Gå till innehåll

rAilFISH stäng dagboken mods !


rAilFISH

Recommended Posts

  • Svars 703
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hull har väll hemma till och med?

Bästa bankerna är ju Kalmar och Elfsborg.

City skulle jag inte våga spela. skulle hellre chansa på Sunderland till runt 3.

:)

 

Ah mitt fel , det stämmer bra det :oops:. Undviker på att spela på Allsvenskan fkt , hatar svensk fotboll så mycket och tycker inte att det är intressant att betta på det , kan kanske bli ett spel på Kalmar men annars spelar jag nog inte.

 

Blir nog spel på United , Genoa +Napoli som leder ligan och möter serien sämsta bortalag i Reggina samt på hemmaplan där arenan nu är nyrenoverad och tar in 60 k personer. Tycker det är lite överodds ändå 1.50 +.

 

Funderar också på att spela Everton borta mot Bolton. Bolton har inte vunnit en match hemma tror jag och är riktigt dåliga imo samt att Everton får tillbaka Cahill. Oddset är över 2.50.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TwdNrh-1-rk&feature=related

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en del säkra på Spanska Cupen ikväll, optimistiskt att inte tro på någon skräll kanske. Chelsea vinner mot Hull ikväll imo. Satte en rätt kraftig slant på dom. Annars tror jag på Everton, Bayern, Hammarby, Kalmar och sedan har jag ett gäng X-matcher i PL. Rätt svåra matcher i England imo, även Italien. Har fan på känn att Reggina kniper pinna mot Napoli, vet ej varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah mitt fel , det stämmer bra det :oops:. Undviker på att spela på Allsvenskan fkt , hatar svensk fotboll så mycket och tycker inte att det är intressant att betta på det , kan kanske bli ett spel på Kalmar men annars spelar jag nog inte.

 

Blir nog spel på United , Genoa +Napoli som leder ligan och möter serien sämsta bortalag i Reggina samt på hemmaplan där arenan nu är nyrenoverad och tar in 60 k personer. Tycker det är lite överodds ändå 1.50 +.

 

Funderar också på att spela Everton borta mot Bolton. Bolton har inte vunnit en match hemma tror jag och är riktigt dåliga imo samt att Everton får tillbaka Cahill. Oddset är över 2.50.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TwdNrh-1-rk&feature=related

Kalmar och Elfsborg lär ju vara sjukt taggade. eller vem vet, dom kanske blir nervösa och sjabblar.

vad tror ni om Atalanta borta mot Torino? Torino går sjukt dåligt atm.

 

NikLasVegas: hur mycket satte du på chelsea?

och hur vågar du tippa x i en massa matcher i pl? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalmar och Elfsborg lär ju vara sjukt taggade. eller vem vet, dom kanske blir nervösa och sjabblar.

vad tror ni om Atalanta borta mot Torino? Torino går sjukt dåligt atm.

 

NikLasVegas: hur mycket satte du på chelsea?

och hur vågar du tippa x i en massa matcher i pl? :P

 

Våga? Jag är inte rädd för nåt...

 

Dagens betting går lysande. Alla rätt hittils och min skrällkupong ser just nu fin ut.

 

Hammarby-Halmstad 1 R

Trelle-Götet X R

Liverpool-Pompey X

Boro-City X

 

Odds: 129.5, Insats: fega 50kr

 

Min dubbel på Chelsea och Kalmar ser ut att gå in. Satte visst bara 500kr på den. Trodde jag satte mer, menmen.

 

Min dubbel på Bayern och Deportivo ser också fin ut.

 

Även mitt tips på mindre än 2.5mål i Liverpool-Pompey(0-0 atm) ser bra ut.

 

Dock litet tiltande att min 2tkrs dubbel på Barca o Real inte är klar. Barca gjorde iofs sitt jobb igår(1-0seger) men Real lirar tyvärr imorn. Orka vänta liksom.

 

Livstilt att dom inte visar Liverpool btw, såg fram emot att få Liverpool som serieledare en match. Inte varje dag man får känna den glädjen i Premier League.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalmar och Elfsborg lär ju vara sjukt taggade. eller vem vet, dom kanske blir nervösa och sjabblar.

vad tror ni om Atalanta borta mot Torino? Torino går sjukt dåligt atm.

 

NikLasVegas: hur mycket satte du på chelsea?

och hur vågar du tippa x i en massa matcher i pl? :P

 

Kalmar och Elfsborg sprang på fint idag , vågade dock inte betta dom. Hade med Göteborg i en trippel och givetvis failar dom..vafan? 0-0 mot Trelleborg är rätt skit när man sprungit så bra som dom.

 

Våga? Jag är inte rädd för nåt...

 

Dagens betting går lysande. Alla rätt hittils och min skrällkupong ser just nu fin ut.

 

Hammarby-Halmstad 1 R

Trelle-Götet X R

Liverpool-Pompey X

Boro-City X

 

Odds: 129.5, Insats: fega 50kr

 

Min dubbel på Chelsea och Kalmar ser ut att gå in. Satte visst bara 500kr på den. Trodde jag satte mer, menmen.

 

Min dubbel på Bayern och Deportivo ser också fin ut.

 

Även mitt tips på mindre än 2.5mål i Liverpool-Pompey(0-0 atm) ser bra ut.

 

Dock litet tiltande att min 2tkrs dubbel på Barca o Real inte är klar. Barca gjorde iofs sitt jobb igår(1-0seger) men Real lirar tyvärr imorn. Orka vänta liksom.

 

Livstilt att dom inte visar Liverpool btw, såg fram emot att få Liverpool som serieledare en match. Inte varje dag man får känna den glädjen i Premier League.

 

Måste buga och bocka för dina betting skills just nu Niklas , du springer riktigt bra , kul att se !

 

Och klart du orkar vänta på din 2k dubbel , speciellt när Real vinner imorn , är hyffsat säker på det.

 

När det gäller Liverpool så tackar jag gud att dom inte visar den live i TV. :mrgreen: Liverpool är ett grymt krigande lag men någon rolig fotboll spelar dom fan inte tycker jag.

 

Satte iallafall en trippel idag utav 2 möjliga. Napoli vann , Genoa vann och Everton klonkade fint i 90:e ungefär. Härligt att se. Hade 5,36 i odds men satte dock bara en hunk. Spelade också ett Europatips för skojs skull , 10 rätt och lär inte ge några pengar. Skönast var dock att X spiken satt på Arsena- Tottenham. Såå jävla härligt att Tottenham tog en pinne trots att dom inte var värda det och underbart att United vann. Det var ännu mer ett plus att jag kollade matchen med en bunt vänner varav en är ett stort Arsenal fan. Flög en stol i dörren när det blev 4-4 , och inte blev det bättre av att jag skrek , hotade mig med stryk ett tag också. Premier League , you gotta love it :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalmar och Elfsborg sprang på fint idag , vågade dock inte betta dom. Hade med Göteborg i en trippel och givetvis failar dom..vafan? 0-0 mot Trelleborg är rätt skit när man sprungit så bra som dom.

 

 

 

Måste buga och bocka för dina betting skills just nu Niklas , du springer riktigt bra , kul att se !

 

Och klart du orkar vänta på din 2k dubbel , speciellt när Real vinner imorn , är hyffsat säker på det.

 

När det gäller Liverpool så tackar jag gud att dom inte visar den live i TV. :mrgreen: Liverpool är ett grymt krigande lag men någon rolig fotboll spelar dom fan inte tycker jag.

 

Satte iallafall en trippel idag utav 2 möjliga. Napoli vann , Genoa vann och Everton klonkade fint i 90:e ungefär. Härligt att se. Hade 5,36 i odds men satte dock bara en hunk. Spelade också ett Europatips för skojs skull , 10 rätt och lär inte ge några pengar. Skönast var dock att X spiken satt på Arsena- Tottenham. Såå jävla härligt att Tottenham tog en pinne trots att dom inte var värda det och underbart att United vann. Det var ännu mer ett plus att jag kollade matchen med en bunt vänner varav en är ett stort Arsenal fan. Flög en stol i dörren när det blev 4-4 , och inte blev det bättre av att jag skrek , hotade mig med stryk ett tag också. Premier League , you gotta love it :h:

 

Springer snuskigt fint just nu. men det ordnade ju upp sig för dig med. Du rivrade ju fint med både Everton o Bottenham. Betting e nöten atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våga? Jag är inte rädd för nåt...

 

Dagens betting går lysande. Alla rätt hittils och min skrällkupong ser just nu fin ut.

 

Hammarby-Halmstad 1 R

Trelle-Götet X R

Liverpool-Pompey X

Boro-City X

 

Odds: 129.5, Insats: fega 50kr

 

Min dubbel på Chelsea och Kalmar ser ut att gå in. Satte visst bara 500kr på den. Trodde jag satte mer, menmen.

 

Min dubbel på Bayern och Deportivo ser också fin ut.

 

Även mitt tips på mindre än 2.5mål i Liverpool-Pompey(0-0 atm) ser bra ut.

 

Dock litet tiltande att min 2tkrs dubbel på Barca o Real inte är klar. Barca gjorde iofs sitt jobb igår(1-0seger) men Real lirar tyvärr imorn. Orka vänta liksom.

 

Livstilt att dom inte visar Liverpool btw, såg fram emot att få Liverpool som serieledare en match. Inte varje dag man får känna den glädjen i Premier League.

Fint bettat måste jag säga!

 

Railfish: kollade också med ett arsenalfan, inga glada miner där :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer snuskigt fint just nu. men det ordnade ju upp sig för dig med. Du rivrade ju fint med både Everton o Bottenham. Betting e nöten atm.

 

Ah underbart fkt , speciellt Tottenham matchen. Arsenal fans är äckliga imo , har sådan övertro på sitt lag och tror att dom är världens bästa lag. Visst spelar dom schysst offensiv fotboll , all cred där. Men vart är titlarna?

 

Fint bettat måste jag säga!

 

Railfish: kollade också med ett arsenalfan, inga glada miner där :D

 

Finns inget bättre än att kolla på Arsenal när dom failar speciellt med kompisar som håller på dom. ;-)

 

Och vad ni än gör, ta inte rygg på mig.

Sunderland? Atalanta?!

 

Går bättre idag , några speltips för dagen kanske?

 

Blirew nån kryssning för dig railfish? vore grymt om hela pf återföenades där....

 

Ah jag är hur sugen som helst på att åka. Ska kolla läget ikväll med några folks och sedan troligtvis boka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Finns inget bättre än att kolla på Arsenal när dom failar speciellt med kompisar som håller på dom. ;-)

 

 

 

Går bättre idag , några speltips för dagen kanske?

 

hehe true dat.

 

inga speltips idag, finns inte så mycket idag. mest hockey, det är jag ingen haj på tyvärr.

Eller jo, Linköping borta mot Södertälje.

Motivering: 1an mot 12an :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ah jag är hur sugen som helst på att åka. Ska kolla läget ikväll med några folks och sedan troligtvis boka.

 

Stort, blir nöten. Deepstack och seg struktur, slaskigt med andra ord. Fattar dock inte varför man måste boka hytt. Turneringspaus 05.00, åter turneringerin 10.00 Ingen kommer ju sova ändå, finns ju sidegames ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort, blir nöten. Deepstack och seg struktur, slaskigt med andra ord. Fattar dock inte varför man måste boka hytt. Turneringspaus 05.00, åter turneringerin 10.00 Ingen kommer ju sova ändå, finns ju sidegames ffs.

 

ah absolut , låter riktigt bra. Boka hytt är onödigt va fan , om det finns sidegames äre lugnt annars kan man ju spåra ut på nåt annat.

 

 

Spelade månadsfinalen idag , åkte ut som 15:e man av 26:e eller nåt. Skämtdag , A,10 bästa hand under 2 timmar ffs.

 

Spelade sedan dc , hittar bland annat syn med K,J på Q,J,8,7,4 bräda med 3 hearts med en 450 kr bet på river mot hans 88. Sjukt dåligt spelad , och hinner backa 600 riksdaler.

 

Kvällens kalas gick på - 1100 kr . Ser fram emot en ny månad nu , ska det lossna så ska det lossna denna månad. Noterar också min andra backmånad på nätet , Oktober luktar ren skit. Hade min första backmånad i oktober förra året också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rAilFISHY går mot sin första vita månad sedan lång lång tid tillbaka. Kroppen mår bra men sinnet mår fan inte bra + att jag ska upp och jobba klockan 06.00 imorgon , visst röd dag och dubbel betalt men kefft ändå.

 

Skulle åkt till Sthlm efter jobbet för att träffa lite kompisar från Malta tiden men loggar in på SJs hemsida och ser att sista tåget går 12.17 , och jag slutar 14.00. Kan Oktober månad sluta skoja med mig eller? Jag som hade sett fram lite kalas i huvudstaden.

 

Försöker i ren tilt hitta en tågbiljett till Halmstad på lördagen men samma visa där , rätt väntat iofs.

 

Enda positiva med denna månad är att jag tentat av ett ämne. Pokern gick kiss och noterade min andra förlustmånad på nätet , back 6,5 inköp. Livespelet fixade dock resultet lite grann , har plusat 7,3 k på live och resultatet för oktober blir hela ca 2 k plus lalala.

 

November kan inte annat än gå riktigt bra och siktar på rekord. Inköpen ska hagla in , ska bli shark på Omaha , ska rejka in dollars och spela ett många händer samt tenta av engelskan också ;). Andra mål är att kvala in till Unibet Open också. Vi får se hur det går helt enkelt.

 

Eh , nog med whine mothafuckas , Im out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

failade min vita månad rätt brutalt igår och oauch vilken smäll det blev. En massa dimma bara , söndagsångesten slog fint idag.

 

Så jävla härligt att Spurs plockade en vinst mot Liverpool också. Småkär i Harry Redknapp och det där laget. Bra att Arsenal förlorade också och att United vann fast dom släppte in 3 mål mot Hull. Cristi Cristi , dåligt bra han är. Tror att United kan få en riktigt fin säsong.

 

såg förövrigt att en kompis till mig har ett antal "pokerproffs" som vänner på facebook bland annat slynan Tiffany Michelle från årets WSOP och Humberto Brenes. Patetiskt ? Svar ja.:mrgreen:

 

Imorgon ska jag inleda novembergrinden , ska grinda skiten ur mig helt enkelt samt skaffa HM. HHs kommer så fort jag får igång det. Siktar på ett antal timmar per dag måndag-fredag.

 

Get rich on rake or die tryin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoo , november har börjat. Spelade cirka 4 effektiva timmar igår på NL100 , lyckades gå plus + 25 $ GAHHH,. Pendlade i princip mellan 150 + och 100 -. Spelade också nån timma Omaha på Svenska och lyckades plussa + 300 kr.. Aja , gröna siffrorna men jag är inte direkt i running good perioden kan man tycka.

 

Ska smälla ut lite HHs , mitt PT funkar inte och har inte köpt HM än så HHs kommer se lite konstiga ut. Blir spel idag också , ska spela riktigt mycket denna månad är tanken. Efter november blir det att söka jobb eller dra sig utomlands så vill få in en sista bra månad.

 

Hand 1

 

Denna kille verkar vara en reg , TAG av vad jag har sett. Hans check på flopp är underlig då han i princip c-bettat dom flesta brädorna , betta flop kanske? Hade en bra lust att syna ner river också. Luktar nästan A,Q eller AK. Vad är er feeling ?

 

***** Hand 1305198503 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 04, 2008 2:00:09 AM

Table TH 739 (Real/Cash Game)

Seat 2: Bjarmo (92.45)

Seat 3: MeZE_ (103.55)

Seat 5: arnberg89 (133.23)

Seat 4: J.Ingemann (211.89)

arnberg89 post SB 0.50

Bjarmo post BB 1.00

** Deal **

Bjarmo [N/A, N/A]

MeZE_ [6c, 6s]

arnberg89 [N/A, N/A]

J.Ingemann [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

MeZE_ Raise to 3.50

J.Ingemann Call 3.50

arnberg89 Raise to 11.00

Bjarmo Fold

MeZE_ Call 11.00

J.Ingemann Fold

*** Flop(Board): *** : [9h, 10h, 9c]

*** Bet Round 2 ***

arnberg89 Check

MeZE_ Check (?)

*** Turn(Board): *** : [9h, 10h, 9c, Jc]

*** Bet Round 3 ***

arnberg89 Bet 13.00

MeZE_ Call 13.00

*** River(Board): *** : [9h, 10h, 9c, Jc, 2d]

*** Bet Round 4 ***

arnberg89 Bet 42.00

MeZE_ ?

 

Hand 2

 

Standard? Turn kortet är inte det bästa jag kan få.

 

***** Hand 1304946921 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, November 03, 2008 11:00:06 PM

Turbo TH 67 (Real/Cash Game)

Seat 1: MeZE_ (144.25)

Seat 3: crisis86 (691.45)

Seat 5: Feyt (100.65)

Seat 2: Brother23 (106.15)

Seat 4: Agapeto (100.00)

MeZE_ post SB 0.50

Brother23 post BB 1.00

** Deal **

MeZE_ [Js, Jh]

crisis86 [N/A, N/A]

Feyt [N/A, N/A]

Brother23 [N/A, N/A]

Agapeto [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

crisis86 Fold

Agapeto Fold

Feyt Call 1.00

MeZE_ Raise to 4.00

Brother23 Call 4.00

Feyt Call 4.00

*** Flop(Board): *** : [Qs, Jc, 4s]

*** Bet Round 2 ***

MeZE_ Bet 9.00

Brother23 Call 9.00

Feyt Call 9.00

*** Turn(Board): *** : [Qs, Jc, 4s, As]

*** Bet Round 3 ***

MeZE_ check

Brother23 check

Feyt check

*** River(Board): *** : [Qs, Jc, 4s, As, 2h]

*** Bet Round 4 ***

MeZE_ Bet 20.00

Brother23 Fold

Feyt Call 20.00

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 76.00

MeZE_ [Js, Jh] Three of a kind, jacks Win: 76.00

crisis86 Fold Win: 0.00

Feyt Fold Win: 0.00

Brother23 Fold Win: 0.00

Agapeto Fold Win: 0.00

 

Hand 3

 

Här kommer en hand som min kompis vill att jag ska valuebetta på river? Vad tycker ni ? Jag valde att checka ner.

 

 

***** Hand 1304874164 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, November 03, 2008 10:23:34 PM

Turbo TH 67 (Real/Cash Game)

Seat 1: MeZE_ (100.00)

Seat 2: Brother23 (324.78)

Seat 5: Feyt (75.25)

Seat 3: crisis86 (243.30)

Seat 4: nakiel (102.30)

Brother23 post SB 0.50

crisis86 post BB 1.00

** Deal **

MeZE_ [Ah, As]

Brother23 [N/A, N/A]

Feyt [N/A, N/A]

crisis86 [N/A, N/A]

nakiel [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

nakiel Fold

Feyt Call 1.00

MeZE_ Raise to 4.50

Brother23 Fold

crisis86 Fold

Feyt Call 4.50

*** Flop(Board): *** : [6s, 5h, 3d]

*** Bet Round 2 ***

Feyt Check

MeZE_ Bet 7.87

Feyt Call 7.87

*** Turn(Board): *** : [6s, 5h, 3d, 2d]

*** Bet Round 3 ***

Feyt Check

MeZE_ Bet 16.00

Feyt Call 16.00

*** River(Board): *** : [6s, 5h, 3d, 2d, 7d]

*** Bet Round 4 ***

Feyt Check

MeZE_ Check

*** Showdown *** : Rake: 2.90 Total Pot: 55.34

MeZE_ [Ah, As] Pair of aces Win: 55.34

 

Hand 4

Får par och nötfärgdrag. Vad är bäst på turn?

 

***** Hand 1304812965 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, November 03, 2008 9:52:31 PM

Table TH 357 (Real/Cash Game)

Seat 1: MeZE_ (89.50)

Seat 4: Moneez (175.16)

Seat 3: Dezmodevil (104.60)

Seat 5: FrankGrime (186.77)

Seat 2: JaPanicz (108.27)

Dezmodevil post SB 0.50

Moneez post BB 1.00

** Deal **

MeZE_ [Jd, Ad]

Moneez [N/A, N/A]

Dezmodevil [N/A, N/A]

FrankGrime [N/A, N/A]

JaPanicz [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

FrankGrime Fold

MeZE_ Raise to 3.50

JaPanicz Call 3.50

Dezmodevil Call 3.50

Moneez Fold

*** Flop(Board): *** : [Kd, 9h, 3d]

*** Bet Round 2 ***

Dezmodevil Bet 8.62

MeZE_ Call 8.62

JaPanicz Call 8.62

*** Turn(Board): *** : [Kd, 9h, 3d, Js]

*** Bet Round 3 ***

Dezmodevil Check

MeZE_ ?

JaPanicz -

 

Hand 5

 

Given valuebet på river? Vad tror ni han kan ha som han är villig att syna ner med? Han checkar river , check och sedan push från hans sida känns jobbig

 

***** Hand 1304728419 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, November 03, 2008 9:11:36 PM

Table TH 357 (Real/Cash Game)

Seat 1: MeZE_ (96.25)

Seat 2: JaPanicz (141.50)

Seat 4: Moneez (107.80)

Seat 5: FrankGrime (103.00)

Seat 3: verbata (92.65)

Moneez post SB 0.50

FrankGrime post BB 1.00

** Deal **

MeZE_ [Ad, Ks]

JaPanicz [N/A, N/A]

Moneez [N/A, N/A]

FrankGrime [N/A, N/A]

verbata [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

MeZE_ Raise to 3.50

JaPanicz Fold

verbata Fold

Moneez Fold

FrankGrime Call 3.50

*** Flop(Board): *** : [8c, Kc, Kd]

*** Bet Round 2 ***

FrankGrime Check

MeZE_ Bet 5.62

FrankGrime Call 5.62

*** Turn(Board): *** : [8c, Kc, Kd, 10c]

*** Bet Round 3 ***

FrankGrime Check

MeZE_ Bet 14.00

FrankGrime Call 14.00

*** River(Board): *** : [8c, Kc, Kd, 10c, Jh]

*** Bet Round 4 ***

FrankGrime Check

MeZE_ Bet ? och isf hur mkt?

 

 

Cheers !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Fold preflop. 100bb deep är det inte bra att syna en 3bet. Som spelat betar jag flopp och får jag motstånd eller syn ger jag upp.

 

Hand 2: Svår hand. Många drag sitter på turn, men du kan göra många olika saker. Tror inget är fel, går att c/rai, checka, leda ut.

 

Hand 3: Checkar nog bakom rätt ofta jag också. Du får nog syn av många 2par, set. Du slår även en del händer som överpar, 78 men väljer nog ändå att checka tror jag

 

Hand 4: Betar nog pott och försöker få in det på turn.

 

Hand 5: Betar ~25 och foldar mot omslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten session på 45 min , back 140 $ - , ibland äcklas jag av Boss , sjuukt veka spelare och ibland så överaskar dom en med mycket starkare händer än vad dom har. Inget går min väg just nu , börjar bli rätt trött på det. Självförtroendet is not on top om vi säger så.

 

Ett exempel från gårdagens spel :

 

***** Hand 1304960617 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, November 03, 2008 11:07:21 PM

Turbo TH 67 (Real/Cash Game)

Seat 1: MeZE_ (180.75)

Seat 3: crisis86 (688.80)

Seat 5: Feyt (88.45)

Seat 2: Brother23 (100.00)

Seat 4: Agapeto (93.00)

Brother23 post SB 0.50

crisis86 post BB 1.00

** Deal **

MeZE_ [10c, 10h]

crisis86 [N/A, N/A]

Feyt [N/A, N/A]

Brother23 [N/A, N/A]

Agapeto [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Agapeto Fold

Feyt Fold

MeZE_ Raise to 3.50

Brother23 Fold

crisis86 Raise to 12.00

MeZE_ Call 12.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 7d, 5h]

*** Bet Round 2 ***

crisis86 Check

MeZE_ Bet 17.00

crisis86 Call 17.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 7d, 5h, 7h]

*** Bet Round 3 ***

crisis86 Check

MeZE_ Bet 25.00

crisis86 Call 25.00

*** River(Board): *** : [9s, 7d, 5h, 7h, 6h]

*** Bet Round 4 ***

crisis86 Check

MeZE_ Check

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 105.50

MeZE_ Fold Win: 0.00

crisis86 [Ac, Ah] Two pair aces and sevens Win: 105.50

Feyt Fold Win: 0.00

Brother23 Fold Win: 0.00

Agapeto Fold Win: 0.00

 

Fel att valuebetta river lol? Han synar och skriver "puh , put you on KQ". Som om jag inte skulle höja med KQ preflop? Borde höja J;10 preflop också , sämst

 

***** Hand 1305652984 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 04, 2008 3:29:20 PM

Turbo TH 63 (Real/Cash Game)

Seat 1: MeZE_ (97.00)

Seat 2: tododientr (44.85)

Seat 4: kugli11 (66.00)

Seat 3: pmysli (115.95)

Seat 5: Miltbrand (100.00)

tododientr post SB 0.50

pmysli post BB 1.00

** Deal **

MeZE_ [Jd, 10d]

tododientr [N/A, N/A]

kugli11 [N/A, N/A]

pmysli [N/A, N/A]

Miltbrand [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

kugli11 Call 1.00

Miltbrand Fold

MeZE_ Call 1.00

tododientr Call 1.00

pmysli Check

*** Flop(Board): *** : [10h, Jc, As]

*** Bet Round 2 ***

tododientr Check

pmysli Check

kugli11 Bet 1.00

MeZE_ Raise to 5.50

tododientr Fold

pmysli Fold

kugli11 Call 5.50

*** Turn(Board): *** : [10h, Jc, As, 9s]

*** Bet Round 3 ***

kugli11 Check

MeZE_ Bet 12.00

kugli11 Call 12.00

*** River(Board): *** : [10h, Jc, As, 9s, 2c]

*** Bet Round 4 ***

kugli11 Check

MeZE_ Bet 23.00

kugli11 Call 23.00

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 82.00

MeZE_ [Jd, 10d] Two pair jacks and tens Win: 0.00

kugli11 [Ah, Ac] Three of a kind, aces Win: 82.00

pmysli Fold Win: 0.00

Miltbrand Fold Win: 0.00

 

Given fold antar jag ?

 

***** Hand 1305611879 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, November 04, 2008 2:56:01 PM

Turbo TH 63 (Real/Cash Game)

Seat 1: arnberg89 (131.00)

Seat 2: MeZE_ (100.00)

Seat 3: pmysli (143.60)

Seat 4: -wudan- (118.25)

Seat 5: jazzm78 (95.57)

jazzm78 post SB 0.50

arnberg89 post BB 1.00

** Deal **

arnberg89 [N/A, N/A]

MeZE_ [Js, 10s]

pmysli [N/A, N/A]

-wudan- [N/A, N/A]

jazzm78 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

MeZE_ Raise to 3.50

pmysli Fold

-wudan- Call 3.50

jazzm78 Fold

arnberg89 Fold

*** Flop(Board): *** : [8c, 10c, Jd]

*** Bet Round 2 ***

MeZE_ Bet 6.37

-wudan- Call 6.37

*** Turn(Board): *** : [8c, 10c, Jd, 5c]

*** Bet Round 3 ***

MeZE_ Bet 15.00

-wudan- Call 15.00

*** River(Board): *** : [8c, 10c, Jd, 5c, Kd]

*** Bet Round 4 ***

MeZE_ Check

-wudan- Bet 25.62

MeZE_ Fold

*** Showdown *** : Rake: 2.55 Total Pot: 48.69

arnberg89 Fold Win: 0.00

MeZE_ Fold Win: 0.00

pmysli Fold Win: 0.00

-wudan- By default Win: 48.69

jazzm78 Fold Win: 0.00

 

Nya tag ikväll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Fold preflop. 100bb deep är det inte bra att syna en 3bet. Som spelat betar jag flopp och får jag motstånd eller syn ger jag upp.

 

Hand 2: Svår hand. Många drag sitter på turn, men du kan göra många olika saker. Tror inget är fel, går att c/rai, checka, leda ut.

 

Hand 3: Checkar nog bakom rätt ofta jag också. Du får nog syn av många 2par, set. Du slår även en del händer som överpar, 78 men väljer nog ändå att checka tror jag

 

Hand 4: Betar nog pott och försöker få in det på turn.

 

Hand 5: Betar ~25 och foldar mot omslag

 

ty för input , håller med dig om att 66 synen preflop kanske är kass. Men trodde jag kunde spela ut han efter flopp. Självklar fold annars om vi inte är djupare. Resten av händerna håller jag med dig.

 

I min AK hand så bettade jag river och han synade med AQ för stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj vad passiva spelarna är på boss :shock:.

 

Tycker du inte gör fel i någon av händerna som du postat senast förutom JTs. Den ska du höja pre. Annars ser det bra ut. Den där du träffar tvåpar var jag lite skeptiskt till först, men såg sen att färgdrag fylldes på turn. I sånna lägen tycker jag om att göra stopbets. För det känns som att han alltid kommer betta river när vi checkar. Därför hade jag slängt ut en låg stop bet på kanske 15-20.

 

Men jag spelar ju som jag sagt till dig 4093823423 gånger på msn mycket på bordsdynamiken och historiken mellan spelarna. Så om du är säker på att han sitter med bra och inte synat dig till river med KQ där han tror att K:en är bra så, då var det nog rätt. Men jag hade slängt ut stopbet.

 

GL m8 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Yo man , tack för att du kollade igenom ! Jo tack , senaste 2 dagarna har dom varit smått passiva. Kan kanske tycka att man kan göra ett stop-bet på sista handen. Du har iallafall rikigt rätt när du säger att dom alltid bettar river där , checkar jag så är jag 100 på att han bettar. Ska försöka tänka mer på det i situationer där jag funderar på att checka ner.

 

Antar att det bara är att grinda på...Gl m8 !

 

Yo!

 

Tycker du spelar ganska bra,

De spelar ju så vekt så de blir svårt att sätta dem på nåt då de synar med allt...

Tack kompis ! Ah absolut , det har varit det mest frustrerande ett tag. Jag tycker själv att min läcka ibland är att jag oftast inte valuebettar lite tunnare när jag bör göra det. Och nu när jag försökt valuebetta på så har dom synat ner mig med set och top two på torra bräder när jag haft sämre träffar. Blir lite mentalt jobbigt , men bara fortsätta ;D

 

Vilka snubbar från Malta skulle ha fest? Lät riktigt nice...

 

Ah , planen var att jag skulle upp på lördagen till Challe och dom men inga tåg gick. Får bli innan månaden är slut..hade varit riktigt skoj som sagt ;)

 

 

Vad tycker du om Tiffany Michelle? :D

 

Jag hatar henne och jag vill straffa henne med huvudet in i väggen först. You know my style ;) Hennes beteende är fan inte ok på sista wsop avsnitten när hon är på alla och timar en spelare efter 2 min redan. Biiiiatch.

 

Antar att du tycker samma sak om jag känner dig rätt , right ? Sedan så håller du på Chino Rhem på FT också om jag har rätt...:-D

 

 

Nu jävlar blire grind ett par timmar , sedan betting och CL ikväll. Blir Arsenal matchen som vanligt...

 

Länkar en fett låt också , ni som såg senaste Entourage känner igen den ;

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite händer från dagen.

 

Hand 1

Checkar flopp för ovanlighetens skull , vad gör vi på river? Hans dubbling när K kommer kan betyda vad som helst.

 

 

***** Hand 1307122581 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, November 05, 2008 3:04:44 PM

Turbo TH 116 (Real/Cash Game)

Seat 1: Cso (92.50)

Seat 2: Champ-JJ (43.59)

Seat 5: MeZE_ (95.50)

Seat 3: pmysli (211.16)

Seat 4: sasizza82 (59.10)

Champ-JJ post SB 0.50

pmysli post BB 1.00

** Deal **

Cso [N/A, N/A]

Champ-JJ [N/A, N/A]

MeZE_ [Ks, As]

pmysli [N/A, N/A]

sasizza82 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

sasizza82 Call 1.00

MeZE_ Raise to 4.50

Cso Fold

Champ-JJ Fold

pmysli Fold

sasizza82 Call 4.50

*** Flop(Board): *** : [7h, Qh, 3d]

*** Bet Round 2 ***

sasizza82 Check

MeZE_ Check

*** Turn(Board): *** : [7h, Qh, 3d, Kh]

*** Bet Round 3 ***

sasizza82 Check

MeZE_ Bet 7.87

sasizza82 Raise to 15.74

MeZE_ Call 15.74

*** River(Board): *** : [7h, Qh, 3d, Kh, 7s]

*** Bet Round 4 ***

sasizza82 All-in 38.86

MeZE_ ?

 

Hand 2

 

Första handen mot fi, borde vi välja en annan linje på floppen? Och hur spelar ni vidare på turn?

 

***** Hand 1307011421 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, November 05, 2008 1:17:35 PM

Table TH 687 (Real/Cash Game)

Seat 3: AssA21 (124.45)

Seat 5: MeZE_ (122.75)

Seat 1: Ninja102 (81.05)

Seat 4: PacoNicky (137.90)

AssA21 post SB 0.50

PacoNicky post BB 1.00

** Deal **

AssA21 [N/A, N/A]

MeZE_ [As, Ks]

Ninja102 [N/A, N/A]

PacoNicky [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

MeZE_ Raise to 3.50

Ninja102 Fold

AssA21 Fold

PacoNicky Call 3.50

*** Flop(Board): *** : [Kc, 3c, 5d]

*** Bet Round 2 ***

PacoNicky Check

MeZE_ Bet 5.00

PacoNicky Raise to 15.00

MeZE_ Call 15.00

*** Turn(Board): *** : [Kc, 3c, 5d, 5h]

*** Bet Round 3 ***

PacoNicky Bet 22.00

MeZE_ ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade lite på svenska spel idag , ganska smart eftersom det gått dåligt ett längre tag på Redbet. Lika bra att spela 200bb och gå ner i nivå i guess även om det tar emot.

 

Ska iväg och träna , blir nog troligtvis en 300 krs rebuy turre på klubben ikväll och livecg eller kvällsgrind.

 

Hittat ett plus på 900 kr än så länge.

 

Helgen ser man fram emot iallfall , lite krök och besök från en polare som bor i Södertälje (:ola:). På söndagen kan det vara helt ok att vara bakis , söndagsfotboll + Sveriges godaste kebab + laptop och WSOP.

 

GOOO Chinooo Rhem. Han eller Demar får vinna , bara inte Demidov vinner. Han luktar säkert , är tråkig som fan men jävligt bra dock.

 

btw , kan inte få igång HHconverter , står att jag måste ha NET Framework 2.0 men det har jag installerat? Varit inne på Microsofts hemsida och tankat ner allt möjligt + startat om datorn men inget funkar. Hjälp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...