Gå till innehåll

FL7CS - Värdebetta river?


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter)

 

Hoppas inte att den här handen är för trivial... Ingen direkt read på fi men de är väl inga hyperaggron direkt.

 

3rd Street - (1.25 SB)

 

Hero: 4:spade: 6:diamond: 3:heart: ___brings-in

Seat 3: xx xx Q:spade: ___calls

Seat 4: xx xx 5:club: ___folds

Seat 5: xx xx A:club: ___folds

Seat 6: xx xx 8:spade: ___calls

 

4th Street - (2.75 SB)

 

Seat 3: xx xx Q:spade: A:heart: ___checks

Seat 6: xx xx 8:spade: A:diamond: ___checks

Hero: 4:spade: 6:diamond: 3:heart: 8:diamond: ___checks

 

5th Street - (1.38 BB)

 

Seat 3: xx xx Q:spade: A:heart: 2:diamond: ___checks

Seat 6: xx xx 8:spade: A:diamond: 4:diamond: ___checks

Hero: 4:spade: 6:diamond: 3:heart: 8:diamond: K:club: ___checks

 

Tredje, fjärde och femte spelar sig i princip självt. De ger frikort som jag tacksamt tar imot efterssom min hand är skräp.

 

 

 

6th Street - (1.38 BB)

 

Seat 3: xx xx Q:spade: A:heart: 2:diamond: 5:spade: ___checks

Seat 6: xx xx 8:spade: A:diamond: 4:diamond: 6:spade: ___checks

Hero: 4:spade: 6:diamond: 3:heart: 8:diamond: K:club: 6:heart: ___checks

 

Här skulle man möjligtvis kunna slänga in en bet, som typ en semibluff. Varje fi behöver dock folda uppemot 65% för att bluffen ska vara lönsam och problemet i och med att de är passiva är att de kan ju mycket väl ha ett högt eller medlhögt par (dvs högre än sexor) men inte våga beta för att det ju bara är ett par...

 

 

River - (1.38 BB)

 

Seat 3: xx xx Q:spade: A:heart: 2:diamond: 5:spade: xx___checks

Seat 6: xx xx 8:spade: A:diamond: 4:diamond: 6:spade: xx___checks

Hero: 4:spade: 6:diamond: 3:heart: 8:diamond: K:club: 6:heart: 4:heart: ___???

 

Drar in tvåparet. Värt att värdebetta? De lär ju inte kunna ha ett sämre tvåpar men det är ju långt ifrån omöjligt att någon av dem har ett högt eller t.o.m. medelhögt par de känner sig sugna på att försöka fånga en bluff med.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag noterade handen som en möjlig PF hand så var det främst rivern jag tänkte på men nu när jag fått fundera lite mer på handen känns ju egentligen sjättegatan intressantare. Handen var nog inte så trivial trotts allt.

 

Ska väl sägas att även om både du och jag tycker att det är ett katastrofspel så är det ju inget som hindrar en "passivmupp" att spela en hand som (77)8 på det sätt som stol 6 gör här.

 

Klart troligast är väl dock att båda sitter på draghänder, antagligen ganska svaga sådana. Givet detta borde man kanske betta sjätte. Hurivida en sån bet är "för värde" eller en semibluff kan väl diskuteras men det känns ju mest som semantik. Oavsett vilket så ser vi ju helst att de båda foldar efterssom de antagligen i praktiken har en jäkla massa outs, även om de förmodligen inte tror det.

 

Får vi däremot syn där och inte förbättrar så känns det som att vi har ett tufft beslut på rivern om de checkar till oss.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...