Appel Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Grattis mig som varit nikotinfri i över en vecka. Längsta jag varit utan cigg på över 20 år. Jag har ökat mitt intag av fisherman friends och bananer hundrafallt. MEN nu till min lilla fråga till er: Hur mkt frukt kan man äta innan det börjar märkas allt för mkt på vågen, och vilken frukt är bättre att hålla sig till? Citera
Juggler Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Grattis. Betyder det här att du kommer börja dricka kaffe? Citera
XeroxFin Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Mina två cent som storkonsument av frukt: ät många olika sorter. Då är inte mängden så viktig. Att äta 5 bananer/dag & ingen annan frukt är ingen höjdare. 4-5 frukter per dag är en bra mängd, för mig iaf. Lycka till! Citera
Appel Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Juggler: Inget kaffe (vad jag vet iaf hehe). Kan vara kul att testa att lägga sina böjelser på ngt annat istället (BRUUUUDEN) http://www.youtube.com/watch?v=vLniz1QqFig&feature=related Xerox: Blandad frukt får bli nöten framöver! Citera
strater Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 att äta sig mätt på frukt bör väl vara bland det nyttigaste rent viktmässigt no (sen att sakna vissa viktiga ämnen å så...)? Lite småkul att du slutat röka och oroar dig för diverse möjliga hälsoeffekter av att äta frukt Citera
Matfrid Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Grattis mig som varit nikotinfri i över en vecka. Längsta jag varit utan cigg på över 20 år. Jag har ökat mitt intag av fisherman friends och bananer hundrafallt. MEN nu till min lilla fråga till er: Hur mkt frukt kan man äta innan det börjar märkas allt för mkt på vågen, och vilken frukt är bättre att hålla sig till? Grattis. Jag har försökt ett par månader med Chantix, nytt mirakelpiller, men det har inte haft någon effekt än. Citera
Appel Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Jag är inne på 17e dagen på Champix. Slutade röka cold turkey efter 9 dagars knaprande. Nog känner jag av suget efter nikotin fortfarnde, men jag är rätt säker på att det "nästan bara" är den psykologiska delen kvar att ta sig förbi. Citera
rAilFISH Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Congrats ! Ett tips är att tugga tuggummi något brutalt när du känner suget Citera
TotalFarsa Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Just bananer innehåller väl en jädrans massa kolhydrater. Kanske inte optimalt att bli storkonsument på dessa om man är orolig för vikten. Är själv en periodare på rökning. Kan gå utan i två veckor för att sedan röka ett par paket på en vecka. Vete fan hur jag ska få bukt på det. Cold turkey är inte min grej. Citera
Crappy Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Bra jobbat! Gå över till jordnötter, till det tillkommer öl. Inte så nyttigt eller bra för vågen. Men sannslöst mycket roligare. Har man "övergett" sin bäste vän är man värd några öl Funka bra för mig! Citera
Bluwajt Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Bra jobbat!Gå över till jordnötter, till det tillkommer öl. Inte så nyttigt eller bra för vågen. Men sannslöst mycket roligare. Har man "övergett" sin bäste vän är man värd några öl Funka bra för mig! Låter som en sjukt farlig kombination ju, är väl nästan bättre att röka rent hälsomässigt då Citera
Crappy Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Låter som en sjukt farlig kombination ju, är väl nästan bättre att röka rent hälsomässigt då Btw, har slutat med jordnötterna:mrgreen: Citera
DrRoland Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Hur mkt frukt kan man äta innan det börjar märkas allt för mkt på vågen, och vilken frukt är bättre att hålla sig till? Grattis. Melon och päron tror jag. Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Smoking kills: http://www.newgrounds.com/portal/view/135786 It just came back to me! Så äckligt bra flash. Citera
Appel Postad 24 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2008 att äta sig mätt på frukt bör väl vara bland det nyttigaste rent viktmässigt no (sen att sakna vissa viktiga ämnen å så...)? Lite småkul att du slutat röka och oroar dig för diverse möjliga hälsoeffekter av att äta frukt Så sant Men det är nog mera det där att det känns dumt att byta nikotinet mot mage... Tack för alla Gratz och dyl. Jag och Ola hade en tråd förut där vi tog fram för och nackdelar med olika förpackningar av Coca-Cola. Ge mig en vecka till och jag kommer vara profs på fishermans friend. Just nu är det chile mandarin som är nöten. Citera
Snabelguy Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Heja Appel!!! Slutade själv förra lördagen efter 25 års rökning. Har iofs slutat förr och börjat igen men denna gången så... Citera
Jimbolito Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Lite OT, men ger varje cigg permanent skada? Säg att man röker i ett år och slutar, kommer lungor m.m återhämta sig, eller är skadan permanent? Citera
Snabelguy Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Lite OT, men ger varje cigg permanent skada? Säg att man röker i ett år och slutar, kommer lungor m.m återhämta sig, eller är skadan permanent? Jag tror det beror på hur länge man rökt. Kroppen brukar vara bra på att återhämta sig. 1 år är nog rätt lugnt. Citera
Appel Postad 25 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Heja Snabelguy!! Jag började röka för ca 27 år sen, så mina lungor har nog fått obeveklig och permanent skada tyvärr. Men jag räknar med att lungorna kommer bli lite bättre iaf, samt att man kanske får ngn form av luktsinne här framöver Ni som kommer vara nere på Malmö open till helgen, och då ser en arg-irriterad-galen kameraman springa mellan borden så vet ni att det beror på att han slutat röka Citera
The Grand Bark Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Appel, jag slutade för 3,5 år sedan efter att ha rökt mer än 27 år, de sista 10 åren höll jag upp halvårsvis, ibland ett helt år. Jag torskade alltid på någon fest, fyllerökningen gjorde att jag började igen, och igen. Nu för tiden blir jag inte ens röksugen när jag, Highland Park och Falconbryggeriet har månadsmöte. Snusar däremot, men det gjorde jag innan jag slutade med rökat. Järnbandet över bröstet har släppt, luktsinnet är tillbaka och jag mår mycket bättre, så visst finns det hopp. GL. Citera
KingCosmoKramer Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Bara svaga personer som inte kan sluta röka. Citera
The Grand Bark Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Bara svaga personer som inte kan sluta röka. Dina otaliga euforismer här på PF borde snart resultera i en bok, don't ye think? Citera
brut Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Va på tiden. Det har blivit mycket tråkigare när man inte får röka på krogen tex. Bättre på den gamla goda tiden då man kunde sitta och spela bombjack på Carlos med pipa i munnen eller röka i skolan och på jobbet. Lika bra att sluta med skiten Lycka till. Citera
Appel Postad 26 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Visst var det en viss skön känsla med att försöka aska/fimpa samtidigt som man försöker klara av lvl27 Citera
Recommended Posts