Gå till innehåll

SnG-Spelare Goes CG (Micro)


Bubblan

Recommended Posts

Ny månad och nya mål. Eftersom det har gått så pass segt senaste månaderna så får jag nog sänka målen denna månad. Målsättningen är att hinna 320 games. På dessa ska jag ha 10% ROI = drygt $700 plus. Det har börjat skapligt, betydligt bättre än förra månaden i alla fall. 44 games hittills och $112 plus. Hyfsat motriggad idag men tålamodet är det inget fel på.

 

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

 

bra jobb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul att se dig vid borden. Du spelar riktigt stabilt. Själv blandar man och ger och har viss motrigg. Spelar inte jättebra just nu. :-(

En liten (förhoppningsvis) downswing. Tur att jag spelar så lite så att jag inte förlorar så mycket.

 

Vann en idag i alla fall. :-D

 

//Geografica

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

 

 

Enbart 5 HUs idag av 24 spelade, torsk i alla. Överlägsen i alla. 7 bubblor hann jag också med. Sjuk jävla pissdag. Som jävla vanligt på fitt-ongame.

Säjer bara: FYYYYY FAAAAAAAN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen inget för att komma med kritik och kanske uttrycker du dig medvetet med dessa ord men om det är så att du på riktigt tror att du har mest otur i världen så kan det ju också vara så att dina beslut (som du tycker är bra) kanske ibland inte är så bra ändå. Eftersom du spelar på relativt låg nivå så utgår jag från att många där inte spelar optimalt, varpå du själv bör justera spelet efter den nivån. Om folk t.ex. synar dina shoves brett så ska du shova tunnare. Om vi riskerar att busta på bubblan så vill vi inte ta en 60/40-situation.

 

Om du ligger t.ex. tvåa på bubblan och får AK och han som är chip leader går all in varje hand, så även denna. Du synar och han har 72o. Har du gjort en bra syn? Nej, tyvärr inte. Det är förvisso troligt att du vinner handen så räknat i chipEV så är det en bra syn men om du skulle bli utdragen (vilket du blir typ 35% av gångerna, d.v.s. ganska ofta) så förlorar vi så mycket EV i pengar räknat att det blir korrekt att folda.

 

Om folk synar på bubblan varje gång någon pushar - så pusha inte annat QQ+ för om spelet är så så kommer ju bubblan spricka omgående med eller utan din hjälp.

 

Bara ett par tips på vägem. lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen inget för att komma med kritik och kanske uttrycker du dig medvetet med dessa ord men om det är så att du på riktigt tror att du har mest otur i världen så kan det ju också vara så att dina beslut (som du tycker är bra) kanske ibland inte är så bra ändå. Eftersom du spelar på relativt låg nivå så utgår jag från att många där inte spelar optimalt, varpå du själv bör justera spelet efter den nivån. Om folk t.ex. synar dina shoves brett så ska du shova tunnare. Om vi riskerar att busta på bubblan så vill vi inte ta en 60/40-situation.

 

Om du ligger t.ex. tvåa på bubblan och får AK och han som är chip leader går all in varje hand, så även denna. Du synar och han har 72o. Har du gjort en bra syn? Nej, tyvärr inte. Det är förvisso troligt att du vinner handen så räknat i chipEV så är det en bra syn men om du skulle bli utdragen (vilket du blir typ 35% av gångerna, d.v.s. ganska ofta) så förlorar vi så mycket EV i pengar räknat att det blir korrekt att folda.

 

Om folk synar på bubblan varje gång någon pushar - så pusha inte annat QQ+ för om spelet är så så kommer ju bubblan spricka omgående med eller utan din hjälp.

 

Bara ett par tips på vägem. lycka till!

 

Det är medvetet ja :D

Väl medveten om det. Just därför spelar jag toktight och jag riskerar inte allt med AK vs CL om jag ligger tvåa. Tror inte många på den nivån jag spelar har samma koll på odds, statistik osv som jag har. Men det är i princip bara givna lägen där jag har förlorat med push JJ+ och syn av någon total skithand som suger ut för 10xBB och 90% av sin stack osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att smörja in fisringen med glidmedel! Våldtäkten fortsätter idag! Ännu har inte ett överpar mot underpar vunnit idag all in pre. Men det kommer väl. Men jag räknar inte med det...

 

Haha nej det gör du rätt i!

Räkna aldrig med att AA står för det första, den är väldigt lömsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se dig vid borden. Du spelar riktigt stabilt. Själv blandar man och ger och har viss motrigg. Spelar inte jättebra just nu. :-(

En liten (förhoppningsvis) downswing. Tur att jag spelar så lite så att jag inte förlorar så mycket.

 

Vann en idag i alla fall. :-D

 

//Geografica

 

Mmmm gillade du min K4-syn (väldigt ostandard syn, men snubben gjorde likadant mot mej på tre bord hela tiden!!!) mot snubben som gick all in 100% av gångerna mot min BB om det var foldat till han? Skön dubbling i den potten iaf, sönderläst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hade spelat 38 games denna månad hade jag 6 förstaplatser. Nu har jag lirat 80 games och har fortfarande 6 förstaplatser. I alla HUs sen omgång 38 har jag haft fi all in med störst stack och 70%+ minst en gång per HU men losat varenda gång. Nyss hade jag en all in med KJ mot K5 med 11,5K mot 3,5K hann vann. Senare fintar jag upp pappskallen på läktarn då jag limpar 1010, han minihöjer och jag ställer. Han instasynar med K9o och får K dirr på floppen. Det är så übertstandard just nu så det finns inte!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

 

Plus idag. Men jag blir så jäääävla besviken på alla multipla fet-suckouts jag åker på runt bubblan hela tiden!! :(... Fan hade knappt vart nöjd med +$500 en dag som denna. Det är helt sinnes hur många chipleads som har gått åt i en massa all in-bataljer runt bubblan. Skulle tippa på att jag inte vunnit mer än 50% av alla mina par som fått syn av lägre par. Och varför i HELVETE håller folk på att syna all in för 10xBB på bubblan med 44 och sån skit för? En dag som denna hjälper det då fan inte att sitta där med AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

 

Plus idag. Men jag blir så jäääävla besviken på alla multipla fet-suckouts jag åker på runt bubblan hela tiden!! :(... Fan hade knappt vart nöjd med +$500 en dag som denna. Det är helt sinnes hur många chipleads som har gått åt i en massa all in-bataljer runt bubblan. Skulle tippa på att jag inte vunnit mer än 50% av alla mina par som fått syn av lägre par. Och varför i HELVETE håller folk på att syna all in för 10xBB på bubblan med 44 och sån skit för? En dag som denna hjälper det då fan inte att sitta där med AA.

 

För att du lirar på låg nivå, men jag vet hur det är...man vill bara hjälpa dem att spela bättre, för vissa ställer med Q3 och sånt och tror de är jätte bra lirare när de lottar in nåt =/

 

Dock fint plus du får med dig ju :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du lirar på låg nivå, men jag vet hur det är...man vill bara hjälpa dem att spela bättre, för vissa ställer med Q3 och sånt och tror de är jätte bra lirare när de lottar in nåt =/

 

Dock fint plus du får med dig ju :)

 

$22or är inte såå jävla låg nivå ändå :) Tycker att dom borde ha bättre koll. På $11 lägger dom skräp-paren oftare runt bubblan iaf när tight spelare ställer.

Njae, så jävla bra plus är det inte imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 32 spelade (1x$100+$8), -$190

 

Komplett sinnessjuk kväll. Förlorade sju raka 75/25-lägen och ett tag hade jag 3/18 coinflips vunna (Först in i 16 av dom). Inte lätt att plussa då. The hand of the night är svår att utnämna men det får ändå bli en AKs vs KJo. Inte för att den är jätteovanlig, men sättet jag förlorade den på var bara så typiskt. Blindsen är 50/100 och en snubbe mini(gay)raisar från tidig pos med 6 kvar, en synar. Jag tycker det räcker i potten och har inte haft en bra hand på en evighet så jag vill ta hem potten där och då. All in med mina 2,3K således. SNubben som gayraisade har mej täckt med några hundra och han blixtsynar med KJo. Floppen kommer Axx och jag pustar ut. Sen ser jag att det är två hjärter och att idioten har K i hjärter. Redan där vet jag att det är tvärkört för den har jag redan åkt på flera gånger ikväll. Mycket riktigt kommer turn och river med varsitt hjärter och jag rök.

Gillade iofs en annan snubbe som synade all in helt ocomittad med 42o... Klart han fick monster och skickade ut mej :D En annan kanonsyn var när jag skickade med AK på bubblan och fick syn av Q9, givetvis Q på floppen och god natt för mej. En annan kul pott var när jag hade 66 och floppade 67A. Betar ut tungt på flopp och får syn. A på turn, GULD! Betar tungt igen och får syn. River 7, fi knackar och jag med. Han har Q7...

Det som räddade kvällens resultat från übertotalt fiasko var att jag skällde ut en idiot som synade min all in med A5 runt bubblan och slog ut mej. Han utmanade mej till HU efter mitt wajn och jag sa: -Visst $200? Han gick med på $100 och jag sopade mattan totalt med idioten. Redan på 15/30 spolade jag ner fiskjäveln i toaletten och tackade för pengarna. Annars har kvällen enbart handlat om hur jävla brutalt utdragen jag har blivit hela tiden, av totalt omotiverade syner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara masochist. För även fast jag vet att ongame är tokriggat emot mej ikväll slänger jag upp 5 bord till. Börjar starkt med en KK där jag höjer till 100 efter två limpare. Båda synar. Flopp: KcQc5h. Jag betar 250 i 330 potten efter check från båda. Första snubben reraisar all in och jag skrattar för mej själv. Synar och han har såklart A7 i klöver (vad fan gör han fortfarande i potten?), turn blank, river klöver. Grattis sopa! Ett par hundra i marker kvar och skjuter in dom med 1010. Syn av Q4 som turnar Q... Får KQs på ett annat och K65 med två spader. Betar pott och en ställer. Synar med toppar bra kicker och färgdrag och klart han har 55 utan att jag får färg. Lite marker kvar skjuter in dom med AK. Syn av Q10 som får stege på river.

Sagan fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en komplett sinnessjuk dag. Tror fan att det är ännu värre idag än igår. Helt omöjligt att vinna en all in. Av mina senaste 200 all ins har jag garanterat vart favorit i 90% av gångerna. Knappast att jag ens har vunnit 20% av dom. Har någon ett maskingevär eller kärnvapenmissil att låna ut??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 31 spelade, -$190

9/1: 13 spelade, -$226

 

Sinnessjukt är ordet... 4 månaders fet motrigg. Jag är uppvuxen på låga nivåer. Jag vet precis hur dom ska spelas och jag spelar så jävla bra så det är inte sant. Jabbar, jabbar, jabbar får upp stacken för att sen få all in mot fi som stor favorit och så pang, pang, pang åker man på tre feta suckouts och åker ut. Samma visa i varje turre. Fattar inte hur man kan torska så många favoritlägen som jag gör. Inte när man är sååå favorit som jag är nästan hela tiden. Jag vill bara gråta. Vad fan kan man göra? Jag vet ju att jag spelar bra och det är inga jävla pissiga 60/40 jag torskar nån då och då utan i princip varenda 75%+ går helt åt helvete och det är fan inget slowplay från mej när jag har stål så det handlar inte om det. Det är full fart dunka, dunka och nån paranoid jävel som tror att ens totalcommittande fetbetar är bluffar och så synar dom. Turn blankar och man ställer, blixtsyn och 2-4-outare i nyllet... Aldrig i helvete att jag någonsin har haft medrigg så långa perioder som jag har motrigg. Ingen verkar kunna matematik av dom man spelar med, men dra ut det har dom svart bälte i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 31 spelade, -$190

9/1: 13 spelade, -$226

 

Sinnessjukt är ordet... 4 månaders fet motrigg. Jag är uppvuxen på låga nivåer. Jag vet precis hur dom ska spelas och jag spelar så jävla bra så det är inte sant. Jabbar, jabbar, jabbar får upp stacken för att sen få all in mot fi som stor favorit och så pang, pang, pang åker man på tre feta suckouts och åker ut. Samma visa i varje turre. Fattar inte hur man kan torska så många favoritlägen som jag gör. Inte när man är sååå favorit som jag är nästan hela tiden. Jag vill bara gråta. Vad fan kan man göra? Jag vet ju att jag spelar bra och det är inga jävla pissiga 60/40 jag torskar nån då och då utan i princip varenda 75%+ går helt åt helvete och det är fan inget slowplay från mej när jag har stål så det handlar inte om det. Det är full fart dunka, dunka och nån paranoid jävel som tror att ens totalcommittande fetbetar är bluffar och så synar dom. Turn blankar och man ställer, blixtsyn och 2-4-outare i nyllet... Aldrig i helvete att jag någonsin har haft medrigg så långa perioder som jag har motrigg. Ingen verkar kunna matematik av dom man spelar med, men dra ut det har dom svart bälte i!

 

Lirar just nu på RedBet, cashgame på lägsta nivån och känner precis likadant, spelar bra men fiskarna drar ut så sjukligt mycket, vill också bara gråta ..känns så jävla orättvist !!

 

Har haft downswing sen i slutet av oktober och bara väntar tills det skall vända, men det verkar dröja ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 31 spelade, -$190

9/1: 13 spelade, -$226

10/1: 50 spelade, +$200

 

Mycket spel idag. Fortfarande sinnessjukt mycket suckouts i tokviktiga lägen. AA torsk vs AK all in pre för 15xBB där jag lyckligtvis hade kvar en massa chips men ändå.... KK vs KJ all in... han fick färg klarade mej med nöd och näppe kvar och hamnade till slut HU mot samma snubbe som återigen sög ut. Dunkade med QQ och committade pre och han skulle givetvis syna med 73o och floppa två sjuor... och det var så sinnessjukt många andra runner runner och skit hela tiden. Bara några till vunna all ins så hade det inneburit flera hundra dollar. Men klart som fan att man ska ha sjukligt otur hela jävla tiden. Skönt iaf att inte tokbacka idag. Men fan kan jag få ha en någorlunda run good-dag snart???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 31 spelade, -$190

9/1: 13 spelade, -$226

10/1: 50 spelade, +$200

11/1: 40 spelade, -$20

 

Sinnes, sinnes, sinnessjuk dag återigen. Hade jag vunnit 55% av mina 75%+ lägen så hade jag haft ett fint plus. Bara en av dom minst tio 75/25 och liknande i HU hade gjort att jag var åtminstone plus. Men det är helt omöjligt att vinna. Där ett tag bara haglade suckoutsen, pang, pang, pang, pang, pang, pang, PANG! Typ åtta raka för stack inom tio minuter och jag var 75%+ i ALLA! Sick.

Och en jävel frauending, jag läser sönder den fan varje gång och har väl vart all in ca 50 gånger mot svinet och alltid bäst hand. Har inte vunnit en enda. Idag på bubblan skulle den fan spela hulk och reraisa all in med 77 och jag synar med 88 för jag vet hur stört den jäveln reraisar mot mej. Flopp blank men både turn och river kom med 7or. Bara för att förnedra mej.

Börjar vara HYFSAT less på att vara motriggad. Nu kan det väl för fan snart vända?!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som räddade kvällens resultat från übertotalt fiasko var att jag skällde ut en idiot som synade min all in med A5 runt bubblan och slog ut mej. Han utmanade mej till HU efter mitt wajn och jag sa: -Visst $200? Han gick med på $100 och jag sopade mattan totalt med idioten. Redan på 15/30 spolade jag ner fiskjäveln i toaletten och tackade för pengarna. Annars har kvällen enbart handlat om hur jävla brutalt utdragen jag har blivit hela tiden, av totalt omotiverade syner.

 

Hahaha rolig läsning :), kommer ihåg när jag själv gjorde nått liknande. Flippade ur totalt i chatten på en sopa som drog ut på river, sen började han skriva att jag var en fisk bla bla. Slutade med att vi gjorde upp på NL100 HU (spelade NL50 på den tiden) och jag vann tre inköp innan han drog. Grymt skön känsla 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha rolig läsning :), kommer ihåg när jag själv gjorde nått liknande. Flippade ur totalt i chatten på en sopa som drog ut på river, sen började han skriva att jag var en fisk bla bla. Slutade med att vi gjorde upp på NL100 HU (spelade NL50 på den tiden) och jag vann tre inköp innan han drog. Grymt skön känsla 8-) .

 

Hehe, grymt härligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...