Elitloppet Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Behöver verkligen hjälp av satellitakuten här. Citera
Rebonius Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Utan mer tanke stoppar jag nog in rakt av. Citera
gdaily Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Utan mer tanke stoppar jag nog in rakt av.Blixtfold Citera
Elitloppet Postad 26 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Blixtfold Min brist på satellit-kunskap lyser igenom rätt tydligt känner jag Vilka händer spelar jag? Citera
slowboy Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Blixtfold Finns det nån chans att man kan ta en flop och spela vidare därifrån? Citera
Rebonius Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Blixtfold Stekfold måste väl vara bättre än blixtfold? Citera
gdaily Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Finns det nån chans att man kan ta en flop och spela vidare därifrån?Det är alternativa planen.Min brist på satellit-kunskap lyser igenom rätt tydligt känner jag Vilka händer spelar jag? Nu har jag varit och ätit, så nu ska jag förklara min tankegång. Du har en stack som "troligen" räcker för att ta sig ITM (just den här satten räckte det med 11k när bubblan sprack, men det var en konstigt snabb satte för att vara på Stars). Men det var 80 pers med i den här fattar jag (100->800 = 1/8) och startstacken är 3000, dvs snitt ITM-stack är 24000. 16k bör då vara en okej ITM-stack. Om jag räknar rätt så ligger det 2200 i mitten när du ska besluta vad du ska göra. Frågan är vad du tänker göra med dessa 2200 - printa ut och rama in är väl det vettigaste, för du "behöver" dom inte för att ta dig vidare i satten. I så fall kan du stjäla blindarna två gånger för samma resultat men med mindre risk. Motståndarens synrange om du ställer är KK och AA. Är han dålig så synar han med AK och QQ också. Är han usel så synar han med 88+ och AQ+, och eftersom det är Stars så köper han ut dig. Dessutom finns det två bakom som ska agera. Med 16k ska du inte spela några stora potter alls. Du ska stjäla blindarna två gånger per varv ungefär (sikta på när Shaddy Boy och no3putts har big blind, det är bra lägen för de kommer försvara blindarna ännu mindre efterssom de är "klara"). Flyt med bara, det är mycket möjligt att vi kommer behöva ta ett skott senare, men det är inte alls säkert att det behövs. Det är två bord kvar, någon kanske går på som en slåttermaskin vid det andra bordet. Ta inte "flippen" förrän vi vet att vi behöver den. QQ på big blind är ett gränsfall, där vet jag inte vad jag gjort. Citera
Elitloppet Postad 26 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Det är alternativa planen. Nu har jag varit och ätit, så nu ska jag förklara min tankegång. Du har en stack som "troligen" räcker för att ta sig ITM (just den här satten räckte det med 11k när bubblan sprack, men det var en konstigt snabb satte för att vara på Stars). Men det var 80 pers med i den här fattar jag (100->800 = 1/8) och startstacken är 3000, dvs snitt ITM-stack är 24000. 16k bör då vara en okej ITM-stack. Om jag räknar rätt så ligger det 2200 i mitten när du ska besluta vad du ska göra. Frågan är vad du tänker göra med dessa 2200 - printa ut och rama in är väl det vettigaste, för du "behöver" dom inte för att ta dig vidare i satten. I så fall kan du stjäla blindarna två gånger för samma resultat men med mindre risk. Motståndarens synrange om du ställer är KK och AA. Är han dålig så synar han med AK och QQ också. Är han usel så synar han med 88+ och AQ+, och eftersom det är Stars så köper han ut dig. Dessutom finns det två bakom som ska agera. Med 16k ska du inte spela några stora potter alls. Du ska stjäla blindarna två gånger per varv ungefär (sikta på när Shaddy Boy och no3putts har big blind, det är bra lägen för de kommer försvara blindarna ännu mindre efterssom de är "klara"). Flyt med bara, det är mycket möjligt att vi kommer behöva ta ett skott senare, men det är inte alls säkert att det behövs. Det är två bord kvar, någon kanske går på som en slåttermaskin vid det andra bordet. Ta inte "flippen" förrän vi vet att vi behöver den. QQ på big blind är ett gränsfall, där vet jag inte vad jag gjort. Tack för en utförlig analys/förklaring. Lyckades iaf ta mig vidare till Barcelona-kvalet på lördag så jag får lov att använda dessa nyvunna kunskaper då istället. EDIT: Kom på en till sak. Jag bustade givetvis, eftersom jag postade handen ;P Det som hände var att SB blixtsynade, varpå PFR foldar. SB visar QQ. Måste också vara en kall syn då eller? För i princip hela stacken. Citera
gdaily Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Iskall (men den visar vikten av att inte ha två spelare bakom sig när man fattar "stora beslut"). Citera
Recommended Posts