Benny_81 Postad 17 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2009 Kräftgången fortsätter. -700:- på dagens första 500 givar. Igår torskade jag som bekant drygt 600:- och fredagar har blivit lite till en "otursdag" för mig. Jag har kommit på vad det beror på! Jag spelar poker mest varje dag och går det bra så tror jag det ska gå ännu bättre till helgen. Och går det dåligt så tror jag det ska släppa på helgen. Så då tappar jag tålamodet och spelar mina bra händer lite för hårt. Har sagt det förut men det tål att sägas igen, för det verkar inte gå in. Så inför nästan pass har jag främst att tänka på: Tålamod och spela mina bra händer lagom hårt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 17 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2009 Sliten, trött, less och jag verkar ha fått en lätt sväng av magsjuka för första gången i mitt vuxna liv(förutom när jag var i Egypten en gång). Har varit på toan många gånger idag och känner mig sliten.. Och sen började jag ju med att backa 700:- på de första 500 givarna. Men vad gör man? Faster, harder förstås! Körde 700 givar till och rushade på bra. Plussade 2,2k på dessa och ligger nu totalt +1.586:- efter 1.246 givar idag. Har aldrig vunnit mer på SvS en session än jag gjorde under dessa 700 givar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 17 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2009 En intressant giv: Före floppen: Fi, knappen: Bettar 10:- (stack: 400:- ) Fi 2, sb: Synar. (stack: 100:- ) Jag, bb, Raisar till 40:- (stack: cirka 500:- ) Flopp: Pott: 120:- Fi 2, SB: Checkar. Jag, BB: Bet 120:- Fi 3: Raise till 240:- Fi 2: Lägger sig. Jag: All-in. Fi 3: Synar. Och där vann jag potten. Jag har ingen read på Fi 2 förutom att jag själv varit rätt aggri och att det är både färg och stegdrag ute. Ofta när man vinner en sådan där pott så är man nöjd med sig själv. Och oftast tycker jag att jag vinner på det spelet. Men när man förlorar så känns det som att man spelat sina bra kort för hårt. Jag tror nog att det är ganska korrekt spelat av mig på NLHE 1/2. Ett spel som man inte vinner på varje gång men i längden. Vad tycker ni? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 17 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2009 Ännu ett överbet från min sida. Jag har postat en hel del händer av den här typen sen mina överbets diskuterades. Vad jag har glömt att posta är förstås att jag överbettar potten många gånger när jag inte får någon syn. Och sen är de överbeten jag postat på slutet inte lika extrema som det överbet som blev förraktat av en del. ***** Hand 9xx ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 januari 2009 Britta 28 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Gammbell (211.29) Plats 4: Fi (482.51) Plats 5: Benny_81 (400.00) Plats 2: corinnex (369.06) Plats 3: perra00 (79.72) Fi lägg LM 1.00 Benny_81 lägg SM 2.00 ** Giv ** Gammbell [N/A, N/A] Fi [N/A, N/A] Benny_81 [9k, Knh] corinnex [N/A, N/A] perra00 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Gammbell Lägg corinnex Höj till 10.00 perra00 Syna 10.00 Fi Syna 10.00 Benny_81 Syna 10.00 *** Flop(Board): *** : [7k, 8k, 6s] *** Bet Runda 2 *** Fi Passa Benny_81 Passa corinnex Passa perra00 Passa *** Turn(Board): *** : [7k, 8k, 6s, 10h] *** Bet Runda 3 *** Fi Passa Benny_81 Passa corinnex Satsa 10.00 perra00 All-in 69.72 Fi Syna 69.72 Benny_81 All-in 390.00 corinnex Lägg Fi Syna 390.00 *** River(Board): *** : [7k, 8k, 6s, 10h, 5h] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 884.72 Gammbell Lägger mig Vinst: 0.00 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 [9k, Knh] Stege med högsta kort knekt Vinst: 884.72 corinnex Lägger mig Vinst: 0.00 perra00 Lägger mig Vinst: 0.00 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 17 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2009 Lördagens spel: 1703 givar, +2.374:- (tag:rekord!) Nytt dagsrekord på SvS för mig! Positiva saker: 1. Jag fortsätter att nöta på trots att jag ligger plus. Spelade tom flera hundra givar efter att jag kommit upp på dagsrekord. Brukade tidigare ha en tendens att bli vinstmätt snabbt. Nu tar det förstås emot ibland men jag väljer att fortsätta grinda. 2. Det känns så avlägsat att skotta när jag ligger minus att det knappt finns i min tankevärld. 3. Mitt preflopp spel är betydligt bättre. 4. Jag förstår att jag har flyt men samtidigt känns det som att mitt preflopp spel(och även att jag börjat stjäla floppen från blindsen om bara jag och knappen är kvar och floppen ser ofarlig ut eller om jag träffat mellanparet) utvecklats ordentligt. Det gör att jag börjar fundera på att gräva ner mig i lite teoristudier. För om en liten grej som preflopp spelet kan göra så mkt så kanske det finns ngt annat som gör lika mycket... Saker att tänka på inför imorgon: 1. Tålamod, tålamod, tålamod. Flyt kommer och går. Och bara för att jag gjorde över en krona given idag så betyder det inte att det kommer att gå så lätt varje 1k session. 2. Fortsätt att jobba mycket med att slänga skithänder från blindsen och fortsätt stjäla floppen om läge ges. Jag har spelat åtskilliga hundratusen givar med andra preferenser före floppen och vid stöldläge på floppen så det är lätt att falla tillbaka i gamla vanor. Vilket hänt ibland. Edit: Glömd en sak. Dagens träning: 45 minuters rask promenad i en norrländsk del av det svenska vinterlandskapet. Nu slappa framför tv:n alternativt läsa i boken "svensk maffia" om utbudet är för dåligt på burken. Läste förresten klart boken "Christian Günter - Sveriges utrikesminister under andra världskriget." här om veckan. Otroligt bra bok. Rekomderas varmt. Här är ett citat från boken och ett tal som Günther höll: "Vi är krassa egoister säger de. Ja naturligtvis är all sund nationell politik egoistisk [...] varje livskraftigt folk tillvaratar sina egna egoistiska intressen, och det svenska folket kräver säkerligen av sin regering, att den härvidlag går hårt och fast fram." Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 18 Januari , 2009 Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Det verkar som det fortsätter gå bra! Jäklar vilken diskussion det blev om HH'n med överbet Det fungerar nog ofta bra på dom lägre nivåerna på svs, men ju högre man kommer, och på många andra sajter fungerar det nog mindre bra. Men man ska ju anpassa spelet till motståndaren och nivån, så bara det fungerar är det väl bra! Särskilt om man spelar aggro, och ofta överbetar med allt möjligt. Handen där du har KK var nog inget att fundera över på 1/2kr. Tror som du, att man oftast möter drag eller AJ. Helt otroligt att fi synade utan 9'an i steg-handen Han lär ju haft ett set. En fundering... om du senare tänkte spela 5/10kr, har du funderat på att man måste lägga om spelet en hel del, och kanske får svårt när man vant sig med alla superfiskar på lägre nivåer? Jag vågar knappt spela dom lägsta nivåerna, för att man är rädd att tappa det seriösa i sitt spel, och litar på att fisken finns där och ger en pengar. Samt att man vänjer sig med en massa skumma spel som är svårt att jobba bort. Ingen kritik eller så mot dig eller 1/2kr! Bara nåt jag tänker på ibland i mitt eget spel. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 18 Januari , 2009 Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Dagens träning: 45 minuters rask promenad i en norrländsk del av det svenska vinterlandskapet. [/i] Var i sverige är det, norr om Luleå? Det verkar som det fortsätter gå bra! Jäklar vilken diskussion det blev om HH'n med överbet Det fungerar nog ofta bra på dom lägre nivåerna på svs, men ju högre man kommer, och på många andra sajter fungerar det nog mindre bra. Men man ska ju anpassa spelet till motståndaren och nivån, så bara det fungerar är det väl bra! Särskilt om man spelar aggro, och ofta överbetar med allt möjligt. Handen där du har KK var nog inget att fundera över på 1/2kr. Tror som du, att man oftast möter drag eller AJ. Helt otroligt att fi synade utan 9'an i steg-handen Han lär ju haft ett set. En fundering... om du senare tänkte spela 5/10kr, har du funderat på att man måste lägga om spelet en hel del, och kanske får svårt när man vant sig med alla superfiskar på lägre nivåer? Jag vågar knappt spela dom lägsta nivåerna, för att man är rädd att tappa det seriösa i sitt spel, och litar på att fisken finns där och ger en pengar. Samt att man vänjer sig med en massa skumma spel som är svårt att jobba bort. Ingen kritik eller så mot dig eller 1/2kr! Bara nåt jag tänker på ibland i mitt eget spel. Själv tycker jag spelet ändå är ganska likt på 2,5/5 / 5/10 som på dom lägre nivåerna, lite mindre helt värdelösa spelare men i huvudsak samma. Men det skiljer sig kanske på SH och FR. Tror jag ska försöka mig på det där med SH ikväll faktiskt, får se hur det går... Borde väl vara ett mellanting mellan FR och HU. FR har blivit lite väl långsamt och segt sen jag började lira HU. Antagligen kommer jag läcka som ett såll i början, ett tips till John_teh_Donk Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Go'morron! Hade tänkte ge mig ut och åka skidor idag men känner mig ganska hängig så det får nog vara. Hade också tänkt fara och spela fotboll på sportcentret men det får nog också vara. Tyvärr Något positivt är iaf att jag sover på nätterna numera! Har aldrig varit såhär hängig på flera år. Jag har nog aldrig varit riktigt sjuk på flera år. Det positiva med att vara förkyld är att man blir bättre och det är ju härligt att bli frisk! Det verkar som det fortsätter gå bra! Japp, jag tillskriver det flyt och bättre preflopp spel. Jag har så flyt att det var kanske 100k givar sen jag mötte AA med KK. Jäklar vilken diskussion det blev om HH'n med överbet Det var kul Det fungerar nog ofta bra på dom lägre nivåerna på svs, men ju högre man kommer, och på många andra sajter fungerar det nog mindre bra. Men man ska ju anpassa spelet till motståndaren och nivån, så bara det fungerar är det väl bra! Särskilt om man spelar aggro, och ofta överbetar med allt möjligt. Mm, jag har ingen anning om hur det fungerar högre upp. Det vore en förmån att få chansen att pröva någon gång. Handen där du har KK var nog inget att fundera över på 1/2kr. Tror som du, att man oftast möter drag eller AJ. Jag håller med. Men förlorar man två sådana händer i rad mot tex set så börjar man säga saker som "jag spelar mina bra händer för hårt". Helt otroligt att fi synade utan 9'an i steg-handen Han lär ju haft ett set. Faktiskt inte alls otroligt. Utan rätt vanligt på 1/2. En fundering... om du senare tänkte spela 5/10kr, har du funderat på att man måste lägga om spelet en hel del, och kanske får svårt när man vant sig med alla superfiskar på lägre nivåer? Jag hoppas bli en bättre pokerspelare men jag har inga ambitioner att bli så bra att jag endast gör pengar på folk som vinner pengar på poker. Trots att raken är låg på SvS så är den ganska brutal. Men först och främst är det NL 2.5/5 jag siktar på. En och annan fisk kanske det finns där också! Jag vågar knappt spela dom lägsta nivåerna, för att man är rädd att tappa det seriösa i sitt spel, och litar på att fisken finns där och ger en pengar. Samt att man vänjer sig med en massa skumma spel som är svårt att jobba bort. Ingen kritik eller så mot dig eller 1/2kr! Bara nåt jag tänker på ibland i mitt eget spel. Ok. Jag har läst i en bok att en del pokerproffs faktiskt kan ha problem att vinna pengar på låga nivåer. Jag antar att man hela tiden måste anpassa sitt spel, vare sig man går upp eller ner. Eller om spelet förändras på den nivå man befinner sig. Var i sverige är det, norr om Luleå? Nej, inte så långt norrut. Bor i Umeå och är glad att äntligen fått en bra vinter. När jag gick på gymnasiet var det ibland -40 grader och bussarna slutade gå. Riktigt så "bra" vill jag väl inte att vintern ska bli men det är härligt när man får snö och lite kyla. Landskapet blir vackrare då och man kan fara ut och åka skidor. Själv tycker jag spelet ändå är ganska likt på 2,5/5 / 5/10 som på dom lägre nivåerna, lite mindre helt värdelösa spelare men i huvudsak samma. Men det skiljer sig kanske på SH och FR. Det låte ruggigt inspirerande. Jag lärde känna en kille online när jag grindade för ett par år sedan på NL 50. Vi hade båda omkring 20-30k i rulle och jag föreslog att han skulle börja använda pokertracker. Han gjorde det och började verkligen hitta det vinnade spelet. 6 månader senare var han miljonär och nu har han varit pokerproffs i flera år. Vad jag vill ha sagt med den historien är att det kan gå fort att göra stora pengar när man väl hittat ett bra vinnande spel. En lustig anekdot i sammanhanget var att efter den där rushen så var det tydligen han som tipsat mig om att använda pokertacker Nåväl, numera använder varken jag eller han någon HUD eller statistikprogram. Tror jag ska försöka mig på det där med SH ikväll faktiskt, får se hur det går... Borde väl vara ett mellanting mellan FR och HU. FR har blivit lite väl långsamt och segt sen jag började lira HU. Antagligen kommer jag läcka som ett såll i början, ett tips till John_teh_Donk Ett tips är att slänga händer som Axs, 10ko, 10jo från blindsen om någon bettar från UTG och ingen synar. Du vet säkert redan att det är smart att göra så men det tog år innan jag personligen kom på det och jag tror verkligen att det gjort mitt spel oerhört mycket bättre. I övrigt, gl, hf! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Skojade till det lite med profilbild och signatur Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
csproffs Postad 18 Januari , 2009 Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Det verkar som det fortsätter gå bra! Jäklar vilken diskussion det blev om HH'n med överbet Det fungerar nog ofta bra på dom lägre nivåerna på svs, men ju högre man kommer, och på många andra sajter fungerar det nog mindre bra. Men man ska ju anpassa spelet till motståndaren och nivån, så bara det fungerar är det väl bra! Särskilt om man spelar aggro, och ofta överbetar med allt möjligt. Handen där du har KK var nog inget att fundera över på 1/2kr. Tror som du, att man oftast möter drag eller AJ. Helt otroligt att fi synade utan 9'an i steg-handen Han lär ju haft ett set. En fundering... om du senare tänkte spela 5/10kr, har du funderat på att man måste lägga om spelet en hel del, och kanske får svårt när man vant sig med alla superfiskar på lägre nivåer? Jag vågar knappt spela dom lägsta nivåerna, för att man är rädd att tappa det seriösa i sitt spel, och litar på att fisken finns där och ger en pengar. Samt att man vänjer sig med en massa skumma spel som är svårt att jobba bort. Ingen kritik eller så mot dig eller 1/2kr! Bara nåt jag tänker på ibland i mitt eget spel. hur vet ni att han inte hade 9an? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 18 Januari , 2009 Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Det verkar som det fortsätter gå bra! Jäklar vilken diskussion det blev om HH'n med överbet Det fungerar nog ofta bra på dom lägre nivåerna på svs, men ju högre man kommer, och på många andra sajter fungerar det nog mindre bra. Men man ska ju anpassa spelet till motståndaren och nivån, så bara det fungerar är det väl bra! Särskilt om man spelar aggro, och ofta överbetar med allt möjligt. Handen där du har KK var nog inget att fundera över på 1/2kr. Tror som du, att man oftast möter drag eller AJ. Helt otroligt att fi synade utan 9'an i steg-handen Han lär ju haft ett set. En fundering... om du senare tänkte spela 5/10kr, har du funderat på att man måste lägga om spelet en hel del, och kanske får svårt när man vant sig med alla superfiskar på lägre nivåer? Jag vågar knappt spela dom lägsta nivåerna, för att man är rädd att tappa det seriösa i sitt spel, och litar på att fisken finns där och ger en pengar. Samt att man vänjer sig med en massa skumma spel som är svårt att jobba bort. Ingen kritik eller så mot dig eller 1/2kr! Bara nåt jag tänker på ibland i mitt eget spel. Varför skulle han inte kunna ha en 9:a? benny har ju J hög stege, då muckas ju hans 10 hög stege Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 hur vet ni att han inte hade 9an? Sant. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 18 Januari , 2009 Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 hur vet ni att han inte hade 9an? Varför skulle han inte kunna ha en 9:a? benny har ju J hög stege, då muckas ju hans 10 hög stege Ups missade att han hade J också Får skylla på att klockan var 04:30. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Började dagen med att plussa 246:- på cirka 300 givar. Men jag bluffade pot, 100:-, tre gånger på rivern men blev nersynad varje gång. Så jädra irriterande. Jag spelade helt klart inte optimalt där varje hand. Därför tar jag paus en stund. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Ups missade att han hade J också Får skylla på att klockan var 04:30. Inget att skämmas för Men bra ursäkt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Blev less efter några idiotiska spel tidigare ikväll och fastnade framför tv:n istället. "Yrke: höjdhoppar" gick just på Svt, handlade om den makalösa Stefan Holm och var en bra dokumentär. Agenda börjar om en kvart och handlar om Göran "Han Som Bestämmer" Perssons år i Rosenbad. Hyfsat intressant verkar det, men klockan 22.00 börjar "dokument utifrån" som handlar om det faktum att USA kan stå på randen till total ekonomisk kollaps. Kanske är det inte så, men dokumentären ska bli intressant! Söndagens spel: 248 givar, +146:- Veckans spel: 6932 givar, +4.357:- , 2 pausdagar, 4 plusdagar och 1 minusdag. Veckans träning: 2 pass, 30 min simning och 45 min promenad. Jag ger det godkänt iom att jag var tvungen att ställa in träningen idag pga att jag var rejält hängig för att inte säga förkyld(men det vill jag ogärna erkänna). Under vecka 3 spelade jag nog färre givar än jag gjort sen jag började föra DB(förutom när jag varit på resande fot). Dock så vann jag nog mer per giv än jag någonsin gjort sen jag började föra DB. Jag var för trött och sliten 2 dagar för att spela ngt. Och en dag var jag för less för att spela ngt mer än 248 givar. Jag strävar efter att sköta mitt liv bättre så att jag orkar spela mer. Men samtidigt är det inte lönt att spela när man är för trött så jag gjorde helt rätt när jag valde att ta paus. Mitt fina resultat på slutet tillskriver jag som vanligt bättre preflopp spel och flyt. Fortsatt tålamod i med och motgång är alltså ledorden inför nästan vecka! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Jag håller med. Men förlorar man två sådana händer i rad mot tex set så börjar man säga saker som "jag spelar mina bra händer för hårt". Jo det kan nog bli så också Men på den dragiga brädan är det nog större chans att möta sämre händer. Dock får man nog vara beredd på att bli utdragen en hel del. Jag hoppas bli en bättre pokerspelare men jag har inga ambitioner att bli så bra att jag endast gör pengar på folk som vinner pengar på poker. Trots att raken är låg på SvS så är den ganska brutal. Men först och främst är det NL 2.5/5 jag siktar på. En och annan fisk kanske det finns där också! Ok. Ja på 2.5-5kr verkar det finnas bra med fisk. Inte mycket olikt 1-2kr tycker jag. Antar att du fortfarande försöker utveckla spelet även mot bättre spelare, dum "fråga" iofs. Men det är nog inte dumt heller att koncentrera sig på att göra så få misstag som möjligt, och ta pengar av fisken. Det har nog jag lite problem med. Vill ofta som utmaning försöka vinna pengar även av dom bra spelarna, genom bra spel förstårs. Både för och nackdelar med det såklart. Ok. Jag har läst i en bok att en del pokerproffs faktiskt kan ha problem att vinna pengar på låga nivåer. Ja det kan man förstå. Ungefär som att man skulle spela 0.01/0.02 kr på svs. Man måste ha en jäkla vinnar-skalle för att orka grinda ut spelarna där. Plus att jag antar det finns en del andra anledningar också Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Ok. Ja på 2.5-5kr verkar det finnas bra med fisk. Inte mycket olikt 1-2kr tycker jag. Skulle jag komma upp på 2.5-5 och göra dubbelt så mycket där som på 1-2 så skulle det bli ordentliga pengar. Antar att du fortfarande försöker utveckla spelet även mot bättre spelare, dum "fråga" iofs. Jo, det gör jag. Men samtidigt kan jag lämna ett bord om det har för många bra regs. Men det är nog inte dumt heller att koncentrera sig på att göra så få misstag som möjligt, och ta pengar av fisken. Det har nog jag lite problem med. Vill ofta som utmaning försöka vinna pengar även av dom bra spelarna, genom bra spel förstårs. Både för och nackdelar med det såklart. Om två spelare är jämnbra så blir det nästan hopplöst för någon att göra pengar på den andra i längden. Pga raken. Iaf på de lägre borden upp till NL 100$ kanske. Om en spelare utvecklats och blir betydligt bättre än sin motståndare så har ju helt plötsligt den spelaren blivit till en fisk och han som gör pengar finner ingen utmaning i spelet. Jag kan tänka mig att det är en av anledningarna till att spelare har otroligt svårt för att nöta på år ut och år in på en nivå trots att de gör riktigt fina pengar på den nivån. Så du är knappast ensam om dina problem. Personligen försöker jag förtränga uttråkningsimpulser osv för "I play to win!" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Sådärja, då har man just köpt en skolväska för 3.000:- !!! Jag har aldrig i hela mitt liv betalat så mycket för något och det kändes overkligt när jag såg 3.000:- på betalkortsterminalen. Så kan det gå om man vinner några tusen på poker. Man bränner upp pengarna. Men som tur var så ska min syster bjuda på väskan så jag får igen pengarna Edit: Kom just på att jag faktiskt köpt något dyrare. Köpte en cykel för 4.500:- för 5,5 år sedan. Den rullar faktiskt än idag och ser oförskämt fräsch ut. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Sådärja, då har man just köpt en skolväska för 3.000:- !!! Jag har aldrig i hela mitt liv betalat så mycket för något och det kändes overkligt när jag såg 3.000:- på betalkortsterminalen. Så kan det gå om man vinner några tusen på poker. Man bränner upp pengarna. Men som tur var så ska min syster bjuda på väskan så jag får igen pengarna hehe vad är det för skolväska egentligen? Har den inbyggd TV eller nåt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 hehe vad är det för skolväska egentligen? Har den inbyggd TV eller nåt? "Tiger of sweden" i skinn. Var på jakt efter en snygg skolväska eftersom det känns som jag är för gammal för att gå med vanlig gympaväska men för ung för att gå med portfölj(eller liknande). Så jag fick tips om den där väskan och frågade om jag kunde få den av syrran. Tydligen är "tiger" något slags märke. Som tur var kände jag inte till det innan jag köpte den så förmodligen är det ett ganska okänt märke för de flesta. Det är bra för jag vill inte profilera mig som märkesbög. Men jag är nöjd med den och någon tipsade mig att spendera lite pengar på något fint för att få mer sug efter pokern. Iofs så var det inte jag som spenderade dessa pengar men jag fick faktiskt mer sug efter pokern så nu är det dags för dagens första grindpass. Faster, harder! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 "Tiger of sweden" i skinn. Var på jakt efter en snygg skolväska eftersom det känns som jag är för gammal för att gå med vanlig gympaväska men för ung för att gå med portfölj(eller liknande). Så jag fick tips om den där väskan och frågade om jag kunde få den av syrran. Tydligen är "tiger" något slags märke. Som tur var kände jag inte till det innan jag köpte den så förmodligen är det ett ganska okänt märke för de flesta. Det är bra för jag vill inte profilera mig som märkesbög. Men jag är nöjd med den och någon tipsade mig att spendera lite pengar på något fint för att få mer sug efter pokern. Iofs så var det inte jag som spenderade dessa pengar men jag fick faktiskt mer sug efter pokern så nu är det dags för dagens första grindpass. Faster, harder! Hehe ok den är säkert skitsnygg men jag vill nog inte hålla med om att tiger skulle vara ett okänt märke Spendera pengar är alltid ett bra sätt att få tillbaka suget ! Lycka till med grinden! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Hehe ok den är säkert skitsnygg men jag vill nog inte hålla med om att tiger skulle vara ett okänt märke Spendera pengar är alltid ett bra sätt att få tillbaka suget ! Lycka till med grinden! Tackar, det gick ok. Fast här är en intressant hand där jag pushar lite och inte fick syn. Jag har satt "stabil" som notes på Fi. Efter den handen sa han att han lagt ner 555-kåk och att han gjorde 120k på poker ifjol. Tycker det verkar vettigt med den bild jag hade av honom innan den handen. Såhär i efterhand så tycker jag att jag skulle ha betat lite på turn. ***** Hand 9xx ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2009 15 Britta 70 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Tjyven (455.87) Plats 2: Benny_81 (451.67) Plats 3: Fi (679.10) Plats 5: straydog (298.00) Fi lägg LM 1.00 straydog lägg SM 2.00 ** Giv ** Tjyven [N/A, N/A] Benny_81 [10h, 10k] Fi [N/A, N/A] straydog [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Tjyven Lägg Benny_81 Höj till 9.00 Fi Syna 9.00 straydog Lägg *** Flop(Board): *** : [3r, 3s, 5s] *** Bet Runda 2 *** Fi Passa Benny_81 Satsa 20.00 Fi Syna 20.00 *** Turn(Board): *** : [3r, 3s, 5s, 10s] *** Bet Runda 3 *** Fi Passa Benny_81 Passa *** River(Board): *** : [3r, 3s, 5s, 10s, Knr] *** Bet Runda 4 *** Fi Satsa 30.00 Benny_81 Höj till 60.00 Fi Höj till 126.00 Benny_81 All-in 422.67 Fi Lägg *** Showdown *** : Rake: 7.79 Totalpott: 304.21 Tjyven Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 Vinner potten Vinst: 304.21 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 straydog Lägger mig Vinst: 0.00 Måste säga att jag tycker att han spelade handen mycket bra på rivern. Så där duktig är jag knappast själv speciellt ofta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Tackar, det gick ok. Fast här är en intressant hand där jag pushar lite och inte fick syn. Jag har satt "stabil" som notes på Fi. Efter den handen sa han att han lagt ner 555-kåk och att han gjorde 120k på poker ifjol. Tycker det verkar vettigt med den bild jag hade av honom innan den handen. Såhär i efterhand så tycker jag att jag skulle ha betat lite på turn. ***** Hand 9xx ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2009 15 Britta 70 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Tjyven (455.87) Plats 2: Benny_81 (451.67) Plats 3: Fi (679.10) Plats 5: straydog (298.00) Fi lägg LM 1.00 straydog lägg SM 2.00 ** Giv ** Tjyven [N/A, N/A] Benny_81 [10h, 10k] Fi [N/A, N/A] straydog [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Tjyven Lägg Benny_81 Höj till 9.00 Fi Syna 9.00 straydog Lägg *** Flop(Board): *** : [3r, 3s, 5s] *** Bet Runda 2 *** Fi Passa Benny_81 Satsa 20.00 Fi Syna 20.00 *** Turn(Board): *** : [3r, 3s, 5s, 10s] *** Bet Runda 3 *** Fi Passa Benny_81 Passa *** River(Board): *** : [3r, 3s, 5s, 10s, Knr] *** Bet Runda 4 *** Fi Satsa 30.00 Benny_81 Höj till 60.00 Fi Höj till 126.00 Benny_81 All-in 422.67 Fi Lägg *** Showdown *** : Rake: 7.79 Totalpott: 304.21 Tjyven Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 Vinner potten Vinst: 304.21 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 straydog Lägger mig Vinst: 0.00 Måste säga att jag tycker att han spelade handen mycket bra på rivern. Så där duktig är jag knappast själv speciellt ofta. Jag tror inte en sekund på att han folda 555kåk om han inte är väldigt nitig och jag har inte sett någon så nitig på 1/2. Jag gillar din check på turn för att det kan få honom att värdebetta lägre spader än A på river och det är vad jag tror händer sen ljuger han bara i chatten Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Tackar, det gick ok. Fast här är en intressant hand där jag pushar lite och inte fick syn. Jag har satt "stabil" som notes på Fi. Efter den handen sa han att han lagt ner 555-kåk och att han gjorde 120k på poker ifjol. Tycker det verkar vettigt med den bild jag hade av honom innan den handen. Såhär i efterhand så tycker jag att jag skulle ha betat lite på turn. ***** Hand 9xx ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2009 15 Britta 70 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Tjyven (455.87) Plats 2: Benny_81 (451.67) Plats 3: Fi (679.10) Plats 5: straydog (298.00) Fi lägg LM 1.00 straydog lägg SM 2.00 ** Giv ** Tjyven [N/A, N/A] Benny_81 [10h, 10k] Fi [N/A, N/A] straydog [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Tjyven Lägg Benny_81 Höj till 9.00 Fi Syna 9.00 straydog Lägg *** Flop(Board): *** : [3r, 3s, 5s] *** Bet Runda 2 *** Fi Passa Benny_81 Satsa 20.00 Fi Syna 20.00 *** Turn(Board): *** : [3r, 3s, 5s, 10s] *** Bet Runda 3 *** Fi Passa Benny_81 Passa *** River(Board): *** : [3r, 3s, 5s, 10s, Knr] *** Bet Runda 4 *** Fi Satsa 30.00 Benny_81 Höj till 60.00 Fi Höj till 126.00 Benny_81 All-in 422.67 Fi Lägg *** Showdown *** : Rake: 7.79 Totalpott: 304.21 Tjyven Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 Vinner potten Vinst: 304.21 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 straydog Lägger mig Vinst: 0.00 Måste säga att jag tycker att han spelade handen mycket bra på rivern. Så där duktig är jag knappast själv speciellt ofta. gjort 120k och foldar 55 där lolz Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts