Benny_81 Postad 26 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Februari , 2009 Angående kvinno-diskussionen Tror jag förstår hur du menar nu... du pratar mer om att dom är fula om dom röker/missköter sig/är i allmänt skabbigt skick, inte direkt utseendet? Sköna "historier" i den posten iaf hehe. Det är klart att man tänder till lite extra när man ser en enorm skönhet strosa förbi. Men du verkar förstå vad jag menar: De allra flesta tjejer är tillräckligt snygga för att man ska bli intresserad. Såvida de sköter om sig själva och det stämmer mentalt. Det blir svårare att se sund ut med åren, men det går, och tyvärr(för dom) är ju några få tjejer så fula att det kan beskrivas som ett handikapp. Men jag är inte så kräsen när det kommer till utseendet Jag är så förstjust i den svenska kvinnan att jag gillar de allra flesta svenska kvinnors utseende. Bara de sköter om sig själva. Apoteket, svenska flickor, Svenska Spel(världens enda statliga internetpokerbolag), fred de 200 senaste åren(sveriges utrikespolitik under andra världskriget var så briljant skött att man kan börja gråta av kärlek till livet, läs gärna boken: "Christan Günther - Sveriges utrikesminister under andra världskriget"), världens nionde rikaste land, sjukvården rankat kompetensmässigt högst i europa, gratis universitetsutbildning, aldrig behövt vara arbetslös en dag i hela mitt liv. Vi har dessutom europas sista "untouched wilderness" inom riket. Som etnisk svensk och hyfsat frisk ung man är det svårt att bli bitter Sen att det kan vara tufft för invandrare från förmoderna kulturkontexter att känna sig hemma i Sverige är ju förstås inte kul, varken för dom eller oss. Men det ligger lite i nationalstatens natur. Sverige, till skillnad från länder som USA, är inte byggt på invandring. Sverige är byggt av svenska folket som vandrade hit under folkvandringstiden. Och sen reproducerade sig själva. Sen är förstås viss in och utvandring alltid något naturligt och givande för en region. Edit: Dock är det mkt som är åt h-vete. Speciellt för de sjuka och svaga. Fast det är en annan fråga. Var också intressant och se lite sammanfattning om bankrullen och planer. Skulle vara kul om du lyckades bra på 2.5/5. Ja, verkligen! Spela man mycket och bra på 2.5-5 då kan man säga att man lyckats som pokerspelare! Jag vill verkligen krossa den nivån! Fy fan vad härligt det skulle vara! Ett halvårs kross på 2.5-5 samtidigt som man spelar enormt mycket skulle kunna innebära att jag inte skulle behöva bry mig om pengar resten av min studietid. Såvida jag inte bränner upp pengarna på strunt och lyx dvs. Men det jag tycker saknas bland planerna är lite utveckling spel/kunskaps-mässigt. Jo, det saknar jag också. Jag har ju sen jag började DB'n identifierat och åtgärdat ett par luckor i mitt spel(främst att jag slutat spela fel händer från fel lägen preflopp). Men nu ser jag inga luckor att åtgärda och det stör mig för jag vet ju att det rimlingen finns en uppsjö. Men du kanske har tankar kring det i bakgrunden? Det är ju iaf viktigt att utveckla sin skill medan man fokuserar på pengarna Självklart. En tanke är att jag ska kämpa mycket och spela mycket. Då lär det poppa upp en del tankar på vad jag kan göra bättre. En annan tanke är att ta upp pokerstudierna. Antingen via litteratur eller via någon site. En tredje grej jag funderat på är att börja 3-beta mer från position om bara en bettat pre och alla lagt sig fram till mig på knappen eller pos 4. Vad ligger din VPIP på, Ingen anning. Måste väl ha ett statprogram för att se det? och ungefär vilka starthänder spelar du var? Jag spelar alla par från alla lägen. Har dock funderat på att börja slänga par från 55 och neråt från blindsen om ngn bettat från UTG och alla lagt sig fram till mig. Jag spelar AXs från alla lägen. Förutom från blindsen om ngn bettat från UTG och alla lagt sig fram till mig. AK, AQ, AJ, AT. Spelas från de flesta lägen. AJ, AT slänger jag dock generellt om ngn bettat från UTG och alla lagt sig... Alla SC ner till 3-4 spelas från de flesta lägen. Men om ngn bettat från UTG så slänger jag om jag sitter på blindsen... QJ, K10, och dylika händer spelas från pos 3-5. Jag stjäl från knappen med ganska många händer, såsom KXs, beroende på motstånd och form. Vet inte om det var så uttömande svar. Det beror ju på hur Fi och bordet är också. Än om jag har något slags standardspel. Bara att fråga om jag inte förmedlade en bra bild av vilka slags händer jag spelar före floppen. Jag funderar som sagt på att börja 3-betta mer från sen position om bara en bettat före mig! Tror man kan se det i svs's statistik om man kollar "Lagda före flop", så ser man ju hur många procent man spelat. Jo, fast i den statistiken har jag bara spelat 9 händer. Nollställer varje inför varje vecka(den här veckan glömde jag dock bort det och spelade först 300 givar innan jag kom på att jag skulle göra det). Tänkte på att om du spelar med tighta starthandskrav och inte spelar så mycket draghänder, kanske ditt spel passar bättre med 100 bb istället för 200? Spontant känns det som att jag anpassat mitt spel bra till 200 bb och ibland har jag undrat om det inte skulle bli drygt för mig att gå tillbaka till 100 bb. Jag spelar tex alla SC(utom 2-3) i de flesta lägen(dock inte om någon 3-bettat mig) så det borde tyda på att jag spelar en del draghänder. Är inte så hemma på det, men det enda du gör är kanske att ge fi implicita odds att sätta drag när du oftast har TPTK osv. Intressant tanke. Tidigare har jag irriterat mig själv när jag förlorat mycket pengar med TPTK. Men de sista månaderna känns det inte längre som något problem. Kanske för att jag haft flyt eller kanske för att jag läser floppen, turn, river och Fi bättre. Tidigare svor jag att lugna ner mig med TPTK. Men nu läser jag korten på bordet och Fi bättre och öser oftast bara på med TPTK och det funkar bra för mig. Eller så har jag bara flyt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 26 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Februari , 2009 Krossar jag 2.5-5 så köper jag en dator som klarar av ett statistikprogram. Det är ett löfte! Edit: Fan vad långt inlägg ovan. Jag borde spela mer poker och skriva mindre! Men nu är jag fortfarande krasslig så då softar jag mest. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 26 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Februari , 2009 Torsdagens spel: Paus. Känner mig rätt ok. Sov dock dåligt i natt och fick somna först 08.00 och gick upp 12.00. Visst ska man slappa och ta hand om sig när man är sjuk. Men sista dagarna borde jag ha gjort ha gjort lite mer än så. För jag har ju piggnat till. Borde både pokrat och pluggat lite iaf. Någon timmer per dag. Men nu är jag mer eller mindre snart frisk. Så imorgon blir det både ett par timmar plugg och ett par timmar poker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 28 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Februari , 2009 Fredagens spel: 1511 givar, +144:- Nu är jag frisk. Har inte speciellt mkt för mig i skolan eller i livet i övrigt. Så nu är det bara att ösa på! Hamnade all-in med triss mot färg. Han hade trebettat mig före floppen och rivrade färgen. Skulle nog ha bettat hårdare på turn. Har extremt svårt att lägga det läget på rivern. Var troligt att han hade högt par iom att han trebettat mig pre och inte gjort det tidigare men istället satt han på AKs. Klarar man inte att lägga sig på rivern. Ska man skrämma bort folk på turn... Men, men. Nu är det bara faster, harder som gäller framöver! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Fredagens spel: Paus. Har valt bort spelet av två anledningar idag. 1. Har inte ätit så ordentligt idag och då spelar man sällan bra. 2. Har en massa viktiga grejor(inte skola) som bör vara klart tills måndag. Och då har jag prioriterat det. Måste se det som ett sundhetstecken att sköta livet först och pokern sen. Men jag vill sträva efter bättre struktur i livet så jag får mer tid och ork över till pokern. Januaris spel: * Endast NL 400, SvS. * 21 plusdagar, 4 minusdagar, 6 pausdagar. * 41.116 givar. * 78h, 10 minuter. * +12.271:- * +157.3 SEK/h. Februaries spel: * Endast NL 400, SvS, SH, turbo, 5-bord. Förutom första dagen då jag spelade vanliga bord. * 13 plusdagar, 2 minusdagar, 13 pausdagar(4 pga dunderförkylning, 5 eftersom jag var "tvungen" att göra annat eller var allmänt slö, 4 då jag pluggade så i helsike) * 24.118 givar. * Uppskattningsvis 42,3 timmar. Glömde kolla i klienten innan den nollställdes. * +5.248:- * Uppskattad timlön: 124:- / h Tankar på varför jag inte hade riktigt lika fin timlön som i feb. och varför jag inte spelade lika mkt. Sjukdom och plugget gjorde att jag inte kunde spela så mkt jag ville. Visst kunde jag ha spelat med dunderförkylning och visst kunde jag ha struntat i skolan. Men that's not my way. Det gjorde att jag tappade stinget lite eftersom jag inte spelade lika mycket. Mål inför Mars 2009: * 1500 givar per dag. * Fortsätta spela stabilt. Det tiltfria och skottfria spelet jag hittat sen ett par månader tillbaka ger mig relativt fina pengar. Bara jag spelar. * Sköta livet i övrigt ännu bättre. Då orkar jag spela mer. * Hitta en lucka i mitt spel. Jag vet att jag har en uppsjö. Någon som har något tips? * Aldrig spela hungrig. Kan komma i konflikt med mål 1 men är jag hungrig så ska jag inte spela. * Sporta ännu mer. Har förvisso rört mig mer sen i november. ÄN jag gjort på flera år. Men jag har börjat slappa till lite väl mkt på slutet. 3 gånger i veckan är målet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Special report for * Adde *! På en restaurang jag brukar äta och hämta mat så finns det fyra sötnosar(de jobbar där) varav jag finner tre stycken intressanta. En verkar blåst och varken jag eller hon visar varandra något intresse. Två stycken visar med sitt att le, titta på mig och vara att de gärna tar emot uppmärksamhet från mig. En är typ 25-27 och skulle aldrig kunna jobba som fotomodell. Men hon är sjukt fräsch. Inte en linje i ansiktet(trots sin ålder), vackra ögon, inget smink och hennes tandrad skulle få vilken hollywoodkändis som helst att lägga upp en miljon kronor. Tyvärr är hon totalt iskall mot mig. Går ju bra att kallprata med henne och hon har tydligen varit ute och rest mycket i världen. Min plan för att visa att jag vill vara med henne är att föreslå(när vi pratar resor någon gång) att hon kan få titta på bilder jag har från min resor runt i världen. Då har jag iaf visat handfast att jag vill lära känna henne mer. Det kan funka för många tjejer är ju intresserade trots att de inte alls visar det. Sista tjejen har alltid visat mig intresse. Hon pluggar också som jag och hejar alltid på mig på universitetet osv. Trots att jag av någon anledning inte brukar se henne. Nu har hon gått ner typ 5 kilo(var inte alls ens mullig förut) och då har hon fått en helt sjukt fin kropp. Har aldrig åtrott en kvinnas kropp som hennes. Hon är smal, kanske 168 lång samtidigt som hon har ordentligt med bröst och en liten fin rumpa. Jag föredrar smala tjejer men de brukar ju inte ha några bröst. Men det har hon till den grad att man kan börja gråta av kärlek till livet! Jag klippte mig igår och jag gick direkt till restaurangen för att hämta mat. Tanken var att "straigh up" bara fråga henne om hon var sugen på att ta en fika. Tyvärr var det dock så mycket folk där och hon var lite mer reserverad än vanligt så det rann ut i sanden. Sen finns det också en till tjej som är söt. Men hon är nog för ung för att det ska kunna bli något mer än mys. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 1 Mars , 2009 Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Skönt med ett skapligt plus för månaden iaf! Det var mycket text och många ämnen där uppe vilket är skoj, tänkte svara på lite av det sen, har dåligt med tid just nu. * Hitta en lucka i mitt spel. Jag vet att jag har en uppsjö. Någon som har något tips? Det är svårt när man egentligen vet så lite om ditt spel. Vad känner du är din största lucka? Var är din största flaskhals; där du kanske skulle kunna få ur mer pengar ur vissa händer genom att spela annorlunda? Du har ju en ganska genomtänkt standardgrund om vilka händer du spelar i olika positioner, om man läser där uppe. Men spelar du olika beroende på stämningen vid bordet/hos motståndaren du möter i handen? Spelar du lika mot alla, oberoende om dom är fiskar eller 5-bordsgrinders? Har du olika spelstilar, och anpassar ditt spel efter bordet? Lite overkill på en del av grejorna på 1/2 kr kanske. Men det gör ju spelet mer intressant, och är nödvändigt om man ska spela högre Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
*Adde* Postad 1 Mars , 2009 Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Special report for * Adde *! En får tacke Spontant låter det som att du lägger ribban för högt. Jag skulle inte ödsla en uns energi på den kalla bruden. Lägg in en seriös söt på "tight ass"-bruden istället. Om du uppenbart stöter på den 25-27 år gamla bruden och misslyckas lär det uppdagas hos kollegorna. Och då har du ingen chans på den lilla goingen från universitetet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Skönt med ett skapligt plus för månaden iaf! Både och. Ska inte gnälla när man gör pengar. Men jag vill göra större pengar!!! Genom att spela mer, utveckla mitt spel och spela högre! Det var mycket text och många ämnen där uppe vilket är skoj, tänkte svara på lite av det sen, har dåligt med tid just nu. Onekligen mkt text. Jag har hängt i det svenska cyberlandskapet sen BBS-tiden och det där var ett av de 2-3 längsta inlägg jag någonsin skrivit. Du svarar ju förstås på vad du vill. Ibland kan det vara lika bra att förlora några inlägg som tårar i regn och istället fokusera på nya fräscha inlägg Det är svårt när man egentligen vet så lite om ditt spel. Vad känner du är din största lucka? Var är din största flaskhals; där du kanske skulle kunna få ur mer pengar ur vissa händer genom att spela annorlunda? En grej kan vara att jag nästan alltid pottbettar. Och när jag inte gör det och försöker få med någon så slutar det ofta med att jag inte kan lägga mig om han träffar på rivern och trycker in. Måste tänka över det där och räkna lite på det. Du har ju en ganska genomtänkt standardgrund om vilka händer du spelar i olika positioner, om man läser där uppe. Men spelar du olika beroende på stämningen vid bordet/hos motståndaren du möter i handen? Jo det gör jag. Sitter jag på SB och jag vet att BB inte slänger bort pengar i onödan så lägger jag fler händer från SB. Tex. Spelar du lika mot alla, oberoende om dom är fiskar eller 5-bordsgrinders? Jag försöker verkligen att anpassa mitt spel. Tex kan det vara kul att köra över en duktig superaggri spelare genom att vara ännu mer aggri! Fast det är mer kul än EV+. Har du olika spelstilar, och anpassar ditt spel efter bordet? Aggri eller superaggri. Om någon är totalt galen och slänger bort hur mkt pengar som helst så kan jag spela lite mer passivt för att träffa och då syna. Där har du nog mina spelstilar. Lite overkill på en del av grejorna på 1/2 kr kanske. Men det gör ju spelet mer intressant, och är nödvändigt om man ska spela högre Jo, det blir roligare. Men jag är osäker om det krävs så mkt mer än ABC-poker för att göra bra med pengar på 2.5-5. Låter inte som det när man pratar runt lite. Edit: Iofs så spelar jag ännu inte klockren ABC-poker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 En får tacke Det var mitt nöje! Spontant låter det som att du lägger ribban för högt. Jag skulle inte ödsla en uns energi på den kalla bruden. Lägg in en seriös söt på "tight ass"-bruden istället. Om du uppenbart stöter på den 25-27 år gamla bruden och misslyckas lär det uppdagas hos kollegorna. Och då har du ingen chans på den lilla goingen från universitetet. Exakt de tankarna har jag gått i! Det börjar brännas rörande den där goingen från universitetet. För hon har varit framåt och söt nu i ett drygt år nu eller ngt... Börjar dags att lägga in en rejäl stöt nu innan hon lessnar eller blir upptagen. För som hennes kropp ser ut lär killarna springa benen av sig! De som vågar dvs. För hon ser riktigt bra ut! I keep you updated! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Söndagens spel: 2004 givar, +1465:- Veckans spel: 3824 givar, +1.254:- Veckans träning: 0 träningar. Har som sagt varit sjuk och då har jag inte orkat träna eller spela så mkt. Men jag kunde ha tränat och spelat mer. För jag frisknade ju till. Nu har mitt träningskort gått ut och jag var lovad ett nytt för att jag jobbade nyår. Men de verkar inte få något avtal och då måste jag antingen jobba mer för att kortet ska köpas(5k) via företaget eller ta ut lönen i pengar och sen lägga till ett par tusen för det där kortet. Hur som helst blir det ingen träningskort till veckan och det blir till att springa och åka skidor istället! Jag skulle gärna spela mer ikväll. Flyter på bra och jag gör bra med pengar. Men tyvärr så har jag lite grejor jag måste fixa tills imorgon bitti. Och det är viktigare för mig att sköta livet än att sköta pokern. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 1 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Fan man är pokerskadad. Jag vann närmare 1,5k ikväll på 3-4 timmars spel. Dvs Nästan 400:- /h skattat och klart. Finns inget jobb som jag är i närheten av som skulle ge dessa pengar. Så man borde ju vara glad. Men jag har inte ens reflekterat över det. Pokerskadad... Nåja, jag fick undan lite andra viktiga saker ikväll och det får jag försöka glädja mig åt. Har svårt för det. En slags störning. Kan aldrig vara nöjd. Men jag jobbar på det. Jag skyller allt på Göran "HSB" Persson som sa "Vi är stolta men inte nöjda." Jävla puckat uttalande imho För om man aldrig är nöjd så får man ju aldrig må bra. Och en sådan nation vill vi inte ha. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 2 Mars , 2009 Rapport Share Postad 2 Mars , 2009 Onekligen mkt text. Jag har hängt i det svenska cyberlandskapet sen BBS-tiden och det där var ett av de 2-3 längsta inlägg jag någonsin skrivit. Ja men det är bra hehe. Roligt med en dagbok där det blir lite läsning, och inte bara korta inlägg En grej kan vara att jag nästan alltid pottbettar. Och när jag inte gör det och försöker få med någon så slutar det ofta med att jag inte kan lägga mig om han träffar på rivern och trycker in. Måste tänka över det där och räkna lite på det. Jo det kan väl bli lite skumt ibland. T ex om du gör en c-bet på floppen när du inte träffat men vill se om fi lägger sig, och han höjer rejält. Då har du förlorat 1/3 av pottens värde, när det antagligen hade räckt med att beta 2/3 istället för hela. Men fi lägger sig säkert lättare mot pott-bet, och du får mer betalt när dom väl synar med en sämre hand. Så det är väl inte bara nackdelar med det. Dock tror jag det passar bättre på 1/2 kr, och inte lika bra på 2.5/5 eller 5/10, där kommer nog många fi ha motstrategier som gör att man förlorar mer. Jo det gör jag. Sitter jag på SB och jag vet att BB inte slänger bort pengar i onödan så lägger jag fler händer från SB. Tex. Vet inte om jag förstår rätt, men borde det inte vara lättare att sno blindsen mot en sån spelare, dvs man borde höja oftare? Jo, det blir roligare. Men jag är osäker om det krävs så mkt mer än ABC-poker för att göra bra med pengar på 2.5-5. Låter inte som det när man pratar runt lite. Edit: Iofs så spelar jag ännu inte klockren ABC-poker. Nej det är nog sant. Men folk blir ju bättre, och vill man göra mycket pengar för nivån skadar det inte att ligga steget före Fan man är pokerskadad. Jag vann närmare 1,5k ikväll på 3-4 timmars spel. Dvs Nästan 400:- /h skattat och klart. Finns inget jobb som jag är i närheten av som skulle ge dessa pengar. Så man borde ju vara glad. Men jag har inte ens reflekterat över det. Pokerskadad... Det där har jag också tänkt på. Man kan spela poker en timma och inte tycka det är speciellt att tjäna 1k på en timma. Sen åker man och jobbar, tjänar 1.5-2 k på 11 timmar och känner sig helnöjd Men det är nog för att man är vettig nog att förstå att nästa gång kan man vara -1000 kr på en timma istället. Så man vet ju innerst inne att man kanske tjänar nån hundring per timme här också. Det är som jag läste i nån pro's pokerblog; går man minus känns det skit, och går man plus är man bara glad för att det inte kommer göra lika ont att gå minus nästa gång Det stämmer verkligen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 2 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2009 [...]Dock tror jag det passar bättre på 1/2 kr, och inte lika bra på 2.5/5 eller 5/10, där kommer nog många fi ha motstrategier som gör att man förlorar mer. Så är det nog. Vet inte om jag förstår rätt, men borde det inte vara lättare att sno blindsen mot en sån spelare, dvs man borde höja oftare? Nja, en spelare som ogärna slänger bort pengar vill gärna försvara sin BB insats om jag gång på gång försöker stjäla den. Sen får han ju position på mig när han synat eller raisat mitt prefloppbet. Vad jag menar är att jag stjäl mindre från sb mot bb om det sitter en kompetent/besvärlig spelare på bb. Nej det är nog sant. Men folk blir ju bättre, och vill man göra mycket pengar för nivån skadar det inte att ligga steget före Absolut. Man ska alltid ligga ett steg före! Det där har jag också tänkt på. Man kan spela poker en timma och inte tycka det är speciellt att tjäna 1k på en timma. Sen åker man och jobbar, tjänar 1.5-2 k på 11 timmar och känner sig helnöjd Men det är nog för att man är vettig nog att förstå att nästa gång kan man vara -1000 kr på en timma istället. Så man vet ju innerst inne att man kanske tjänar nån hundring per timme här också. Det är som jag läste i nån pro's pokerblog; går man minus känns det skit, och går man plus är man bara glad för att det inte kommer göra lika ont att gå minus nästa gång Det stämmer verkligen. Så är det. Men som jag ser det så måste man försöka glädja sig ändå. Har man spelat ett par timmar kompetent, bra poker så ska man vara glad för det såvida man slutat plus. Man får försöka fokusera på prestation istället för resultat i just det läget. I det långa loppet är förstås resultatet som speglar prestationen. Men inte på dagsbasis. Men man kan fan aldrig vara glad när man torskat, hur bra man än spelat. Men det är väl för att man är född resultatorienterad! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 2 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2009 Måndagens spel: 2502 givar, +951:- Måndagens träning: 25 minuter löpning. Nu när mitt årskort gått ut så får man ge sig ut i snöstormen på de norrländska vägarna. Det var ok. Men jag märkte att man inte är så bra tränad som man vill tro. 25 minuter kan låta lite men det är en lagom löprunda för mig. Angående pokern. Rullade på ganska bra de första 1,7k givarna. Sen tog jag en löptur och fortsatte sen att vinna när jag spelade. Men jag spelade riktigt dålig poker stundtals. Vet inte riktigt varför men jag har iaf ätit bra idag. Postar en rad händer för att jag ska komma ihåg att skärpa till mig. Alla de här händerna är från kvällens sista 800 givar(utom den första). ***** Hand 9 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 mars 2009 17: Britta Turbo 25 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: grazze (253.56) Plats 5: Benny_81 (436.93) Plats 3: Havspoker (228.11) Plats 1: zolazola (52.00) Plats 4: Fi (684.89) grazze lägg LM 1.00 Havspoker lägg SM 2.00 ** Giv ** grazze [N/A, N/A] Benny_81 [Dh, Dr] Havspoker [N/A, N/A] zolazola [N/A, N/A] Fi [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Fi Höj till 8.00 Benny_81 Höj till 25.00 zolazola Lägg grazze Lägg Havspoker Syna 25.00 Fi Syna 25.00 *** Flop(Board): *** : [10s, 7h, 8r] *** Bet Runda 2 *** Havspoker Passa Fi Satsa 46.00 Benny_81 Höj till 140.00 Havspoker Lägg Fi Höj till 234.00 Benny_81 All-in 411.93 Fi Syna 411.93 *** Turn(Board): *** : [10s, 7h, 8r, 6h] *** River(Board): *** : [10s, 7h, 8r, 6h, 4r] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 884.86 grazze Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 [Dh, Dr] Par i damer Vinst: 0.00 Havspoker Lägger mig Vinst: 0.00 zolazola Lägger mig Vinst: 0.00 Fi [10k, 10r] Triss i tior Vinst: 884.86 Första handen är ganska intressant. Hade jag suttit på AA eller KK så kanske jag tyckt att jag spelat ok. Vinner faktiskt ofta väldigt bra med pengar på den där typ av spel på 1-2(i genomsnitt alltså). Men nu satt jag på QQ, klockan var 17.00 en måndag och han reraise skrek triss eller högre par än mig. Så jag skulle ha lagt mig. ***** Hand 9 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 mars 2009 22: Britta Turbo 40 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: Benny_81 (401.08) Plats 3: ruk1 (487.78) Plats 1: windowputs (421.23) Plats 4: Fi (276.00) Plats 5: hudsonbay (795.83) ruk1 lägg LM 1.00 Fi lägg SM 2.00 ** Giv ** Benny_81 [7k, 5k] ruk1 [N/A, N/A] windowputs [N/A, N/A] Fi [N/A, N/A] hudsonbay [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** hudsonbay Höj till 10.00 windowputs Lägg Benny_81 Syna 10.00 ruk1 Lägg Fi Syna 10.00 *** Flop(Board): *** : [2r, 6s, 8k] *** Bet Runda 2 *** Fi Satsa 31.00 hudsonbay Syna 31.00 Benny_81 All-in 391.08 Fi All-in 266.00 hudsonbay Lägg *** Turn(Board): *** : [2r, 6s, 8k, 2h] *** River(Board): *** : [2r, 6s, 8k, 2h, 7s] *** Showdown *** : Rake: 14.84 Totalpott: 579.16 Benny_81 [7k, 5k] Två par, sjuor och tvåor Vinst: 0.00 ruk1 Lägger mig Vinst: 0.00 windowputs Lägger mig Vinst: 0.00 Fi [8s, Knh] Två par, åttor och tvåor Vinst: 579.16 hudsonbay Lägger mig Vinst: 0.00 För aggri. Känns som det hade varit större chans att de skulle lägga sig om jag pottbettat. ***** Hand 96 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 mars 2009 22: Britta Turbo 5 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Benny_81 (726.17) Plats 4: Fi (264.85) Plats 5: QueenHigh (349.66) Plats 2: DaosBen (125.66) Plats 3: Haddock4 (52.73) Fi lägg LM 1.00 QueenHigh lägg SM 2.00 ** Giv ** Benny_81 [Es, Eh] Fi [N/A, N/A] QueenHigh [N/A, N/A] DaosBen [N/A, N/A] Haddock4 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Benny_81 Höj till 8.00 DaosBen Lägg Haddock4 Lägg Fi Syna 8.00 QueenHigh Syna 8.00 *** Flop(Board): *** : [5r, 10r, 3k] *** Bet Runda 2 *** Fi Passa QueenHigh Passa Benny_81 Satsa 24.00 Fi Syna 24.00 QueenHigh Syna 24.00 *** Turn(Board): *** : [5r, 10r, 3k, Kk] *** Bet Runda 3 *** Fi Passa QueenHigh Passa Benny_81 Satsa 90.00 Fi Syna 90.00 QueenHigh Lägg *** River(Board): *** : [5r, 10r, 3k, Kk, 10h] *** Bet Runda 4 *** Fi All-in 142.85 Benny_81 Syna 142.85 *** Showdown *** : Rake: 14.04 Totalpott: 547.66 Benny_81 Lägger mig Vinst: 0.00 Fi [10k, 5h] Kåk Vinst: 547.66 QueenHigh Lägger mig Vinst: 0.00 DaosBen Lägger mig Vinst: 0.00 Haddock4 Lägger mig Vinst: 0.00 Efter den där handen kändes det som att jag skulle ha lagt mig på rivern. Men samtidigt var det inte fel att fortsätta betta på turn iom att drag fanns ute. Men samtidigt så synade två stycken stora bet och det tyder på att någon har något fint.. Slutsats: Spelet på turn hade varit OK om jag mött en spelare. Men knappast två. ***** Hand 96 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 mars 2009 22: Britta Turbo 43 (Vanlig /Cash Game ) Plats 2: joakimj1 (31.18) Plats 3: Benny_81 (480.36) Plats 1: Sledge H (31.76) Plats 4: peezon (250.74) Plats 5: Fi (499.23) Sledge H lägg LM 1.00 joakimj1 lägg SM 2.00 ** Giv ** joakimj1 [N/A, N/A] Benny_81 [Es, 7s] Sledge H [N/A, N/A] peezon [N/A, N/A] Fi [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Benny_81 Höj till 8.00 peezon Lägg Fi Syna 8.00 Sledge H Lägg joakimj1 Lägg *** Flop(Board): *** : [Kk, 6k, Ds] *** Bet Runda 2 *** Benny_81 Satsa 19.00 Fi Höj till 38.00 Benny_81 All-in 472.36 Fi Syna 472.36 *** Turn(Board): *** : [Kk, 6k, Ds, 8h] *** River(Board): *** : [Kk, 6k, Ds, 8h, Er] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 948.72 joakimj1 Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 [Es, 7s] Par i ess Vinst: 948.72 Sledge H Lägger mig Vinst: 0.00 peezon Lägger mig Vinst: 0.00 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 Där har vi kvällens vinst. Blev less på att han aldrig "respekterade" mina stöldförsök och istället kämpade emot. Sen gick det som det gick. Riktigt dåligt spelat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 2 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2009 Inte så mkt att säga. Bara att skärpa till sig. Skulle kunna spela mer. Men har spelat så dåligt, är lite hungrig(än fast jag ätit bra idag) och dessutom har jag viktiga saker för mig imorgon(som varje vardag) och bör komma i säng någon gång. Dagens tips: Om man vill klippa in HH's från SvS så kan man först spara de i notepad och där ersätta nicken genom att använda "ersätt-funktionen" som finns under "redigera". Jag brukar passa på att fetmarkera nicken där också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 3 Mars , 2009 Rapport Share Postad 3 Mars , 2009 Så är det. Men som jag ser det så måste man försöka glädja sig ändå. Har man spelat ett par timmar kompetent, bra poker så ska man vara glad för det såvida man slutat plus. Man får försöka fokusera på prestation istället för resultat i just det läget. I det långa loppet är förstås resultatet som speglar prestationen. Men inte på dagsbasis. Men man kan fan aldrig vara glad när man torskat, hur bra man än spelat. Men det är väl för att man är född resultatorienterad! Ja det sant. Vare sig man plussade eller förlorade en dag är ju det enda viktiga EGENTLIGEN om man gjorde rätt beslut i alla händer. Som Doyle Brunson sa i nåt pokerprogram "poker is not about winning or losing, it's about making the right decisions". Dom där händerna du postade var ju inte dom vackraste Men det sa du ju redan så... Dom där all-in bluffarna ser jäkligt farliga ut, och det är ju så man inte vill hamna med 200-300 bb. Spelar man med så djupa stackar måste man nästan kunna lägga ett set på flop/turn (även om det är lite overkill för låga nivåer). Du går ju inte all-in för värde där, och om du vill ha information skulle du nog få samma info genom att höja runt 3 ggr potten. I vilket syfte går du all-in i dessa lägen? Det är nog verkligen en läcka du borde jobba bort på en gång, om det tillhör det vardagliga spelet. Hoppas man inte låter aggro eller spydig här, verkligen inte så jag menar Nu är det dags för jobb... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 3 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2009 Ja det sant. Vare sig man plussade eller förlorade en dag är ju det enda viktiga EGENTLIGEN om man gjorde rätt beslut i alla händer. Som Doyle Brunson sa i nåt pokerprogram "poker is not about winning or losing, it's about making the right decisions". Sant. Det tål att sägas igen: "Poker is not about winning or losing, it's about making the right decisions." Dom där händerna du postade var ju inte dom vackraste Men det sa du ju redan så... Nästan tragiskt. Dom där all-in bluffarna ser jäkligt farliga ut, och det är ju så man inte vill hamna med 200-300 bb. Mm. Spelar man med så djupa stackar måste man nästan kunna lägga ett set på flop/turn (även om det är lite overkill för låga nivåer). Där håller jag inte med dig(fast det beror ju också lite på vad man själv har för image och förstås eventuella reads man har). Jag menar att det nästan alltid är overkill att lägga set på floppen på 1-2. Visst finns det undantag men det är få. Man kan dock lugna ner sig med set oftare än vad jag gör. Du går ju inte all-in för värde där, och om du vill ha information skulle du nog få samma info genom att höja runt 3 ggr potten. Ja, och dessutom så är det ju paradoxalt nog större chans att han lägger sig om jag bettar pot(när jag hade stegdrag). Jag gjorde ett bra spel(degade in) men jag glömde bort att jag inte hade tillräckligt bra kort. För som man ser så får man ofta syn med skräp när man degar in. Par i åttor med knektkicker hade han och inga drag.... Är du med på vad jag menar här? I vilket syfte går du all-in i dessa lägen? Rakt igenom dåligt spel skulle jag vilja säga. Varför jag spelade dåligt vet jag inte riktigt. Men jag tiltade iaf inte. För att man ska tilta menar jag att det ska kännas i kroppen dagen efteråt. En anledning till att jag spelade dåligt var nog att jag var lite otålig. Och det blir man lätt efter att man kvällen före vunnit bra. Så till nästa pass; tålamod, tålamod, tålamod. Det är nog verkligen en läcka du borde jobba bort på en gång, om det tillhör det vardagliga spelet. Mm, fast det gör det inte. En kass dag på kontoret skulle man kunna säga. Hoppas man inte låter aggro eller spydig här, verkligen inte så jag menar Nu är det dags för jobb... Tycker du postade ett intressant inlägg och det verkade inte alls spydigt. Nu är det dags för livepoker. Har inte spelat livepoker sen jag gick på gymnasiet. Spelade lite livepoker när jag lirade fotboll men det börjar också bli ganska många år sedan. Angående livepokern så ser jag det som en social grej(ungefär som att gå på krogen och ragga tjejer) så jag tror inte jag räknar med livepokerresultat i mitt vanliga pokerresultat. Visar det sig att grabbarna jag ska spela poker med försöker spela skjortan av varandra så känns det inte så intressant. Vill ogärna spela skjortan av folk i informella sammanhang. Några hundra hit eller dit känns dock bara kul. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Lördagens spel: 1703 givar, +2.374:- (tag:rekord!) Nytt dagsrekord på SvS för mig! (17 januari 2009) Dagens spel: 2.005 givar, +2.185:- Torskade 250:- på livepokern. Men det räknar jag inte med i mitt pokersaldo utan det tar jag på nöjeskonto. Kände mig som världens dunderfisk. Har knappt spelat en hand live på omkring 10 år. Det var iaf mkt trevligt folk och vi passade på att äta före. Riktigt skoj, hoppas det blir någon fler gång. Än om jag avskyr att förlora. Körde alla onlinegivar i rad idag. Och det tar på. Jag klarar inte av att slappna av samtidigt som jag spelar 5 stycken turbobord. Men det gick bra och jag tog nästan dagsrekord. Över en krona given idag! Tycker jag spelade helt ok. Förutom en hand. Men han kunde ha haft en sämre hand... Läxa tills imorgon: Tålamod, tålamod, tålamod. Och försök snabbt få undan grundläggande göromål i vardagslivet så att jag jag inte behöver spela 1,5-2k givar i rad utan har tid att ta paus. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 4 Mars , 2009 Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 handanalys More of these Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 More of these Ok. Ska posta lite roliga givar framöver. FYP. Men folk verkar gilla att slänga bort pengar i början av den här månaden. Partyjack har ju också sprungit riktigt bra. Och jag har spelat ihop 4,7k på de tre första dagarna. Gamsen är lukrativa och jag har flyt. Dvs jag har inga briljanta händer att showa off med från de senaste dagarna. Viktigt för mig själv att komma ihåg också. Att jag haft flyt och att spelarna donerat. ... Nåja, dags att sova. Försov mig i morse... tur att jag inte hade någon lektion. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Hur ställer man in textstorleken i IE? Av någon anledning har jag fått så liten text att den knappt går att läsa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Hur ställer man in textstorleken i IE? Av någon anledning har jag fått så liten text att den knappt går att läsa. http://www.netrelations.se/anpassa/andra-textstorlek-i-internet-explorer-6/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 4 Mars , 2009 Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Håll ner CTRL och scrolla Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 4 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Håll ner CTRL och scrolla Tack. Det var så jag ställt till det. Man kan också fixa till det på så sätt eller göra som i den länk jag postade ovan. .... Blä. -1,2k efter dagens första 1,2k givar. Inte speciellt otur. Hade väl knappast kunna hamna plus än om jag spelat bra, men största problemet är att jag spelade mina bra händer lite för hårt. Det är svårt. För ibland fungerar det och man gör stora pengar. Och andra dagar så har Fi hela tiden lite bättre. Vet inte hur jag ska komma tillrätta med det där problemet. Måste bli bättre på att läsa bordet och vad Fi tror om mig. Men för att komma ur den här "downswingen" så gäller samma sak som vanligt. Tigtha till mig en anning. Tror jag tar en löprunda nu sen blir det nog mer grind ikväll. Är faktiskt riktigt irriterad. Som att pengarna bara rinner iväg utan att jag kan göra så mkt åt det. Det är lättare att ta ett förlustpass om man vet att man spelat rätt och haft otur. Det är drygare när man spelat hyfsat, inte haft speciellt otur, samtidigt som pengarna bara rinner iväg. Jag får trösta mig med att det var länge sedan jag kände så här. Så som sagt, till nästa pass gäller det iaf att tigtha till mig en anning och skärpa upp fokuset en bit. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts