Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag undrar vem det är som trollar :)

...

Tisdagens spel: 1374 givar, +114:-

Mars 2009: 28.053 givar, 13 plusdagar, 13 pausdagar, 5 minusdagar, 50h och 17 minuter, +3.925:-, 78,1:- /h. Bara NLHESHT 5 bord 1/2 fram till 0328 sen slutade jag med turboborden och gick tillbaka till de vanliga borden.

Idag slaskade jag runt lite väl mycket. Och folk gav inte heller bort pengar i lika stor utsträckning som igår. Under månaden som gått så har jag haft problem att spela bra eftersom jag tagit så många pausdagar. Tappar stinget då. Så jag hoppas kunna spela varje dag framöver. Men fixar jag inte det, så är det inget mer med det, pokern är bara ett fritidsintresse. Men det var fina pengar jag gjorde månaden som gick(bättre betalt än det taxijobb som är mitt alternativ).

....

Har som sagt släppt mitt pokerprojekt("göra en rejäl slant på pokern") och fokuserar istället på min sysselsättning som är studier. Helt plötsligt har det blivit så mkt roligare att spela och jag hade ett grindsug igår. Vilket var första gången på eeeevigheter. Dock slutade det med slask idag, så läxan tills nästa pass är att skärpa till mig och ta lite ansvar! :)

ICKE! SAAB! FRU! SLUTA TROLLA!

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Onsdagens spel: 2334, +117:-

Närmare 2000:- plus efter 1200 givar. Sen började utdragningarna hagla och jag gjorde även ett stort dåligt spel(gav bort närmare 300). Vet inte vad jag ska säga... Svårt att hålla koncentrationen uppe när det går superbra. Jag kunde nog ha slutat 500-1000:- plus idag med bättre koncentration. Nåja, inte så mkt att bry sig om, jag plussade och jag har annat att tänka på.

Postad

Ajajaj. AJ! Tittade av misstag på ett 2.5-5 bord och tyckte att det såg spännande ut iom att det var mindre stackar där än på de flesta 1-2 bord.

Så jag började dagen med att testa 5 stycken 2.5-5 bord. -2.001:- på dagens första 239 givar.

Överspelade mina händer, hade tex svårt att släppa AKs mot KK osv. Sen oflyt förstås. Blä.

Postad
Ajajaj. AJ! Tittade av misstag på ett 2.5-5 bord och tyckte att det såg spännande ut iom att det var mindre stackar där än på de flesta 1-2 bord.

Så jag började dagen med att testa 5 stycken 2.5-5 bord. -2.001:- på dagens första 239 givar.

Överspelade mina händer, hade tex svårt att släppa AKs mot KK osv. Sen oflyt förstås. Blä.

Tråkigt :( men förklarar varför du ej var på mina bord och trolla.

Postad
Tråkigt :(

Ja... drygt. Rekordminus för en dag.

Torsdagens spel:

2.5-5: 239 givar, -2001:-

1-2: 145 givar, -372:-

Sammanfattning: 388 givar, -2373:-

Varför tog jag ett skott?

Kände mig i form, om än lite hungrig. Men jag gjorde felet att istället för att tighta till mig så spelade jag lösare när jag gick upp. Ett fel jag gjort många gånger och hoppas rätta till nästa gång jag går upp. Super-hård på bankrulle-krav är något jag också bör vara.

Vad gjorde jag bra?

Slutade spela när jag blev riktigt irriterad.

Postad

Dagens klonk: +17.000:-

Jag kommer alltså att få igen en fin slant på skatten i början av juni. Nästa år tänker jag dock inte få igen något på skatten, utan i år ska jag se till att betala precis lagom med skatt.

Postad

Fredagens spel: Paus.

Lördagens spel: 3379 givar, +958:-

Lördagens träning: 40 minuter promenad.

Upp 1,8k på första 1k givarna, sen totalt minus efter 2k givar. Avslutningsvis tyckte jag spelet var lukruativt och jag bet ihop och bestämde mig för att få ett anständigt plus ikväll, vilket lyckades.

När jag inte spelat så mycket poker på slutet så har mitt poker-psyke mjuknat och jag har problem att hålla tålamodet när det går bra och när det går dåligt. Detta poker-psyke tror jag dock att jag kommer att hitta tillbaka till bara jag forsätter att nöta på och kämpar med tålamod, tålamod, tålamod.

Postad
Dagens klonk: +17.000:-

Jag kommer alltså att få igen en fin slant på skatten i början av juni. Nästa år tänker jag dock inte få igen något på skatten, utan i år ska jag se till att betala precis lagom med skatt.

haha, trodde du klonkat turre först. Men även detta får man väl gratulera till?

Postad
haha, trodde du klonkat turre först. Men även detta får man väl gratulera till?

Absolut, tackar. 8-)

Har redan nämnt det en gång tidigare i dagboken och risken är att jag kommer att börja prata om mina dåliga affärer igen när pengarna rullar in på kontot i början juni.

.....

Söndagens spel: 522 givar, +44:-

Söndagens träning: 20 minuter löpning.

Veckans spel: 9546 givar, +250:-, 5 plusdagar, 1 minusdag, 1 pausdag.

Veckans träning: 2 långa promenader och en löptur.

Dagens analys: Blev översettad på floppen och tappade 300:- och tappade dessutom ett inköp när jag gick all-in preflopp med KK mot AA. Första gången det händer i år och jag tror det är andra gången i år jag blir översettad på floppen. Men jag nötte bara på. Bryr mig som sagt inte om hur jag spelar per dag nu iom att jag har andra fokus i livet än poker men samtidigt är det skönt att spela lite varje dag för att inte tappa stinget. Känns som att 500 givar räcker för det. I övrigt var jag på släktträff idag och träffadede mina knappa 40 kusiner! 8-)

Veckans analys: Sen jag släppte mina "pokermål" så har det varit så mkt roligare att spela poker. Tyvärr råkade jag ta ett onödigt skott och torskade en hel veckas vinst på 200 givar. Jag har inte heller spelat så mycket de sista månaderna så jag har tappat stinget lite. Men det känns som det har kommit tillbaka efter ett par dagars grind och framöver hoppas jag kunna nöta på lite varje dag. Men om det inte går pga annat i livet så är det inte hela världen. Det är dock under inga som helst omständigheter acceptabelt att slänga iväg pengar på pokern. Så det där skottet(än om jag började dagen med det) var fan skamligt. Har inte ens varit sugen på att skotta eller gå upp men så slumpade det sig som så att jag tog ett skott ändå... Bättre disciplin framöver tack!

Veckans träningsanalys: Gick rätt tungt att springa idag. Visst är det bra att ta långa promenader men samtidigt har jag ambitionen att springa lite oftare så att jag får en riktigt fin kondis! :) Hur som hur måste jag gratulera mig själv till att ha uppnått veckans träningsmål!

Postad
Hade du resonerat likadant om skottet gått bra?

Förmodligen inte. Jag omprövar hela tiden mitt förhållningssätt till pokern beroende på vad som händer med mig själv och pokern. Så hade jag vunnit ett par tusen det första jag gjorde på 2.5-5 kanske jag inte funderat så mkt på vikten av att inte skotta och sen spelat så länge jag legat plus på den nivån.

Postad

Jag måste säga att jag saknar lite mer teorianalys av själva spelet, och inte bara fokus på hur många händer, och kanske om du blev utdragen eller liknande.

Om du t ex hamnar i en situation med QTs där du förlorar en stor pott, lägg upp en HH och fundera på vad som kunde göras bättre!

Du är ju mest intresserad av pengarna i pokern, så då borde väl tiden vara så värdefull att du vill få ut så mycket pengar som möjligt ur spelandet.

Inte för att det är nåt fel nu, men det borde ju komma upp många intressanta händer som kan förbättras när du spelar så många händer per session.

Tycker bara det är lite konstigt att det i stort sett aldrig nämns nåt om teori förutom om du varit trött och spelat dåligt eller liknande.

Postad
Jag måste säga att jag saknar lite mer teorianalys av själva spelet, och inte bara fokus på hur många händer, och kanske om du blev utdragen eller liknande.

Det saknas inte bara teorianalys i dagboken utan det saknas också väldigt mycket teorianalys i mitt pokertänkande. Jag borde börja analyser spelet lite mer än om jag även fortsättningvis kommer att fokusera mitt pokertänk på resultat och psykologi.

Om du t ex hamnar i en situation med QTs där du förlorar en stor pott, lägg upp en HH och fundera på vad som kunde göras bättre!

Ja! Oftast så vet jag ju vad jag borde göra bättre eller tror mig iaf veta det. Men jag har förstås fel ibland(mitt spel har stora luckor) och om annat så blir det ju en bra påminnelse om hur jag ska spela. När jag skriver om det i DB'n.

Du är ju mest intresserad av pengarna i pokern, så då borde väl tiden vara så värdefull att du vill få ut så mycket pengar som möjligt ur spelandet.

Du får det att låta så rått. Men det är tyvärr sant. Trots det kan pokern faktiskt vara ganska kul ibland och som vi pratat om tidigare så får man faktiskt med sig saker från pokern som man kan använda i det vardagliga livet. Sen har jag faktiskt börjat få ett grindsug efter att jag släppt mina "pokermål"i tillvaron!

Inte för att det är nåt fel nu, men det borde ju komma upp många intressanta händer som kan förbättras när du spelar så många händer per session.

Jo, eller många händer i veckan iaf. Fast en anledning till att jag drar mig lite för att hålla på att posta händer är att hela klienten börjar lagga när jag hämtar händerna. Och jag spelar så många händer per session så blir det drygt att leta rätt på intressanta händer efter man gjort sin session.

Jag hoppas dock köpa en bättre dator till sommaren så att jag kan börja köra med ett statistik-program etc.

Tycker bara det är lite konstigt att det i stort sett aldrig nämns nåt om teori förutom om du varit trött och spelat dåligt eller liknande.

Det är konstigt. Men jag är en konstig man. Jag har medvetet valt att fokusera på "psykologin". Men jag kommer nog att börja fokusera mer på teorin framöver som sagt. Speciellt om jag går upp någon nivå. Då lär det vara ett mer eller mindre måste.

....

Började dagen med 1100 givar eller ngt och plussade drygt 600:- Här är en hand där jag tycker att jag spelar rätt från floppen och framåt(JTD: skulle ha lagt upp en hand jag kunnat spelat bättre om jag kom ihåg någon):

***** Hand 9*****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 april 2009 13:4

Britta 17 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Benny_81 (361.25)

Plats 3: Fi (464.16)

Plats 5: riffraff (454.14)

Plats 2: ornulf (417.06)

Plats 4: econ (199.13)

ornulf lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [Ks, Knk]

Fi [N/A, N/A]

riffraff [N/A, N/A]

ornulf [N/A, N/A]

econ [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

econ Lägg

riffraff Höj till 7.00

Benny_81 Syna 7.00

ornulf Lägg

Fi Höj till 32.00

riffraff Lägg

Benny_81 Syna 32.00 <- Vet inte riktigt varför jag synar här. Lägger mig ofta.

*** Flop(Board): *** : [Knr, Kh, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 58.00

Benny_81 All-in 329.25

Fi Syna 329.25

*** Turn(Board): *** : [Knr, Kh, 3s, 4k]

*** River(Board): *** : [Knr, Kh, 3s, 4k, 3h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 715.50

Benny_81 [Ks, Knk] Två par, kungar och knektar Vinst: 715.50

Fi Lägger mig Vinst: 0.00

riffraff Lägger mig Vinst: 0.00

ornulf Lägger mig Vinst: 0.00

econ Lägger mig Vinst: 0.00

Slutsats: In med degen. Håller jag på att bettar och pott och har mig så skriker det triss eller två par. Nu kan han tro att jag har ett drag eller bara öser på. Förra veckan missade jag floppen efter att en snubbe 3-bettat mig före floppen. Jag tyckte han verkade vara en kille som skulle kunna lägg ett överpar. Därför försökte jag representera triss genom att betta pot och ha mig. Trots att jag totaltmissat floppen. Det slutade med att han la sig och påtalade för mig att det var lätt för mig att spela triss.

Postad
Det saknas inte bara teorianalys i dagboken utan det saknas också väldigt mycket teorianalys i mitt pokertänkande. Jag borde börja analyser spelet lite mer än om jag även fortsättningvis kommer att fokusera mitt pokertänk på resultat och psykologi.

Ja! Oftast så vet jag ju vad jag borde göra bättre eller tror mig iaf veta det. Men jag har förstås fel ibland(mitt spel har stora luckor) och om annat så blir det ju en bra påminnelse om hur jag ska spela. När jag skriver om det i DB'n.

Du får det att låta så rått. Men det är tyvärr sant. Trots det kan pokern faktiskt vara ganska kul ibland och som vi pratat om tidigare så får man faktiskt med sig saker från pokern som man kan använda i det vardagliga livet. Sen har jag faktiskt börjat få ett grindsug efter att jag släppt mina "pokermål"i tillvaron!

Jo, eller många händer i veckan iaf. Fast en anledning till att jag drar mig lite för att hålla på att posta händer är att hela klienten börjar lagga när jag hämtar händerna. Och jag spelar så många händer per session så blir det drygt att leta rätt på intressanta händer efter man gjort sin session.

Jag hoppas dock köpa en bättre dator till sommaren så att jag kan börja köra med ett statistik-program etc.

Det är konstigt. Men jag är en konstig man. Jag har medvetet valt att fokusera på "psykologin". Men jag kommer nog att börja fokusera mer på teorin framöver som sagt. Speciellt om jag går upp någon nivå. Då lär det vara ett mer eller mindre måste.

....

Började dagen med 1100 givar eller ngt och plussade drygt 600:- Här är en hand där jag tycker att jag spelar rätt från floppen och framåt(JTD: skulle ha lagt upp en hand jag kunnat spelat bättre om jag kom ihåg någon):

***** Hand 9*****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 april 2009 13:4

Britta 17 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Benny_81 (361.25)

Plats 3: Fi (464.16)

Plats 5: riffraff (454.14)

Plats 2: ornulf (417.06)

Plats 4: econ (199.13)

ornulf lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [Ks, Knk]

Fi [N/A, N/A]

riffraff [N/A, N/A]

ornulf [N/A, N/A]

econ [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

econ Lägg

riffraff Höj till 7.00

Benny_81 Syna 7.00

ornulf Lägg

Fi Höj till 32.00

riffraff Lägg

Benny_81 Syna 32.00 <- Vet inte riktigt varför jag synar här. Lägger mig ofta.

*** Flop(Board): *** : [Knr, Kh, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 58.00

Benny_81 All-in 329.25

Fi Syna 329.25

*** Turn(Board): *** : [Knr, Kh, 3s, 4k]

*** River(Board): *** : [Knr, Kh, 3s, 4k, 3h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 715.50

Benny_81 [Ks, Knk] Två par, kungar och knektar Vinst: 715.50

Fi Lägger mig Vinst: 0.00

riffraff Lägger mig Vinst: 0.00

ornulf Lägger mig Vinst: 0.00

econ Lägger mig Vinst: 0.00

Slutsats: In med degen. Håller jag på att bettar och pott och har mig så skriker det triss eller två par. Nu kan han tro att jag har ett drag eller bara öser på. Förra veckan missade jag floppen efter att en snubbe 3-bettat mig före floppen. Jag tyckte han verkade vara en kille som skulle kunna lägg ett överpar. Därför försökte jag representera triss genom att betta pot och ha mig. Trots att jag totaltmissat floppen. Det slutade med att han la sig och påtalade för mig att det var lätt för mig att spela triss.

Din preflop syn e ofantligt dålig. KJ är ofta dominerad och när du inte får monsterträffar som du fick denna gång så kommer det bli svårt att vinna pengar, ex om du träffar K och är dominerad av AK.

I övrigt, riktigt bra och rolig dagbok. Keep it up! :-)

Postad
Din preflop syn e ofantligt dålig. KJ är ofta dominerad och när du inte får monsterträffar som du fick denna gång så kommer det bli svårt att vinna pengar, ex om du träffar K och är dominerad av AK.

Tack för bra feedback! Som sagt brukar jag inte göra det där preflopp-spelet men samtidigt är det bra att få höra från andra hur de ser på den där typen av spel.

I övrigt, riktigt bra och rolig dagbok. Keep it up! :-)

Tack för det. Börjar jag göra seriösa pengar någon gång i framtiden så tror jag dagboken blir ännu roligare! 8-)

Postad

Jag har redan svarat men jag kom på några fler saker..

Det här med dominerade händer har det pratats om tidigare i DB'n. Jag har väl instinktivt börjat spela mindre och mindre av dessa händer i visa lägen. Men för att förbättra mitt teoretiska tänkande kommer jag att börja tänka på ordet "dominerad" i många lägen. Får se hur det slår ut.

.....

Måndagens spel: 2017 givar, +814:-

Över 200:- /h i vinst. Trots det tyckte jag det gick segt. Så det är bara att fortsätta jobba med tålamod, tålamod, tålamod. För resultatet var ju riktigt bra idag för att vara mig.

Hade rätt mycket tid över idag och det hade varit nice att spela mer. Men jag blir så jädra uppstressad av att hålla igång för mkt så jag måste slappa ett par timmar på kvällen. Eller ganska många sjukt nog. Men annars blir jag iaf så jädra uppstressad att jag inte mår bra när jag sitter och pokrar.

Nåja, det är inte hela världen. Jag har annat att tänka på och ikväll så spelade jag både mycket och vann mycket så jag ska inte gnälla :)

Postad

Tisdagens spel: 1005 givar, +1530:-

Lust och ork till mer spel. Men en kompis ringde och frågade om jag kände för att titta förbi och se på fotboll. Det är nog ganska bra för livet, skolan och pokern att prioritera sociala aktiviteter. Jag hinner ju ändå spela lite poker och då lär jag nog spela bättre poker.

Idag var det lukruativt, jag hade flyt och spelade hyfsat. Läxa tills nästa pass: Tålamod, tålamod, tålamod.

....

Dagens sötnosrapport!

Var på en föreläsning(utanför skolan) med en sötnos idag. Hon verkar lite intresserad av mig trots att hon har pojkvän. Så jag bjöd med henne och hon ville komma. Jag är inte intresserad av henne något speciellt, bl a eftersom hon har pojkvän("öppet förhållande"). Men det är ju alltid bra att lära känna en sötnos för då kan man kanske lättare lära känna andra sötnosar =) Sen verkar hon förstås vara en trelig och vettig människa. Och sådana vill man ju gärna omge sig med.

Postad

Onsdagens spel: 1000 givar, +55:-

Kändes som det fanns pengar att göra, jag träffade ibland, fick syn då och då, jag hade inte så otur och spelade bra. Men vissa dagar så blir det inga pengar ändå.

Jag skänkte bord 100:- när jag missade att se att han kunde haft stege på turn. Men det är sånt som händer, ungefär som att slå en felpassning på fotbollsplanen. Visst strävar man efter att spela "perfekt" men samtidigt kan man inte gräva ner sig för en enstaka "felpassning".

Postad

Torsdagens spel: 1208 givar, +11:-

All-in på floppen, utdragen mot 2-outers. 950:-'s pott.

All-in på floppen, utdragen mot 2-outers. 300:-'s pott.

Svårt att göra så mkt pengar då. Är riktigt nöjd med mitt spel, bara nötte på utan att påverkas negativt av stora upp och nergångar. Kanske, kanske slängde jag bort 60:- men det är som en "felpassning" som jag tidigare pratat om.

En sak var dock lite spännande. Jag började tänka rätt mkt, om jag var dominerad etc. Då tappade jag lite i aggressivitet. Så bara för att man tänker så ska man inte vika ner sig i onödan. Det kan kanske vara bra att tänka mkt i perioder för att utveckla sitt spel och sen kan spela mer på "instinkt" när man tagit spelet till en ny nivå. Bara en tanke jag har.

.....

Var på fest hos en tidigare pokermiljonär som nu är mer eller mindre gul. Jag avböjde dock alkoholen, men det var ändå kul att höra om hans galna historier från spelvärlden. Den killen kan roa sig! Hade tex blåst 150.000:- på 24 timmars festande. Något sådant liv skulle jag aldrig vilja leva, men det är fascinerande att lyssna på de som gjort det!

.....

Köpte en ny jacka idag(eller fick den i födelsedagspresent efter att mor insisterat på det). När jag gick in med den på en restaurang där jag spannat in en tjej(som varit iskall mot mig tidigare) så började hon plötsligt bli mer trevlig än vad tjänsten krävde. Det tog bara två år eller ngt. Gick också förbi en supersnygg sötnos på stan och hon verkade smälta direkt hon såg mig och min jacka. Så den där jackan kanske är nöten 8-)

Postad
Självklart är det jackan.

Kläderna gör mannen :mrgreen:

:)

...

Fredagens spel: 2681 givar, -298:-

Fredagens träning: 25 minuter löpning.

Först upp över 1k sen ner som en sten. Tredje dagen i rad det händer. Idag kunde jag spelat lite bättre(utifrån min "kompetens"). Men inte mycket. Brukar inte känna att jag blir utspelad etc, men idag körde folk över mig. Sen träffade jag väldigt sällan min drag. Det kändes helt hopplöst att göra pengar de sista 1000 givarna. Jävligt surt.

• Skapa nytt...