Gå till innehåll

SnG-Spelare Goes CG (Micro)


Bubblan

Recommended Posts

Fyfaaaan så jävla frustrerad jag är nu! Förlorar ju varenda all in!!! Hade det inte vart för rivern hade jag vart miljonär. Vad fan tänker folk med? Jag kan inte förstå hur man kan syna så hjärndött, det är som att dom vill förlora till mej men träffar alltid mirakel på turn och river :C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 979
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 31 spelade, -$190

9/1: 13 spelade, -$226

10/1: 50 spelade, +$200

11/1: 40 spelade, -$20

12/1: 50 spelade, -$360

 

Ja, vad ska man säja? Det går bara inte!

Det är inte 100% av gångerna jag förlorar med A och bättre kicker än fi all in, men nära på 100. Pushar jag in i bättre A förlorar jag 100%. De gånger jag vinner med par vs Ax där x är lägre än mitt par är lätträknade. Kanske vinner 5% av dom gångerna. Det är sååå sinnessjukt så jag vet inte var jag ska ta vägen. Har blivit runner runnerad minst 15 gånger idag. Det är MYCKET på 50 games. Näst sista handen är den mest typiska för dagen. Sex kvar jag har AQ i BB min stack är drygt 1,7K blindsen är 75/150. Alla lägger till knappen som går all in dirr för 1K. Jag synar och han har T9o. Floppen är Q22. Turn 8, river J. Det tar aldrig slut. Det är så sjukt att behöva åka på dom hela tiden. Till slut blev jag inte ens arg när jag förlorade med AQ mot A4 för sjuttielfte gången på bubblan. Dock har jag mest prenumererat på platserna 7-10 idag. Med tanke på att jag tidigt ofta har 75% att dubbla i snitt när degen åker in borde jag alltså dubbla 75% av gångerna. Rätt underligt att jag inte dubblar oftare än kanske 20% av gångerna vid tidiga all ins.

 

Imorgon måste jag köpa en ny mus.

 

Fy fan, röven gör så jävla ont av allt rövknullande jag får smaka på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/1: 4 spelade, +$12

4/1: 24 spelade, +$92

5/1: 16 spelade, +$8

6/1: 24 spelade, -$188

7/1: 32 spelade, +$116

8/1: 31 spelade, -$190

9/1: 13 spelade, -$226

10/1: 50 spelade, +$200

11/1: 40 spelade, -$20

12/1: 50 spelade, -$360

13/1: 30 spelade, -$40

 

 

Ännu en totalt sinnessjuk dag. Efter5 spelade var jag plus $210. Sen förlorade jag i princip alla. Sjukt många runner runner, 2-outare och skit från utvecklingsstörda synare. Jag testade deras taktik några gånger men det blev torsk varje gång. Mitt konto kan inte vara annat än riggat. Man kan inte ha så här otur så länge, så konstant. Sista potten för kvällen är den som är mest typisk för dagen och för hela min vistelse på Heypoker. Har AKs UTG, 1,8K i stacken, blinds 50/100. Jag raisar tll 350, en i mittpos synar och jag skriver i chatten att jag går all in på floppen. Floppen är 10-J-K och jag dunkar. Han synar dirr med AJ, turn blank, river J. Jag kan inte fortsätta spela på Hey om det fortsätter så här. Jag börjar mer och mer misstänka att dom har en konspiration mot mej. Fy fan jag har gråten i halsen alltså. Hur fan kan man låta det här ske mot mej? Jag har ju rejkat mer än någonsin och allt dom gör är att se till att jag förlorar :(

 

Nu ska jag spela typ en vecka med projektrullen. Jag pallar inte med att bli rövknullad mer på ett tag.

Känner mej som en slagen hjälte. Har alltid haft skitbra ROI men senaste 3 månaderna är det pinsamt hur mycket suckouts jag har åkt på.... Något är fel... Mycket fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt det är. Har lirat en del med projektrullen nu på natten och där var det inga problem att plussa drygt tio inköp på $5,50 nivån där spelarna synar lika brett som på $22. Men på $5,50 håller den andel händer som ska hålla. Visst åkte jag på många suckouts men bara 25% av det jag åker på på $22 nivån. Något är fanimej fel på mitt Hey-konto eller så är det bara tidernas jävla motrigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra, vet dock hur det är. Provade 22$ nivån i början av min karriär, nickade då sTARVIN89 (ifall du vill scopea). Spelade inte så mycket eftersom jag gav upp rätt tidigt, börjar med att jag krossar allt och alla och mina händer håller, plussar typ 600$ rätt fort på 120 games eller nått sånt.

 

Sen händer det som är standard, KK vs Ax, alltid torsk, idioter försöker sno bb, trycker 74o. Ser ner på AA och synar, flop 77x...

 

osv, och eftersom jag spelade 10+ bord åt gången så blev det minst 2-3 badbeats per session vilket svider rätt hårt och jag kanske gjorde lite dåliga spel också jag vet inte, enda jag vet är att jag GARANTERAT var bättre än snittet av dem där äckliga fiskarna.

 

Slutade iaf med att jag gick breakeven med bonusarna, lite upp kanske men gav sedan upp äckelsit&go och började med CG. Men jag vet att det ska gå och krossa dem där nivåerna utan problem, det ska ju släppa nån gång... du verkar ju ha samma problem som mig, vi är för bra för fisken och vi får ta skiten från deras utdragningar :roll: .

 

Hade jag varit du hade jag nog tagit ett break och lekt lite på projektrullen och sen komma tillbaka, vore verkligen kul om det släpper för dig så man vet att det är möjligt att plussa på 22$ sng :). GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra, vet dock hur det är. Provade 22$ nivån i början av min karriär, nickade då sTARVIN89 (ifall du vill scopea). Spelade inte så mycket eftersom jag gav upp rätt tidigt, börjar med att jag krossar allt och alla och mina händer håller, plussar typ 600$ rätt fort på 120 games eller nått sånt.

 

Sen händer det som är standard, KK vs Ax, alltid torsk, idioter försöker sno bb, trycker 74o. Ser ner på AA och synar, flop 77x...

 

osv, och eftersom jag spelade 10+ bord åt gången så blev det minst 2-3 badbeats per session vilket svider rätt hårt och jag kanske gjorde lite dåliga spel också jag vet inte, enda jag vet är att jag GARANTERAT var bättre än snittet av dem där äckliga fiskarna.

 

Slutade iaf med att jag gick breakeven med bonusarna, lite upp kanske men gav sedan upp äckelsit&go och började med CG. Men jag vet att det ska gå och krossa dem där nivåerna utan problem, det ska ju släppa nån gång... du verkar ju ha samma problem som mig, vi är för bra för fisken och vi får ta skiten från deras utdragningar :roll: .

 

Hade jag varit du hade jag nog tagit ett break och lekt lite på projektrullen och sen komma tillbaka, vore verkligen kul om det släpper för dig så man vet att det är möjligt att plussa på 22$ sng :). GL!

 

Jo det suger ap-pung. Jag 5-tablar och åker på 7-10 bad beats per set, MINST. Många gånger bygger jag fin stack osett och sen när jag börjar hamna all in torskar jag 3-4 med bäst hand och ryker. Vet att jag är vinnande på $22 då jag alltid har plussat där förut, med råge dessutom. Men nu blir det projektrullen ett tag och där har jag i alla fall självförtroende. Känns som att har man bara självförtroende så håller händerna, känner man sej lite orolig när man får syn av Ax vs sin AA så torskar man. Nej, nu jävlar ska projektrullen fet-byggas å sen ska jag plussa som aldrig förr på $22orna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Projektrullen växer fint just nu. Hade $9 när jag startade med den för ett par månader sen och har inte spelat särskilt mycket. Började med $2,2 DoN men kör nu $5,5 FR reg och har tagit upp rullen till $482 just nu. Idag har jag lirat 11 games och är upp $60. Krossar borden och har i princip alltid en fin stack på bubblan och åker bara ut på suckouts. Har hittat tillbaka till mitt gamla aggressiva spel. Mycket skönt när det fungerar fullt ut. Dock fungerar nog inte just det spelet jag kör nu överdrivet bra på $22 där det reraisas betydligt mer och synas allt för löst så att det blir mycket lotto.

Det är lite underligt, förr hade jag svårt att vinna på $5,5 för att det synades för löst men vann fint på $22 där folk kunde lägga hyfsade händer. Det är som att spelet har skiftats mellan nivåerna. Gåt hyfsat att köra över folk på $5,5 men är skitsvårt på $22. Men vi får se hur det går när det är dags där igen. Självförtroendet är i alla fall återfunnet!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att mega-suckoutsen kommer som ett brev på posten när man har skrivit om hur bra det går :D

Fick tidigt 6,6K i en tex och skitbra händer som floppade guld, men ideliga runner-runner satte stopp för äventyret före stålarna iaf... Spelar som en GUD och spelar ut folk totalt och dom fattar inte ett skit men korten går totalt deras väg. En rolig var KK på bubblan all in mot J9. Floppen blankar men turn 9, river 9 satte stopp för min framfart. Vände dock och vann den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höll på att göra årets återhämtning i en där jag hade 85 chips kvar efter en rå suckout. Efter ett gäng all ins hade jag plötsigt 2,5K men det tog stopp när jag synade en gayraise på SB med A7 och floppen kom med K85 alla spader och jag hade spader A. Jag ställde och ett liffa synade med 66 utan spader. Hur många outs som helst men mongots 6or fick stå. Trist då det var bubbla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pumpar på med sidorullen. Har stagnerat lite efter miljarrrrder bubblesuckouts på senaste, men jag har bra självförtroende och spelet flyter på riktigt bra! $519 i den rullen just nu. Tror jag ska döpa den till "självförtroende-rullen" då jag använder den under motriggsperioder för att vinna och höja mitt självförtroende :)

Schysst suckout jag åkte på 3-handed nyss. En snubbe som var chipsmongo hade dubblat med några fina tvåoutare på rivern när jag knackar A9s på BB och ser floppen A93. Betar 600 i 900 potten då båda dom andra hade synat. Chipsmongot som nu bara har 900 mindre än mej synar. Turn kommer med en 4 och jag går all in för 1,5 x pott. Han blixtsynar och visar A4. River 4... Varför får aldrig JAG såna rivers? :P

Så jävligt när såna liffan som inte ens förtjänar stålar får hamna HU. Dessutom tappade den andra just sin uppkoppling och chipsmongot kunde beta hem den HU... I efterhand så skulle jag givetvis ha höjt pre. Samtidigt så var handen väl dold i och med att jag knackade den på BB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga angående ROI. Om jag har satt in 20$ och spelat 11st 5+0.5$ sit´ngo och vunnit 4st, kommit 2 6st och utanför pengar 1st. Detta ger då en vinstsumma på 138$ och en nettovinst på 77.5$ eftersom jag har investerat 60,5$ i startavgift. Jag har nu 97.5$ på kontot.

Kan jag då räkna ut ROI enligt följande?

(97,5-20)/60.5=ROI

Eller är det

(138-20)/60.5=ROI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liten fråga angående ROI. Om jag har satt in 20$ och spelat 11st 5+0.5$ sit´ngo och vunnit 4st, kommit 2 6st och utanför pengar 1st. Detta ger då en vinstsumma på 138$ och en nettovinst på 77.5$ eftersom jag har investerat 60,5$ i startavgift. Jag har nu 97.5$ på kontot.

Kan jag då räkna ut ROI enligt följande?

(97,5-20)/60.5=ROI

Eller är det

(138-20)/60.5=ROI

 

Om jag fattat din text rätt är det enligt det fetmarkerade, annars hade du ju aldrig kunnat ha minusROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki.. Men om vi tänker oss samma antal spelade sit´ngo men jag bara vinner 2 och hamnar utanför pengarna resten så blir det enligt andra formeln : (42-20)/60.5=0,363

Detta ser enligt mig väldigt negativt ut eftersom vi bara får tillbaka 0.36$ för varje satsad $.

Jag har aldrig räknat med ROI tidigare så antar att jag är ute på hal is.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller förresten hur fan kan det stämma?

Om jag hade investerat 60$ och plussat 80$ i vinstpengar. skulle detta ge mig ett netto på 20$ Detta ger 20/60=0.333 alltså ett minus i ROI. Då den formeln visar att jag bara får tillbaka 0,33$ på varje satsad $.

 

Alltså är det den andra formeln jag ska använda.. Eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller förresten hur fan kan det stämma?

Om jag hade investerat 60$ och plussat 80$ i vinstpengar. skulle detta ge mig ett netto på 20$ Detta ger 20/60=0.333 alltså ett minus i ROI. Då den formeln visar att jag bara får tillbaka 0,33$ på varje satsad $.

 

Alltså är det den andra formeln jag ska använda.. Eller? :)

 

Vinst/utgift*100 så får du din ROI. 0,33 är fel där men är inte minus-ROI utan 33% ROI vilket skulle vara riktigt bra om man kunde hålla det i längden. Men ta $80/$60= 1,33.. 1,33*100=133 vilket innebär 133% ROI= SJUKT bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var väl oxå rörig... De 0.333 du får är ett procenttal, alltså är ditt ROI 33%

 

Har man investerat 60 dollar och vunnit (alltså plussat)80 dollar har man betydligt bättre än 33% ROI... Närmare bestämt 133%. Tex plussar man i snitt 1,1 dollar per 11 dollars SnG har man 10% ROI. Plussar man 8 dollar per 6 dollar SnG har man 133% ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...