Gå till innehåll

Dead-Inside back with grind on the mind NL400-NL600 £ $ €


Dead-Inside

Recommended Posts

4bettar Q,Q mot det allra flesta FI, vet inte om du väljer syn pga att du rädd för att han har stark range eller slowspelare o vill få ut extra värde av hans squeeze? Som spelat hade jag haft väldigt svårt att folda om jag inte har ngn väldig bra read på FI som tajt o inte bluffar där. Hade varit lite rädd för k,k a,a utan hjärter. Men du undereppar som sagt din hand vilket gör det svårt att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 763
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Standard4bettar QQ men kände att han hade en rätt stark range vid tillfället och att jag inte skulle få in det bra för ~150bb. Sen är det aldrig fel att ha QQ i callingrangen men det är annat.

 

Men jo, jag synade. Känns inte som om det finns något annat spel, tyvärr. Han visade KQs hjärter. Ridå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okänd reg, spelat ~15 händer mot han so far. Raisade Q52 flopp med mitt färgdrag på ett annat bord strax innan.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

SB ($402)

BB ($509.80)

UTG ($405.80)

Hero (MP) ($394)

Button ($493.30)

 

Preflop: Hero is MP with 4diamond.gif, 4heart.gif

UTG bets $12, Hero calls $12, 3 folds

 

Flop: ($30) 10heart.gif, 2diamond.gif, 4spade.gif(2 players)

UTG bets $16, Hero calls $16

 

Turn: ($62) 8club.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($62) 7club.gif(2 players)

UTG bets $44, Hero raises $132, UTG raises $333.80 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $326

 

Results below:

UTG didn't show

Outcome: UTG won $568.80

 

Eftersom jag utgår ifrån att han inte reraisar 2par som min valueraise var tänkt för i första hand så återstår ju J9, 77 och 56. Myspys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okänd reg, spelat ~15 händer mot han so far. Raisade Q52 flopp med mitt färgdrag på ett annat bord strax innan.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

SB ($402)

BB ($509.80)

UTG ($405.80)

Hero (MP) ($394)

Button ($493.30)

 

Preflop: Hero is MP with 4diamond.gif, 4heart.gif

UTG bets $12, Hero calls $12, 3 folds

 

Flop: ($30) 10heart.gif, 2diamond.gif, 4spade.gif(2 players)

UTG bets $16, Hero calls $16

 

Turn: ($62) 8club.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($62) 7club.gif(2 players)

UTG bets $44, Hero raises $132, UTG raises $333.80 (All-In), Hero folds

 

Total pot: $326

 

Results below:

UTG didn't show

Outcome: UTG won $568.80

 

Eftersom jag utgår ifrån att han inte reraisar 2par som min valueraise var tänkt för i första hand så återstår ju J9, 77 och 56. Myspys.

 

känns spontant som bet turn och som spelat bet/call river

 

edit:

 

din linje lär vara den sämsta möjliga på turn+river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns spontant som bet turn och som spelat bet/call river

 

edit:

 

din linje lär vara den sämsta möjliga på turn+river?

 

FI ger oftast upp turn här vs en unknown. Det jag vill är att han ska få en river han kan bluffa, alt. träffar. (J+). Bettar jag vinner jag bara handen på turn ~90% av tiden. Den andra tiden checksynar han och checkdecidear rivern.

 

Och varför vill du inte höja river?

 

Edit: Vad fan menar du ens med bet-call river? Jag är inte UTG, det är FI det. Har du problem att läsa HHn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI ger oftast upp turn här vs en unknown. Det jag vill är att han ska få en river han kan bluffa, alt. träffar. (J+). Bettar jag vinner jag bara handen på turn ~90% av tiden. Den andra tiden checksynar han och checkdecidear rivern.

 

Och varför vill du inte höja river?

 

Edit: Vad fan menar du ens med bet-call river? Jag är inte UTG, det är FI det. Har du problem att läsa HHn?

 

Sure, jag förstår din tanke med att checka turn. Men! Du kan ju knappast raise/folda mtp att du underreppat din hand samtidigt som din linje "makes no sense".

 

raise/fold*************************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

explospela mot nån man spelat 15 händer mot gör inte ens jag :S

 

detta. Sen 56 och J9 finns inte i hans range ?! Dvs 77 kvar i ditt fall. Starkt att ha så sjuka reads att man foldar mot EN hand som slår en :) Men antar jag e för dålig för att folda här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta. Sen 56 och J9 finns inte i hans range ?! Dvs 77 kvar i ditt fall. Starkt att ha så sjuka reads att man foldar mot EN hand som slår en :) Men antar jag e för dålig för att folda här.

 

Ye, vet att du tänker att han bettar turn.

 

Ang. 15 händer, okocha, så föredrar jag att han visar att han är en idiot innan jag utgår ifrån att han där det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du att du reppar med din riverraise? Känns det som att du nånsin kan ha bättra än vad du har?

 

annars håller jag med sammejao... openfolda är väl sämre kanske

 

För övrigt tycker jag det är mer std att förutsätta att folk är idioter tills de motbevisat det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W O W... Inte för o va taskig, men där levlade och FPSade du dig själv ur en fin hand.

 

Tycker bet turn är måste för att balansera floats, och för att ge fi chansen o CR om han planerar det med typ överpar.

Du tappar för mkt värde mot utg i längden när du omvandlar din set till bluffcatcher (!!!)

 

Raisefold river.... känns väldigt kallt med toppen av din range där.

 

Tror du innerst inne vet att du fuckade upp den här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du C/R turn här ST? Som FI dvs

 

Med överpar på en sån här bräda, ja ibland.

 

Turn är ett icke-scare-card vilket gör att om du synat flop med en made hand, rätt ofta betar turn för att skydda/värde. Dessutom kommer du att ha svårt o vika sämre överpar, som du kanske inte hade värdebetat på river om jag synar turn o ett scarecard dyker upp på river.

 

Dessutom vill jag fånga in floats en del av tiden vilka försvinner om jag betar turn med.

 

Slutligen vill jag balansera de gångerna jag cbar flop och checkar turn tomt/light.

 

Vill gärna inte ta den linjen med stål för de gånger fi checkar bakom turn missar jag jättemkt värde, men en hand som typ AA-KK tappar jag inte mkt värde om han checkar bakom på den här torra brädan pga jag hade förmodligen inte fått så mkt värde ändå. Nu kan jag beta river och en del av tiden få en light heroecall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta. Sen 56 och J9 finns inte i hans range ?!.

 

Eller att han inte har de händerna med i sin UTG-range

 

Really?

 

(Det stämmer inte för dom allra flesta jag spelar mot)

 

Till DI.s försvar så är detta 5max och utg är samma som hijack. 56s och J9s kanske inte dominerar fi.s range här, men de förekommer absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...