Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är scenariot. Det är Lördagskväll på svenska spel vilket betyder onykterhet och löst spel. Turneringen är en 50+5sek. Antalet startande var 250 och denna hand utspelar sig med 160 spelare kvar, alltså är det långt till ITM (topp30). Jag ligger för tillfället på plats nr 4 av dessa.

Den stora frågan är alltså syn eller fold?

***** Hand 788114852 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 augusti 2008 23:55:49

Texas (Vanlig/Turnering)

Plats 1: raja5 (6700.00)

Plats 2: Rollatolla (1435.00)

Plats 3: Flop (1290.00)

Plats 4: kanitz (1900.00)

Plats 5: HW (100.00)

Plats 6: -TUDOR- (1145.00)

Plats 7: BC62 (3870.00)

Plats 8: RG500 (70.00)

Plats 9: sbjhmy (6760.00)

Plats 10: thaitomaz (2225.00)

-TUDOR- lägg LM 25.00

BC62 lägg SM 50.00

** Giv **

raja5 [N/A, N/A]

Rollatolla [N/A, N/A]

Flop [N/A, N/A]

kanitz [N/A, N/A]

HW [N/A, N/A]

-TUDOR- [N/A, N/A]

BC62 [N/A, N/A]

RG500 [N/A, N/A]

sbjhmy [:8d:, :8s:]

thaitomaz [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

RG500 Syna 50.00

sbjhmy Syna 50.00

thaitomaz Lägg

raja5 Höj till 250.00

Rollatolla Lägg

Flop Lägg

kanitz Lägg

HW Lägg

-TUDOR- Lägg

BC62 Syna 250.00

RG500 All-in 70.00

sbjhmy Syna 250.00

*** Flop(Board): *** : [:6s:, :5d:, :5c:]

*** Bet Runda 2 ***

BC62 All-in 3620.00

sbjhmy ????????

Postad

Vad har han för range?

Sätter han på 22-TT (-55 och 66) 34s, 45s, 67s och 78s låter det rimligt? Något mer? A6/A5? knappast väl.

Det som talar för fold är att jag har bra med marker och kan klara mig finfint, inte investerat så mycket i potten att det är värt att riskera ~70 big blinds. Dessutom har jag ursprungshöjaren bakom mig att agera på 130bbs.

Det som talar för syn är det låga inköpet (folk har inte så stor koll och det slaskas helvilt), han som överbetspushar har varit väldigt aktiv samt att det som sagt är lördagskväll på svs, du kan se 2-7or i dessa lägen osv.

Så är folden 100% solklar?

• 2 weeks later...
Postad
Vad har han för range?

Sätter han på 22-TT (-55 och 66) 34s, 45s, 67s och 78s låter det rimligt? Något mer? A6/A5? knappast väl.

Varför skulle han höja de händer som är perfekta att flatta pre? Snart börjar du väl skriva att du tror att han har A2s-A5s också..

Det som talar för fold är att jag har bra med marker och kan klara mig finfint, inte investerat så mycket i potten att det är värt att riskera ~70 big blinds. Dessutom har jag ursprungshöjaren bakom mig att agera på 130bbs.

Det spelar ingen roll hur mycket du har eller inte har investerat. Ta det beslutet som är mest +$EV, bry dig inte om att du "klarar dig fint". Har du alla marker i turneringen? Inte? Då klarar du dig inte fint.

Det som talar för syn är det låga inköpet (folk har inte så stor koll och det slaskas helvilt), han som överbetspushar har varit väldigt aktiv samt att det som sagt är lördagskväll på svs, du kan se 2-7or i dessa lägen osv.

Så är folden 100% solklar?

..

Postad

Nej jag foldade, han visade 77 och jag hade varit sån fet chiplead att även jag skulle kunnat klonka den utan större ansträngning...

Istället torskade man två flipps irad och sedan qq vs jj så vart det inte ens itm i turneringen.

Postad

WP bossbeaver!!!!!!!!!!

Detta hjälpte inte så mycket, vill fortfarande veta om man slår rangerna fi pushar på detta sätt på dessa floppar i dessa lägen i turneringar med en hand som 88. Därför jag lägger upp handen, för att folk med mer turneringserfarenhet än mig kan ge sin syn och hjälpa en mindre rutinerat MTT-spelare.

Inte komma hit och skriva wp