Gå till innehåll

rAilFISH stäng dagboken mods !


rAilFISH

Recommended Posts

  • Svars 703
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är jag förstås überfisk på biljard-termer.. Men borde inte kö i flertal vara köer!?

 

Läser man den meningen lite snabbt så blir det ju ganska lustigt..

 

Jag är också fisk , men man skriver biljardkön , rundade av det till enbart kön.

Är rätt säker på att det ska vara biljardköer. Iallafall ni fattade vinkeln ändå hoppas jag ;)

 

Hehe glömde vad det hette, men ja jag menar dips å sånt ;)

 

Dips är för tungt , sånt får dom rutinerade grabbarna ta hand om ;D

 

 

Såg WSOP avsnitten nu. Vad säger man? Eastgate är en värdig vinnare. Hade dock velat ha Demidov som vinnare till slut , gillade hans spel nåt enormt när jag såg avsnitten. Snyggt när han hade AQ mot Phillips AK. Aggresiv och duktig. Eastgate har sjukt bra timing vid flera tillfällen med sina sets , men ser han inte alltid "äcklad" ut av att ha vunnit en pott? Gör grimaser och grejjor som om han blivit utdragen. Sedan visar han typ inga känslor när han vinner , fyfan lägg dig ned och gråt , spring runt och skrik. Lite feeeeelings ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scenen när dansken vinner är ju underbar.

 

Ryssen går fram, skakar hand och säger "good game" och får ett "good game" tillbaka som om de vore vilken turnering som helst.

 

haha måste hålla med dig , jag tror dock att han är rätt chockad och att det tar tid att inse vad han har lyckats med. Men båda två är verkligen rätt torra. Hade hellre sett att en sån som Khan hade vunnit , lite skrik , lite dans och lite feelings:mrgreen: . Eller varför inte en sån som Chino? Min absoluta favorit , ser ut att vara kaxig och är självsäker men visar en enorm ödmjukhet mot sina medspelare oavsett om han vinner eller förlorar. Det hade varit hemskt om Dennis hade vunnit , tror dock att det är en omöjlighet. Spelar man så kasst som han gör på finaltable så är det fan en prestation att komma 3:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade PM till dig Railfish, kolla!

 

Du skickade inget PM?

 

 

Spelade en session nu på 1 tim 30 min , ner 700 kr. Lite oväntat fkt , tycker jag krossar motståndet men ibland kan man inte göra så mycket åt saken.

 

Lite händer :

 

Vad gör vi på river? Checkar eftersom jag tror att han kan bluffa sitt färgdrag som jag sätter han på. Syn isf?

 

***** Hand 855272182 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, November 12, 2008 5:42:57 PM

Britta 56 (Vanlig/Cash Game)

Plats 4: TrannelD (49.74)

Plats 5: HERO (460.07)

Plats 1: Pallander (348.67)

Plats 2: Burrje (472.36)

Plats 3: AndyBrandy (415.75)

TrannelD lägg LM 1.00

HERO lägg SM 2.00

** Giv **

TrannelD [N/A, N/A]

HERO [2s, 2r]

Pallander [N/A, N/A]

Burrje [N/A, N/A]

AndyBrandy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Pallander Syna 2.00

Burrje Lägg

AndyBrandy Lägg

TrannelD Syna 2.00

HERO Höj till 8.00

Pallander Syna 8.00

TrannelD Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knr, 10r, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 13.50

Pallander Syna 13.50

*** Turn(Board): *** : [Knr, 10r, 2k, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 45.00

Pallander Syna 45.00

*** River(Board): *** : [Knr, 10r, 2k, 5k, Dk]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

Pallander All-in 282.17

HERO ??

Här så har jag fkt QJ i huvudet när han synar turn , men limpar han den isf? Vad gör vi på turn? Gillar jag inte pengar om jag foldar eller gillar jag pengar om jag synar?

 

 

***** Hand 855213720 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, November 12, 2008 4:33:57 PM

Britta 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERO (401.00)

Plats 3: Anna84 (436.69)

Plats 4: TarikB (771.97)

Plats 5: SickenKing (224.11)

HERO lägg LM 1.00

Anna84 lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [2h, 2k]

Anna84 [N/A, N/A]

TarikB [N/A, N/A]

SickenKing [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

TarikB Syna 2.00

SickenKing Lägg

HERO Höj till 8.00

Anna84 Lägg

TarikB Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [10s, 2r, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 13.50

TarikB Syna 13.50

*** Turn(Board): *** : [10s, 2r, Kh, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 33.75

TarikB Syna 33.75

*** River(Board): *** : [10s, 2r, Kh, 6k, Er]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Satsa 84.37

TarikB All-in 716.72

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skickade inget PM?

 

 

Spelade en session nu på 1 tim 30 min , ner 700 kr. Lite oväntat fkt , tycker jag krossar motståndet men ibland kan man inte göra så mycket åt saken.

 

Lite händer :

 

Vad gör vi på river? Checkar eftersom jag tror att han kan bluffa sitt färgdrag som jag sätter han på. Syn isf?

 

***** Hand 855272182 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, November 12, 2008 5:42:57 PM

Britta 56 (Vanlig/Cash Game)

Plats 4: TrannelD (49.74)

Plats 5: HERO (460.07)

Plats 1: Pallander (348.67)

Plats 2: Burrje (472.36)

Plats 3: AndyBrandy (415.75)

TrannelD lägg LM 1.00

HERO lägg SM 2.00

** Giv **

TrannelD [N/A, N/A]

HERO [2s, 2r]

Pallander [N/A, N/A]

Burrje [N/A, N/A]

AndyBrandy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Pallander Syna 2.00

Burrje Lägg

AndyBrandy Lägg

TrannelD Syna 2.00

HERO Höj till 8.00

Pallander Syna 8.00

TrannelD Lägg

*** Flop(Board): *** : [Knr, 10r, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 13.50

Pallander Syna 13.50

*** Turn(Board): *** : [Knr, 10r, 2k, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 45.00

Pallander Syna 45.00

*** River(Board): *** : [Knr, 10r, 2k, 5k, Dk]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Passa

Pallander All-in 282.17

HERO ??

Här så har jag fkt QJ i huvudet när han synar turn , men limpar han den isf? Vad gör vi på turn? Gillar jag inte pengar om jag foldar eller gillar jag pengar om jag synar?

 

 

***** Hand 855213720 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, November 12, 2008 4:33:57 PM

Britta 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERO (401.00)

Plats 3: Anna84 (436.69)

Plats 4: TarikB (771.97)

Plats 5: SickenKing (224.11)

HERO lägg LM 1.00

Anna84 lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [2h, 2k]

Anna84 [N/A, N/A]

TarikB [N/A, N/A]

SickenKing [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

TarikB Syna 2.00

SickenKing Lägg

HERO Höj till 8.00

Anna84 Lägg

TarikB Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [10s, 2r, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 13.50

TarikB Syna 13.50

*** Turn(Board): *** : [10s, 2r, Kh, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Satsa 33.75

TarikB Syna 33.75

*** River(Board): *** : [10s, 2r, Kh, 6k, Er]

*** Bet Runda 4 ***

HERO Satsa 84.37

TarikB All-in 716.72

HERO ???

 

Hand1: Hade spelat den likadant och instasynat. Har han oss så har han spelat crap i vilket fall, går inte att komma från den imo.

 

Hand2: Du har ca ~270 kvar, jag hade nog hittat synen där och satt en note på honom om han kallsynar 3/4 pott på både floppen och turn om han nu sitter med qj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Hade spelat den likadant och instasynat. Har han oss så har han spelat crap i vilket fall, går inte att komma från den imo.

 

Hand2: Du har ca ~270 kvar, jag hade nog hittat synen där och satt en note på honom om han kallsynar 3/4 pott på både floppen och turn om han nu sitter med qj

 

Kul med en ny bekantskap som är inne och kommenterar , uppskattas !

 

Jag synade till slut även om jag tog timebank , hade fkt QJ som en av troliga händer han kunde ha. Hade han limpat den så visst , han visade QJ för stege iallafall.

 

I hand 1 : Så satt han faktiskt med J,7 klöver och hittade runner runner färg. Inte mycket att göra antar jag. Jag checkar ju river eftersom jag tror att han är benägen att betta river som bluff. Han gick allin och jag hittade syn och förlorade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutar dagen på 450 kr back , låg ett tag 1,1 k ner:roll: Vet inte ens hur det kan vara möjligt . En ny dag inleds ju nu och jag är på grindhumör , blir nog ett par timmar i natt känns det som.

 

Skönt att Spurs vann också , Harry Redknapp vilken tränare..

 

grindar medans jag lyssnar på den klassiska radiokanalen Radioseven , pfettt. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite skönt riggad i turrarna på klubben nu. Kom 1:a ikväll och det e la inte fel. Har hyffsade placeringar där dom senaste månaderna.

 

Tror inte jag grindar nåt ikväll , eftersom jag backade inatt blir dagens resultat 1,1 k + ändå. Kaffepengar , men bättre grönt än rött.

 

Imorgon kommer nya FM ut , alltid lika taggad i början sedan tappar man suget efter nån save hit eller dit.

 

Im out !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon kommer nya FM ut , alltid lika taggad i början sedan tappar man suget efter nån save hit eller dit.

 

Im out !

 

Har en otroligt patetisk berättelse om CM/FM. Var beroende av det spelet förut och när de släppte CM4 ringde jag in sjuk till skolan (härmade min pappa och eftersom att jag var en väldigt duktig elev kunde ingen misstänka något), drog ut samma tid som jag drog till skolan. Satt och väntade till klockan 09.00 till "Game" öppnade och köpte skitet :mrgreen:.

 

Spelade sen nonstop och hade förberett allt, så ifall någon av mina föräldrar kom hem så hade jag redan gömt mina skor och hade planerat att gömma mig under sängen. En otroligt dum idé haha.. men tur nog kom ingen hem :-P

 

I min natur att fastna för "spel".. inte undra på att jag blev pokerspelare :-(...

 

gl m8!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en otroligt patetisk berättelse om CM/FM. Var beroende av det spelet förut och när de släppte CM4 ringde jag in sjuk till skolan (härmade min pappa och eftersom att jag var en väldigt duktig elev kunde ingen misstänka något), drog ut samma tid som jag drog till skolan. Satt och väntade till klockan 09.00 till "Game" öppnade och köpte skitet :mrgreen:.

 

Spelade sen nonstop och hade förberett allt, så ifall någon av mina föräldrar kom hem så hade jag redan gömt mina skor och hade planerat att gömma mig under sängen. En otroligt dum idé haha.. men tur nog kom ingen hem :-P

 

I min natur att fastna för "spel".. inte undra på att jag blev pokerspelare :-(...

 

gl m8!!

 

hahah skön story , har aldrig varit en dataspelare. Spelade tex aldrig CS eller annat när alla andra gjorde det på högstadiet tex. Höll mig till CM/FM och FIFA/PES på playstation. Fm är forfarande hyffsat skoj , men kommer aldrig bli lika bra som när man var 14-15 och spelade helgerna ut. Snygg bet på Lazio btw , la en också på dom till 3.75. Zarate sänker Roma.

 

CM4 var nötarnas nöt. Helt enkelt poesi. SJUUUUUUUUKT man nötte. :-D

Rolig kommentar jag hade på beroendehetsgraden: "Bara en match till, jag lovar..". lol.

 

haha , tror jag haft nåt liknande. Eller typ " Riktiga managers vänder kalsonger ut och in".

 

Spelade lite FM nu påförmiddan , värvat Veloso och Owen till Spurs. Blir supa , online grind eller FM ikväll. Skönt med helg !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah skön story , har aldrig varit en dataspelare. Spelade tex aldrig CS eller annat när alla andra gjorde det på högstadiet tex. Höll mig till CM/FM och FIFA/PES på playstation. Fm är forfarande hyffsat skoj , men kommer aldrig bli lika bra som när man var 14-15 och spelade helgerna ut. Snygg bet på Lazio btw , la en också på dom till 3.75. Zarate sänker Roma.

 

 

 

haha , tror jag haft nåt liknande. Eller typ " Riktiga managers vänder kalsonger ut och in".

 

Spelade lite FM nu påförmiddan , värvat Veloso och Owen till Spurs. Blir supa , online grind eller FM ikväll. Skönt med helg !

 

Hur är nya FM? Kul? Kolla upp om Väsby United är bra, där finns jag:-) Jag är säkert tokbra som vanligt;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är nya FM? Kul? Kolla upp om Väsby United är bra, där finns jag:-) Jag är säkert tokbra som vanligt;-)

 

Ah jag tycker det är riktigt bra än så länge , många sköna funktioner. Jasså , spelare på elitnivå ;) Har inte Svenska Ligan igång , men kan se att den enda som är hyffsad där är Mikael Thorstensson. Äre du? ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med helg , även om det är skönare med helg när man jobbat i veckan.

 

Kollar runt på lite jobb nu och vad jag ska göra efter nyår , hade som sagt en plan att enbart vara hemma till jul efter att jag flyttade hem. Skulle läsa upp lite ämnen och är snart klar med det. Är så jäkla sugen på allt möjligt , vill iallafall inte stanna i stan och jobba här , skaffa en etta , köpa Volvo och hänga på Stadshotellet på lördagarna. Finns lite mer på denna jord än det livet känner jag. Har några kompisar som jobbar i Sthlm så kanske söker mig upp dit , annars har jag sökt 2 st skolor och några kurser på högskolan också. Har en liten plan om att åka till tex Australien nästa höst innan jag bestämmer mig för vad jag vill plugga till , så vet inte om jag tackar ja till skolorna jag har sökt till om jag kommer in. Det mesta lutar åt att jag jobbar nånstans , här i Sverige eller utomlands. Har funderat lite över London eller Norge också. Vi får se , känns bra att jag har lite bollar i luften om vad jag vill göra iallfall.

 

Inte spelat nån poker sen torsdags , var ute igår och blev en riktigt rolig fylla. Bra förkrök och bra stämning. Har inte orkat med att spela idag , vaknade rätt sent och drog mig sedan till en polare för att kolla fotboll.

 

Nu sitter jag och surplar cola och spelar FM. Ligger 4:a med Spurs och Owen har nätat 7 mål på 8 matcher. Kanske blir lite spel senare i natt om jag orkar , är ju ändå helg. Tills dess , peace out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ord: Karlstad!

 

Häng hos KS 24/7..

 

hahah , livin the dream ? ;)

 

Det roliga är att jag faktiskt sökt 2 program till VT , Journalistik i Sthlm och Socionom i Karlstad , men var mest för skojs skull , vet inte om jag tackar ja då jag inte är säker på vad jag vill plugga egentligen.

 

Har ändå hört en del gott om solstaden så vi får se när det vankas studier !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch , dagen börjar med att radion spelar Melinda Wrede - Relationsteorin på radio , tror den kom ut runt 2000 i samma veva som Fevens - Bränn behån. Nån som minns hennes tal på Grammisgalan eller? Sjukt pinsam..For my peeps yAOoo :mrgreen: :

 

 

Hiphop brudarna hade sin tid då men spelas tydligen fortfarande 2008. Sjukt dålig låt fyfan.

 

Nu blire grindie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen slutar på 1100 kr plus efter 3 timmar. En bra start på veckan helt klart.

Är lite kluven om jag ska ska spela NL100 denna månad , problemet är att blir sjukt irriterad om jag förlorar några inköp och det gör att det påverkar mig utanför datorn också. Lite småjobbigt , lite mentalt svag också antar jag..:oops:

 

Bättre isf att jag grindar 200bb deep där jag tycker att jag spelar bättre än 100bb. Har försökt att anpassa spelet efter 100bb genom DC/CR osv och tycker jag har bra koll , men antar att tålamodet är för litet. Lite jobbigt eftersom jag vill spela högre och tycker att jag duger till det , menmen. No big deal , pallar iallafall inte att vara lack över poker. Antar att jag måste lära mig att varians är en del av pokern. Plussade helt ok första månaden men dom två senaste månaderna har jag verkligen sprungit tung så har satt sig i hjärnan litegrann.

 

Spelade också en liveturre idag , åkte ut först typ. Var oseriös och bluffade varenda pott och till slut fick man smaka kuk. Lyckades iallafall hustla till mig 800 riksdaler på biljard. Kanske nåt att satsa på? :roll:

 

Out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag har ett litet rekord , låg back 1000 kr redan efter 30 minuter idag. Bleknade i ansiktet , öppnade fönstret och tänkte på om det var värt att leva och insåg sen att jag var en pajas som ens var lack. Åkte på 2 st 2 outare för fulla inköp direkt och har nu grindat i princip hela dan och är minus 200 kr. Well Well , har inte vunnit en pott över 400 kr så får vara nöjd. Kommer nog bli mer spel mot kvällen/natten.

 

Ikväll äre fusball , spela Serbien eller överunder på matchen mot Bulgarien. Antagligen vinner dom eller så är dom för loja och underskattar även om dom inte borde och släpper in ett par baljor. Nu ska jag iväg och spela 25 krs SNGs med 2 polare , jag är den största fisken i sällskapet och dom varav en i princip per mig att komma så dom kan dryga ut sitt banksaldo som ligger på 250 kr vardera såhär innan löning.

 

Jag är inte den som är den och givetvis drar jag dit och donerar till dom , alltid skoj att slaska och försöka dra ut med sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...