Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 703
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag synar bara turn och utvärderar river, vi får nog inte mycket värde av händer som T9/T6/96 här om vi höjer. Finns ju iofs en del drag på brädan men inte troligt han bombar ut med drag på turn efter att ha fått två syn på flop.

Som spelat hade jag foldat flop, höjt pre och foldat turn.

Jag går allin här alla dagar i veckan

Om jag ska vara ärlig så gillar jag musens linje bäst. Preflop raise eller fold flop.

Vet inte om jag vill pusha allin här då detta är en relativt tight spelare och tror inte han slår om till 45 $ med tvåpar.

Spelade lite till , ett inköp upp. Kommer inte spela mer idag samt att det är riktigt nitigt såhär , så ett inköp upp för dagen.

Postad

upp cirka 3 inköp idag , börjat släppa lite nu. Kan iofs bero på att det är helg också vem vet , blev ingen utgång igår. Jobba lite extra i butik idag och det är gaalet tråkigt , får se om jag spelar nåt ikväll. Lär inte bli någe action då jag ska skapligt imorgon också och jobba hela dan. Kan ju glömma att jag jobbar nåt i veckorna , isf några söndagar då det är fina pengar.

Låter inge ambitiöst , jag vet.

Lite händer här också , kommentera gärna. Utan inputs och tips kan jag lika gärna kasta mina 5000 kr i sjön ;-).

Blir kanske mer spel ikväll , om jag inte tar mig till en vän och slashar öl/tv-spel och vm-kval.

HAND 1 :

Tress2 är so far en klurig fisk i mina ögon , hyffsat aggresiv och stealar mycket på knappen. Hur spelar ni vidare på en sådan flopp , dragfri ? Hans stats är över 100 händer är 40/7/4

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-75848913-344

played at "Jaffna" for USD RM from 2008-09-06 08:37 until 2008-09-06 08:38

Seat 2: _MeZe :Kd:,:Qs: ($94.50 in chips)

Seat 5: Molekyyla ($111.75 in chips)

Seat 6: tress2 ($98.70 in chips)

Seat 7: Danni hansen ($52 in chips)

ANTES/BLINDS

tress2 posts blind ($0.50), Danni hansen posts blind ($1).

PRE-FLOP

_MeZe bets $4, Molekyyla folds, tress2 calls $3.50, Danni hansen calls $3.

FLOP [board cards: King of Hearts,8 of Clubs,4 of Spades ]

tress2 checks, Danni hansen checks, _MeZe bets $8, tress2 bets $20, Danni hansen folds, _MeZe ?

HAND 2

FIs stats är 19/17/1.4 över 200 händer.

Vad gör vi på river , v/b eller checkar vi? Om vi checkar och han betar ut , vad gör vi?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-75842970-600

played at "Augusta" for USD RM from 2008-09-06 09:20 until 2008-09-06 09:21

Seat 1: HuuSaa ($175.35 in chips)

Seat 2: _MeZe :Ad::Js:: ($108.95 in chips)

Seat 3: Tiltbluffer ($106.30 in chips)

Seat 8: I_Kill_Kenny ($134.75 in chips)

ANTES/BLINDS

HuuSaa posts blind ($0.50), _MeZe posts blind ($1).

PRE-FLOP

Tiltbluffer folds, I_Kill_Kenny bets $4, HuuSaa folds, _MeZe calls $3.

FLOP [board cards: 8 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Clubs ]

_MeZe bets $6.50, I_Kill_Kenny calls $6.50.

TURN [board cards: 8 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Clubs,3 of Clubs ]

_MeZe bets $15, I_Kill_Kenny calls $15.

RIVER [board cards: 8 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Clubs,3 of Clubs,8 of Spades ]

_MeZe ?

HAND 3 :

Här plockar vi upp AA mot tress (40/7/4). Foldar vi eller pushar vi?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-75842970-677

played at "Augusta" for USD RM from 2008-09-06 09:52 until 2008-09-06 09:53

Seat 2: _MeZe :Ad::As: ($100 in chips)

Seat 3: Tiltbluffer ($154.70 in chips)

Seat 7: tonybleuff ($48.10 in chips)

Seat 8: I_Kill_Kenny ($117.45 in chips)

Seat 9: troels_b ($95 in chips)

ANTES/BLINDS

I_Kill_Kenny posts blind ($0.50), troels_b posts blind ($1).

PRE-FLOP

_MeZe bets $4, Tiltbluffer folds, tonybleuff folds, I_Kill_Kenny folds, troels_b calls $3.

FLOP [board cards: Jack of Spades,Queen of Hearts,8 of Hearts ]

troels_b bets $8, _MeZe bets $20, troels_b bets $45, _MeZe ?

Postad

Hand1: Synar och försöker hålla potten nere. Kan nog tänka mig att höja all in på blank turn också då jag tror han synar KJ/KT. Men som sagt syna och utvärdera turn

Hand2: Fi verkar passiv, så tror inte han bluffar färgdrag etc. Så jag vill ha in en värdebet här. $36 kan nog vara lagom

Hand3: Du blandar nog ihop händerna lite då det är troels_b som du möter. Jag foldar iaf. Känns som att han har dig ganska ofta.

Postad
upp cirka 3 inköp idag , börjat släppa lite nu. Kan iofs bero på att det är helg också vem vet , blev ingen utgång igår. Jobba lite extra i butik idag och det är gaalet tråkigt , får se om jag spelar nåt ikväll. Lär inte bli någe action då jag ska skapligt imorgon också och jobba hela dan. Kan ju glömma att jag jobbar nåt i veckorna , isf några söndagar då det är fina pengar.

Låter inge ambitiöst , jag vet.

Lite händer här också , kommentera gärna. Utan inputs och tips kan jag lika gärna kasta mina 5000 kr i sjön ;-).

Blir kanske mer spel ikväll , om jag inte tar mig till en vän och slashar öl/tv-spel och vm-kval.

HAND 1 :

Tress2 är so far en klurig fisk i mina ögon , hyffsat aggresiv och stealar mycket på knappen. Hur spelar ni vidare på en sådan flopp , dragfri ? Hans stats är över 100 händer är 40/7/4

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-75848913-344

played at "Jaffna" for USD RM from 2008-09-06 08:37 until 2008-09-06 08:38

Seat 2: _MeZe :Kd:,:Qs: ($94.50 in chips)

Seat 5: Molekyyla ($111.75 in chips)

Seat 6: tress2 ($98.70 in chips)

Seat 7: Danni hansen ($52 in chips)

ANTES/BLINDS

tress2 posts blind ($0.50), Danni hansen posts blind ($1).

PRE-FLOP

_MeZe bets $4, Molekyyla folds, tress2 calls $3.50, Danni hansen calls $3.

FLOP [board cards: King of Hearts,8 of Clubs,4 of Spades ]

tress2 checks, Danni hansen checks, _MeZe bets $8, tress2 bets $20, Danni hansen folds, _MeZe ?

HAND 2

FIs stats är 19/17/1.4 över 200 händer.

Vad gör vi på river , v/b eller checkar vi? Om vi checkar och han betar ut , vad gör vi?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-75842970-600

played at "Augusta" for USD RM from 2008-09-06 09:20 until 2008-09-06 09:21

Seat 1: HuuSaa ($175.35 in chips)

Seat 2: _MeZe :Ad::Js:: ($108.95 in chips)

Seat 3: Tiltbluffer ($106.30 in chips)

Seat 8: I_Kill_Kenny ($134.75 in chips)

ANTES/BLINDS

HuuSaa posts blind ($0.50), _MeZe posts blind ($1).

PRE-FLOP

Tiltbluffer folds, I_Kill_Kenny bets $4, HuuSaa folds, _MeZe calls $3.

FLOP [board cards: 8 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Clubs ]

_MeZe bets $6.50, I_Kill_Kenny calls $6.50.

TURN [board cards: 8 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Clubs,3 of Clubs ]

_MeZe bets $15, I_Kill_Kenny calls $15.

RIVER [board cards: 8 of Diamonds,10 of Diamonds,Jack of Clubs,3 of Clubs,8 of Spades ]

_MeZe ?

HAND 3 :

Här plockar vi upp AA mot tress (40/7/4). Foldar vi eller pushar vi?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-75842970-677

played at "Augusta" for USD RM from 2008-09-06 09:52 until 2008-09-06 09:53

Seat 2: _MeZe :Ad::As: ($100 in chips)

Seat 3: Tiltbluffer ($154.70 in chips)

Seat 7: tonybleuff ($48.10 in chips)

Seat 8: I_Kill_Kenny ($117.45 in chips)

Seat 9: troels_b ($95 in chips)

ANTES/BLINDS

I_Kill_Kenny posts blind ($0.50), troels_b posts blind ($1).

PRE-FLOP

_MeZe bets $4, Tiltbluffer folds, tonybleuff folds, I_Kill_Kenny folds, troels_b calls $3.

FLOP [board cards: Jack of Spades,Queen of Hearts,8 of Hearts ]

troels_b bets $8, _MeZe bets $20, troels_b bets $45, _MeZe ?

Intressanta händer, och kul att det börjar släppa med spelet :).

1:a handen, hade nog synat för att sen förmodligen bli tvungen att folda turn beroende på hur han spelar. Ganska vanligt att han viker upp 44 i det läget, nu var visserligen fi aggresiv så fold flop kan vara lite väl tight kanske, tvåpar finns ju också i hans range. K8 maybe.

Hand 2: I kill kenny är en tight reg ganska stabil dessutom. Mött han mkt vid borden och han är kapabel att slowspela till river, dock tror jag inte han gör det nu då draget ligger ute, så blir nog en valuebet på kanske 3/4 pott, slår han om får du släppa handen/crycalla.

Hand 3: Det är ju inte tress du möter? :P det är ju troelsb. Du är slagen med essen, han sitter aldrig med AQ/färgdrag i det läget om han inte är riktigt fiskig. QJ skulle inte förvåna mig. Hade han haft färgdraget hade han gått all-in ist för att höja till 45$.

Postad
Hand1: Synar och försöker hålla potten nere. Kan nog tänka mig att höja all in på blank turn också då jag tror han synar KJ/KT. Men som sagt syna och utvärdera turn

Hand2: Fi verkar passiv, så tror inte han bluffar färgdrag etc. Så jag vill ha in en värdebet här. $36 kan nog vara lagom

Hand3: Du blandar nog ihop händerna lite då det är troels_b som du möter. Jag foldar iaf. Känns som att han har dig ganska ofta.

Hehe såg att du var före mig :D, fina kommentarer, vi är väl ungefär i samma linje utom kanske hand1, då jag har svårt att ställa med KQ mot hans spel. Men det är visserligen readbaserat och han var rätt aggresiv så man vet aldrig ;).

Postad

Hand 1 känns så odragig så den ska vi nog försöka se en showdown ganska billigt med om han är så aggro som du säger...

Hand 2 känns som ett värdebet som får omvärderas om han slår om...

Hand 3 är riktigt klurig.

Han vet ju att brädan är dragig och att han kanske kan få bort just överpar.

Jag hade nog pushat de flesta gångerna.

Extremt troligt att han har par och färgdrag eller hålpipa dock...

Nya Entourage ikväll! Taggad? :D

Postad

Tack bois och speciellt Kalle för åsikterna (alltid kul att få inputs av ett nötproffs :-P ) , tycker som ni att man borde syna i hand 2 och valuebetta i hand 2 , I hand 3 så foldade jag dock efter en ganska lång betänketid.

Var som sagt upp 3 inköp igår på dagen , åkte hem till en polare och såg andra halvlek av Sverige matchen , kan Lagerbäck ge upp eller? Tomte till förbundskapten. Efter det mangla jag sönder sällskapet i PES , Inter var laget och Adriano och Ibra fullkomligt öste. Var en sjuk match mellan mig och en polare , han var Valencia. Han gör 4-3 i på övertid efter att jag reducerat till 3-3 i 88:e. Sedan smäller Adri in 4-4 för mig på övertid också. Efter det smällde han av mobiltelefonen i golvet och den var av på två ställen. Tiltade honom fint :mrgreen:

Kom hem , satte mig och spelade 1 1/2 timma till och lyckades plocka in 250 dollar till + 300 dollar i bonus. Så en fin rekord dag igår , 550 $ + på spelet och 300 $ + i bonus.

Idag har jag knegat extra i butik , ska aldrig göra om det. Var flera gånger nära att ta livet av mig genom att hoppa från den 2 meter höga lastkajen. Nej fan , blir inge extrajobb på minst 2-3 veckor nu och blir troligtvis inget spel heller ikväll.

Postad

:mrgreen:

Entourage is back , Ari Gold is back , Johnny Drama is back. Inledningen på säsong 5 var king och Ari satte genast standarden.

, en gammal klassiker.

Blir nog lite grind nu , svejs.

Postad
hahaha <3 ari alltså=D

haha , en liten förebild måste jag erkänna ;D

Spelade en halvtimma idag , hade ingen lust. Satt massa grinders med nuts stats som bara spelar nötter , plussade 40 $ på att enbart höja och se dom folda tror jag , hmm skoj. Loggade ur och kommer inte spela nåt ikväll heller tror jag , då jag vill upp tidigt.

Har funderat på att lära mig att spela PLO , mycket swings och bra action. Kan ju inte bli bättre ;) . Kommer nog att sätta in lite pengar på SVS och börjar på 0,5-1 där. Lite CR filmer och bra medflyt så kommer det nog gå fint.

Out.

Postad

Shazaam , här sitter jag. Klockan är snart 4 , SR Street i hörlurarna och redbullen på bordet. Min far går snart upp för att jobba och jag försöker undvika att han hör mig på något sätt , att se sin son uppe såhär sent och spela poker skulle göra han måttligt arg när han själv går upp för att slita slita och sedan komma hem och se mig vakna. Lite ångest fkt. :oops: hoppas få ordning på mina kurser så jag snart kan börja göra nåt vettigt , eller ja jag jobbade faktiskt i helgen.

Har redan spelat en session idag som gick 80 dollares back , spelade också ett antal 25 krs SNGs mot 2 kompisar ikväll. Aldrig varit med om värre tilt , åkte först av alla på dom 3 första. Tror jag vann 2 st självklart på ren tur då jag pushade allt möjligt och drog ut. Har en trevlig vana att alltid försöka spela så dålig poker som möjligt och tilta så mycket som möjligt på dessa SNGs. Var bara jag som backade , 4 inköp och 100 kr. Var iallafall värt det , kul med action ju ! :shock:

Kommer lägga upp lite HHs efter att jag slutat lira. Be updated !

Lev väl.

Postad

Sådär , slutade dagen på 55 $ - , var både 2 inköp ner och upp under sessionen. Svänger som vanligt , tappade lite marker i ett par nyckelpotter som inte riktigt gick min väg på slutet.

Har lite HHs som jag skulle vilja ha lite åsikter om , here we go :

HAND 1

Hur gör ni här preflop när han 4-bettar er? Tyckte hans bet på flopp var riktigt svag och slog om för att ta ner potten där. Han synar då , på turn dyker en Q upp. Vad gör vi på turn? Vad kan han ha som han kan folda eller stacka av med egentligen?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-76122681-443

played at "Athens" for USD RM from 2008-09-09 20:36 until 2008-09-09 20:38

Seat 4: _MeZe :Ad::Ks: ($174.15 in chips)

Seat 5: rudium ($100 in chips)

Seat 6: karkar21211 ($76.10 in chips)

Seat 7: NRG-13 ($263.90 in chips)

Seat 9: -xvxvx- ($242.85 in chips)

ANTES/BLINDS

_MeZe posts blind ($0.50), rudium posts blind ($1).

PRE-FLOP

karkar21211 folds, NRG-13 folds, -xvxvx- bets $3.50, _MeZe bets $12, rudium bets $20.50, -xvxvx- folds, _MeZe calls $9.

FLOP [board cards: Ace of Spades,4 of Diamonds,10 of Clubs ]

_MeZe checks, rudium bets $7, _MeZe bets $23, rudium calls $16.

TURN [board cards: Ace of Spades,4 of Diamonds,10 of Clubs,Queen of Hearts ]

_MeZe ???

HAND 2

Fi spelar 33/6/1.7 efter 100 händer. Vad gör vi på turn när han trycker? Stackar av eller hittar vi folden?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-76076772-1424

played at "Portoviejo" for USD RM from 2008-09-09 21:31 until 2008-09-09 21:33

Seat 2: Nutte_1983 ($107.40 in chips)

Seat 3: mooloco123 ($94 in chips)

Seat 8: didem ($99.35 in chips)

Seat 9: -Procent- ($17.65 in chips)

Seat 10: _MeZe :Jd::Js: ($154.60 in chips)

ANTES/BLINDS

-Procent- posts blind ($0.50), _MeZe posts blind ($1).

PRE-FLOP

Nutte_1983 folds, mooloco123 folds, didem bets $4, -Procent- folds, _MeZe bets $11, didem calls $8.

FLOP [board cards: 8 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts ]

_MeZe bets $18.50, didem calls $18.50.

TURN [board cards: 8 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts,3 of Spades ]

_MeZe bets $26, didem bets $68.85 and is all-in, _MeZe ??

HAND 3

Här har vi en fi som har en stack på 5bi , limpar något galet och trycker in degen när han får in en bra träff. Såg ett flertal händer där han ibland överspelade sina händer men också bombade på 100 dollar på en 4 pott med nötterna. Spelar 74/8/3 varav 14.00 på River AF. Kan vi släppa denna med tanke på spelarens stats och spel sen tidigare?

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-76130428-145

played at "Hildesheim" for USD RM from 2008-09-09 21:33 until 2008-09-09 21:34

Seat 3: _MeZe :Ad::Qd: ($126.50 in chips)

Seat 6: uka naakka ($215.10 in chips)

Seat 8: oakleyokey ($516.45 in chips)

Seat 9: Ineedp0t ($180.50 in chips)

Seat 10: Chefstrich ($100 in chips)

ANTES/BLINDS

uka naakka posts blind ($0.50), oakleyokey posts blind ($1).

PRE-FLOP

Ineedp0t folds, Chefstrich folds, _MeZe bets $4, uka naakka folds, oakleyokey calls $3.

FLOP [board cards: 8 of Spades,Queen of Hearts,6 of Clubs ]

oakleyokey bets $8.50, _MeZe bets $20, oakleyokey bets $503.95 and is all-in, _MeZe ???

HAND 4

Här är en hand jag funderar över , floppar ett straightflush drag med 4,5 spader. En spelare betar 5 , jag väljer bara att syna och sedan gör fi det till 30 $. Jag tog detta som en 7:a och bestämde mig att trycka fast det var parad bräda. Felspelad? Hur hade ni spelat? Han visade iallfall upp kåken. Här slowspelar vi ingenting inte.

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-76076772-1448

played at "Portoviejo" for USD RM from 2008-09-09 21:44 until 2008-09-09 21:46

Seat 1: kimmoxyz ($101.70 in chips)

Seat 3: mooloco123 ($88.10 in chips)

Seat 4: -xvxvx- ($100 in chips)

Seat 8: didem ($114.10 in chips)

Seat 10: _MeZe :4s::5s: ($125.85 in chips)

ANTES/BLINDS

didem posts blind ($0.50), _MeZe posts blind ($1).

PRE-FLOP

kimmoxyz calls $1, mooloco123 folds, -xvxvx- bets $5, didem calls $4.50, _MeZe calls $4, kimmoxyz calls $4.

FLOP [board cards: 7 of Spades,6 of Spades,7 of Clubs ]

didem bets $5, _MeZe calls $5, kimmoxyz bets $30, -xvxvx- folds, didem folds, _MeZe bets $115.85 and is all-in, kimmoxyz calls $66.70 and is all-in.

TURN [board cards: 7 of Spades,6 of Spades,7 of Clubs,Ace of Spades ]

RIVER [board cards: 7 of Spades,6 of Spades,7 of Clubs,Ace of Spades,King of Diamonds ]

SHOWDOWN

_MeZe shows [ 4 of Spades,5 of Spades ]

kimmoxyz shows [ 6 of Diamonds,6 of Clubs ]

_MeZe wins $24.15, kimmoxyz wins $215.40.

Well , ett litet minus iallfall , inget att göra åt.

Postad

Hand1: större höjning flop, du höjer ju tex inte till $23 med en bluff.

Hand2: Med tanke på att du betar $26 i en pot på $61 så undereppar du din hand vilket gör att du nästan måste syna. Tycker jag iaf, kanske har fel.

Hand3: Ingen aning, har han bombat med nötterna tidigare så känns det här ju helt klart som Q8/Q6/86. Men orkar man folda TPTK mot en fisk ?

Hand4: Jag hade höjt flop istället för att bara syna de $5 och sedan synat push. Svårt när det är flrevägspot också, men antar att vi vill spela för stack här.

Postad

Hans 1 vågar jag inte säga nåt om. Alla alternativ känns fel där...

Hand 2 håller jag med om att du bör syna då han knappast sätter dig på det du har...

Hand 3 är jättesyn alla dagar i veckan för mig...

Hand 4 är de nog bäst att få in allt på floppen, otur att han har kåken klar redan dock, men där spelar vi nog för stack alla dagar...

Postad
Hand1: större höjning flop, du höjer ju tex inte till $23 med en bluff.

Hand2: Med tanke på att du betar $26 i en pot på $61 så undereppar du din hand vilket gör att du nästan måste syna. Tycker jag iaf, kanske har fel.

Hand3: Ingen aning, har han bombat med nötterna tidigare så känns det här ju helt klart som Q8/Q6/86. Men orkar man folda TPTK mot en fisk ?

Hand4: Jag hade höjt flop istället för att bara syna de $5 och sedan synat push. Svårt när det är flrevägspot också, men antar att vi vill spela för stack här.

I hand 1 , vad tycker du jag ska slå om till ? Han betar 7 , att göra det till 23 ganska lagom. Kanske lite mer dock , får tänka på det.

Tycker att synen är så här i efterhand är rätt given i hand 2. I hand 3 så fick jag verkligen tänka till tyvärr , han limpar i princip varje hand men har en stack på 500 + och har bara smällt in pengarna när han har haft bra. Något säger mig att vi kanske har samma hand nästan , annars antar jag att han har mig fkt. Tro det eller ej :P

Tack för dina åsikter , uppskattas :)

Hans 1 vågar jag inte säga nåt om. Alla alternativ känns fel där...

Hand 2 håller jag med om att du bör syna då han knappast sätter dig på det du har...

Hand 3 är jättesyn alla dagar i veckan för mig...

Hand 4 är de nog bäst att få in allt på floppen, otur att han har kåken klar redan dock, men där spelar vi nog för stack alla dagar...

Kalle , kul att du är inne och kommenterar , uppskattas kompis !

Hur menar du att alla alternativ känns fel på hand 1 ? Något du vill göra annorlunda post flop och vilken linje väljer du sedan?

Hand 2 är given syn helt klart , hand 3 är väldigt baserad på read och känsla tyvärr , hade bara sett han spela nuts när han fick in degen. Han kan ha split här med mig , annars tror jag att han har mig. Ser inte att han pushar med sämre Q tyvärr och brädan är relativt dragfri.

Sverige 2-0 , gött mos ! Ska iväg och spela lite live hos en kompis , kommer bli bra drag då min favorit syrian är där och bjuder på pengar och skämt , ett rent nöje ;). Sedan kanske det blir lite nät och då ska jag testa mig på HU. Känns som det kan gå bra , vi testar från NL50 iallfall. Well känns lite lättare att skriva också , 5000 kr är mina i februari.

Nästa vecka ska jag också vinna 1000 kr då jag och en kompis ska ha 5-kamp. Det är otroligt mycket prestige i detta då vi båda är stora vinnarskallar och jag kommer att njuuuuta otroligt mycket om jag slår han. Dock kan det bli jobbigt då jag tror att vi är rätt jämna.

Vi kommer spela Bowling (3-serier) , Minigolf , HU , Pingis och sedan en bastutävling. Förluster finns inte , det betyder slutet för mig och min stolthet :D

Postad

Break jävla kukeven i 2 dagar typ nu , sicko. 25 $ dollar + upp idag , sitter en supertomte på ett av mina bord och givetvis donerar han till alla förutom mig. Lite tiltande också , trodde jag var upp 150 $ innan jag såg saldot på kontot , så var det bara 25 upp..

Aja , bara kämpa på , här kommer en hand ;

Synar vi eller inte? Stabil spelare förövrigt.

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-76191819-336

played at "Jacksonville" for USD RM from 2008-09-10 19:42 until 2008-09-10 19:43

Seat 2: TrabantDrive ($61.65 in chips)

Seat 3: 24Sieben ($52.75 in chips)

Seat 5: 87pshico ($50 in chips)

Seat 8: _MeZe :Kc::Jc: ($98.50 in chips)

Seat 10: Okonomiyaki ($248.65 in chips)

ANTES/BLINDS

TrabantDrive posts blind ($0.50), 24Sieben posts blind ($1), 87pshico posts blind ($1).

PRE-FLOP

87pshico checks, _MeZe bets $4, Okonomiyaki calls $4, TrabantDrive folds, 24Sieben folds, 87pshico folds.

FLOP [board cards: Jack of Hearts,7 of Hearts,Jack of Diamonds ]

_MeZe bets $8, Okonomiyaki calls $8.

TURN [board cards: Jack of Hearts,7 of Hearts,Jack of Diamonds,Queen of Clubs ]

_MeZe bets $20, Okonomiyaki bets $87, _MeZe ??

Postad

förmiddags spel , gick 100 $ -. Kommer säkert bli spel senare ikväll , ska fixa lite med skolan samt träna innan.

Hur spelar vi mot sådana spelare? Vad gör vi på turn , antar att vi slår om. Om han pushar , hittar vi syn?

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-76191819-1462

Table Jacksonville, 11 Sep 2008 10:06 AM ET

Seat 2: disko5 ($36.80 in chips)

Seat 3: Fenix109 ($117.90 in chips)

Seat 4: V8Challenger ($95.50 in chips)

Seat 9: _MeZe [ Ace of Diamonds,Queen of Hearts ] ($97.90 in chips)

Seat 10: wiijen30 ($301.00 in chips)

ANTES/BLINDS

V8Challenger posts blind ($0.50), _MeZe posts blind ($1), disko5 posts blind ($1), disko5 posts blind ($0.50).

PRE-FLOP

wiijen30 folds, disko5 checks, Fenix109 folds, V8Challenger bets $1.50, _MeZe bets $8, disko5 folds, V8Challenger calls $7.

FLOP [board cards Queen of Diamonds,8 of Diamonds,6 of Clubs ]

V8Challenger bets $2.50, _MeZe bets $16, V8Challenger calls $13.50.

TURN [board cards Queen of Diamonds,8 of Diamonds,6 of Clubs,2 of Clubs ]

V8Challenger bets $7, _MeZe ??

Postad
Break jävla kukeven i 2 dagar typ nu , sicko. 25 $ dollar + upp idag , sitter en supertomte på ett av mina bord och givetvis donerar han till alla förutom mig. Lite tiltande också , trodde jag var upp 150 $ innan jag såg saldot på kontot , så var det bara 25 upp..

Aja , bara kämpa på , här kommer en hand ;

Synar vi eller inte? Stabil spelare förövrigt.

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-76191819-336

played at "Jacksonville" for USD RM from 2008-09-10 19:42 until 2008-09-10 19:43

Seat 2: TrabantDrive ($61.65 in chips)

Seat 3: 24Sieben ($52.75 in chips)

Seat 5: 87pshico ($50 in chips)

Seat 8: _MeZe :Kc::Jc: ($98.50 in chips)

Seat 10: Okonomiyaki ($248.65 in chips)

ANTES/BLINDS

TrabantDrive posts blind ($0.50), 24Sieben posts blind ($1), 87pshico posts blind ($1).

PRE-FLOP

87pshico checks, _MeZe bets $4, Okonomiyaki calls $4, TrabantDrive folds, 24Sieben folds, 87pshico folds.

FLOP [board cards: Jack of Hearts,7 of Hearts,Jack of Diamonds ]

_MeZe bets $8, Okonomiyaki calls $8.

TURN [board cards: Jack of Hearts,7 of Hearts,Jack of Diamonds,Queen of Clubs ]

_MeZe bets $20, Okonomiyaki bets $87, _MeZe ??

fold/syn är väl enda alternativen. Känns ju som QQ/QJ/77 på sättet han spelar, men har väldigt, väldigt svårt att folda i dessa lägen. Du säger att han är stabil så skulle inte förvåna mig om du är slagen, men du måste nog syna, blir EV- i längden annars. Tappar du potten är det en cooler.

Hand2: Många idioter spelar på det där sättet och jag gillar det inte. Han försöker förmodligen reppa draget och när du slår om sitter han på ngt monster. Eller så vill han bara ha ner potten för att träffa sitt drag. Solklar push, slår han om igen, fold.

Postad
KJ: Given syn.

AQ: Slår om igen. Ligger många drag, han kan har Qx troligen

ty , håller med dig här !

fold/syn är väl enda alternativen. Känns ju som QQ/QJ/77 på sättet han spelar, men har väldigt, väldigt svårt att folda i dessa lägen. Du säger att han är stabil så skulle inte förvåna mig om du är slagen, men du måste nog syna, blir EV- i längden annars. Tappar du potten är det en cooler.

Hand2: Många idioter spelar på det där sättet och jag gillar det inte. Han försöker förmodligen reppa draget och när du slår om sitter han på ngt monster. Eller så vill han bara ha ner potten för att träffa sitt drag. Solklar push, slår han om igen, fold.

Som du säger så vet jag inte om man kan folda här , antar att det bara är att stacka av. Jag är inte heller förvånad om jag är slagen , kändes nästan som det ändå.

Håller med om detta.

KJ handen: QQ bör han väl rimligtvis 3 betta pre?

Kul att du är inne och kommenterar ! QQ kan jag inte se heller , känns som dom 3-bettar den preflop. Är som sagt 77 eller Q,J/AJ som jag tror att han kan ha , känns som om färgdraget är uteslutet också. Tror inte han spelar det sådär på turn. Antar att det bara är att stacka dock.

Postad

med AK handen menar jag att du spelar rätt, men korten gör ju att du får en helvetes jobbig sits på turn, och alla alternativ känns kalla...

KJ-handen: Given syn, Har han dig är det bara att betala av...

Är det inte också ganska troligt att han sätter dig på pp och vill få bort dig, eller den sortens spel kanske inte hör till vanligheterna?

Postad
med AK handen menar jag att du spelar rätt, men korten gör ju att du får en helvetes jobbig sits på turn, och alla alternativ känns kalla...

KJ-handen: Given syn, Har han dig är det bara att betala av...

Är det inte också ganska troligt att han sätter dig på pp och vill få bort dig, eller den sortens spel kanske inte hör till vanligheterna?

Ah , gillar inte turnen alls. Blir lite beslutsångest samt att jag måste tänka på vad han reppar.

K,J handen är syn enligt dom flesta, kan bara hålla med. Klart att dom kan spela så ibland , men på NL100 så har jag inte sett allt för många fancy moves. Dom donkar eller kör straight.

Nu till det andra , har inte spelat mkt nät idag än i morse. Drog och tränade och såg WSOP avsnitten som släppts , dåligt bra han var på att dra ut. Den där fightern , Lidell. Synd att inte pajasen Phil H var på bordet och blev utdragen av han , hade varit sååååå bra underhållning ;D.

Drog sedan till klubben för att spela en 300 kr + rebuy turre med 14 man. Och vad sker? Joo , jag vinner den mot en lokal legend i HUn. Givetvis drog jag ut A,8 mot 99. A dirr på flopp. Byggde upp en fin stack direkt med ett set för att sedan få färg handen efter. Sedan är jag på big blind och lilla höjer mig , kollar upp på KK. Höjer över , han synar bara. Kommer låg flopp och han går allin , syn och han visar QQ. Skönt , på rätt sida ;).

Vart lugnt ett tag för att sedan komma till finalbordet som chipleader än en gång. Får några spelbara händer och får inte mkt mothugg , c-bettar det mest och dom foldar. Får även KK och AA som jag inte får action på. Sedan kommer en fin hand , får AA. Höjer , andra största stacken reraisar , jag vet att han bara gör det med top 5 händer och jag synar bara för att sedan få in pengarna. Flopp 10,10,2 och jag checkar , han betar under pott och jag trycker. Direkt syn från han som visar KK , sedan var det bara en färdsträcka till HUn där det svängde ganska mycket innan jag till slut kunde få in markerna med sämre hand och dra ut. Vann till slut 2,3 k efter jag gav 20 procent till en polare , - inköpet och lite dricks till dealern.

Pengarna var dock ingenting , ville verkligen vinna eftersom jag inte gjort det på 1,5 år ungefär. :ola:

Out.

• Skapa nytt...