Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.

Benny_81

Recommended Posts

Jag tror inte en sekund på att han folda 555kåk om han inte är väldigt nitig och jag har inte sett någon så nitig på 1/2. Jag gillar din check på turn för att det kan få honom att värdebetta lägre spader än A på river och det är vad jag tror händer sen ljuger han bara i chatten :)

Det är förstås möjligt att han ljög i chatten. Bra att du påminde mig om det. Har jag en "seriös" diskussion med någon i chatten kan jag ibland glömma bort att de förstås kan ljuga.

Men jag har fått bilden av honom att han är väldigt nitig. Annars hade jag inte checkat på turn. För i vanliga fall vill jag in med degen så att säga.

gjort 120k och foldar 55 där lolz

Fast med facit i hand så gjorde han ju helt rätt om han hade 55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wmars isf..

Mm, visst är han nitig? Vet du om han hänger här på forumet?

....

Dagens spel: 1673 givar, +1323:-

Another day at the office. Nja, skämt åsido. Jag lever mycket på flytet men även att mitt preflopp spel blivit bättre. Spelar man bättre preflopp har man större marginaler postflopp och då spelar man bättre där bara för att man spelat bättre preflopp. Det är iaf min erfarenhet.

Här är en hand jag är ruggigt nöjd med. Måste ha varit länge sedan jag klarade av att ta det lungt med kåken.

Ingen speciell read på Fi, inget speciellt slaskigt spel alls vid bordet.

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2009 21:

Britta 70 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Deliten (211.21)

Plats 3: WMarsW (687.16)

Plats 4: Benny_81 (398.91)

Plats 1: ottolina (348.94)

Plats 5: Fi (432.98)

ottolina lägg LM 1.00

Deliten lägg SM 2.00

** Giv **

Deliten [N/A, N/A]

WMarsW [N/A, N/A]

Benny_81 [6h, 6r]

ottolina [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

WMarsW Lägg

Benny_81 Höj till 9.00 <-- Standard.

Fi Syna 9.00

ottolina Lägg

Deliten Lägg

*** Flop(Board): *** : [9h, 7r, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

Benny_81 Satsa 21.00 <-- CB.

Fi Syna 21.00

*** Turn(Board): *** : [9h, 7r, 5h, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Benny_81 Passa <-- Vill inte bygga upp poten med 66.

Fi Satsa 48.00

Benny_81 Syna 48.00 <-- Brukar ofta syna här om jag har en hand och vinna poten om Fi checkar på rivern.

*** River(Board): *** : [9h, 7r, 5h, 5s, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

Benny_81 Passa

Fi Satsa 120.00

Benny_81 Syna 120.00 <-- Resonerade som så att jag får bara syn om jag är slagen.

*** Showdown *** : Rake: 9.97 Totalpott: 389.03

Deliten Lägger mig Vinst: 0.00

WMarsW Lägger mig Vinst: 0.00

Benny_81 Lägger mig Vinst: 0.00

ottolina Lägger mig Vinst: 0.00

Fi [7h, 7s] Kåk Vinst: 389.03

.....

En annan sak i allmänhet jag är nöjd med är att jag prioriterade pokern ikväll och mitt uppsatta mål(+1,6k givar) istället för att se diverse intressanta nyhetsprogram på tv. Hade ganska snabbt spelat ihop ett par hundra kronor(vilket är pengar för mig) men valde att fortsätta kämpa. Det känner jag mig "stolt" över.

Läxa inför imorgon: Tålamod, tålamod och fortsätta kämpa med att spela bra preflopp.

Länk till kommentar

Härligt att han vände upp 77 nu när du bara synade men jag tror du ger bort massor av värde på att bara syna där, jag tror verkligen inte att du bara får syn av bättre händer. Alla 5xkåkar synar och tror att du tillochmed får syn av stege ibland (av en något tiltad fi typ). Många har även svårt att lägga typ A5 osv.

Länk till kommentar

Härligt att han vände upp 77 nu när du bara synade men jag tror du ger bort massor av värde på att bara syna där, jag tror verkligen inte att du bara får syn av bättre händer. Alla 5xkåkar synar och tror att du tillochmed får syn av stege ibland (av en något tiltad fi typ). Många har även svårt att lägga typ A5 osv.

5x-kåken tänkte jag inte ens på. 5-7 är ju en tänkbar hand. :roll: <-- roll åt mig själv alltså!

Nu gick det ju "hem" och då blev man ju nöjd. Men det är möjligt att du har rätt så tack för inputen. Men att förutsätta att Fi kan vara random tiltad snubbe(stege) när man inte har någon read är ngt jag inte tror på personligen. Det är då jag börjar spela mina bra händer för hårt.

Länk till kommentar

5x-kåken tänkte jag inte ens på. 5-7 är ju en tänkbar hand. :roll: <-- roll åt mig själv alltså!

Nu gick det ju "hem" och då blev man ju nöjd. Men det är möjligt att du har rätt så tack för inputen. Men att förutsätta att Fi kan vara random tiltad snubbe(stege) när man inte har någon read är ngt jag inte tror på personligen. Det är då jag börjar spela mina bra händer för hårt.

=) Jag menade absolut inte att du skulle förutsätta det bara veta att möjligheten finns precis som möjligheten finns att han har 55! :) Och lägger man ihop alla möjligheter på vad han kan ha så tror jag att du vinner mycket pengar på att gå all in!

Länk till kommentar

=) Jag menade absolut inte att du skulle förutsätta det bara veta att möjligheten finns precis som möjligheten finns att han har 55! :) Och lägger man ihop alla möjligheter på vad han kan ha så tror jag att du vinner mycket pengar på att gå all in!

Tack för dina synpunkter.

....

Jag är sjuk för första gången på fem år eller något. Visst har jag känt mig hängig typ en halv dag eller något någon gång de senaste åren. Men nu är jag rejält hängig dag efter dag och slemmet är grönt... nåja det blir ju bättre. Så inget ont som inte har något bra med sig.

Nu bär det iväg till skolan. Förhoppningvis får jag sålt 8 gamla kursböcker så för en gångs skull kan jag alltså ha gjort pengar innan jag ens börjar spela poker(jag lever ju på studiemedel).

Länk till kommentar

....

Dagens spel: 1673 givar, +1323:-

Another day at the office. Nja, skämt åsido. Jag lever mycket på flytet men även att mitt preflopp spel blivit bättre. Spelar man bättre preflopp har man större marginaler postflopp och då spelar man bättre där bara för att man spelat bättre preflopp. Det är iaf min erfarenhet.

Här är en hand jag är ruggigt nöjd med. Måste ha varit länge sedan jag klarade av att ta det lungt med kåken.

Ingen speciell read på Fi, inget speciellt slaskigt spel alls vid bordet.

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2009 21:

Britta 70 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Deliten (211.21)

Plats 3: WMarsW (687.16)

Plats 4: Benny_81 (398.91)

Plats 1: ottolina (348.94)

Plats 5: Fi (432.98)

ottolina lägg LM 1.00

Deliten lägg SM 2.00

** Giv **

Deliten [N/A, N/A]

WMarsW [N/A, N/A]

Benny_81 [6h, 6r]

ottolina [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

WMarsW Lägg

Benny_81 Höj till 9.00 <-- Standard.

Fi Syna 9.00

ottolina Lägg

Deliten Lägg

*** Flop(Board): *** : [9h, 7r, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

Benny_81 Satsa 21.00 <-- CB.

Fi Syna 21.00

*** Turn(Board): *** : [9h, 7r, 5h, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Benny_81 Passa <-- Vill inte bygga upp poten med 66.

Fi Satsa 48.00

Benny_81 Syna 48.00 <-- Brukar ofta syna här om jag har en hand och vinna poten om Fi checkar på rivern.

*** River(Board): *** : [9h, 7r, 5h, 5s, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

Benny_81 Passa

Fi Satsa 120.00

Benny_81 Syna 120.00 <-- Resonerade som så att jag får bara syn om jag är slagen.

*** Showdown *** : Rake: 9.97 Totalpott: 389.03

Deliten Lägger mig Vinst: 0.00

WMarsW Lägger mig Vinst: 0.00

Benny_81 Lägger mig Vinst: 0.00

ottolina Lägger mig Vinst: 0.00

Fi [7h, 7s] Kåk Vinst: 389.03

.....

En annan sak i allmänhet jag är nöjd med är att jag prioriterade pokern ikväll och mitt uppsatta mål(+1,6k givar) istället för att se diverse intressanta nyhetsprogram på tv. Hade ganska snabbt spelat ihop ett par hundra kronor(vilket är pengar för mig) men valde att fortsätta kämpa. Det känner jag mig "stolt" över.

Läxa inför imorgon: Tålamod, tålamod och fortsätta kämpa med att spela bra preflopp.

Shit va dåligt spelad, hur kan du inte pusha river? Leka high rollah på 1/2?

Han pushar ju me allt som går,, äckligt bara att du lägger upp den!!

Länk till kommentar

Nja vet inte , så nitig är han inte enligt min pt databas. 32/17/2 är inte så nitig trots allt.

Känns som om du är mer nitig när du bara synar med 66 kåken där..:mrgreen: Skönt att han hade en bättre kåk såhär i efterhand....

Länk till kommentar

När jag pushar och får syn är det totalt värdelöst spelat och när jag håller igen med en bra men dominerad hand så är det totalt värdelöst spelat 8-)

Men ärlig tack för era infallsvinklar, argument och åsikter.

...

Klonk!! Fick sålt 8 gamla kursböcker för 1140:- på lunchen idag! :)

Mat och poker står på programmet ikväll. Ingen träning. Är allt för hängig för det. Inget fräscht eller kul att träna då.

Länk till kommentar

Går du itne i skolan PÖJK?

Jo, självklart. Sålde ju tex några gamla kursböcker idag på skolan samtidigt som jag försökte flörta med en iskall tjej som ville köpa några böcker av mig imorgon. Fick inte hennes namn trots att vi bytte mobilnummer! Men det är svårt med tjejer. Ibland är de superintresserade trots att de visar noll intresse och ibland är de så himla trevliga och mysiga samtidigt som de inte är de minsta intresserade.

Men jag var iaf intresserad av henne. Är tjejen snygg vill jag initialt alltid ligga med henne. Sen kan det ändras om hon visar sig vara körd.

Varför undrar du om min skolgång btw? :) Pluggar gör jag ju på dagarna, pokrar på kvällarna och sover på nätterna. Sen försöker jag få in lite träning och bokläsning också. Där har du mitt liv.

Länk till kommentar

När jag pushar och får syn är det totalt värdelöst spelat och när jag håller igen med en bra men dominerad hand så är det totalt värdelöst spelat 8-)

Men ärlig tack för era infallsvinklar, argument och åsikter.

...

Klonk!! Fick sålt 8 gamla kursböcker för 1140:- på lunchen idag! :)

Mat och poker står på programmet ikväll. Ingen träning. Är allt för hängig för det. Inget fräscht eller kul att träna då.

Grejjen är ju som så att, när du överställer ger det inte lika mkt, mot tex en grinder mot en fisk? säg tex, ett flush draw etc etc. och du re-raisar en väldigt stor summa, eller dina över pushar typ 400 stackar effektiva, FI betar 80 du ställer 360 rakt av typ, Där tappar du grymt mkt värde, visst vissa fiskar fattar kanske de inte, men när du kmr högre upp kmr inte det hålla IMO

Bra dagbok för övrigt GLGLGGLGLGLGLGLL!!!!!

Länk till kommentar

Grejjen är ju som så att, när du överställer ger det inte lika mkt, mot tex en grinder mot en fisk?

Så är det.

säg tex, ett flush draw etc etc. och du re-raisar en väldigt stor summa, eller dina över pushar typ 400 stackar effektiva, FI betar 80 du ställer 360 rakt av typ, Där tappar du grymt mkt värde, visst vissa fiskar fattar kanske de inte, men när du kmr högre upp kmr inte det hålla IMO

På den punkten är vi helt överens. Jag måste verkligen utveckla mitt spel om jag vill göra pengar högre upp. Och jag kanske måste utveckla mitt spel om jag vill fortsätta göra pengar på den här nivån. För spelet ändras ju hela tiden.

Bra dagbok för övrigt GLGLGGLGLGLGLGLL!!!!!

Tack :)

Gymnasie? Högskola?

Universitet. För övrigt kul att du ärar min DB med ditt första inlägg :)

Länk till kommentar

Ok. Har du tid att bli min coach?

Tack för frågan :) Är ytterst tveksam om jag har så mycket pokerkunskaper i mig att jag vore någon vidare coach.

Var spelar du och på vilken nivå? Hur länge har du spelat? Hur stor rulle har du? Hur gammal är du? Får jag något för besväret? Förutom förmånen att lära mig själv medans jag lär ut min "kunskap".

Det finns en rad professionella coachsidor. Bl a http://www.pokercampus.se som säkert kan coacha otroligt mycket bättre än mig.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...