande att min kompis som bodde på samma korridor trackar mig för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk for att posta nagra redan namnda filmer.

Har kommer tre sk storproduktioner:

 

Cat Woman

Elektra

Strandvaskaren

 

Den sista kvalar kanske inte in som storproduktion men med svenska matt matt sa. Dar forlorade jag all respekt for Mikael Hafstrom. Hur som helst ar alla sjukt daliga!

 

Ber om ursakt for det amerikanska tangentbordet!

 

/Pata

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju så oerhört många usla rullar att det är totalt omöjligt att komma ihåg allt skräp man sett.

 

Dock kan jag säga att Tunna Röda Linjen är den mest överskattade filmen genom årstiderna. Hur är det möjligt att den blev så rosad? Jag somnade på bion....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju så oerhört många usla rullar att det är totalt omöjligt att komma ihåg allt skräp man sett.

 

Dock kan jag säga att Tunna Röda Linjen är den mest överskattade filmen genom årstiderna. Hur är det möjligt att den blev så rosad? Jag somnade på bion....

 

En av de absolut bästa krigsfilmerna som någonsin gjorts tycker jag. Härligt att man kan tycka så olika om film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju så oerhört många usla rullar att det är totalt omöjligt att komma ihåg allt skräp man sett.

 

Dock kan jag säga att Tunna Röda Linjen är den mest överskattade filmen genom årstiderna. Hur är det möjligt att den blev så rosad? Jag somnade på bion....

 

En av de absolut bästa krigsfilmerna som någonsin gjorts tycker jag. Härligt att man kan tycka så olika om film.

 

Om det hade varit nåt krig så hade ju filmen säkert varit bra. Men av det jag kommer ihåg så är det ju nån snubbe som ylar om hur djungeln är osv....Sen dyker Travolta upp på nån båt i 5 min...3 timmar plåga är det jag minns av denna film.

 

Kom även på att Traffic är ganska överskattad. Ganska seg rulle faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tar upp storfilmer som floppat snarare än filmer som är genuint dåliga till genomförande, manus osv.

 

Okay den här inte helt kass, utan är kanske för någon lite skräckfilm ibland:

The Mangler

 

 

Men här har ni nog det riktiga bottenskrapet från Hollywood av filmer som inte släpptes direkt till video:

The mangler 2

 

Storyn är hemsk, "specialeffekter" skrattar man åt.. tror jag är en av dom få som ens orkat se hela :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...