Gå till innehåll

Illvillja - numera en gift tvåbarnspappa!


Illvillja

Recommended Posts

I natt sov varken jag eller Nathalie särskilt bra. Är något visst med att man måste ställa klockan. Bara för att man vet att man måste upp en viss tid så låser sig sömnen totalt. Detta trots att Jamie vaknade innan klockan ringde. Vi gick upp och gjorde välling och sen frågade jag om vi skulle väcka mamma.

 

-"Alesssch", sa han då och sprang upp för trappan, oerhört sött.

 

Vi lämnade honom lite tidigare idag på dagis, för skulle iväg in till Göteborg och ta lite prover på Alexander. Höll dock på att sluta illa. Det var blå himmel och Nathalie pekade just på en oerhört vacker regnbåge när det från ingenstans kom en jävla hagelskur. Det kom för övrigt en likadan under natten, runt 4 haglade det som sjutton och satte igång alla bilalarm utanför.

 

Denna gång lade sig isen i vänsterfilen där vi låg och det blev glashalt. Som tur var var bilen bakom uppmärksam på att jag helt plötsligt bara kanade framåt och bromsade så jag inte fick någon i rumpan. Med hjälp av ABS-bromsarna och lite försiktigt styrande kom jag med hjärtat i halsgropen in i högerfilen igen som var isfri.

 

Alla prover gick bra och på vägen hem svängde vi förbi akuten i Kungälv och gav dem en blomma och kort som tack för hjälpen.

 

När vi hämtade Jamie så var han jättehes och kunde knappt prata. Alex sov länge när vi kom hem så hade tid att leka med Jamie iaf, men han var väldigt hängig. Jag tog ett träningspass nu på kvällen och försökte lägga Jamie efter det men gick inte. Han lade sig med sin mamma, får hoppas att det går bra, ska gå upp och se om jag kan lyfta över honom till sin säng nu. Har suttit och tagit hand om jobbet nu. Självklart var det mer jobb än någonsin, men har fått undan det värsta nu iaf efter 3 timmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 419
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det har varit tyst nu från mig ett par dagar. Har försökt lista ut om det beror på att jag haft fullt upp eller att inget hänt. Tror det är en kombination. Den lilla tiden jag suttit vid datorn har gått åt till jobb, men det har samtidigt inte hänt saker som varit intressanta nog att ta mig tid att skriva här...typ!

 

Generellt har det gått bra. Jamie har ju varit halvsjuk nu (som dagisbarn alltid är) sedan han började höstterminen på dagis i augusti, men hittills gått varje dag. I fredags när vi gärna haft lite tid över till jobb och annat som behövdes göras var han så klart sjuk. Troligen öroninflammation med massa andra miljoner dagisbaciller. Detta ska så klart inträffa på den mest hektiska dag jag haft på länge när det gäller jobbet. Två nya prop team och ett antal andra diskussioner med bolag och allt skulle ske på en gång...Till råga på allt skulle vi tvätta...

 

I övrigt har vi inte gjort så mycket. Jag tillbringade större delen av gårdagen framför TVn bortsett från en stund som vi var hos Vicky och Maxim så Jamie fick leka av sig. Deras hus ligger mer på en höjd och där kände man verkligen hur vindarna slet och drog i huset. Vi märker nästan inget alls eftersom vårt hus ligger inbakat bland de andra här i stan på låg höjd.

 

Idag gick jag upp 5.30 eftersom man va tvungen att ställa om klockan. Tur vi hade filmkanaler och sportkanaler. Blivit en väldans massa motorsport idag med FIA WTC, MotoGP (alla tre klasserna) och DTM. Hade gärna sett på F1 med, men va bara repriser idag på Viasat Motor. Tog en tur ut på stan med Jamie och gick ner till affären och handlade lite småsaker. Han hoppade i alla vattenpölar på vägen, sen var han jätteduktig och körde korgen i butiken med maten i. Väl hemma var han oerhört duktig och faktiskt till hjälp när jag gjorde klyftpotatis.

 

Vi degade framför en film på Canal+ med bra musik (Tenacious D) innan det var dags att krypa till kojs. Ironiskt nog är jag helt färdig för densamma nu med. Har börjat inse att det nog faktiskt vore trevligt att behålla flera av dessa kanaler vi har nu (kan dock stå över Al Jazeera och Euronews Ryska om de tjatar). Får nog kolla vad det kostar...

 

I morrn är det studiedag på dagis vilket betyder ytterligare en heldag med Jamie... antar dock att jag kommer lindrigt undan, jag får ju iaf sova hela nätterna utan att ha ngn som klänger i tuttarna, och om han skriker den lilla kan jag alltid skylla på att han e hungrig och lämna över honom till Nathalie (för er som inte har barn så har barn i denna ålder typ tre lägen, "äta, sova, skita").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(för er som inte har barn så har barn i denna ålder typ tre lägen, "äta, sova, skita").

 

 

glömde du inte några grejer? ;-)

 

1. Kräkas på dig.

2. Pissa dig i ansiktet när du byter blöja.

och inte minst...

3. Gnälla som en mistlur en stund när du lägger dom ifrån dig för att hinna fixa lite annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde du inte några grejer? ;-)

 

1. Kräkas på dig.

2. Pissa dig i ansiktet när du byter blöja.

och inte minst...

3. Gnälla som en mistlur en stund när du lägger dom ifrån dig för att hinna fixa lite annat.

 

Jag tror faktiskt detta bara gäller det första barnet. Hittills har inte Alexander varit särskilt farlig med det. Han har inte kräkts en enda gång på mig (och bara ngn enstaka på Nathalie), han har inte pissat på mig (men han pissade ner hela sängen och soffan när Nathalie bytte blöja) och han gnäller oftast inte när man lägger ifrån sig honom (förutom just nu när jag skriver detta). Däremot sket han så mycket i morse att det läckte ut genom blöjan och ner på min t-shirt.

 

På något konstigt sätt har jag och Jamie fått mer tid med varandra och ännu bättre kontakt sedan Alex föddes. Jamie har varit väldigt kärleksfull och pussats och kramats mycket mer än vanligt. Han är även väldigt snäll mot sin bror som får pussar och kramar även han. I morse var han oerhört söt när Alexander låg i mitt knä och helt plötsligt nyser rejält. Jag har ju redan berättat att Jamie har lärt sig att man ska snyta sig med papper.

 

På en gång när Alex har nyst så springer han in på toaletten och kommer efter ett par sekunder ut med hela toarullen som han springer fram till alex med och torkar honom under näsan.

 

I övrigt har det varit väldigt långa dagar nu under helgen när Jamie varit hemma. Igår var dessutom dagis stängda för någon studiedag. Som tur var kom Carl över med Maxim och vi tog en tur till parken innan vi blev dränkta i en hagelskur. Vi och alla andra föräldrar med barn rusade till Björsells konditori och köpte fika. Jag tänkte att jag för en gångs skull skulle få äta upp min gräddhallonbakelse själv, så jag köpte en egen åt Jamie men han åt bara två skedar och massakerade den sen.

 

De har tydligen en ny princip nu på dagis att man inte får ha 15-timmarsbarn på fredagar. Om någon förälder är hemma (för att man är föräldraledig eller arbetslös) får man bara ha sitt barn 15 timmar på dagis. Eftersom Nathalie nu tar ut föräldrapeng så drabbas vi av detta. Vi hade tänkt att Jamie skulle gå 9-12 varje dag. Detta går nu då inte pga detta beslut.

 

-"Ja, men du kan ju jobba undan på tisdagar (vi får ha honom längre på tisdagar som kompensation).

 

Vad de inte verkar förstå e att bara för att jag jobbar 6 timmar en tisdag, så e jag inte utan jobb en fredag. De tänker sig väl att Nathalie ska ta hand om båda barnen, men det borde de inse att det inte är så lätt som det låter med en 21-månaders och en nyfödd. För att göra det hela ännu mer retligt betalar vi lika mycket pengar för att han går 15 timmar som för att han går heltid (eller 25 timmar så vi har haft honom på sistone).

 

Nu ska jag sätta mig med bokföring för mitt och Nathalies bolag så att försäkringskassan ser att vi tjänar pengar. Tydligen nöjer de sig inte med skattebeskeden (som om vi skulle betala massa pengar i månaden i skatt bara för att det är roligt, utan att ha inkomsttäckning för det).

 

Jag ska ta tag i det så fort jag ätit upp kladdkakan till frukost...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det var nu pinsamt längesedan jag uppdaterade här. Att bortförklara det med tidsbrist vore att bara berätta halva sanningen. Jag avslutade förra inlägget med att jag skulle ta hand om bokföringen. Det har jag gjort med typ, men är ännu inte klar. Dock har jag inte riktigt känt att jag har velat "slösa" tid med att blogga här när jag fortfarande har bokföringen kvar. Jag har faktiskt knappt varit inne och läst här, och den poker jag har spelat har begränsats till en av våra nya prop dealer där du kan spela genom mobilen. Har använt den när jag lägger Jamie på kvällarna.

 

Jag hade precis börjat vara duktig och träna med hantlar i mörkret på kvällarna ("i mörkret kan ingen se dig svettas", lr ngt) när jag upptäckte denna site. Spelarna är oerhört lösa vilket jag förstår. Att spela ett bord när man kanske bara tänkt sitta i 10-15 minuter på mobilen bäddar för grymt löst lir. Har plussat ett par hundra £ iaf på cashgame, mestadels £0,25/0,50 NL.

 

Saker och ting flyter på ganska bra med två barn. Alex är oerhört stadig redan, han kan lyfta på huvudet, vända sig i sängen och håller nästan huvudet själv. Detta tog betydligt längre tid för Jamie att klara av, speciellt vändningarna. Man känner att man är betydligt mer erfaren nu, blöjbyten och så är inte lika skrämmande som det var när Jamie var liten, och man vågar faktiskt röra på sig även om man håller i Alexander.

 

Jamie är en fantastisk storebror som älskar att hålla i sin lillebror. Han kryper upp i soffan, lägger sin snuttefilt i knät och pekar på Alex samtidigt som han klappar på knäna och säger "dah". Han springer gärna och hämtar filt eller kläder åt honom och går flera ggr per dag fram och pussar och klappar på sin lillebror. Samtidigt har vår relation blivit väldigt bra. Vi kramas och pussas mycket och leker mer än vi gjort förut. Samtidigt är det svårt att fokusera helt på jobbet när man stängt dörren och han kommer och knackar på och säger "pappa, pappa". Man måste ju liksom öppna och krama lite på honom...

 

För att åtgärda detta har jag och Nathalie pratat länge om att vi borde hyra ett kontor. När jag så i onsdags pratade med Camilla efter att vi lämnat våra respektive barn på dagis sa hon att hon skulle leta efter kontor. Jag visste att det satt en lapp på en gammal butikslokal på Kungsgatan, mitt i Lysekil, bara 50 meter hemifrån så jag erbjöd mig att gå ner och ta det numret åt henne.

 

Medan jag står och skriver ned numret för att SMSa kommer det en man gående som visar sig vara den man skulle ringa. Jag ordnar så att han visar lokalen för oss en timme senare. Det är en gammal butik, där själva butiksdelen är kanske 30 kvm. Den tänkte vi ha som konferensrum framöver, men fungerar även perfekt för homegame eller LAN. Sen finns det tre stycken kontorsrum alldeles lagom stora för våra behov, samt en liten kokvrå och toalett. Precis vad vi var ute efter, och med den löjligt billiga hyran på 7000 / månaden inklusive moms, el och värme så tar vi den. Vi ska dela den tillsammans med Camilla och Richard som även de kände att de för att kunna jobba effektivt behövde komma ut ur hemmet.

 

Vi ska renovera upp rummen lite och måla och så under resten av november, sen är tanken att vi skall vara igång där inne från och med december. På något sätt känns det som man har ett "riktigt jobb" när man har ett kontor. Det ger också helt andra möjligheter att utveckla bolaget i den riktning som jag och Nathalie länge planerat och kanske komma bort från beroendet av pokern som huvudinkomstkälla (oavsett om inkomsten kommer från eget spel, affiliateersättning eller konsultarvode så härstammar det från samma bransch i dagsläget).

 

Ytterligare skäl för oss att ha kontor är att jag kommer kunna jobba mer regelbundna tider (även om jag så klart kommer spendera en del av de timmarna med att spela poker) vilket medför att jag kommer kunna släppa jobbet på ett annat sätt när jag väl är hemma. Mer kvalitetstid med familjen alltså. Att jag dessutom bara har 50 meter ner till kontoret och har lokalen under ett café känns ju som grym EV.

 

Hmm, när jag tänker efter är det nog EV- att ligga under ett café med tanke på extra utgifter...

 

Om allt skiter sig med jobbet har vi ju dessutom ett fint skyltfönster ut mot huvudgatan i staden. Kan ju bli hallick och skapa ett "red light district". Snackade på skoj om det med blivande hyresvärden och han skrattade och sa "ja rött är ju den färg som går igen här på folkets hus så det är säkert uppskattat"(folkets hus är företaget som äger byggnaden och drivs av bland annat SSU och massa fackföreningar och skit).

 

Nu ska jag nog gå och krypa ner i TV-soffan ett tag. Jag har blivit utlovad sovmorgon i morrn på fars dag. Det är underligt hur ofantligt mycket man kan se fram emot att få sova lite längre på morgonen efter att ha gått upp när Jamie vaknar varje dag i 3 veckor (i morse fick han för sig att 5:40 var en bra tid, jag höll inte med). Då har jag nog ändå fått sova mer än Nathalie som vaknar ett par ggr per natt och behöver amma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var underbart att få sova lite längre i morse. 10:30 kom Nathalie upp med Jamie och en bricka med nybakade chokladmuffins. Fick två farsdagpresenter. Ett par kalsonger och en häftapparat. Det sistnämnda har jag verkligen behövt när jag suttit med bokföringen. Jag och Jamie tar sedan en mysig promenad med hunden. Jamie älskar att hålla i kopplet och generellt lyder Nalle mycket bättre när Jamie håller i kopplet. Att det tar 20 minuter att bara gå runt parken är det värt. Det kan ta längre tid om det finns många vattenpölar som man kan hoppa i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har det tjatats länge nog om att jag behöver uppdatera denna blogg. Livet flyter på i ruskigt tempo, så som det ofta gör den första tiden med småbarn. Alexander var i torsdags 55,5 cm lång, han har alltså vuxit 5,5 cm sedan födseln. Han är betydligt större än sin storebror vid samma tidpunkt. Jag är äntligen klar med bokföringen för Nathalies bolag så har kunnat skicka in det till försäkringskassan. Vem vet, kanske får lite mammapeng ngn gång.

 

När det gäller ekonomin har vi shoppat en del på sistone. Fick in en stor fakturering från en av våra kunder och tack vare den allt svagare kronan tjänade vi ca 40 000 mer än om vi fakturerat i juni som det var tänkt. Vi har varit iväg på IKEA detta helvetets portar och köpt möbler till kontoret. För att göra allt ännu värre så håller de på att bygga om så om man får panik vanligtvis av att gå på IKEA så var det ännu värre nu. Kontorsstolar och skrivbord fanns så klart knappt framme i ett tillbyggt tält där det rann vatten på golvet (byggt över delar av parkeringen). Kom iaf hem med ett som såg bra ut med tillhörande extraskrivbord för folk som kommer ner på besök.

 

Har varit flera pokerspelare här i stan som sagt de är intesserade av att hyra in sig, men får la se hur det blir med det. Det är lite lustigt med kontoret. Innan har det alltid känts som att det fungerar ganska bra att jobba hemifrån. Nu när beslutet är taget att jag ska jobba från kontoret känns det som en sten har lättat från hjärtat. Jag har löst ett problem jag inte visste fanns. Det ska bli riktigt fantastiskt att faktiskt ha ett "jobb" att gå till och kunna koncentrera mig utan skrikande ungar. Samtidigt medför det att jag till större grad kommer kunna släppa jobbet när jag väl är hemma.

 

Eftersom jag nu får jobba så fragmenterat eftersom det alltid dyker upp något som stör koncentrationen så känns det som om jag aldrig är ledig hemma. Varje stund jag kan avvara sitter jag vid datorn och ändå känns det som jag bara hinner kapa av toppen på isberget.

 

Nu när jag snart ska flytta ner till kontoret så är jag oerhört peppad att komma igång och jobba med alla de projekt där folk drar i mig nu. Överlag känner jag att jag har en helt annan framtidstro på företaget. Innan har jag tagit dagen som den kommer lite. "Företaget betalar räkningarna, resten kommer från pokern", men nu känner jag att även om jag för tillfället har bättre EV att spela poker en timme än att jobba i bolaget en timme så är det nog inte så i längden.

 

Jag har en bra kompetens för det jag gör och en unik kunskap om affiliate marketing, något som jag planerar att återanvända i bolaget. Jag räknar med att kunna satsa på ett helt annat sätt nu framöver på att utveckla bolaget och använda de kontakter jag har. Samma motivation verkar Nathalie ha fått (även om hon nog tycker jag pratar lite väl mkt om kontoret hela tiden), men hon kommer först vara mammaledig i ett år drygt.

 

Jag har lessnat lite grann på att inte ens få företagskort på IKEA på ett köp på 1500 spänn (kreditbolagen hittar ingen inkomst för i fjol då taxeringen inte är bestämd) så tittar nu på alternativ för att dra igång ett AB ist för den enskilda firma jag har. Finns klara fördelar med att kunna ta ut lön månadsvis istället och sen ha bolagsskatt osv ist...ser mer seriöst ut med och är bättre om man vill investera i företaget...

 

Pokern har det inte varit mycket med på sistone. Har fortsatt spela på mobilen när jag lägger Jamie och det har gått bra. Jag tog ut £600 i vinster nu häromdagen. Har shoppat loss och köpt en Sony Ericsson Xperia X1, riktigt rolig leksak med skrämmande mkt funktioner. Vi åkte in igår och köpte en Nintendo Wii med och en Wii fit... känns som den enda konsolen man har tid att kanske spela något på, plus att man ju faktiskt rör lite på sig då...fast det hindrar inte att jag önskar mig en PS3 i födelsedagspresent nu om 2 veckor.

 

Alexander börjar sova bättre och bättre på nätterna nu, men man är ju trött av att aldrig få sova ut. Nathalie blir väl ännu tröttare av det eftersom hon ammar med. Det har annars gått bättre än vi räknat med. Nathalie mådde så väldigt dåligt i slutet av graviditeten och orkade ingenting då, medan hon nu har mycket energi i jämförelse trots sömnbrist och amning. Ibland när båda är trötta har vi lite småtjafs, men inget allt för allvarligt... vi ser båda fram emot att kunna få lite mer tid tillsammans som inte upptas av arbete. Som Nathalie uttryckte det.

 

-"Vi går från att umgås 24/7 till att du jobbar 7 timmar per dag och vi räknar med att få mer tid för varandra".

 

Även om det dröjer innan jag spelar allt för mycket poker igen så ska jag försöka uppdatera lite bättre här. Många av er pokerkids kan behöva lära er vad framtiden innebär!

 

I morrn ska vi måla kontoret, Nathalie och Camilla valde färger i måndags. Får se hur det går med 3 barn och två hundar (de har 1 unge och 1 hund) men vi brukar ha kul tillsammans så löser sig nog.

 

Idag hade vi en underbar promenad i Gullmarsskogen, gick ca 5 km och njöt av vintervädret. Jamie kastade "Puh-pinnar" och sa "plassschk" och var mycket fascinerad av de långhåriga kossorna i hagen bredvid. Nalle sprang lös hela vägen och såg oerhört lycklig ut. Vi behöver komma ut mer på sådana här saker, vi behöver det allihop. Trots det har jag idag varit oerhört trött och grinig. Jag är ledsen för det och allt jag sagt Nathalie! Jag älskar dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

-"Titta han lever!", kanske ngn utbrister nu, men så är faktiskt fallet.

 

Jag är ledsen för att jag inte skrivit mer och uppdaterat mer. Jag har nästan inte spelat någon poker alls, bortsett från 20 minuters riktigt uselt cashgame spel på Party Poker i förrgår (slutade dock $150 upp).

 

Med mig är allt bra, jag har äntligen invigt kontoret, så även om det bara är skrivbordet av alla möbler som är ihopskruvat så kan jag åtminstone arbeta. När man "försummat" sitt företag halvt under 2 års tid och inte lagt mer tid än man behöver på det, och dessutom drar igång ett antal riktigt lovande projekt är det grymt taggande att sätta sig och arbeta. Det är lustigt, jag går från att jobba ganska lite till att jobba nästan normalt antal timmar (iaf 30 timmar per vecka) och längtar ner till jobbet.

 

Det känns skönt att faktiskt göra någonting vettigt, och inse att "hej jag är ju bra på detta".

 

Den 5:e december fyllde jag år. Jag är nu officiellt närmare 50 än födseln, vilket ju måste vara någon slags merit. Kvällen innan hade vi bokat bord på Jimmys Steakhouse på söder. Var förvånansvärt bra uppslutning trots att jag ringde runt till folk ganska sent. Det dök upp folk från halva Sverige vilket ytterligare gjorde att det kändes kul. Tyvärr fick vi två bord så hann inte vara social med alla. Prioriterade människor som jag inte träffat förut, däribland Soderkrippa med tillbehör och son.

 

På fredagen kom en av mina bästa vänner med sin sambo ner från Uppsala och jag fick äntligen krossa honom i något spel (vi har spelat allt från Monopol till OTALIGA datorspel genom åren sedan lågstadiet, och ggrna jag vunnit kan nog begränsas till ena handen eller de tillfällen min vän är så stupfull att han inte vet vad som är upp och ner). Vi spelade Nintendo Wii som han inte testat förut så hade ju lite fördel...

 

Vi stannade uppe en vecka längre än vi tänkt för någon hade planerat in en återträff på gymnasiet fredagen den 12e. Var kul att komma dit och se vad det blivit av alla. Folk var sig lika och jag kände att jag automatiskt återgick till den roll jag hade på den tiden som klassens clown. Insåg att jag faktiskt saknat det lite grann. De flesta från min klass har jag träffat efter gymnasiet av de som var där så det var nästan roligast att träffa lärarna. De flesta blev chockade när de insåg att jag hade två barn, men det var roligt.

 

Tyvärr preskriberas inte fusk med betyg någonsin så vågade ju inte skratta tillsammans med lärarna om de betyg jag kanske inte riktigt förtjänade (generellt brydde jag mig och var väldigt seriös om ämnen jag tyckte om, medan larviga IT-ämnen och naturvetenskapsämnen antingen sänker mitt snitt eller var kanske inte riktigt ärligt uppnådda). Vi gick ut efteråt på en bar på söder.

 

Hade sagt till Nathalie att "jag inte skulle dricka så mycket" och det gick ju rätt bra. Blev bjuden på en drink och beställde sedan en likadan till ("en sådan där röd och god som min vän där köpte åt mig nyss"). Sen beställde jag cola för det var det jag var sugen på.

 

Helt plötsligt får en vän för sig att bjuda den enda tjejen i sällskapet på en drink. "Du dricker upp den va om jag köper?". Såklart svarar hon ja, men ett par minuter senare kommer han tillbaka med en 5-liters hink med en sådan drink som jag har druckit. Vi får en säck jävla sugrör och sätter igång. Tar väl en timme innan den äntligen är slut och man känner ju att även om det smakar saft så var det något mer i den där.

 

Ytterligare en vän går sedan till baren för att fråga när de stänger och kommer tillbaka med en till likadan hink.

 

-"De stänger om 20 minuter och det var sista beställningen, så va ju tvungen", säger han.

 

Vi hjälps åt, varav jag lite mer än de andra och tar hinken som ett dricksglas och trycker i mig. 20 minuter senare börjar vi bli fint vingliga när vi går ut från baren och inser det dumma i att toppa fyllan lagom tills man kommer hem. VI går till donken och min logiska hjärna tycker att svepandet av en stor cola är bra "för vätskebalansen". Min blåsa har aldrig varit av högsta klass och det blir jobbigare och jobbigare när man raglar från medborgarplatsen mot centralen för att nyktra till. Får flashbacks från när man var yngre och gjorde samma sak när man pissar på diverse mer eller mindre lämpliga platser på vägen.

 

Väl framme vid centralen går vi till en av mina vänners kontor på vasagatan och får för oss att skriva ett mail till hans konsultuppdragsgivare. Som tur var skickas det ut till någon kontakt mer än mig. Tänker inte lägga ut hela innehållet men det innehöll spännande berättelser om tyska direktörsorgan i örat och snusmumrikar som är nazister som eldar med miljövänliga barn.

 

Har försökt skapa lite rutiner nu och sitter och jobbar på kontoret ganska "vanliga business hours". Har insett att "jobb skapar jobb". Ju mer jag gör ju mer dyker ner i brevlådan. Det är jätteroligt. Jag har faktiskt blivit ganska duktig på att släppa jobbet sen när jag kommer hem, men igår var det inte så mycket tid över när jag väl fått Jamie att sova då han trilskades i 1,5 timme. Jag sprang till konsum innan de stängde och köpte ingredienser till marängsviss och frossade tillsammans med Nathalie när jag var tillbaka.

 

Nu är Nathalie på efterkontroll hos barnmorskan så de ska se att allt gått bra. Jag är hemma ifall Jamie vaknar. Ska försöka bli bättre på att skriva nu igen när inte all tid går åt bokföring, natta barn och bråka med försäkringskassan. Kan ju lägga in en kort notis om det sista. Jag har nog lagt 50 timmar på att få ut Nathalies mammapeng om man inräknar bokföringen, utan den har jag lagt kanske 10 timmar vilket fortfarande e larvigt mycket för något som hade gått på 15 minuter om hon varit vanlig anställd.

 

Att man får ut 80% av inkomsten är bara bullshit, men efter att ha bråkat med ett otal olika handläggare så lyckas vi nog få ut närmare 30% av hennes månadslön... allt något och bättre än de 15% som de tyckte hon skulle få...nu ska jag kolla hur man startar aktiebolag så slipper jag iaf de bekymren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den brandgula solen stiger sakta upp över skaftölandet och fiskebäckskil. Den speglar sig oerhört vacker över den nästan spegelblanka vattenytan. Endast på ett par ställen lyckas den sakta tilltagande vinden krusa ytan. Ett par vågor från en båt rullar sakta in mot kajen. Bortanför hamnen, längre in i gullmarsfjorden ser man att dimman fortfarande håller landet fängslat. Luften är frisk och det ligger spänning i den. Det är jag och ett par andra hundägare ute. Vi kanske inte har någon vit jul här i sin rätta bemärkelse, men det håller på att bli en vacker dag. Vi har köpt alldeles för mycket julklappar åt allihop. Snart kommer Nathalies familj hit, min kommer i morgon.

 

Folk börjar sakta vakna upp till en dag som för många kommer vara allt mellan två extremiteter. Dels den oerhörda glädjen från den som lyckas ge en perfekt present, och den lika stora glädjen från den som blir mottagare. Det kommer även vara mängder av människor som får sitta med påklistrade leended och tacka för en hemsk stickad polotröja (som kliar och sticks) som man kommer skänka till ngn bättre behövande så fort tillfälle ges. Eller låta den ligga i byrålådan i ett stort antal år innan man vågar skänka iväg den.

 

God Jul på er alla, jag önskar inte Gott Nytt År ännu, för jag hoppas hinna skriva någon mer gång innan det är dags :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Antar jag var överoptimistisk som vanligt. Gott Nytt år på er alla sådär lite lagom mkt sent. Sedan jag senast skrev har jag börjat träna mer, röra på fläsket lite grann. Sedan jag fick jobbet i Belgien har jag lagt på mig ca 10 kilo. Något som förvisso troligen är nyttigt då jag tidigare var väldigt tunn, men känns säkrast att sätta igång och röra på sig INNAN det blir för jobbigt att göra något åt det. Det är mycket lättare att motivera sig när Nathalie dessutom tränar stenhårt för att komma ner ett antal kilo till bröllopet i sommar.

 

Jag väger nu exakt lika mkt som jag gjorde för 3 veckor sedan när jag började träna, men nog har det (i min imaginära hjärna) omfördelat sig lite grann och det kan synas vissa spår av att jag har en muskel eller två...

 

Apropå bröllopet försökte jag boka en svit precis nere vid havet med SPA osv för bröllopsnatten, men det var ngt nöt som bokat upp hela hotellet just den natten för sina gäster... snacka bad beat. Jag som tyckte jag va ute i så god tid 8 månader i förväg...

 

Senaste dagarna har jag faktiskt spelat lite poker och det har gått riktigt hyfsat. Känner att jag även om jag inte lirat på länge fortfarande kan resonera på rimligt sätt och hitta lite +EV. Har bestämt mig för att försöka se pokern mer som en hobby, något som det nog ofrånkomligen blev under 2008. Jag tror inte jag spelade mer än 200-250 timmar totalt under 2008 och min vinst för året blev betydligt lägre än 2007. Det stora målet för mig var att spela mer live 2008 och det gjorde jag, även om det inte var särskilt mkt. Ca 20 000 SEK upp slutade jag på livespelet under fjolåret. Onlineresultatet kommer jag inte publicera då jag inte vill underlätta för SKV för mkt även om allt skett på "skattefria" siter.

 

Nu är äntligen Jamie på dagis och jag ska gå ner på kontoret och jobba lite, ska försöka skriva mer framöver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då sitter man på kontoret då och ska snart gå hem. Är faktiskt oerhört lyckat detta med kontor, är väldigt skönt att sitta och kunna fokusera på jobbet. Förra veckan var det oerhört mycket jobb och hade i snitt 120 mail per dag som jag svarade på, men har lugnat ner sig nu igen. Har lirat ett par SNGs på sistone sedan Nice Hand GG var här på besök i förra veckan. Jag har sprungit ungefär lika bra som vår kära Soderkrippa så måste ligga någon förbannelse över oss fäder.

 

I lördags så hade Nathalie sett till att styra upp så hon hade hjälp med hundpromenad på kvällen så att jag kunde åka till Casino Cosmopol i Göteborg. Hade bestämt mig för att åka ner med samma vän som jag åkt ned med flera ggr, men han hade bangat ut på fredagskvällen. Klockan 15.01, samtidigt som jag sätter mig i bilen ringer han dock och vill med. Var trevligt att ha honom i bilen då resan alltid går snabbare med någon att prata med.

 

Jag skulle träffa "gbgftr" och hans fru på kasniot kl 17, men då de som alla föräldrar verkar vara tidsoptimister så blev det inte att vi sågs förrän klockan 17:35 och fick ett kort snack innan jag skulle spela turnering. Hoppas att det blir flera ggr, var trevlig det lilla vi hann snacka, det är också roligt att lyckas träffa några av dem man pratat mycket med på Internet (gbgftr är en av få, liksom Jennez som jag snackade med på gamla Holdemforum.net precis när jag började spela poker).

 

Turneringen börjar väl ganska hyfsat för min del och jag får QQ som jag bygger upp lite marker med. Strax innan pausen flippar jag dock med TT mot KQ som hittar en Q på river. Det var synd, hade varit Cl om handen fått stå, nu får jag istället kämpa mig fram med en mindre stack. Jag åker ut någon timme senare när jag pushar in AT i A9 och QJ med 2400 marker och 200/400 blinds. En runner runner färg dödade mig där när jag hade reklonkat den J som kom på flop med ett A på turn och QJ slår ut två stycken.

 

Innan dess har hampulito lyckats ramla förbi och säga hej så går och växlar ett par ord med honom och ett par andra jag känner igen. Trots att jag verkligen inte är ofta på kasinot så känner jag igen många och eftersom jag är en ganska pratglad prick så blir det många som känner igen mig tillbaka (plus att det inte är alla som har massa konstiga djur som kortmarkörer heller, i lördags hade jag en orangutang). Av de 20 som startade i turneringen hade jag spelat med 15 tidigare.

 

På det cashgamebord jag får har jag spelat med 2 av killarna som sitter till vänster om mig. Vet att de är ganska tighta och solida spelare och är väl inte helt lycklig över min position, men de säger väl detsamma då de vet att de får passa sig om jag är med och jag var den som hade direkt position på fiskarna. Min trend att inte vinna någon showdown fortsätter fram till kl var runt 23, vilket e imponerande med tanke på att jag då spelat mer lr midnre konstant sedan kl 18 utan att vinna en enda showdown, även om jag tagit några potter innan dess.

 

Jag lyckas bl.a. splitta AA mot Q4 efter att bordets mest turiga spelare bestämt sig för att syna min all-in på floppen efter att ha trebettat pre på floppen 423. Jag är självklart orolig för att han ska dra ut igen, och blir glad när turn kommer ett A, men river som är 5 känns bara larvig. Plussar 200 istället för 6000. Strax innan har jag lyckats förlora KQ mot K9 i en lite underlig pott. Kan vara att jag tänkte fel, men tror inte jag spelade katastrofalt fel.

 

Effektiva stacks är ca 2000 och det är 20/20 blinds. Jag sitter i MP och raisar upp först in till 120 vilket är ganska standard med KQ klöver. Jag får syn av knappen.

 

Flop KQ8 alla i spader. Jag gör en CB på 180 och blir reraisad till 400 av knappen som verkar ganska lös. Jag är rätt säker på att jag leder nu och funderar på att slå om, men bestämmer mig för att bara ta syn och spela hårt om det inte kommer en till spader på turn. Detta då jag sätter honom på ett par och en spader eller något kombodrag med spader involverat. Det känns dumt att gå all-in när jag inte tror mig ha direkt mycket FE (vilket man sällan har på CC) och rejsa mot ett färgdrag.

 

Turn kommer spader T vilket så klart är ett riktigt mardrömskort. Jag checkar och förvånande nog checkar min motståndare bakom. River kommer hjärter J och vi checkar båda. Killen visar förvånad upp K9 i hjärter för rivrad stege.

 

Jag lyckas senare ta en stor pott med Q2s och slutar således bara ca 1200 SEK ner innan jag bestämmer mig för att ge mig av hemåt vid kl 01:30. Jag är oerhört trött efter att ha varit uppe tidigt med båda barnen för att ge Nathalie lite sovmorgon och dessutom tagit en joggingtur på morgonen för att rensa hjärnan lite grann (har ju börjat träna betydligt mer nu). Min polare hade lovat köra men någon hade bjudit honom på öl och han kunde inte säga nej så blev till att köra hem trots allt, rejält trött...

 

Fick sova till klockan 12 och hann gå upp och äta lite frukost innan vi åkte och handlade mat och fick gäster som stannade till kl 22:30 då man fick masa sig i säng igen...

 

Nu ska jag ta en promenad med Nalle och gå hem och äta spagetti med lövbiff och champinjoner som min underbara sambo håller på att göra i ordning :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagar som denna känner jag för att lägga ner allt vad poker heter. Efter att ha haft en ganska lugn dag förutom att Jamie vaknade strax efter kl 6 så bestämmer jag mig för att lira lite SNGs. Det var ett dumt beslut, det lilla jag spelat på sistone har varit sjukt med en varians nedåt som jag inte sett sedan i höstas då jag tappade 60 buyins på 200 games. Jag håller dock på att slå det rekordet nu. Jag har tappat 40 inköp på 70 games. Jag kände att idag ska jag räkna hur många all-ins jag vinner och förlorar ("det är säkert bara en känsla att det går dåligt"). Resultat: 4 vunna 29 förlorade!

 

Jag spelar samma nivåer som jag alltid gjort, med ungefär samma folk (som dessutom inte ens kan veta vem jag är då jag har nytt konto) men inte en enda hand står. Det har inte spelat någon roll vad jag går all-in med för hand. Pushar jag AA förlorar jag mot 26o, pushar jag AQ så får jag syn av AK eller varför inte Q9, resultatet är detsamma... Det är ganska sjukt ifall jag lyckas gula $2500 innan jag ens klarat av första 2000 VIP-pointsen för $250 i bonus.

 

Jag hade sett fram emot att få lite massage idag när jag bokat tid, men tyvärr blev massösen sjuk, så får det på fredag istället. I helgen fyller Jamie 2 år så vi ska ha kalas och det kommer över massa folk, det ska bli roligt. Eventuellt skulle Nathalies bror komma redan på lördagen, vore kul.

 

Nu ska jag ge mig hemåt och äta kotletter. Sen ska jag köra ett hårt träningspass, blir så less på't så vill rensa hjärnan lite grann. Dessutom blir det ju roligt när man faktiskt kan skymta en muskel här och där, betyder ju att jag åstadkommit något iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att vara tiltad en längre stund när man har det så bra som jag har. Att komma hem till färdiglagad mat och en son som direkt kommer och vill ha en kram och puss och berättar vad han har gjort under dagen e oerhört värt. Efter maten igår så skulle Jamie återigen se på Teletubbies. Han ser på minst 2 filmer per dag numera, kmmer gående med fjärrkontrollen säger "tubbies" och så går han och hämtar en av soffkuddarna. Han placerar den omsorgsfullt på golvet framför TV'n och går sen och hämtar sitt nya favoritgosedjur som till hans pappas stora glädje är en bäfver och sin snuttefilt.

 

I gårdagens film så dansade de, och Jamie tyckte det såg jätteroligt ut när de skulle steppa. Han var dock bekymrad över att han inte fick ha några skor på sig inomhus så han gick och hämtade fårskinnstofflorna istället och skuttade runt. Oerhört kul att se.

 

Det oerhört tuffa träningspass jag bestämt mig för att köra blev inget speciellt. Efter drygt 20 minuter på mördarmaskinen (vilket är vårt smeknamn på den crosstrainer jag köpte till Nathalie i julklapp för ett år sedan) så måste jag gå o skita. Har lite svårt att tända till efteråt, men tar lite situps, ett par omgångar med hantlarna och lite armhävningar på det. Det var svårt att tända till handbollen som jag hade tänkt när Sverige spelade så oerhört omotiverat mot Kuwait. I bandyn gick de bättre, men lagom till den började så kom Jamie upp och jag läste godnattsaga och nattade honom

 

När det gäller Jamies nattningar har vi gjort oerhört stora framsteg. Vi kan numera sitta utanför hans rum och se på TV. Ett par ggr har jag till o med kunnat gå ner till nedervåningen på en gång. Senaste två dagarna har han dock kommit upp för att titta så att vi verkligen sitter vid TVn. Oavsett är det ett jätteframsteg jämfört med att behöva sitta inne i mörkret och inte kunna göra något vettigt alls. Speciellt som min nya mobil Sony Ericsson Xperia X1 inte stödjer den mobilpokerklient jag spelade på tidigare. Mycket synd.

 

I natt var Alexander väldigt grinig, vaknade och gallskrek flera ggr så var inte särskilt pigg när Jamie kom in 5:30. Jag försökte förklara för honom att det var natt och att han skulle gå o lägga sig igen eller komma så att jag kunde lyfta upp honom i vår säng, men han ville inte. Vet inte riktigt vad han gjorde, men 30 minuter senare så påpekar Nathalie att han har skitit, så jag går upp och byter. Måste halvsovit den tiden, men har ingen koll på vad han har gjort under tiden. Jag går upp och vi har de vanliga morgonrutinerna, förutom att jag nästan somnar i soffan medan Jamie bygger med DUPLO.

 

Nu har jag vaktat Alex en stund medan Nathalie varit iväg, men hon kom precis innanför dörren så ska bege mig ner mot kontoret nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att du hade nämnt mig, men nu när jag läste det är man ju tvungen att kommentera. Du förstör min lurking taktik i detta forum juh :)

Var väldigt kul att träffas till sist, även som sagt det blev en kortare stund än beräknat. Fast nästa gång måste jag nog kapitulera och stanna kvar och spela själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att du hade nämnt mig, men nu när jag läste det är man ju tvungen att kommentera. Du förstör min lurking taktik i detta forum juh :)

Var väldigt kul att träffas till sist, även som sagt det blev en kortare stund än beräknat. Fast nästa gång måste jag nog kapitulera och stanna kvar och spela själv.

 

Jag försöker styra ner Simon till Lysekil i februari, så kan kanske lura med honom ner till CC på samma gång då, så räknar med att du ansluter dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var lite sugen på att spela MTT's när jag kom ner till kontoret idag. Det är sällan jag hinner med att spela sådana eftersom jag då inte orkar med morgondagen. Jag reggade mig i Aussie Daily som skulle börja strax efter att jag satte mig här på Ongame och även en $20k GTD på stars. Efter att ha fått en ganska sjuk rush med 3 AA på 15 händer där jag först tripplade mot QQ och KK, sen dubblade mot KK och sen fick mer marker mot AT och QQ så kunde jag bokstavligen talat folda mig ITM. Det var tur det, jag fick inga fler spelbara händer eller spelbara lägen. Min stack blev rejält decimerad med AK mot A9 som rivrade en 9a. Jag åkte sen ut med AJ mot TT på floppen Jxx där killen rivrar en T 82 outer dessutom då jag täckte färgen). Jag fick dock dubbla inköpet tillbaka. Åkte ut strax innan pengarna på Stars, men var en trevlig tour som jag kanske spelar igen.

 

Ungefär där borde jag ha insett att HeyPoker troligen är den sämsta sidan att spela på som existerar. De verkar ha något oerhört allvarligt emot oss som skriver här på pokerforum om man tittar på Soderkrippas och Bubblans dagböcker, liksom min. Jag börjar seriöst att avväga att skita i denna site och sätta in pengarna på en sida där jag förvisso har sämre deal, men kanske kan få vinna EN hand. Borde vara bättre $EV i längden.

 

Jag satte mig efter att ha fixat massa jobb och lirade lite SNGs. Det gick dock som vanligt. Det hade varit en sak om jag förlorat mot spelare som var duktiga och var vinnande spelare enligt sharkscope, men att åka ut mot folk som förlorat $10k+ på avg buyin $20 känns bara fel. Följande hand får sammanfatta dagen. Nu ska jag gå hem och äta spagetti och köttfärssås snart.

 

 

PRE-FLOP

TMPTMP folds, _dawod_ folds, BATMAN152 calls $100, andysmack folds, adinuzca folds, Antonio1306 calls $100, SUPERHJÄLTEN bets $350, Ratazana folds, Kelima Eleme folds, BATMAN152 calls $250, Antonio1306 calls $250.

 

FLOP [board cards: :Kh:,:Th:,:4s: ]

BATMAN152 bets $1,250 and is all-in, Antonio1306 folds, SUPERHJÄLTEN calls $1,250.

 

TURN [board cards: :Kh:,:Th:,:4s:,:8h: ]

 

RIVER [board cards: :Kh:,:Th:,:4s:,:8h:,:5c: ]

 

SHOWDOWN

BATMAN152 shows [ :8d:,:Kd: ]

SUPERHJÄLTEN shows [ :Kc:,:Ad: ]

BATMAN152 wins $3,700.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...