ipar Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Att säga att man tjänar pengar på att spela poker är inte särskilt populärt i vissa kretsar. I synnerhet när man dejtar märker man ibland att det är ett stort "no-no", och nu är jag trött på det där. Så, några förslag på vad jag ska skaffa för "yrke"? Det bör ju uppfylla vissa kriterier. För att lögnen ska gå att upprätthålla bör det ju vara något som låter bra när man nämner det första gången, men ändå är tillräckligt diffust för att komma undan på ett trovärdigt sätt den dagen jobbiga frågor börjar ställas. Antagligen något som sköts mycket på distans, kan jag tänka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amalamal Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 du jobbar med ekonomi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fantomet Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 vad sägs om att du är egenföretagare i it-branschen och jobbar flex som konsult mot internationellaföretag vilket gör att det blir en hel del sena kvällar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Det är väl bara att säga att du är hora? Ska förklara: Som pokerspelare blir du påsatt i alla hål för en nätt summa pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Jag känner en tjej vars pojkvän jobbar i någon form med kryptering eller dekryptering för försvaret. Allt han gör är hemligt så inte ens hon som flickvän vet mer än ovanstående om vad han pysslar med om dagarna. Får dig att framstå som spännande samtidigt som du inte behöver hitta på ett jota. Allt är hemligt. Perfekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Som nämnts förut i en annan tråd - använd yrkesfiskare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerminatorTT1 Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Jag känner en tjej vars pojkvän jobbar i någon form med kryptering eller dekryptering för försvaret. Allt han gör är hemligt så inte ens hon som flickvän vet mer än ovanstående om vad han pysslar med om dagarna. Får dig att framstå som spännande samtidigt som du inte behöver hitta på ett jota. Allt är hemligt. Perfekt! jag vet inte vad det är för klass på flickorna som OP raggar på, men det här känns som en B-ditoplan ifall det inte handlar om onenightstanders med random golddiggers (vilket det inte är fel på). Men skaffa fina visitkort ala Bateman med X-konsult på som någon nämnt tidigare, sen kan du säkert hålla skenet uppe de första månaderna tills du "break her in". good luck mate Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du jobbar med förståndshandikappade människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Konsult för spelbolag. Bra avvägning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du jobbar med förståndshandikappade människor. Ideelt ja. Marinbiolog är ditt yrke. Sedan finns ju klassikern att säga sanningen. Rekomenderas kanske för den lite hårda killen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du äger ett investmentföretag som jobbar med högriskinvesteringar, o så nämner du förra årets omsättning och vinst. Tillräckligt sexigt för o fixa ligg och helt sant dessutom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du jobbar med förståndshandikappade människor. Det där var förjävla roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Illvillja Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Daytrader ligger väl nära sanningen och är mer accepterat än pokerspelare antar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du jobbar med förståndshandikappade människor. Det där var förjävla roligt Klockrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 marinebiologist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nice Hand GG Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du köpte riskkapital i spotify för X antal $$$ och nu lever livet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 marinebiologist Osäker på vilken/video det är så jag postar sökningen istället. Tror det är de två översta. http://www.youtube.com/results?search_query=seinfeld+marine+biologist&search_type=&aq=1&oq=%2Bseinfeld+%2Bma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Absint Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 But he's not a marine biologist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Älskar Olas förslag: "Investerare i kortsiktiga högriskprojekt" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Säg att du äger ett investmentföretag som jobbar med högriskinvesteringar, o så nämner du förra årets omsättning och vinst. Tillräckligt sexigt för o fixa ligg och helt sant dessutom. "vinst" Snittet för investmentbolag förra året låg runt -30% De som höll på med högrisk var garanterat sämre. låter jättebra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 "vinst" Snittet för investmentbolag förra året låg runt -30% De som höll på med högrisk var garanterat sämre. låter jättebra! Ja för det är ju precis vad randombimbon på krogen har järnkoll på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 "vinst" Snittet för investmentbolag förra året låg runt -30% De som höll på med högrisk var garanterat sämre. låter jättebra! Ja för det är ju precis vad randombimbon på krogen har järnkoll på Well, mitt "högriskföretag" gick plus med flera 100%.... så jag typ skiter i snittet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Well, mitt "högriskföretag" gick plus med flera 100%.... så jag typ skiter i snittet Kylskåp på grönland nu när isen smälter av växthuseffekten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Börja handla lite med aktier så du lär dig den världen så börjar du kalla dig daytrader helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ipar Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Sköna svar, men detta är faktiskt allvarligt. Mitt ex gjorde slut med budskapet: "Skaffa dig ett ordentligt jobb." Det tänkar jag naturligtvis inte göra, så då måste jag lösa det på något annat sätt. Detta är alltså delvis en del av en långsiktig plan att bli ihop med henne igen, så då handlar det om en ordentlig livslögn som ska hålla för granskning t o m på eventuella släktmiddagar... Vad tror ni om "att vara med och driva en pokersajt"? Det finns väl en hel del diffusa saker man kan syssla med då? Dessutom kan jag fortfarande säga att en del inkomster kommer från mitt pokerspel. Så mitt alibijobb behöver ju knappast vara någon heltidssyssla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts