Gå till innehåll

Dollar från skattesajt


Upgrade

Recommended Posts

Efter min tolkning av OPs inlägg så är det cashgame han tänker på.

 

Antingen missade du det eller så har du inte riktigt koll på våra skatteregler.

Det är nämligen helt omöjligt att skatta för sitt cashgamespel, om man nu vill ha minsta gnutta till chans att plussa.

 

Jag har nog inte riktigt koll på skattereglerna, men det jag menade när jag skrev att folk skattade var mer like this:

 

Om man vinner 100K på ett år så kanske man lägger undan 30K eller vad det blir utifall skatteverket kommer och börjar tjata om skatt? Risken för det kanske inte är jättestor?

 

Fast å andra sidan kan väl skatteverket komma och tjata åt sej skatt ganska långtid framöver från det att man vunnit pengarna?

 

Tur man backar rakt ut så man slipper bry sej för mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog inte riktigt koll på skattereglerna, men det jag menade när jag skrev att folk skattade var mer like this:

 

Om man vinner 100K på ett år så kanske man lägger undan 30K eller vad det blir utifall skatteverket kommer och börjar tjata om skatt? Risken för det kanske inte är jättestor?

 

Fast å andra sidan kan väl skatteverket komma och tjata åt sej skatt ganska långtid framöver från det att man vunnit pengarna?

 

Tur man backar rakt ut så man slipper bry sej för mycket...

 

42% får man lägga undan då. 30% på vinsten plus 40% straffavgift

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en bekant igår som jobbar inom pokerbranschen, och han berättade att pokerklienterna inte ger ut information till skatteverket regarding hur mkt en viss person har satt in/tagit ut.

Det innebär att man kan ta ut från FTP/Stars till sitt Neteller konto, och sedan sätta in pengarna på en skattefri site utan att skatteverket ser hur mycket du har satt in. När du sedan tar ut pengar så kan skatteverket se att du har fått en insättning på ditt bankkonto och hur stor summa samt vem det är som har satt in pengarna, men de kan omöjligen veta att pengarna ursprungligen kom från Neteller. Det här innebär att allt skatteverket ser är att din utbetalning kom från en skattefri site.

 

Låter onekligen bra:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en bekant igår som jobbar inom pokerbranschen, och han berättade att pokerklienterna inte ger ut information till skatteverket regarding hur mkt en viss person har satt in/tagit ut.

Det innebär att man kan ta ut från FTP/Stars till sitt Neteller konto, och sedan sätta in pengarna på en skattefri site utan att skatteverket ser hur mycket du har satt in. När du sedan tar ut pengar så kan skatteverket se att du har fått en insättning på ditt bankkonto och hur stor summa samt vem det är som har satt in pengarna, men de kan omöjligen veta att pengarna ursprungligen kom från Neteller. Det här innebär att allt skatteverket ser är att din utbetalning kom från en skattefri site.

 

Låter onekligen bra:-)

 

Problemet blir när du ska visa HH´s från den sidan du plockat ut pengar och inte kommer upp i den summan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan kan juh skatteverket alltid begära uppgifter på dina transaktioner eller hand history. Då har du plötsligt inte några handhistory från Unibet utan bara från fulltiltpoker.

 

Sedan på dina utskrifter av dina transaktioner så ser dom att du har satt in $100 000 på Unibet och samtidigt tagit ut det. Då vill dom kanske se ditt neteller konto och ser där att du gjort ett uttag på FTP på $100k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en bekant igår som jobbar inom pokerbranschen, och han berättade att pokerklienterna inte ger ut information till skatteverket regarding hur mkt en viss person har satt in/tagit ut.

Det innebär att man kan ta ut från FTP/Stars till sitt Neteller konto, och sedan sätta in pengarna på en skattefri site utan att skatteverket ser hur mycket du har satt in. När du sedan tar ut pengar så kan skatteverket se att du har fått en insättning på ditt bankkonto och hur stor summa samt vem det är som har satt in pengarna, men de kan omöjligen veta att pengarna ursprungligen kom från Neteller. Det här innebär att allt skatteverket ser är att din utbetalning kom från en skattefri site.

 

Låter onekligen bra:-)

Som jag har uppfattat det kan dock Skatteverket kräva dig eller pokersiten på att du skriver ut historiken av insättningar och uttag. Du måste bevisa dig oskyldig, yadayada.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med en bekant igår som jobbar inom pokerbranschen, och han berättade att pokerklienterna inte ger ut information till skatteverket regarding hur mkt en viss person har satt in/tagit ut.

Det innebär att man kan ta ut från FTP/Stars till sitt Neteller konto, och sedan sätta in pengarna på en skattefri site utan att skatteverket ser hur mycket du har satt in. När du sedan tar ut pengar så kan skatteverket se att du har fått en insättning på ditt bankkonto och hur stor summa samt vem det är som har satt in pengarna, men de kan omöjligen veta att pengarna ursprungligen kom från Neteller. Det här innebär att allt skatteverket ser är att din utbetalning kom från en skattefri site.

 

Låter onekligen bra:-)

 

Men som jag sa redan i början av tråden, och många andra har sagt det efter mig, så kan du fortfarande inte bevisa att du vunnit pengarna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan nog alltid fråga, men företagen kommer säga åt SKV att dra den om rödluvan.

 

Var det inte en tråd för något år sedan med en person som hade problem med att bevisa sina vinster pga att SKV inte accepterade HH och utprintad transaktionshistorik som bevis.

 

vet ej, men det fanns en tråd för någon månad sedan med någon som printat ut transaktionshistorik som han fått av Party Poker .Skatteverket verkade godkänna det som bevis och därför slapp han skatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väl dessutom ganska troligt att de kontaktar pokersidan eller neteller direkt och ber dem om utdrag istället för att lita på att du lämnar över det? Eller?

 

Enligt min bekant som jobbar på en pokersite så lämnar de inte ut information till skatteverket, utan endast till spelaren.

 

Neteller vet jag dock inte om vad de har för bestämmelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...