_Fibonacci Postad 19 Juni , 2009 Rapport Postad 19 Juni , 2009 Sön, NL 200, SvS, 83 givar, +24:- Vecka 38: NL 200, SvS, 2976 givar, +494:- Mån, NL 200, SvS, 998 givar, +269:- Rullen är på all-time high nu sen jag började spela på SvS för några veckor sedan. Om jag bettar pre så bettar jag nästan alltid på floppen om jag bara fick med mig en spelare. Bettar ni ur pos om ni inte träffat och fått mer er två spelare och det finns överkort på bordet? Det har jag nog gjort ngn gång för mkt genom åren... Detta citat är taget way way back eftersom jag inte läst din dagbok tidigare tyckte jag det var värt att börja från början. Tycker du att du fått ordning på din CB nu? Jag själv kör någon typ av strategi om jag bettar alltid bettar luft då jag iaf har en chans att ta hem potten samt en enkel fold om jag blir raisad. Däremot checkar jag gärna toppar utan toppkicker för att få ut mer värde på kommande gator. Bettar alla mina bra drag, hålstegdrag överkort samt stora överpar. Nötfärgdrag checkar jag ofta i positon. Också för att jag fått för mig att jag får mer värde ut av senare gator. Skriv gärna hur du tänker då du Cbettar. Jag ligger på 68% typ CB. I position är det ofta inte så svårt med OOP har jag iaf problem. GL med liret. Edit. Ursäkta om mitt inlägg blev lite skumt men är inte helt nykter. Dags för käk nu!
Benny_81 Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2009 Midsommarnattens leende fortsätter att le mot mig. +4.209:- efter kvällens första 2195 givar. Var över 5k plus ett tag och var därmed på rekord men några givar gick mig emot. Kommer att pausa för att sen fortsätta att nöta på och så svarar jag på alla era fina inlägg imorgon! Jag sitter ofta och gnäller över kasst värde. Då får jag fan se till att kötta på när värdet finns där!
Benny_81 Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2009 Jag blev bönhörd.... SHOW ME THE MONEY! Fredag(midsommar): 2258 givar, +4199:- Typ 650:- ifrån rekord. Men jag pallar inte att spela något mer. Är för uppstressad på något sätt. Tyvärr. Nu sömn, kanske hinner ta några fiskar på förmiddagspasset imorgon. Men nu måste jag spänna av. Den här midsommaren kunde ha varit sämre. Men den hade ju förstås varit ännu bättre om jag varit ute i natten och charmat tjejer. Men sånt är livet och jag ska inte gnälla när jag plussat 4k.
John_teh_Donk Postad 19 Juni , 2009 Rapport Postad 19 Juni , 2009 Det låter bra det Men tappa f*n inte plusset, hamnar du under +3k tycker jag du ska sluta för dagen och vara nöjd. Man vet ju själv hur många gånger man plussat fint, sen tappat 2 inköp, börjat stressa, sen kommer tilten, och PANG så är man -1,5k istället och allt känns skit
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Har inte skrivit här på ett tag, så gör det nu. Om 5-10min kommer folk hit, jag har ölen i handen och täntke försöka uppmuntra dig lite Kul att höra av dig igen! Var ett tag sedan vi tampades på 1-2. Tack för uppmuntran och hoppas du fick en trevlig midsommar! 1. Ge oss tillbaka raggarbenny, we all miss him Ok, jag springer jädrigt kallt på tjejfronten just nu iom att det är sommar och jag jobbar själv på dagarna. Mer tjejer som strossar omkring under terminerna här i den universitetsstad jag lever. Men händer något kul ska jag uppdatera 2. Byt från svs 1-2-3veckor, bara lite, få lite perspektiv på allas vårat älskade svs. Sätt in lite och grinda lite sitngos eller vad fan som helst, men gör något annat i pokerväg en kort tid, det brukar vara bra 3. Ta en nubbe, det är midsommar! Känns som vändningen kommit den här veckan i allmänhet och i synnerhet igår då jag plussade 4k. Tyvärr hittade jag inget att gå till på midsommar men midsommargrinden ska inte heller föraktas. Nästa midsommar ska jag dock charma tjejer, det är ett löfte! Att prova ngt annat än SvS är ett tips jag ska komma ihåg. Men just nu öser jag på hos SvS iom att det gått bra i veckan. Poker tär på psyket, men det gör en alltid starkare om man tar det på rätt sätt (och inte är spelberoende/spelar bort massor med pengar). Vinsterna kommer bara man kämpar på! Sant. Finns ju trots allt rätt fina pengar på 2.5-5. Men du har ju vunnit jäkligt bra med tanke på att du inte direkt pluggat teori, inte kollat nåt Deucescracked, inte haft nåt statistikprogram Tack Det finns helt klart möjligheter att utveckla mitt spel och då borde jag kunna göra bra pengar. Tack för påminnelsen! Lätt att man glömmer bort vilka möjligheter det finns när man bara sitter och grindar på låg nivå. Det där med att vinna pengar från folk som vinner pengar på pokern går; bara man sätter sig en nivå över dom, på ett eller annat sätt. Jag vinner stadigt pengar från folk som grindar 10 bord och har vunnit 200k på ftp NL100. Det gäller ju bara att se på vilket sätt DOM vill vinna pengar, och göra en motstrategi som passar. 10-bords grinders vill vinna pengar på andras misstag, och i standardsituationer, gärna för hela inköp på en gång med starka händer... så vad är deras svagheter? Dom accepterar att lägga sig i marginella situationer, pga att dom inte kan få samma read på motståndare och dynamik vid bordet eftersom dom spelar 10 bord, men räknar att få igen pengarna med starka händer senare. Men det hjälper ju inte dig, om du inte utnyttjar det! Så hur vinner man av dom? Ta småpotter av dom hela tiden, och skapa förvirring i standardsituationer så dom betalar av med en svagare hand. Och dom kan inte börja spela tillbaka utan att förlora kontrollen eftersom dom spelar så många bord. ------------ Svagare grinders kan man ju banka på tills dom börjar spela tillbaka, sen har man förhoppningsvis en hand när dom fått nog. Det brukar alltid gå att vinna av dom hur som helst, eftersom dom har sin plan, sin disciplin, sina handranges, men är rädd eller ovan av nån anledning. ------------ Mot dåliga spelare är det ju bara att spela standardpoker. Passar det kan man ju provocera dom lite så kommer snart pengarna flygande Hur många bord man klarar av att spela samtidigt och ändå kunna se allt detta vid borden är väl olika, men jag tycker aldrig man borde lägga sig under den gränsen, även om man kanske vinner mer pengar IDAG. Det är bra att du gör pengar på poker. Själv föredrar jag dock som sagt fisk. Benny eftersom du spelar 5 bord och inte har pluggat så mycket teori antar jag att du är en blandning av exempel 1 och 2? Haha, jag hoppas jag är plus på dig totalt Och med att spela poker på det sättet måste du ju också acceptera nackdelarna med din strategi; du kommer antagligen bara byta pengar med bra spelare på nivån, och hoppas att tjäna pengar på sämre spelares misstag. Dvs jag tycker inte du kan klaga på att det inte går att vinna pengar från bättre spelare. Jag förstår hur du tänker. Du menar att det går att vinna pengar från folk som vinner pengar på poker. Det har du rätt i. Men jag menar att det är svårt och jag föredrar fisk alla dagar i veckan. Men vem har sagt att det ska vara lätt att göra stora pengar Förr tror jag TAG-grind strategin var bäst. Men ju bättre folk blir på poker, ju sämre kommer den att fungera. Medan några andra strategier fungerar lika bra, och t o m blir mer effektiva och enklare bara man har kunskapen för nivån. Man kan vinna pengar av alla, och förlitar sig inte på andras misstag, utan tvingar alla att skapa misstag! Det kan man inte. Vissa nivåer har för hög rake för att det ska gå och vinna några pengar. Finns en del trådar om det här på PF. Detta citat är taget way way back eftersom jag inte läst din dagbok tidigare tyckte jag det var värt att börja från början. Tycker du att du fått ordning på din CB nu? Jag själv kör någon typ av strategi om jag bettar alltid bettar luft då jag iaf har en chans att ta hem potten samt en enkel fold om jag blir raisad. Däremot checkar jag gärna toppar utan toppkicker för att få ut mer värde på kommande gator. Bettar alla mina bra drag, hålstegdrag överkort samt stora överpar. Nötfärgdrag checkar jag ofta i positon. Också för att jag fått för mig att jag får mer värde ut av senare gator. Skriv gärna hur du tänker då du Cbettar. Jag ligger på 68% typ CB. I position är det ofta inte så svårt med OOP har jag iaf problem. GL med liret. Edit. Ursäkta om mitt inlägg blev lite skumt men är inte helt nykter. Dags för käk nu! Det var ett bra inlägg du skrev för det fick mig att inse att jag spelar om mycket större pengar nu och att jag fortfarande funderar på hur jag bäst ska CB:a. Jag CB:ar mindre nu. På 0.5-1 och 1-2 var det bara att börja med en hyfsad hand och sen CB:a tills man fick mothugg. Hade jag då inte en riktigt bra hand fick man lägga sig. Sen fick man ju lugna ner sig ibland. Nu är jag mycket lugnare. Det låter bra det Men tappa f*n inte plusset, hamnar du under +3k tycker jag du ska sluta för dagen och vara nöjd. Man vet ju själv hur många gånger man plussat fint, sen tappat 2 inköp, börjat stressa, sen kommer tilten, och PANG så är man -1,5k istället och allt känns skit Japp, nu gick det ju bra och jag slutade precis innan du skrev det där inlägget
bjoelle Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Att citera något som redan har citerat blir en jävla mess. Fint pluss igår! De olika högtiderna vi har i Sverige brukar av någon anledning leda till extra värde på borden
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Att citera något som redan har citerat blir en jävla mess. Du menar att det blir drygt att läsa när man citerar flera personer i samma inlägg? Är du bakis eller? Fint pluss igår! Tack. Pigg och glad möter jag nu en ny dag De olika högtiderna vi har i Sverige brukar av någon anledning leda till extra värde på borden Ja, det var sjukt bra värde igår. Vekpassiva spelare som ofta paradoxalt nog betalade bra när man träffade hårt. Längtar redan till jul
Anderssson Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Att citera något som redan har citerat blir en jävla mess. Fint pluss igår! De olika högtiderna vi har i Sverige brukar av någon anledning leda till extra värde på borden Det beror på att det är bara losers som inte umgås med vänner och familj på högtiderna
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Det beror på att det är bara losers som inte umgås med vänner och familj på högtiderna Tydligen. Men jag vann iaf pengar. Det var nästan tragiskt att se så mycket folk som satt och slängde bort pengar i sin ensamhet(förmodar jag). Sverige har en hård kultur på många sätt. Det är en stor ensamhet som präglar den svenska mentaliteten och samtiden. Vi har det ju ganska bra ändå på många sätt men samtidigt är det inte så kul för de som hamnar utanför det goda livet och det är ganska många som gör det.
Anderssson Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Tydligen. Men jag vann iaf pengar. Det var nästan tragiskt att se så mycket folk som satt och slängde bort pengar i sin ensamhet(förmodar jag). Sverige har en hård kultur på många sätt. Det är en stor ensamhet som präglar den svenska mentaliteten och samtiden. Vi har det ju ganska bra ändå på många sätt men samtidigt är det inte så kul för de som hamnar utanför det goda livet och det är ganska många som gör det. Ja, tragiskt. Julafton borde vara ännu en helg med massa självmordsbenägna ensamma människor som skiter i om dom förlorar alla sina pengar.
rAilFISH Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Tycker fan det är lika tragiskt att spela på julafton och andra högtider oavsett om man vinner/förlorar eller spelar nykter/onykter. Det är sådana tillfällen man ska vara med familj och vänner och roa sig , inte sitta och grinda poker.
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Tycker fan det är lika tragiskt att spela på julafton och andra högtider oavsett om man vinner/förlorar eller spelar nykter/onykter. Det är sådana tillfällen man ska vara med familj och vänner och roa sig , inte sitta och grinda poker. Visst är det trist att behöva sitta hemma och grinda på midsommar för att man inte har ngt annat att göra. Men att sitta och spela bra poker och vinna fina pengar är mindre trist, imho. .... Nåja, nu är det slutfilosoferat rörande den svenska samtiden, för min del. Dags för grind. Tålamod, tålamod, tålamod.
John_teh_Donk Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Citat:Det där med att vinna pengar från folk som vinner pengar på pokern går; bara man sätter sig en nivå över dom, på ett eller annat sätt. Jag vinner stadigt pengar från folk som grindar 10 bord och har vunnit 200k på ftp NL100. Det gäller ju bara att se på vilket sätt DOM vill vinna pengar, och göra en motstrategi som passar. 10-bords grinders vill vinna pengar på andras misstag, och i standardsituationer, gärna för hela inköp på en gång med starka händer... så vad är deras svagheter? Dom accepterar att lägga sig i marginella situationer, pga att dom inte kan få samma read på motståndare och dynamik vid bordet eftersom dom spelar 10 bord, men räknar att få igen pengarna med starka händer senare. Men det hjälper ju inte dig, om du inte utnyttjar det! Så hur vinner man av dom? Ta småpotter av dom hela tiden, och skapa förvirring i standardsituationer så dom betalar av med en svagare hand. Och dom kan inte börja spela tillbaka utan att förlora kontrollen eftersom dom spelar så många bord. ------------ Svagare grinders kan man ju banka på tills dom börjar spela tillbaka, sen har man förhoppningsvis en hand när dom fått nog. Det brukar alltid gå att vinna av dom hur som helst, eftersom dom har sin plan, sin disciplin, sina handranges, men är rädd eller ovan av nån anledning. ------------ Mot dåliga spelare är det ju bara att spela standardpoker. Passar det kan man ju provocera dom lite så kommer snart pengarna flygande Hur många bord man klarar av att spela samtidigt och ändå kunna se allt detta vid borden är väl olika, men jag tycker aldrig man borde lägga sig under den gränsen, även om man kanske vinner mer pengar IDAG. Det är bra att du gör pengar på poker. Själv föredrar jag dock som sagt fisk. Självklart föredrar man fiskar framför grinders, men det skadar ju inte att kunna vinna små summor från vinnande spelar på nivån. Jag sa det inte för att på nåt sätt framhäva att man inte är bra om man inte vinner av vinnande spelare, men för att du sa: "Kan inte förstå varför wannabe-pokerproffs ofta pratar om vikten av att spela poker mot folk som vinner pengar på poker. Är förbannat svårt att vinna pengar mot folk som gör pengar på poker." Det lät som du var frustrerad i avsaknaden på fisk, och kände att du inte kunde vinna av regsen. Så jag la fram min version om varför och hur jag tror man kan vinna över vinnande spelare på sin nivå. Och att en stor del av vinsterna kommer därifrån, så därför blir en viktig del av spelet om man vill kunna vinna "mer än vanligt". Citat:Benny eftersom du spelar 5 bord och inte har pluggat så mycket teori antar jag att du är en blandning av exempel 1 och 2? Haha, jag hoppas jag är plus på dig totalt Det vet jag inte, men tror vi knappt möts Hoppas inte du tog mitt inlägg på fel sätt... Menade bara att du är en reg som spelar många bord, och därför kanske missar många saker som gör att man kan vinna av dom andra bra regsen som har bättre kunskaper än en själv. Och därför kan känna som att det inte går att vinna av dom, även om det går; antingen med att spela så få bord att man klarar av det, eller att jobba väldigt hårt på sitt spel så man klarar att få den extra read'en med många bord. Citat:Och med att spela poker på det sättet måste du ju också acceptera nackdelarna med din strategi; du kommer antagligen bara byta pengar med bra spelare på nivån, och hoppas att tjäna pengar på sämre spelares misstag. Dvs jag tycker inte du kan klaga på att det inte går att vinna pengar från bättre spelare. Jag förstår hur du tänker. Du menar att det går att vinna pengar från folk som vinner pengar på poker. Det har du rätt i. Men jag menar att det är svårt och jag föredrar fisk alla dagar i veckan. Men vem har sagt att det ska vara lätt att göra stora pengar Jo precis. Fördelarna med att spela lite färre bord och vinna mer pengar från "alla", istället för att kanske vinna mycket från fisken och kanske förlora lite mot regs, är ju att man oftast och enklare utvecklar sitt spel snabbare och blir samtidigt bättre, dvs slår en ännu större del av spelfältet på nivån. Grindar man många bord måste man nog jobba väldigt hårt på spelet bortanför bordet, om man inte vill att spelarfältet man vinner pengar av t o m ska krympa med tiden. Citat:Förr tror jag TAG-grind strategin var bäst. Men ju bättre folk blir på poker, ju sämre kommer den att fungera. Medan några andra strategier fungerar lika bra, och t o m blir mer effektiva och enklare bara man har kunskapen för nivån. Man kan vinna pengar av alla, och förlitar sig inte på andras misstag, utan tvingar alla att skapa misstag! Det kan man inte. Vissa nivåer har för hög rake för att det ska gå och vinna några pengar. Finns en del trådar om det här på PF. Jo visst är det så, men trodde det var självklart att vi pratade om lägst 2.5/5 kr - 5/10 kr där spelarna förstår något. På dom allra lägsta nivåerna lär ju TAG-spel alltid fungera, men inte ge några vettiga pengar. Well hoppas inte mitt inlägg lät alltför riktad mot varken dig eller mig Benny. Bara lite allmänna tankar man har, och alltid kul o höra vad andra tycker
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 JDT: Det var fint att se din syn på saken. Det inspirerade mig lite. För som du säger, man kan nog vinna pengar mot spelare som vinner pengar på poker. Men samtidigt så menar jag att någon måste ju donera för att hajarna ska sitta där. Än om jag utvecklar mitt spel och lyckas plocka pengar av vinnare så krävs ju fisken för att få hajarna ska jaga fisken. .... +869:- efter kvällens första 786 givar. Sen hängde sig datorn(för första gången när jag grindar med den här datorn på över 3 år) och nu är jag hungrig. Mer grind sen. Känns lukruativt även ikväll. Gäller att ha tålamod, tålamod och kämpa. Rekordminus förra veckan och nu ligger på jag nog på rekordplus denna vecka efter drygt 4.000 givar. Det svänger. Ser jag bara till att inte ge bort inköp för lätt mot tigtha spelare så bör det svänga mindre framöver.
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Lördag: 1532 givar, +89:- Kändes som det fanns pengar att göra. Men jag gjorde en dum syn på turn och förlorade 400:- i onödan. Hade färgdrag på floppen som han checkraisade. Sen även stegdrag på turn. Hans bet på turn(och kanske på floppen) var dock lite för stort för att jag skulle ha oddsen på min sida. När man gör sådana spel så blir man less och då kan man lika gärna ta nya tag imorgon. Edit: Jag hade 30% vinstchans. Så ofta vinner man ju ändå. Men det jämnar inte riktigt ut sig. För det är ett EV- spel. Och jag gör för många sådana. Gäller att kämpa för att ta rätt beslut.
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Your mental, emotional state while playing is 80 % of the work, and you can work and take specific steps to get better at that. Being in the right emotional state will allow you to open up your eyes to what you and the other players are doing without being stuck in the previous hand you lost, how much you are up, what you´re gonna eat later, etc. Combine that with some basic technical steps that can be taken and you got the other 20% to at least achieve enough to live comfortably off poker. I believe, that with todays games and climate, anybody with even mediocre intelligence and some discipline could at the very least make a comfortable living playing this game.http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/destroyed-3-6-time-move-up-graph-286574/index2.html Det är det mentala jag jobbat mest på. Men jag kan prova ännu en grej där. Att aldrig titta på hur jag ligger till när jag spelar. Håller ju hela tiden på att räkna på det. Och det är ju inte så begåvat. Sen har vi ju teorin också. Och PT. Det finns mkt att jobba på!
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 In 2008, I gradually decided to move up from the 2-4 to the 3-6. During all this time, I was always MUCH more focused on learning techniques to control my emotions and tilt rather than the technical aspects of the game. I would make different papernotes and tag them all over the place, use meditation, use different routines etc. My year so far: Jan: 23 660 $ (17 952 hands) Feb: 15 800 $ (29 839 hands) At this point, I decided to go pro, and quit my job. Mar: 37 538 $ (42 169 hands) Apr: 21 900 $ (44 684 hands) May: 14 569 $ (58 451 hands) Jun: 58 156 $ (67 633 hands) Jul: 12 202 $ (35 381 hands) Aug: 32 202 $ (52 451 hands) Jag har funnit en själsfrände! Nu vill jag börja göra fina resultat också!
Benny_81 Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Vad har Fi. Vad tror Fi att jag har. Två centrala frågor som snubben sätter fokus på. Förutom att spela bra och må bra. ... Tjuvstartade söndagen och ligger nu +1.007:- på typ 100 givar. Men nu är det verkligen dags för sömn.
Benny_81 Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Sjuk. Sen jag började skriva DB i slutet av augusti 2008 så har jag varit sjuk 3-4 gånger. Före det hade jag inte varit sjuk en gång på 3-4 år. Hoppas värktabletterna hjälper. Ipren kanske gör susen.
John_teh_Donk Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 JDT: Det var fint att se din syn på saken. Det inspirerade mig lite. För som du säger, man kan nog vinna pengar mot spelare som vinner pengar på poker. Men samtidigt så menar jag att någon måste ju donera för att hajarna ska sitta där. Än om jag utvecklar mitt spel och lyckas plocka pengar av vinnare så krävs ju fisken för att få hajarna ska jaga fisken. Jo precis! Självklart måste man ha en stor dos av dåliga spelare, men tycker man inte helt ska stänga ute möjligheten att stadigt vinna en del av vinnande spelare på sin nivå. Men det gör man väl inte direkt heller Sjuk. Sen jag började skriva DB i slutet av augusti 2008 så har jag varit sjuk 3-4 gånger. Före det hade jag inte varit sjuk en gång på 3-4 år. Hoppas värktabletterna hjälper. Ipren kanske gör susen. Är det poker-stressen som påverkar? Det är f*nimej inte hälsosamt att ta poker på allvar tror jag Najs post du hade hittat där på 2+2 iaf, sånt ger alltid inspiration! Låter som han haft samma tänkt som dig. Det här är verkligen sant iaf! Your mental, emotional state while playing is 80 % of the work, and you can work and take specific steps to get better at that. Being in the right emotional state will allow you to open up your eyes to what you and the other players are doing without being stuck in the previous hand you lost, how much you are up, what you´re gonna eat later, etc. Combine that with some basic technical steps that can be taken and you got the other 20% to at least achieve enough to live comfortably off poker.
Benny_81 Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Är det poker-stressen som påverkar? Det är f*nimej inte hälsosamt att ta poker på allvar tror jag Vem vet Är dock rätt knäckt så det blev inte mkt spel idag. .... Söndag: 279 givar, +475:- Veckans spel: Cirka 5.800 givar, 6 plusdagar, 1 pausdag, +6.172:- Veckans träning: 0 träningar. Är för knäckt för några analyser. Men nästa vecka vill jag spela mer fokuserat(läs: tänk; vad har han, vad tror han att jag har och följ dessa analyser) och träna(bara jag frisknar till). Nästan rekordvecka det här iaf, om det inte var en rekordvecka. Tyvärr går det inte att söka i tråden så jag kan inte riktigt veta. Men jag har tidigare vunnit mellan 6-7k på en vecka och det var då rekord.
Benny_81 Postad 22 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2009 Har slutat kolla hur jag ligger till medans jag spelar. Det känns bra och pokern blir inte lika stressande. Men resultaten kom inte ikväll för den skull. -1.800:- efter typ 550 givar. Nu fika, sen mer grind. Dagens fråga! UTG: Bet 17,5:- Jag från sb: Raise till 70:- med QQ. UTG: ALL in 550:- Syna med halva min stack(1000:- ) eller lägga sig? Ingen read öht. Har knappt spelat en hand mot Fi och har just satt mig vid bordet. Vad gör du? Tänk på att det är NL, SvS 2.5-5 en vanlig måndagkväll innan löning som gäller.
Partyjack Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Dagens fråga! UTG: Bet 17,5:- Jag från sb: Raise till 70:- med QQ. UTG: ALL in 550:- Syna med halva min stack(1000:- ) eller lägga sig? Ingen read öht. Har knappt spelat en hand mot Fi och har just satt mig vid bordet. Vad gör du? Tänk på att det är NL, SvS 2.5-5 en vanlig måndagkväll innan löning som gäller. Vet jag absolut ingenting om fi så blixtsynar jag, är väldigt ofta AK eller JJ eller någon annan obekväm hand de pushar med där.. Dock krävs det väldigt lite information för att informationen ska påverka beslutet, men är det absolut första gången jag möter fi så synar jag alltid där.
Benny_81 Postad 22 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2009 Vet jag absolut ingenting om fi så blixtsynar jag, är väldigt ofta AK eller JJ eller någon annan obekväm hand de pushar med där.. Dock krävs det väldigt lite information för att informationen ska påverka beslutet, men är det absolut första gången jag möter fi så synar jag alltid där. Ok, jag synade också. Han hade AA. Får skylla mig själv att jag inte använder PT. Men datorn klarar som sagt inte av programmet. Får nog allt ta och investera i en ny dator. Köpte iaf PT här om veckan. ... Nu mer grind. Ligger på +60:- för månaden efter 33 timmar spel så sämrer "öppning" på en månad har jag aldrig haft sen jag började skriva DB. Jag tror dock på en vändning
Recommended Posts