Gå till innehåll

Förbättra sitt HU-spel?


rymz2008

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ärligt talat OP är det ett riktigt bra tips att kolla ngn av videositerna. DC exv har en mängd HU-videos, många är visserligen medium-high stakes och CG men det spelar ingen roll, det är extremt lärorikt ändå i fråga om att tänka i ranges, anpassa sitt spel, hand reading etc. Felet många gör rent generellt är att ha alldeles för lite aggression i spelet + dynamisk spelanpassning, och av din förstapost att döma är det inte alltför långsökt att tro att så är fallet för dig också (obs gissning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varierar i båda cash och sng

 

När det gäller videos på cr/dc så spelas det 100bb djupt (med några få undantag).

 

Det folk är dåliga på i hu sngs är främst 20-30bb spel och det finns det inte mycket av på cr/dc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat OP är det ett riktigt bra tips att kolla ngn av videositerna. DC exv har en mängd HU-videos, många är visserligen medium-high stakes och CG men det spelar ingen roll, det är extremt lärorikt ändå i fråga om att tänka i ranges, anpassa sitt spel, hand reading etc. Felet många gör rent generellt är att ha alldeles för lite aggression i spelet + dynamisk spelanpassning, och av din förstapost att döma är det inte alltför långsökt att tro att så är fallet för dig också (obs gissning).

 

Jag är faktiskt hyffsat aggresiv, men det varierar ju beroende på vilka man möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiot.

 

Alltså jag förstår inte riktigt vad det är du vill? Om du som du säger har mycket bra koll på fullringspel så borde du kunna hu ganska bra oxå, det är ju samma spel, bara att det är färre spelare vid bordet.

 

Vad för tips vill du ha? Jag förstår nämligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pallar inte sitta och betala för att se på en video där någon spelar bara för att dom är totalt pengakåta.

 

Det är väldigt många här på forumet som tipsar om att man ska kolla in videos på exv CR om man vill förbättra sitt spel. Jag antar att du vill ha en mer generella tips om vad man bör tänka på men det kanske kan vara en idé att fundera på att betala lite för att utvecklas. Nu suger jag själv på HU-spel men Harrington har i sin volym två om turneringsspel ett avsnitt om HU-spel där han rankar olika händer och ger en del tips. Jag har dock ingen aning om det är bra tips eller inte men det kanske kan vara värt att kolla upp.

 

Att kalla någon för idiot när han ger dig tipset att nöta HU-spel är kanske inte jättebra då det antagligen är den enskilt största faktorn för att förbättra sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt många här på forumet som tipsar om att man ska kolla in videos på exv CR om man vill förbättra sitt spel. Jag antar att du vill ha en mer generella tips om vad man bör tänka på men det kanske kan vara en idé att fundera på att betala lite för att utvecklas. Nu suger jag själv på HU-spel men Harrington har i sin volym två om turneringsspel ett avsnitt om HU-spel där han rankar olika händer och ger en del tips. Jag har dock ingen aning om det är bra tips eller inte men det kanske kan vara värt att kolla upp.

 

Att kalla någon för idiot när han ger dig tipset att nöta HU-spel är kanske inte jättebra då det antagligen är den enskilt största faktorn för att förbättra sitt spel.

 

Äntligen ett vettigt svar där någon fattar vad man är ute efter. Det jag är ute efter är hur man ska spela, vilka händer som är värda att spela förutom premiums och så vidare.

 

Angående megakillah.. Killen var ironisk i sitt(sina) inlägg och därav min kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen ett vettigt svar där någon fattar vad man är ute efter. Det jag är ute efter är hur man ska spela, vilka händer som är värda att spela förutom premiums och så vidare.

 

Angående megakillah.. Killen var ironisk i sitt(sina) inlägg och därav min kommentar.

 

Fast det ligger mycket sanning i ironin. Att nöta HU-spel är nyckel till att bli bättre helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta kan vara den bästa HU-filmen någonsin. 500wpm är imponerande...

 

 

Hahahaha Killen är sick ju. Man måste spela in det, låta det gå i superslowmotion och sen njuta.

 

Det bästa med filmen måste ändå va Fi.s kommentarer i chatten.

 

Edit: En hel del av tittarnas kommentarer är också sjukt roliga:

"Du verkar spela alla händer och gå hela vägen till river. Lär dig spela" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymz reaktion på snorungen ovan är ju helt adekvat. Det är märkligt att styrelseledamoten för pokerförbundet sanktionerar en sån uppenbart oförskämd kommentar. It kind of stinks.

 

Megakillahs första kommentar var onödig, ja. Men Rymz var den som började flippa ur i tråden, kalla folk för fula ord och vägra ta till sig av de konstruktiva råd han trots allt fick. Jag kan, i egenskap av moderator, inte säga alltför mkt om att folk är lite smådryga (som megakillah i detta fall), men jag måste säga ifrån när folk börjar flippa.

 

F.ö. är det ett väldigt tafatt försök av dig att blanda ihop mina två stolar. Jag kommenterade i denna tråd i egenskap av moderator, inte i egenskap av styrelseledamot för svenska pokerförbundet. Trodde det var uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant.

Med 60% vinster på 2+0,2 kommer man tjäna lite drygt 2$, dvs 0,2$/spel

 

Med 55% vinster kommer man att gå på noll med den raken.

 

Känns rätt kasst att ödsla tid på det, men det är iaf bättre än HU-cashgames.

 

Ja, 2+0.2 känns rätt ovärt att spela om man inte krossar. Man bör väl alltid se till att få max 5% rake på HUSnG, för även om man har ett positivt EV så blir risk/reward rätt kall.

 

Om man inte hittar HUSnG med <10% rake på sin nivå, så kan man ist satsa på HUMTT-sng. Där får man bättre värde om man har en edge. Vid 4-manna tror jag de flesta hyffsade spelare slår en 10%-ig rake. Ännu större turrar kan vara att föredra. Själv gillar jag 8-manna.

 

Håller f.ö. för närvarande på o räknar på en modell för att uppskatta EV och varians i HUMTT, utifrån antagandet om normalfördelad spelskicklighet och att de spelare du möter i senare matcher i snitt blir bättre än de du möter i tidigare matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...