Gå till innehåll

rAilFISH stäng dagboken mods !


rAilFISH

Recommended Posts

  • Svars 703
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har bestämt mig att lira 60bb nu istället då jag har rulle och uppskattar det mer. ;)

 

:lol:

 

Fan din jäkel, du slog mig med 99:- !! :-P

 

Jag tror jag kör igång nästa månad redan nu! 8-)

 

Nje du slog mig , smackade iväg en röding på 5-10 igår , fyllelir. Första handen direkt. :oops: Får ändå vara nöjd tror jag , stod på kö till 10-20 och hade en fundering om att shortstacka 25-50 så kunde gått värre.

 

Inte många rätta besluts togs under kvällen alltså och söndagsångesten var brutal. Keff är jag.

 

Aja , ny månad nu. Har inga direkta mål , ska känna på 2,5-5 och förhoppningsvis ha rullen kvar så det kan bli fullt ut på 2,5-5 i slutet av månaden samt avsluta dagboken med en bra plus månad. Grinden börjar imorn.

 

Bingen nu !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite spel nu på 45 min , 110 kr + typ.

 

Har två händer jag funderar över. Hur spelar ni dom ?

 

Hand 1

 

Får drömturn här , hur spelar vi när han visar motstånd på turn. Bara call då vi har stegen + färgdrag eller reraisar vi igen?

 

***** Hand 933647996 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, February 02, 2009 12:40:31 PM

Britta 42 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Låg (369.22)

Plats 4: Våfflan87 (920.52)

Plats 5: HERO (544.87)

Plats 3: Starstream (448.44)

Plats 1: mille87 (24.43)

Starstream lägg LM 1.00

Våfflan87 lägg SM 2.00

** Giv **

Låg [N/A, N/A]

Våfflan87 [N/A, N/A]

HERO [7k, 6k]

Starstream [N/A, N/A]

mille87 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 9.00

mille87 Lägg

Låg Lägg

Starstream Lägg

Våfflan87 Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [10h, 4k, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

Våfflan87 Passa

HERO Satsa 14.25

Våfflan87 Syna 14.25

*** Turn(Board): *** : [10h, 4k, 5s, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Våfflan87 Passa

HERO Satsa 35.62

Våfflan87 Höj till 85.24

HERO ?

 

Hand 2

 

Hur spelar ni dessa träffar på flopp alternativt turn? Känns för vekt att bara syna egentligen då vi vill veta vart vi står på floppen , men jag valde att enbart syna och se vad han gör på turn. Reraise på flopp vanligaste linjen ? 3-bet preflop kanske vore det bästa imo om man ska spela denna hand.

 

***** Hand 933649595 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, February 02, 2009 12:43:02 PM

Britta 42 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Låg (368.22)

Plats 5: HERO (645.92)

Plats 1: mille87 (35.99)

Plats 3: Starstream (447.44)

Plats 4: Våfflan87 (804.28)

Låg lägg LM 1.00

Starstream lägg SM 2.00

** Giv **

Låg [N/A, N/A]

HERO [Ek, Knh]

mille87 [N/A, N/A]

Starstream [N/A, N/A]

Våfflan87 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Våfflan87 Höj till 5.75

HERO Syna 5.75

mille87 Lägg

Låg Syna 5.75

Starstream Lägg

*** Flop(Board): *** : [7k, 4r, Er]

*** Bet Runda 2 ***

Låg Passa

Våfflan87 Satsa 14.43

HERO ?

*** Turn(Board): *** : [7k, 4r, Er, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

Våfflan87 Satsa 36.08

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 vill jag alltid få in det på turn. Så höj till typ 225-250.

Hand 2 tycker jag flopp är bra och synar även turn och river. Höjer du på flopp eller turn och han re-raisear måste du typ släppa om FI inte är spew eller du har nån read att han kan göra konstiga moves. Om du synar kan han skjuta sämre ess hela vägen tror jag. Kanske även skjuter PP 88+ och FD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nje du slog mig , smackade iväg en röding på 5-10 igår , fyllelir. Första handen direkt. :oops: Får ändå vara nöjd tror jag , stod på kö till 10-20 och hade en fundering om att shortstacka 25-50 så kunde gått värre.

 

Inte många rätta besluts togs under kvällen alltså och söndagsångesten var brutal. Keff är jag.

 

Lätt hänt att skotta och spela när man är berusad. Iofs har jag vunnit mer pengar än jag förlorat när jag spelat berusad men samtidigt känns det väldigt oseröst. Att skotta är också lätt hänt att börja göra i tid och otid. Men själv har jag helt slutat skotta och tänker inte ens på som ett alternativ längre. Jag tror det beror på att jag mår bättre som människa och då är det lättare att hålla sig ifrån djävulskap. Förresten har jag dragit ner min alkoholkonsumtion riktigt mycket. Kan varmt rekomderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 vill jag alltid få in det på turn. Så höj till typ 225-250.

Hand 2 tycker jag flopp är bra och synar även turn och river. Höjer du på flopp eller turn och han re-raisear måste du typ släppa om FI inte är spew eller du har nån read att han kan göra konstiga moves. Om du synar kan han skjuta sämre ess hela vägen tror jag. Kanske även skjuter PP 88+ och FD

 

 

Ok , tycker också det är bättre att försöka få in det på turn. Kan ju komma kort på river som jag tappar värde på om han nu har en bra hand. Höjde till 220 och han la sig.

 

I hand 2 så synade jag turnbettet också , dock kom en 6:a på turn samt färge. Då bettade han 90 kr , kändes inte som om det var en bluff eller ett spel även om jag har svårt att sätta han på nån särskilt hand.

 

Nu kan jag ge kritik på två sätt:

 

1. Alltså för helvete. Är du helt störd i huvudet? Spela full och skotta samtidigt??!?!?! Grunden för att kombinera något som kan liknas vid ett liv tillsammans med vinnande poker är att inte skotta och ha sig. Fortsätter du på det här sättet är du gul innan månaden är slut.

 

2. Lätt hänt att skotta och spela när man är berusad. Iofs har jag vunnit mer pengar än jag förlorat när jag spelat berusad men samtidigt känns det väldigt oseröst. Att skotta är också lätt hänt att börja göra i tid och otid. Men själv har jag helt slutat skotta och tänker inte ens på som ett alternativ längre. Jag tror det beror på att jag mår bättre som människa och då är det lättare att hålla sig ifrån djävulskap. Förresten har jag dragit ner min alkoholkonsumtion riktigt mycket. Kan varmt rekomderas.

 

Jag väljer att ge kritik på det andra sättet. Och punkt ett skrev jag bara för att visa hur kritik jag skiter i ser ut.

 

Eh släpp det där , jag tar kritik rätt bra så båda alternativen känns inte farliga alls. :-D

 

Fyllespel är idiotisk helt klart men jävligt skoj ibland , speciellt om man inte skottar och går ner i nivå och slaskar lite , eller i nån SNG. Men att ens sätta på datorn efter en utekväll innebär problem typ. Vi vet ju hur det kan gå på msn , facebook osv när man e lite dragen :lol:. Bara pinsamt.

 

När det gäller alkholkonsumtion så äre lugnt , gäller ju det mesta i livet. För mycket av allt är inte bra , allt från skräpmat , träning eller sittande framför datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker syn i hand 1 kan va ok ibland, men endast då fi är först att agera på rivern. "lättare" för oss att få en fin size på vår push då han förhoppningsvis betar ut. Men som du nämner finns ju alltid chansen att de kommer scarecards på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker syn i hand 1 kan va ok ibland, men endast då fi är först att agera på rivern. "lättare" för oss att få en fin size på vår push då han förhoppningsvis betar ut. Men som du nämner finns ju alltid chansen att de kommer scarecards på rivern.

 

Exakt , jag funderar på syn enbart om vi är i pos. Annars känns det lika bra att köra på turn. Men trodde ändå han var stark , en dubb på turn där på 1-2 är oftast styra och har han set eller liknande så kanske han inte sätter mig på just den handen jag har. Han foldade iallfall och sa att han hade JJ , skum linje om han talade sanning..

 

Jag kommer ihåg senast jag va full och satt på datorn. Blev en 3-4 nonsensinlägg i denna dagbok iaf :P Aningen pinsamt men lite roligt var det nog allt också.. :-D

 

Mer sånt , offtipic is fun imo. :mrgreen:

 

Ska ner och slaska en liveturre nu , blir inget livecg iallfall. Grinda nät på kvällen. Transferfönstret tog slut idag också i fotbollen , måste hylla Spurs för deras värvningar. Dom värvar tillbaka 3 spelare som lämnade dom för 6 månader sen , varav en är Keane för 180 mille. :ola:...GGWP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Februari hälsar mig välkommen !

 

***** Hand 934470910 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 03, 2009 12:12:13 AM

Britta 22 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: HERO (401.64)

Plats 5: mapuza (404.60)

Plats 2: Leffa53 (671.50)

Plats 4: dom rönn (100.00)

Leffa53 lägg LM 1.00

HERO lägg SM 2.00

dom rönn lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Ds, Dk]

mapuza [N/A, N/A]

Leffa53 [N/A, N/A]

dom rönn [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

dom rönn Passa

mapuza Lägg

Leffa53 Lägg

HERO Höj till 8.00

dom rönn Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [10r, 2s, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 12.75

dom rönn Höj till 27.50

HERO Höj till 99.50

dom rönn All-in 92.00

*** Turn(Board): *** : [10r, 2s, 8r, 5r]

*** River(Board): *** : [10r, 2s, 8r, 5r, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 5.02 Totalpott: 195.98

HERO [Ds, Dk] Två par, damer och tvåor Vinst: 0.00

mapuza Lägger mig Vinst: 0.00

Leffa53 Lägger mig Vinst: 0.00

dom rönn [6s, 2k] Triss i tvåor Vinst: 195.98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leffa raisade mig som fan med skräp före floppen ikväll.

 

Oki , spela inte mkt mot han.

 

Dagen är hittils 160 kr + på 2 timmar typ , svänger lite hit och dit , inte många stora potter typ. Kommer nog grinda vidare lite till , känns som det finns inne en del 70/20 spelare.

 

Ok spel?

 

***** Hand 934448826 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, February 02, 2009 11:53:48 PM

Britta 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Melco (350.84)

Plats 3: skurtie (521.43)

Plats 5: HERO(396.00)

Plats 1: Nico (307.59)

Plats 4: FettBull (476.38)

skurtie lägg LM 1.00

FettBull lägg SM 2.00

** Giv **

Melco [N/A, N/A]

skurtie [N/A, N/A]

HERO[5h, 5r]

Nico [N/A, N/A]

FettBull [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HEROHöj till 8.00

Nico Syna 8.00

Melco Syna 8.00

skurtie Lägg

FettBull Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 3r, 4h ]

*** Bet Runda 2 ***

FettBull Satsa 24.75

HEROHöj till 65.00

Nico Syna 65.00

Melco Lägg

FettBull Syna 65.00

*** Turn(Board): *** : [5s, 3r, 4h , Dr]

*** Bet Runda 3 ***

FettBull Passa

HEROSatsa 150.00

Nico Lägg

FettBull Lägg

*** Showdown *** : Rake: 5.69 Totalpott: 222.31

Melco Lägger mig Vinst: 0.00

skurtie Lägger mig Vinst: 0.00

HEROVinner potten Vinst: 222.31

Nico Lägger mig Vinst: 0.00

FettBull Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Här är en hand jag inte riktigt spelar bra imo , borde skjuta turn igen kanske för att se om han har 8.a men svårt ändå när jag sätter han på 8:a/7:a eller 10,9. På river bettar han pottbet , detta är i mina ögon jävligt starkt men antar att det aldrig går att folda ändå ?

 

***** Hand 934509574 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 03, 2009 12:49:02 AM

Britta 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Fiskbert (426.85)

Plats 3: kjelle_e (398.00)

Plats 4: Micke1234 (562.39)

Plats 5: HERO(387.31)

Plats 2: trassel83 (302.04)

trassel83 lägg LM 1.00

kjelle_e lägg SM 2.00

** Giv **

Fiskbert [N/A, N/A]

kjelle_e [N/A, N/A]

Micke1234 [N/A, N/A]

HERO[10k, 10r]

trassel83 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Micke1234 Syna 2.00

HEROHöj till 9.00

Fiskbert Syna 9.00

trassel83 Lägg

kjelle_e Lägg

Micke1234 Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [8h, 7r, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

Micke1234 Passa

HEROSatsa 22.50

Fiskbert Lägg

Micke1234 Syna 22.50

*** Turn(Board): *** : [8h, 7r, 8k, Knh]

*** Bet Runda 3 ***

Micke1234 Passa

HEROPassa

*** River(Board): *** : [8h, 7r, 8k, Knh, 9r]

*** Bet Runda 4 ***

Micke1234 Satsa 75.00

HEROSyna 75.00

*** Showdown *** : Rake: 5.62 Totalpott: 219.38

Fiskbert Lägger mig Vinst: 0.00

kjelle_e Lägger mig Vinst: 0.00

Micke1234 [7k, 8r] Kåk Vinst: 219.38

HEROLägger mig Vinst: 0.00

trassel83 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller alkholkonsumtion så äre lugnt , gäller ju det mesta i livet. För mycket av allt är inte bra , allt från skräpmat , träning eller sittande framför datorn.

 

Word!

 

Fast alkoholen särskiljer sig lite från att tex sitta framför datorn. Jag sitter hellre lite för mkt framför datorn än att dricka för mkt om man säger som så.

 

Jag har två kompisar(nu umgås jag inte så mkt med de längre), en 28 och den andra 29. Båda är fullblodsalkisar som går på socialbidrag och den ena ser dessutom ut som en alkis trots att han inte ens är 30.

 

30 öl, tre flaskor whiskey och otaliga drinkar på en helg är en vanlig helg för var och en av de där grabbarna...

 

Det jag vill ha sagt är att imho så ska man vara lite extra vaksam på sitt alkoholbruk. Allt som krävs för att man ska bli alkis är att man dricker för mkt. Alla kan bli det, det är bara lite olika hur mkt alkohol som krävs för att bli alkis.

 

Och att vara alkolist verkar suga enormt.

 

Hälsningar

Farfar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dröjer nog inte länge förrän man börjar komma på termen "datalist" också när fler och fler börjar sitta för länge vid sina datorer. Finns ju redan folk som dött av att spela för mycke dataspel och grejer. Håller med railfish om att det helt enkelt går att missbruka allt.

 

Ja, självklart kan man missbruka det mesta och det har jag inte sagt emot. (det går tom att dricka ihjäl sig på vatten. Min mor höll btw på att göra det av misstag en gång. Fast det är en lång historia.)

 

Min poäng är dock att missbrukar du alkohol är det värre än om du tex är lite överviktig för att du äter lite för mkt god mat. Visst du kan dö i förtid av både alkohol och fet mat. Men livskvalitén för en alkolist är förmodligen extremt mycket sämre än för en kille med några trivselkilon.

 

Ett annat exempel. Vem tror du mår bäst? En kille som drar i sig 1,5 liter sprit per dag eller en kille som snusar en dosa portionssnus per dag? Båda ägnar sig åt ett missbruk och båda kan dö av det(än om snusets hälsoeffekter är föga dokumenterade så är det knappast hälsokost) men jag menar att killen som är alkolist har ett betydligt sämre liv än han som nikotinist!

 

Så min slutsats är som sagt att man ska vara lite extra försiktig med alkoholen. För när det går åt helvete med alkoholen så går det ofta åt helvete med jobb, relationer, fritid, kroppen, psyket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Tycker du borde höja mer på floppen. Det finns så många scarecards som kan komma och det är ju en 4vägspott. på den turnen är det ju bara att skjuta igen. :-)

 

hand2: Det är inte så många händer som träffar J, så ledde du på flopp leder du fortfarande. Skjut turn också alltså.

 

 

Thanks m8 , yeppyepp finns ingen direkt förklaring till varför jag höjde så lite. Brukar bli så ibland när man spelar + surfar och sitter vid msn. Men visst klart ska jag höja mer.

 

Yes , ska skjuta en till turn. Checkade bara enbart för att alla händer jag satt han på träffade på flopp/turn menmen , går inte att göra sådana reads hela tiden. Måste ta reda på info , kan ju vara en vanlig float också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...