Benny_81 Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Härligt att det går bra för dig. Tackar! Faster, harder! Sitter just nu och funderar på om jag ska trotsa tröttheten och rädslan för att möta nötförsäljare på dagtid eller om jag bara ska försöka plugga lite och hålla mig vaken tills det är dags att sova. Hade jättesvårt att sova i natt. Men jag ligger bara och vrider mig i sängen numera på nätterna när jag inte kan sova. Så snart borde jag kunna sova gott de flesta nätter! Posta gärna lite mer HH's osv. =) Lite störande att man inte kan plocka HH's direkt från bordet. Då jag ofta spelar så många givar så blir det drygt att gå in och leta i historiken efteråt tycker jag. Men jag har blivit bättre på att posta funderingar kring händer och strategi och det har varit bra för mitt spel. Så jag ska fortsätta jobba på det. Här iaf den största pott jag vunnit på SvS och den vann jag igår: ***** Hand 9xxxx***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 januari 2009 20:50:XX Britta 57 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: FireRobin (32.00) Plats 2: Benny_81 (686.29) Plats 3: SoWasted (439.40) Plats 4: Fi (748.97) Plats 5: gurkan00 (409.56) gurkan00 lägg LM 1.00 FireRobin lägg SM 2.00 ** Giv ** FireRobin [N/A, N/A] Benny_81 [5r, 5s] SoWasted [N/A, N/A] Fi [N/A, N/A] gurkan00 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Benny_81 Höj till 8.00 <-- Standardspel för mig. SoWasted Lägg Fi Syna 8.00 gurkan00 Lägg FireRobin Lägg *** Flop(Board): *** : [Kr, 5h, Dk] *** Bet Runda 2 *** Benny_81 Satsa 19.00 <-- Standardspel för mig. Fi Höj till 38.00 Benny_81 All-in 678.29 Hon har bettat 100:- på rivern med mellanparet när jag hade par i ess med hyfsad kicker. Och även en del andra stora lösa spel. Hade hon övertrissat mig så borde hon kanske ha raisat före floppen. AK, KQ och 10J är möjliga händer, och AK och KQ kan jag få syn av. Man ska inte utesluta att hon hade 10J heller... Fi Syna 678.29 *** Turn(Board): *** : [Kr, 5h, Dk, Knr] *** River(Board): *** : [Kr, 5h, Dk, Knr, 6h] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1360.58 FireRobin Lägger mig Vinst: 0.00 Benny_81 [5r, 5s] Triss i femmor Vinst: 1360.58 SoWasted Lägger mig Vinst: 0.00 Fi Lägger mig Vinst: 0.00 gurkan00 Lägger mig Vinst: 0.00 Men det är troligt att hon hade två par och därmed hade 16% att vinna. Hade jag haft otur den given så hade jag helt plötsligt bara varit någon hundring plus igår samtidigt som veckorekordet åkt iväg. Och triss för henne var ju inte heller någon total omöjlighet... Det är därför jag poängterar att jag har flyt nu och det kommer att vända och då får jag inte börja misströsta för att jag inte gör 1k på 500 givar. Jag brukar ha lätt för sånt.... Utöver flyt tycker jag dock att jag blivit mycket bättre i mitt preflop spel samtidigt som jag spelar bättre från floppen(fast just det kan ju ha med flytet att göra). Men fortsätter jag jobba med mitt preflopp spel samtidigt som jag kämpar från floppen så kan det bli pengar framöver också! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Prenumererar på DN för 375:- halvåret. Mor betalar hälften iom att jag ger henne kulturdelen när jag läst de. En rakt igenom ganska värdelös tidning må jag säga, jag ogillar starkt att läsa min dödsannons på ledarplats varje morgon men idag hittade jag ett hårt citat: "För mig är den nog ändå mest ännu en vittnesbörd om den ekonomiska logikens eviga cynism. Ska det bli mirakel så krävs det offer." Citatet kom från en recension av boken "Dykaren som exploderade" som behandlar Norges oljehistoria. Men citatet passar också in på några pokertankar som jag beskrivit i John_teh_Donk's DB: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/47655-john-teh-donk-pa-nl100.html (främst inlägg 100, 102, 103). Än om jag inte riktigt är så blodtörstig som det låter. Av någon anledning så kommer mina mest filosofiska alster i hans DB! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Tycker fkt du spelar ditt set riktigt dåligt där , ni är båda riktigt djupa. Du sitter med set och du pushar redan efter att han dubblat dig iprincip. Enda gången man kan göra det är om man iprincip är säker på att den andra har KQ , då tror jag att fi inte kan släppa. Men allt annat? Du tappar enormt värde på att göra sådär , visst mot en shortstack med 100-150 kr men en fi som har 700 kr +. Tycker det är rätt kallt. Fina resultat annars Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Tycker fkt du spelar ditt set riktigt dåligt där , ni är båda riktigt djupa. Du sitter med set och du pushar redan efter att han dubblat dig iprincip. Enda gången man kan göra det är om man iprincip är säker på att den andra har KQ , då tror jag att fi inte kan släppa. Men allt annat? Du tappar enormt värde på att göra sådär , visst mot en shortstack med 100-150 kr men en fi som har 700 kr +. Tycker det är rätt kallt. Fina resultat annars Kul med input! Hon hade varit rätt aggri tidigare som jag skrev. Och jag är väl också aggri. Att jag pushar kan ju också uppfattas av henne som att jag är less på henne och vägrar låta mig köras över. Att hon hade 700+ är inte så superintressant då jag bara hade 600+. Iofs nära 700 men ändå en detalj. Jag har ju en läsning av henne att försvara mig med och den är ju inte så lätt att exakt förklara på ett klokrent sätt. Men det är fullt möjligt att jag spelade den där handen dåligt. Och det är det jag pratade om ovan, att en stor anledning till pluset under vecka 2 har varit flyt. För än om read var helt korrekt så kunde hon lätt ha rivrat mig... Men att mitt preflopp spel har utvecklats låter jag ingen ta ifrån mig .......... Måndagens spel: Paus. Fick som sagt bara en timmes sömn trots att jag låg i sängen hela natten mot måndag. Så dagen har varit för trött för att jag ska känna att jag göra bra ifrån mig vid pokerbordet. Imorgon blir det ev. paus igen iom att jag har en 6 timmars tenta på onsdag. Tyvärr har jag inte orkat studera så mkt idag heller. Men jag har iaf undviket att sova. Och jag har funderat en del på livet och tycker mig kommit fram till en del viktiga saker för mig. Som att glädjas över de små sakerna man gör. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Visst du kan ha en read , men du har fkt 600 kr. Det är 300bb och att spela handen sådär är att ta död på den imo. Men nu kan inte jag veta att du hade en read som säger att du iprincip vet att hon synar där.För det är enbart då du kan göra detta spel i mina ögon , aldrig annars. Finns så mkt hon kan ha och kan folda speciellt när vi är så pass djupstackade...Men som sagt , om du har readen att du vet att fi synar allin där så grattis , även om jag har svårt att tro det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Tycker fkt du spelar ditt set riktigt dåligt där , ni är båda riktigt djupa. Du sitter med set och du pushar redan efter att han dubblat dig iprincip. Enda gången man kan göra det är om man iprincip är säker på att den andra har KQ , då tror jag att fi inte kan släppa. Men allt annat? Du tappar enormt värde på att göra sådär , visst mot en shortstack med 100-150 kr men en fi som har 700 kr +. Tycker det är rätt kallt. Fina resultat annars +1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Visst du kan ha en read , men du har fkt 600 kr. Det är 300bb och att spela handen sådär är att ta död på den imo. Men nu kan inte jag veta att du hade en read som säger att du iprincip vet att hon synar där.För det är enbart då du kan göra detta spel i mina ögon , aldrig annars. Finns så mkt hon kan ha och kan folda speciellt när vi är så pass djupstackade...Men som sagt , om du har readen att du vet att fi synar allin där så grattis , även om jag har svårt att tro det. Hur skulle du spela handen utifrån den read-info jag givit? Problemet med att mjölka med en triss är att det ofta blir så uppenbart. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Dags att sova nu. Vilken jädra dag. Fick ingen sömn inatt. Och sen blev jag otroligt sänkt under dagen och blev tvungen att fundera på några saker i mitt liv. Tror jag kom fram till vettiga saker. Det känns iaf bra Men ngn poker blev det förstås inte. Dagens citat från tråden "jag behöver ett alibi-yrke": "Älskar Olas förslag: "Investerare i kortsiktiga högriskprojekt"" "Det är väl bara att säga att du är hora? Ska förklara: Som pokerspelare blir du påsatt i alla hål för en nätt summa pengar." .... Var horaliknelsen gammal? http://pokerforum.nu/forum/off-topic/52812-jag-behoever-ett-alibi-yrke.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Äntligen en hel natts sömn! Vaknade klockan 0600 och trodde det var mitt i natten. Men icke, jag hade sovit hela natten Nu ska jag upp på universitetet och plugga på inför tentan som jag har imorgon. Förmodligen spelar jag lite ikväll. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Hur skulle du spela handen utifrån den read-info jag givit? Problemet med att mjölka med en triss är att det ofta blir så uppenbart. Din så kallade "read" är inget annat än gameflow, vilket självklart ska tas i åtanke men inte på det sättet du har gjort det. Höj tillbaka en vettig summa så att JT/AK/AA och KQ synar. Annars får du bara med dig den sistnämde... Du spelar handen förjävla dåligt. Läs rails inlägg och glöm dina "reads"... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Jag skriver mest för min egen skull så det är inte alltid så stimulerande läsning. Så jag förstår om du bara skummar igenom mina alster! Dock uppskattar jag alltid dina kommentarer! HataB2B skriver tex ganska kul. Jag skulle kunna försöka på att jobba in en skrivstil som är kul och intressant. Fast det är inte mitt huvudfokus att skriva bra, utan att göra pengar! Så det får vara tills vidare. Jao jag förstår vad du menar, men ibland är det mer intressant att läsa "egna anteckningar" än sånt som är skrivet för läsaren tycker jag. Hoppas hockeyn var trevlig. Själv jag slog jag av datorn och tv:n kring 23-24 men har bara sovit knappt en timme i natt. Har legat och vridit och vänt mig i sängen. Konstigt då jag sovit bra de senaste nätterna. Ja dom jag betat en hundring på vann så ska inte klaga! Nätter då man inte somnar är riktigt drygt, men sånt som händer. Nåt tv-program eller poker-podcast brukar vara hjälpen här Kul att se lite hand histories! I handen där du träffar set skulle jag nog inte spelat den sådär i en standardsituation, men du verkar ju ha ganska bra read på att hon mkt väl kunde syna med sämre. Även om det var en lite väl stor överbet. Men som du säger verkar hon kunna ta det som en "nu får det vara nog/med ett drag/AA" satsning från dig. Vet själv en gång när jag hade lite aggro spel mot en jobbig fi, och han just hade dragit ut mig i en stor pot; nästa hand fick jag AK och höjde preflop som om jag blivit förbannad på utdragningen. Floppen kom AAK Och jag betar hårt som om jag försöker slå ut honom ur potten, han synar. Checkar turn, han betar, och jag går all-in med en stor överbet, och han synar direkt med 88. Men i vanliga fall skulle jag nog höjt henne igen till 135 eller liknande. Då är det ju lättare att få sämre händer bundna till potten. Och kommer det ett kort som färdigställer både stege och färg kanske man kan lägga sig. Det känns iaf som man i vanliga fall förlorar mycket pengar från sämre händer, och förlorar när endast bättre händer synar. Nej dags för jobb här, hoppas funderingarna hjälpte till något iaf! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Ja dom jag betat en hundring på vann så ska inte klaga! Nätter då man inte somnar är riktigt drygt, men sånt som händer. Nåt tv-program eller poker-podcast brukar vara hjälpen här Haha, been there, done that. Jobbar man nätter eller skift är det en del av livet så att säga. Men nu när jag har förmånen(imho) att slippa jobba konstiga tider så strävar jag efter att sova på nätterna! Och kan jag inte somna då så ligger jag och vrider mig i sängen och vilar. Dagen som kommer då blir mkt lättare iom att man iaf fått lite vila. Kul att se lite hand histories! I handen där du träffar set skulle jag nog inte spelat den sådär i en standardsituation, men du verkar ju ha ganska bra read på att hon mkt väl kunde syna med sämre. Även om det var en lite väl stor överbet. Men som du säger verkar hon kunna ta det som en "nu får det vara nog/med ett drag/AA" satsning från dig. Vet själv en gång när jag hade lite aggro spel mot en jobbig fi, och han just hade dragit ut mig i en stor pot; nästa hand fick jag AK och höjde preflop som om jag blivit förbannad på utdragningen. Floppen kom AAK Och jag betar hårt som om jag försöker slå ut honom ur potten, han synar. Checkar turn, han betar, och jag går all-in med en stor överbet, och han synar direkt med 88. Men i vanliga fall skulle jag nog höjt henne igen till 135 eller liknande. Då är det ju lättare att få sämre händer bundna till potten. Och kommer det ett kort som färdigställer både stege och färg kanske man kan lägga sig. Det känns iaf som man i vanliga fall förlorar mycket pengar från sämre händer, och förlorar när endast bättre händer synar. Nej dags för jobb här, hoppas funderingarna hjälpte till något iaf! Äntligen en vettig handanalys! Tidigare började det kännas som att diskutera skatter med nyliberaler... dvs totalt utan verklighetsförankring(gameflow). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Efter måndagens vila så tog jag nyss upp kampen mot våra kära nötgrinders! Det gick dåligt och jag föll genast in i gamla dåliga vanor. Började syna med för dåliga händer från blindsen när ngn bettat tidigt. Tänkte helt enkelt för lite preflopp och gjorde dessutom några syn före floppen med SC när ngt 3-betat mig. Så där måste jag skärpa till mig! Trots det lyckades jag plussa en dryg hundring på 600 givar. Främst för att jag började raisa mer preflopp, med händer som tex 89s om en bettat och en synat. Svårt att förklara med på ngt sätt läste jag av spelet och raisade "galet"(för att vara mig) både på flopp och före floppen när jag trodde att jag skulle ha en chans att stjäla potten på det sättet. Och det gick hem. Det kan ha varit tur att det gick. Men den typen av spelare som jag var idag brukar jag själv ha otroligt svårt för. Jag får prova på den där typen av spelande mer framöver! Det känns spännande! Men det viktigaste är att skärpa till mig före floppen igen. Tänk, tänk, tänk! : 1.När ngn bettat från UTG och alla lägger sig ska jag slänga det mesta. 2. Jag ska i princip aldrig syna 3-bettar med SC. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Äntligen en vettig handanalys! Tidigare började det kännas som att diskutera skatter med nyliberaler... dvs totalt utan verklighetsförankring(gameflow). Syftade du på min och Cobbs handanalys? Isf är det väldigt tråkigt , bättre att ta åt sig av kritiken än att dissa den. Trots allt en 2-3 spelare som tycker samma sak. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Syftade du på min och Cobbs handanalys? Isf är det väldigt tråkigt , bättre att ta åt sig av kritiken än att dissa den. Trots allt en 2-3 spelare som tycker samma sak. Jag kan hålla med om att handen såg konstigt spelad ut. Det var mest Cobbs argumentation jag blev trött på. Märk väl att det var argumentationen och inte personen jag blev trött på Jag pushar i en del situationer där man inte tror att man ska göra det och överbetar ibland. Känslan säger mig att det har fungerat bra för mig överlag. Förvånadsvärt ofta får jag syn. Och när jag tex försöker mjölka med en triss blir det så uppenbart att jag har triss att Fi lägger sig trots att Fi förmodligen hade ngt bra eller drag som implicit gjorde att Fi skulle ha kunna syna. Så förvåndsvärt ofta så får jag ingen syn! Och sen om Fi synar, träffar draget och jag fortfarande sitter med en bra hand så är det inte alltid så lätt att komma därifrån. Men helt klart eftersom du mfl tog sig tid att fundera och spekulera kring den där handen, som faktiskt sa ngt om en del av min spelstil så ska jag fundera på om jag pushar för mkt osv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Tisdagens spel: 904 givar, +215:- Jag började trebetta mer föra floppen när läge gavs. Vilket är intressant, bra och spännande som det känns. I övrigt jobbade jag under sista passet bra med preflopp spelet. Men när jag gjorde en del bra "vilda" spel före floppen så blev jag i helt andra situationer inblandade i lite väl stora potter i onödan postflop. Så där måste jag tänka mig för nästa pokerpass. Än om jag spelar "vilt" eller inte. Men mitt nya "vildare" spel känns spännande och värt att prova lite mer. Men nu orkar jag varken spela eller tänka så mycket poker. Har en tenta skrivning imorgon. 6 timmars!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VaNiaL Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 Syftade du på min och Cobbs handanalys? Isf är det väldigt tråkigt , bättre att ta åt sig av kritiken än att dissa den. Trots allt en 2-3 spelare som tycker samma sak. +1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Jag tycker du spelade handen helt perfekt när du fick syn, om man har byggt upp det samspelet så att man känner att man kan få syn av ett gäng sämre händer. Du behöver ju inte få syn varje gång heller för att spelet ska löna sig, dessutom är det bra att variera sitt spel. Jag är totalt oförstående till de som säger att du spelar fel??? Hur fan kan man säga att någon spelar fel när han lyckas få ut såpass mycket pengar ur en hand??? Benny hade ju knappast kunnat få ut mer på ett annat spel eller? Jag tor ni som säger att det är dåligt spelat har läst för mycket om handurval och spelat för lite. Nördiga men korkade människor är facinerande folkslag... Fruktansvärt irriterande kan det vara men det är väl lönsamt i längden det med.... Fortsätt spela kreativ och lönsam poker Benny och lyssna inte på allt folk säger! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Jag tycker du spelade handen helt perfekt när du fick syn, om man har byggt upp det samspelet så att man känner att man kan få syn av ett gäng sämre händer. Du behöver ju inte få syn varje gång heller för att spelet ska löna sig, dessutom är det bra att variera sitt spel. Jag är totalt oförstående till de som säger att du spelar fel??? Hur fan kan man säga att någon spelar fel när han lyckas få ut såpass mycket pengar ur en hand??? Benny hade ju knappast kunnat få ut mer på ett annat spel eller? Jag tor ni som säger att det är dåligt spelat har läst för mycket om handurval och spelat för lite. Nördiga men korkade människor är facinerande folkslag... Fruktansvärt irriterande kan det vara men det är väl lönsamt i längden det med.... Fortsätt spela kreativ och lönsam poker Benny och lyssna inte på allt folk säger! Men lol Tänk så här, med vilka händer synar du med där? aa just det typ en hand...möjligtvis. FI kommer att folda allt annat som du kunde ha fått värde ur. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Jaha, ska vi från och med nu starta en lista över detta intressanta folkslag då: 1: tilttAA Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Kan ju utveckla med att säga att jag för någon dag sedan var allin efter floppen med andraparet med dålig kicker för ca. 10*potten, träffar inget mer och vinner. De möjliga händer min motsåndare kan ha haft är stegdrag, tredjepar, två överkort, eller lägre pocket. Det handlar om dynamiken mellan spelarna. Det kan vara väldigt lönsamt att veta om vad andra spelare tänker om dig och kunna utnyttja detta. Det fungerar ju inte i varje hand och svängningarna kan bli stora men vinsten kan bli riktigt stor jämfört med att enbart spela solid ABC-poker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Jaha, ska vi från och med nu starta en lista över detta intressanta folkslag då: 1: tilttAA Put me in ! När det gäller detta ämne och just denna hand så är jag fkt nöjd med att tänka som jag gör just i den handen och inte som dig. Något i min sk "nördiga" själ som du felaktigt beskriver hoppas på att du driver. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Jag tycker du spelade handen helt perfekt när du fick syn, om man har byggt upp det samspelet så att man känner att man kan få syn av ett gäng sämre händer. Du behöver ju inte få syn varje gång heller för att spelet ska löna sig, dessutom är det bra att variera sitt spel. Jag är totalt oförstående till de som säger att du spelar fel??? Hur fan kan man säga att någon spelar fel när han lyckas få ut såpass mycket pengar ur en hand??? Benny hade ju knappast kunnat få ut mer på ett annat spel eller? Jag tor ni som säger att det är dåligt spelat har läst för mycket om handurval och spelat för lite. Nördiga men korkade människor är facinerande folkslag... Fruktansvärt irriterande kan det vara men det är väl lönsamt i längden det med.... OK! Fortsätt spela kreativ och lönsam poker Benny och lyssna inte på allt folk säger! Håller med om att man inte ska lyssna på allt vad folk säger. Och jag är lite dålig på att praktisera det. Blir allt för ofta som en liten pojke. Men trots det så är det ju idé att lyssna på lite av vad folk säger Kan ju utveckla med att säga att jag för någon dag sedan var allin efter floppen med andraparet med dålig kicker för ca. 10*potten, träffar inget mer och vinner. De möjliga händer min motsåndare kan ha haft är stegdrag, tredjepar, två överkort, eller lägre pocket. Det handlar om dynamiken mellan spelarna. Det kan vara väldigt lönsamt att veta om vad andra spelare tänker om dig och kunna utnyttja detta. Det fungerar ju inte i varje hand och svängningarna kan bli stora men vinsten kan bli riktigt stor jämfört med att enbart spela solid ABC-poker. Igår började, som jag nämnt ovan, spela betydligt "vildare" än vad jag brukar göra. Jag känner igen spelstilen jag själv hade, för det är den spelstil jag ogillar mest att möta. Men om man ska raisa mycket mer än "solid ABC-poker" så krävs det att man läser av spelet mer. Hur Fi spelar och hur de tror att jag spelar etc. Det blir iaf väldigt mkt mer intressant att spela poker på det sättet och jag tror det ger fina pengar om man blir riktigt duktig på det! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tilttAA Postad 14 Januari , 2009 Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Kan ju utveckla med att säga att jag för någon dag sedan var allin efter floppen med andraparet med dålig kicker för ca. 10*potten, träffar inget mer och vinner. De möjliga händer min motsåndare kan ha haft är stegdrag, tredjepar, två överkort, eller lägre pocket. Det handlar om dynamiken mellan spelarna. Det kan vara väldigt lönsamt att veta om vad andra spelare tänker om dig och kunna utnyttja detta. Det fungerar ju inte i varje hand och svängningarna kan bli stora men vinsten kan bli riktigt stor jämfört med att enbart spela solid ABC-poker. Sluta snacka om nån jävla dynamik när det gäller en HH från svs 1/2. Diskussionen handlade ju om man får värde ur FI:s hand genom att dega 300bb med set när FI dubblat din cbet på en förhållandevis torr bräda. Där jag mfl har sagt att det förmodligen är svårt att få värde ur andra händer än typ KQ. Utveckla gärna även kring detta folkslaget som jag tydligen tillhör. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2009 Put me in ! ..... Onsdagens spel: Paus. För mkt som snurrar runt i huvudet nu. Jag vaknade av en fruktansvärd marddröm klockan 04.00 idag och sömn var då fullständigt uteslutet. Samtidigt som jag är hungrig och less efter att tömt mig mentalt på en tenta idag. Jag har förresten knappast kommit ihåg någon dröm på flera år. Får försöka mysa och slappa istället ikväll. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts