Gå till innehåll

FL - Pocket 3, vad göra med set på floppen?


TRD

Recommended Posts

självklart slängde jag skiten.

fan frågaru för då? :)

 

 

 

Kan ni gissa vad F1 F2 satt med?

hm..väldigt svårt , skulle ju dock va lättare ifall vi visste preflop bettet..

men jag gissar ändå på att dom satt på 2höga kort men som sagt, jävligt svårt å gissa om man inte vet preflop betningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raisade f1 preflop eller bara callade han? i vilken position var han? F2 också för den delen.

 

om f1 inte satt i blindsen och var i tidig/mellan-pos så skulle jag inte sätta honom på en sjua. särskilt inte om han hade raisat. f2 med en raise/reraise sätter jag verkligen inte på en.

 

f2 tror satt med högt pocket. f1 har jag inte tillräckligt med information om för att kunna göra en säker gissning, men jag misstänker en pocket där också.

 

eller så satt den ena på 56o och den andra på 48s :roll:

 

kul föresten att du låter oss gissa, istället för att skriva svaret direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumpa skiten preflopp om det inte var typ fyra limpare innan dig eller om du är först in.

 

Raisa eller folda på floppen, med emfas lagt på fold om det blir någon som helst action mot folk som kan ha pockets. Det är långt ifrån omöjligt att dra till perfect-perfect och det finns absolut inga implicita odds att tala om. Om man nu ska spela eländet så ska man höja för att försöka bli av med åtminstone ett av överkortsdragen och få mer information om vart man står.

 

Vad går med? jag gick ju ur på turn

Jo, men rimligen så blev ju potten höjd preflopp om två motståndare hade AA. 33 är inte så jäkla heta då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...