Gå till innehåll

Dead-Inside back with grind on the mind NL400-NL600 £ $ €


Dead-Inside

Recommended Posts

Backade rätt mycket igår, hade allmänt oflyt men gjorde även ett par dåliga syner varav jag tänker visa den ena.

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Th 8d ]

Random TAG folds

Random kass NITTAG folds

Hero raises [$14.00 USD]

FI raises [$44.00 USD]

Nån random folds

Hero calls [$32.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7d, Tc, 4c ]

FI bets [$64.00 USD]

Hero calls [$64.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

FI bets [$112.00 USD]

Hero calls [$112.00 USD]

** Dealing River ** [ 5s ]

FI bets [$182.00 USD]

Hero calls [$182.00 USD]

FI shows [Kd, Ks ]

FI wins $809.00 USD from main pot

 

Tankarna är väl mest att han alltid skjuter turn och river. Problemet är väl att jag dels inte vet riktigt hur löst han 3bettar mig (~250 händer med 7% 3bet varav runt 8% 3bet från den positionen han är i) och hur tunt han värdebettar. För allt jag vet är han bra nog att värdebetta JJ och QQ på turn. Men det är ett klassiskt fall av att inte stanna upp tillräckligt och jag är allmänt onöjd med turnsynen. Riversynen är given efter jag synat turn dock.

 

Skjuter alltid turn och river? Hur kommer du fram till detta? Är det ditt statistikprogram som säger det eller? Eller är det din read? Menar inget illa, utan undrar mest. Undrar även vad för sorts program du använder för att få fran den sortens info, vore kanske något att ha.

 

Undrar även varför riversynen är given bara för du synar turn? Kan förstå om den möjligtvis tas, men att den är given är väl att överdriva? Finns gånger då jag viker river här också - mest troligt redan turn. Syftar du på oddsen du får eller att han skall ha missat drag/hand? Personligen hade jag antingen vikt preflop eller också turn, om du vill ha en "konstruktiv åsikt".

 

Skoj läsa händer, dock. Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 763
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Cryptonätverket (parbet m.m.) har $, € och £.

 

B2B, där kommer du nog tjäna dig en hacka, NL400 borden är rätt softa.

 

Tack pojkar, om nån har något mer förslag så skrik till.

 

@ Mr Staash, om du tar synen på turn där måste du syna en blank river. Granted att turn är en fold, men om vi nu synar turn, vilket jag gjorde, så är det autoturbocall på river imo.

 

Inget statistikprogram för det direkt, handlar mer om att jag vet att FI är kapabel till att bluffa och bluffar han turn bluffar han river, cuz well, I would. Min hand är ju definerad som Tx, JJ, med eller utan klöver, eller ändå sämre.

 

Tack för att du tittade förbi.

 

Edit: Problemet uppstår i att även om han bluffar 100% av gångerna han har air så har jag ändå dåligt EV på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skakig dag idag. Blir alltid lite emoaktig av mig när jag börjar med att backa ett halvt inköp... sen ett inköp...

sen två inköp. Föredrar att plussa detsamma och tappa det till 0 istället.

 

okt1grafcd4.jpg

 

Men vad fan, jag är ju plus!

 

Sen måste jag tillägga det här:

 

Where did you come from, where did you go?

Where did you come from, Cotton-Eyed Joe?

 

Rolig fakta om Rednex,

http://en.wikipedia.org/wiki/Rednex

Hade ingen aning om att Rednex är, well, det dem är. Skrattade rätt friskt när jag såg det faktiskt.

 

På återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vidare kuriosa har jag hört att de musiker som hyrdes in för att spela på rednex första skiva fick välja mellan pröjs direkt i näven eller rätten till vidare ersättning när skivan väl kom ut. Alltså pengar från stim och dylikt. Alla (vet inte hur många det var men iaf 2-3st) valde pröjs i näven och avsade sig alltså rättigheterna som delaktiga i låtarna. Anledningen var förstås att de trodde det var EV+ eftersom rednex aldrig skulle generera några stora pengar. Jag har för mig att summan var och en fick var runt 1500 eller något liknande. Det är väl ingen överdrift att säga att de gjorde en dålig affär direkt.

 

En liknande historia finns om Leif "Loket" Olsson och bingolotto om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liknande historia finns om Leif "Loket" Olsson och bingolotto om jag inte missminner mig.

 

Såpass? Men Loket borde väl ändå kunna ha förhandlat om ny lön vid ett senare tillfälle.

 

Och nu kom jag och tänka på fantastiska tider med Loket från bingolotto som jag tittade på för ett par dagar sen.

 

Sjukt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, kul :).

 

Anyway, spelade lite mer igår. Satan vad sur jag blir på min sista calldown. Det var verkligen nästsista handen innan jag skulle lägga ner och varva ner för sängen också.

 

Seat 2 is the button

Seat 1: FI ( $390.00 USD )

Seat 2: Ny seemingly duktig LAG ( $1280.50 USD )

Seat 3: Hero ( $446.06 USD )

Hero posts small blind [$2.00 USD].

FI posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jh Ac ]

Ny seemingly duktig LAG folds

Hero raises [$14.00 USD]

FI calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9s, 9c, 3c ]

Hero bets [$24.00 USD]

FI raises [$60.00 USD]

Hero calls [$36.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Hero checks

FI bets [$92.00 USD]

Hero calls [$92.00 USD]

** Dealing River ** [ Ks ]

Hero checks

FI bets [$222.00 USD]

Hero calls [$222.00 USD]

FI shows [9d, Qs ]

FI wins $777.00 USD from main pot

 

Floppcall är 50/50. Syn denna gång. Turnsyn är auto. River är en sån äckligt enkel fold så det finns inte. Han bluffar verkligen aldrig och han valuebettar aldrig sämre. Inte nog med det, det var £ också. Sämst.

 

Sen en lite tidigare hand från tidigare på samma nattsession,

 

Seat 2 is the button

Seat 1: Hero ( $400.00 USD )

Seat 2: Random NITTAG ( $382.00 USD )

Seat 3: Random TAG ( $396.00 USD )

Seat 4: FI ( $751.10 USD )

Seat 5: DUKTIG AGGRO TAG ( $631.35 USD )

Random TAG posts small blind [$2.00 USD].

FI posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Th Td ]

DUKTIG AGGRO TAG folds

Hero raises [$14.00 USD]

Random NITTAG folds

Random TAG folds

FI calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, 5s, 2c ]

FI checks

Hero bets [$24.00 USD]

FI calls [$24.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Ks ]

FI checks

Hero bets [$52.00 USD]

FI raises [$136.00 USD]

Hero calls [$84.00 USD]

** Dealing River ** [ 7c ]

FI bets [$262.50 USD]

Hero calls [$226.00 USD]

FI shows [4s, 4c ]

FI wins $36.50 USD from main pot

FI wins $799.00 USD from main pot

 

FI spelade fiskigt, men jag hade inte alls information nog att göra den här nersyningen och den är allmänt riktigt jävla dålig från att jag tar turnsynen på hans raise.

 

Så jag lägger upp dem lite som straff för mig själv. Måste leta upp postit eller något och sätta upp på skärmen med "Ge fan i att syna när du vet att du är slagen".

 

Edit: Detta är gårddagens två misstag, och skulle vara rätt acceptabelt, förutom att det är för stackar och inte i mindre potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket sjukt game vi hade nu på 2/4..snittpott 225, galna potter och utdragningar. :-)

 

Seat 1 is the button

Seat 1: RANDOM TAG2 ( $394.00 USD )

Seat 2: Random Fisk ( $111.24 USD )

Seat 3: FI ( $1611.89 USD )

Seat 4: Hero ( $568.10 USD )

Seat 5: Random TAG ( $1915.40 USD )

Random Fisk posts small blind [$2.00 USD].

FI posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc Kh ]

Hero raises [$14.00 USD]

Random TAG calls [$14.00 USD]

RANDOM TAG2 folds

Random Fisk calls [$12.00 USD]

FI raises [$56.00 USD]

Hero raises [$124.00 USD]

Random TAG folds

Random Fisk calls [$97.24 USD]

FI calls [$78.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8d, 7c, Jh ]

FI checks

Hero bets [$196.00 USD]

FI raises [$392.00 USD]

Hero raises [$234.10 USD]

FI calls [$38.10 USD]

** Dealing Turn ** [ 5s ]

** Dealing River ** [ 4s ]

FI shows [6s, 7s ]

Hero shows [Kc, Kh ]

FI wins $912.22 USD from main pot

FI wins $346.22 USD from main pot

 

Så att man kan gråta.

 

Inte nog med det, idioten gick utan att droppa av resterande pengar. Sån fantastisk otur inatt för min del. Är -1800 för månaden och ska vara -180 enl EV, samt att alla andra tecken på downswing finns där (JJ-KK med Axx floppar, CBs som inte funkar, fisken drar in färg på river så man måste folda, osv).

 

Jävla tur att jag har 28 dagar på mig att bättra resultaten, på återseende.

 

GL med liret!!

 

Detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat mer än 30 händer på de senaste dagarna. Tappade över 1k/kväll och tappade motivationen helt plötsligt. Försökte tvinga mig att spela men icket. Dessutom har det varit fantastiskt dåligt värde fastän jag kollat rätt ofta (kl 22-02 ungefär).

 

Hur som helst blev det runt 500 händer idag. Vet inte varför men jag känner mig sjukt ojämn. Har i alla fall en hand ifrån dagens session.

 

Seat 2 is the button

Seat 1: Random TAG ( $1603.20 USD )

Seat 2: Random TAG2 ( $216.34 USD )

Seat 3: Hero ( $524.20 USD )

Seat 4: FI ( $246.75 USD )

Seat 5: Random LAGTAG ( $302.10 USD )

Hero posts small blind [$2.00 USD].

FI posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qh Ts ]

Random LAGTAG folds

Random TAG folds

Random TAG2 folds

Hero raises [$14.00 USD]

FI calls [$12.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4h, 8s, 2c ]

Hero bets [$26.00 USD]

FI raises [$68.00 USD]

Hero raises [$482.20 USD]

FI calls [$162.75 USD]

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ 5d ]

Hero shows [Qh, Ts ]

FI shows [2d, 3d ]

Hero wins $277.45 USD from main pot

FI wins $490.50 USD from main pot

 

FI hade gjort ett par-3 liknande spel och var standardfisken ungefär. Han synade ofta, med allt möjligt. Så anyway, tänker att han dels foldar ganska precis den handen han har samt alla 4or som han raisar eftersom "jag har ju träff" - random fisktänk, och att han måste folda alla gutshots och annat skräp.

 

Men som resultatet visar hade jag antagligen fått syn av alla gutshots och alla par. Anyway, ni får gärna ge synpunkter på spelet. Min hand är rätt ointressant då alla händer med TJ+ bör ha samma EV mot hans range för att syna.

 

Som lite kuriosa kan jag säga att han SNAPSYNADE när jag ställde. Skrattade lite faktiskt.

 

Föresten, tankade hem Silent Hunter III och Silent Hunter IV. Riktigt roliga spel (Ubåtssimulatorer). Speciellt 3an är mycket underhållande då man får lurka runt i världshaven i en WW2 tysk ubåt. Eller ja, olika modeller av tyska ubåtar. Och utgå från olika baser, m.m. Om ni har massor med tid att spendera så som jag har så rekommenderas det. Har även tittat på Blackadder. Såg just klart avsnitt 4 av första säsongen. Blackaaaadder, blackaaaaadder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat poker på ett tag nu. Känns väldigt skönt och avslappnat faktiskt. Kommer nog ta tag i spelet igen under de kommande dagarna, men har inte satt det som krav. Dörren är därmed öppen för att ev. ta resten av månaden ledigt. Men så blir det nog inte.

 

Tills nästa gång lämnar jag er med ett gäng idioter, för idioter är alltid roliga.

och...

ideascn6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Synd att dagboken inte verkar uppskattas, men nu är det i alla fall dags att beklaga mig.

 

graphlast2months12nov08uz4.jpg

En jetedepig graf över senaste två månaderna (yep, det är bara 11k händer)

Och sen en över allt på Redbet/BOSS International

 

graphallt12nov08editfm1.jpg

Tråkigt tråkigt.

 

Har så jävla oerhört svårt att hitta nån motivation när det ser ut såhär. När jag tar ett steg tillbaka och tittar logiskt på det som jag gör med allt annat är det ju bara spela på - jag menar wtf ju mer jag spelar desto mer vinner jag och det rådet ger jag även till andra. Men jag mår fan dåligt när jag spelar. Inte alltid, inte hela tiden, men alldeles för ofta.

 

Hjälper inte att första speldagen för några dagar sen landar på -1600€ på 500 händer. Usch.

 

Funderar på om jag ska ta upp turneringar igen. Har fan ingen aning om hur jag ska motivera mig annars. Sen är jag iofs inte motiverad till någonting i livet atm, men det är en annan femma. Vill tjäna pengar och lägga pengar på hög så jag kan köpa mig en egen lägenhet om ett par två år eller så.

 

Nån som har nå tips? Nån som kan pigga upp med något?

 

På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt trist att läsa. Om du varit inne på min dagbok så har du nog sett en liknande sits! Även jag kände mig jävligt äcklad/dåligt av poker och helt plötsligt så kändes allt helt meningslöst. Kom in lite på det du sa angående MTTs, jag lirade lite fler men inte mycket. Klonkade i SM-SH och man fick lite glädje igen. Känner mig dock fortfarande rubbad även om det är på bättringsvägen. Det jag försökt fokusera nu mest på är att inte stressa. Jag började tänka att om jag inte spelar och inte vinner så tar jag ett steg tillbaka i utvecklingen. Må hända, men låt det ta den tid det tar imo och hitta tillbaka. Jag har lagt mer fokus på min träning, umgås med vänner, och lite kost för att bara tänka på annat. Känner du dig det minsta less/trött, stå då över dagen. Suget är större nästa dag. Har du plussat 1-2 inköp, lägg ner för dagen och må bra istället för att försöka grinda igen hålet så fort som möjligt. Försök hitta några raka gröna dagar irad, även om det kan vara svårt.

 

Tror det är viktigt att försöka hitta känslan och glädjen igen. Är väl som med allt annat, är du glad och positiv känns det som det mesta går med en i livet och du blir ännu gladare. Blir en god eller ond cirkel av det hela. Försök bryta nått mönster, och försök rycka upp dig även om livet suger när pokern går åt helvete.

 

Kanske blev jävligt grötigt det här, hoppas du förstår och kanske kan ta åt dig av nånting! Just my words.. Bara att jobba på, gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt trist att läsa. Om du varit inne på min dagbok så har du nog sett en liknande sits! Även jag kände mig jävligt äcklad/dåligt av poker och helt plötsligt så kändes allt helt meningslöst. Kom in lite på det du sa angående MTTs, jag lirade lite fler men inte mycket. Klonkade i SM-SH och man fick lite glädje igen. Känner mig dock fortfarande rubbad även om det är på bättringsvägen. Det jag försökt fokusera nu mest på är att inte stressa. Jag började tänka att om jag inte spelar och inte vinner så tar jag ett steg tillbaka i utvecklingen. Må hända, men låt det ta den tid det tar imo och hitta tillbaka. Jag har lagt mer fokus på min träning, umgås med vänner, och lite kost för att bara tänka på annat. Känner du dig det minsta less/trött, stå då över dagen. Suget är större nästa dag. Har du plussat 1-2 inköp, lägg ner för dagen och må bra istället för att försöka grinda igen hålet så fort som möjligt. Försök hitta några raka gröna dagar irad, även om det kan vara svårt.

 

Tror det är viktigt att försöka hitta känslan och glädjen igen. Är väl som med allt annat, är du glad och positiv känns det som det mesta går med en i livet och du blir ännu gladare. Blir en god eller ond cirkel av det hela. Försök bryta nått mönster, och försök rycka upp dig även om livet suger när pokern går åt helvete.

 

Kanske blev jävligt grötigt det här, hoppas du förstår och kanske kan ta åt dig av nånting! Just my words.. Bara att jobba på, gl!

 

Haha, tack för att du tog dig tid! Uppskattas.

 

Har aldrig egentligen gillat det där med en "stop when you've won this much"-limit, men saken är den att det antagligen vore bra för mig då jag antingen spelar tills det känns bra, eller lägger ner när jag är -3 inköp eller mer för att jag känner att det suger kuk. Så det blir automatiskt lättare att hamna på rött eftersom jag ofta inte fortsätter spela efter jag nått en viss gräns (känsla snarare än en regel) och så överförs det tills nästa dag. Osv osv. Så jag ska ta mig en funderare på det.

 

Tack som sagt, du också Fudge ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...