Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SS NL (0,5-1) SH

PT laggar så jag drar ur minnet.

Jag har 108 i hjärter och sitter på small blind .

UTG (ny vid bordet) standardraisar till 4. Två spelare till synar före mig som också synar. BB följer med. (pott 20)

Flopp: As, 9h, 7h.

Jag leder ut med dryga halvpottsbettet.

BB lägger, ursprungshöjaren raisar upp till 100 . (antar att han oftast har träffat set eller tvåpar här, kanske nötfärgdraget)

Alla andra lägger sig fram till mig som synar för mina ssista slantar.

Min fråga: rätt eller fel?

Postad

Tyckte också det, men fick en en sån jävla utskällningen av pusharen efteråt som jag aldrig varit med om tidigare. Pågick i säkert fem minuter. Blev lite osäker av det.

Postad
Why?

Vi ska spela för att maximera potten, in med deg så fort som möjligt

Vad donkar du mer för händer här? Hur välbalanserad är din donkrange jämfört med cr-rangen? Lyckas du svara bra på dessa frågor kan jag hålla med dig, annars anser jag du har fel.;-)

Postad
Vad donkar du mer för händer här? Hur välbalanserad är din donkrange jämfört med cr-rangen? Lyckas du svara bra på dessa frågor kan jag hålla med dig, annars anser jag du har fel.;-)

Leder ut med stegdrag+starka färgdrag, en hel del tvåpar, trissar, några TPGK, och i några fall några mellanpar och bluffar.

Tappar värde då FI är tom, men har han en halvhand får jag igen det värdet då mitt move inte alls avslöjar min hand på samma sätt.

Checkraise gillar jag inte alls, används endast om jag i PO ser att viker många reraises, då används det typ bara för bluff.

Dock ligger vi bra till mot en synHD och bästa sättet att få in degen ska användas, sen om det är checkraise eller betta ut som lönar bäst är ju readbetonat.

EDIT: läste igen och tror faktiskt du missuppfattat mig, jag pushar alltså inte allin, jag leder ut med ett bet, kanske utryckte mig konstigt. Men man ska på bästa sätt se till att ens egna o FIs pengar kommer in i potten.

Postad
Leder ut med stegdrag+starka färgdrag, en hel del tvåpar, trissar, några TPGK, och i några fall några mellanpar och bluffar.

Allt som du inte check/foldar i princip? Jag tycker det suger och donkar i princip aldrig, kanske är en lucka men jag har svårt att hitta lägen där jag kan donka balanserat.

Dock ligger vi bra till mot en synHD och bästa sättet att få in degen ska användas, sen om det är checkraise eller betta ut som lönar bäst är ju readbetonat.

Tycker vi ska använda det sättet som gör att vi maximerar foldequityn, det är när fi foldar vi kommer tjäna pengar då vi flippar mot alla händer han går hela vägen med. Givetvis ska vi ju försöka få honom att stoppa in så mycket som möjligt innan han kommer på att han måste folda. Om vi donkar ut minimerar vi också chansen att någon av de andra spelarna stoppar in pengar i potten.

Postad

Balans på nl100 kronor? I think not.

• 1 month later...
Postad

Tycker vi ska använda det sättet som gör att vi maximerar foldequityn, det är när fi foldar vi kommer tjäna pengar då vi flippar mot alla händer han går hela vägen med. Givetvis ska vi ju försöka få honom att stoppa in så mycket som möjligt innan han kommer på att han måste folda. Om vi donkar ut minimerar vi också chansen att någon av de andra spelarna stoppar in pengar i potten.

Ehh? Vad tror du leder till mest showdowns? Checkraise eller bet? Du pratar emot dig själv.