cobb89 Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Du har alltså spelat i 10 månader, du snittar 10k händer/månad, du har dragit in totalt 200k sek. Samtidigt påstår du dig snitta 50k i månaden. Ser du något motsägelsefullt i ovanstående? Du vet att man klättrar i nivåer va? Svårt att snitta nåt vettigt i början. Jag började med 300 kr på 0,5/1 svs. 1-2 bord i typ 2 månader. Det kallar jag grind! Citera
Slasktratt Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Du vet att man klättrar i nivåer va? Svårt att snitta nåt vettigt i början. Jag började med 300 kr på 0,5/1 svs. 1-2 bord i typ 2 månader. Det kallar jag grind! Jo men det känns ju lite löjligt att räkna snitt på ~2 månader eller vad det kan vara. Att han har snittat 20k/mån över en 10-månaders period känns väl isf något mer relevant. Citera
cobb89 Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Jo men det känns ju lite löjligt att räkna snitt på ~2 månader eller vad det kan vara. Att han har snittat 20k/mån över en 10-månaders period känns väl isf något mer relevant. Jojo. Men förmodligen menade han att han uppskattar att han snittar så mycket i dagsläget på 1 månad. Citera
SoderKrippa Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Jojo. Men förmodligen menade han att han uppskattar att han snittar så mycket i dagsläget på 1 månad. Snitta per månad på en månad? /SK Citera
pisak84 Postad 21 Augusti , 2008 Rapport Postad 21 Augusti , 2008 sant man måste ha lite att gå på.... trodde jag var kung en gång i tiden när jag vunnit 50 lax ett par månader i rad.. sen kom nån breakeven månad då e det snittet förstört Citera
Dead-Inside Postad 21 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2008 Alltså min fråga var allvarlig. Började faktiskt undra när jag läste upp mot 5000 dota matcher... Motsvarar liksom snällt räknat typ 175 dygn, vilket ju är helt bisarrt. Är spritt sen några år tillbaka, men det är sant jag rör mig sällan ute (med vänner eller annars). Sen är det väldigt många matcher som blir 10-20 minuter. Alldeles för få guldkorn med långkörare. Det är bara uppskattningar, har inga fasta siffror. Hitta kärleken för livet eller vinna 10 miljoner på en trisslott? Kärleken. = Lycka. 10 Mille garanterar inget. kissa på eller bli kissad på? Kissa på. Gärna skratta sadistiskt samtidigt och njuta lite. Du har alltså spelat i 10 månader, du snittar 10k händer/månad, du har dragit in totalt 200k sek. Samtidigt påstår du dig snitta 50k i månaden. Ser du något motsägelsefullt i ovanstående? Yep. Men det är inte så att jag ljuger någonstans, och jag antar att du vet vad jag menar. Citera
Kees123 Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 men jag har skrivit massa poesi tidigare. Korrerelar talang för att skriva poesi med talang för poker, tror du? Kan onlinepoker någonsin vara poetiskt? Citera
mallakna Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Inte missat, vet inte vad jag ska svara än så jag avvaktar. Fanns även ett till inlägg på föregående sida jag väntar med tror jag.. Hur länge ska du vänta? svara nu. sååå svårt kan det inte vara... Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Korrerelar talang för att skriva poesi med talang för poker, tror du? Kan onlinepoker någonsin vara poetiskt? Nej, tror inte dem är relaterade på något sådant plan, men jag tror definitivt det kan vara poetiskt med onlinepoker, och live poker. Men det blir nog lätt lite krystat och töntigt snarare än vackert och bra. @ mallakna, jag glömde faktiskt bort. Kom på det igår när jag skulle gå och lägga mig, får se vad jag kan göra. Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Vilka är de 5 bästa du mött/tycker är jobbigast på nätverket? Vilka är de 5 sämsta/lättast vinna mot? Bästa vet jag inte, bildar alltid reads och försöker bryta ner folks spel tills jag slår dem rätt ut så gott jag kan, men en top5 jobbigast/folk jag inte slår speciellt bra än kan jag ge dig. I ingen direkt ordning: BEER69 - Duktig reg, rätt aggro men smart. Z4muZ_ - Kass, finns på PF. Synar ner 4bets med random skräp helt utan anledning eller till synes tanke. Han är bara jobbig. Suddelito - Tight, tråkig och inget värde. I_Bluff? - Spewing men duktig reg (as my reads stand at this moment). Har 4betbuffat honom två gånger hitintills och blivit 5betshovad på, och har än att ha en hand någonsin mot honom så det är svårt att säga. hr4thmny - Riktigt dålig, liknande tendenser som Z4muZ_ men har dragit ut ungefär varje hand som jag lett och vunnit i princip alla händer där jag varit efter som är betydligt färre. Enl HEM har jag 2 av 10 potter över 20 BB och är back 4 inköp på honom . Sämsta spelarna är väl fisk så som Banane_2, principe78 som är riktigt sköna NL400 fiskar. Folk som PantherSix, snustorr pre och stackar av när man settar/2parar postflop. De med minst värde är väl 16/12 folket, men det är inte så värst många av dem, och dem blöder ju chips hela tiden. Tror det var en bra lista. har du blivit av med oskulden i så fall när? 15 år, närmare 16 hur många sexpartners har du haft? 1 har du fantiserat om sex med nån av dina kompisars/bekantas mamma? Konstigt nog, nej. vilka länder har du varit i? Norge, kort gränsvisit, Finland, finlandsfärja samt Åland i en liten stuga och Danmark, campingsemeter med min morbror när jag var liten. Fotnot: I was not raped Missade denna helt, hade svarat tidigare. beskriv din poker karriär med 3 filmtitlar Usch jag är så dålig på filmer. Men vi kan väl ta det i episoder av mitt pokerliv http://www.imdb.com/title/tt0083944/ - När jag började spela, vem kan slå mig liksom. http://www.imdb.com/title/tt0363163/ - Mer eller mindre gula, Downfall. Hitler är alltid kul btw. http://www.imdb.com/title/tt0029408/ - Framtiden ser ut såhär. http://www.imdb.com/title/tt0497294/ - Bonus. http://www.imdb.com/title/tt0076749/ - Medans jag tittade runt efter lämplig film hittade jag Maladolescenza. En allvarligt störd och förvirrande film. Tro mig. Edit: Finns det intresse om jag lägger upp en dagbok, btw? Citera
mallakna Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Vad tycker du om, Dusty_rat SMSa_Låna Deader 8103027TT AArain Är du nån av dom? Citera
Tottyville Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Edit: Finns det intresse om jag lägger upp en dagbok, btw? Ja. Dra upp en DB, du har intressanta tankegångar kring händer så det skulle säkert vara rolig läsning. Kan ta 2 frågor också. Vart i Sthlm bor du? Av någon anledning hade jag gissat på att du inte var från Sthlm, dno why. Vad gör du på fritiden förutom datarelaterade "aktiviteter"? /T Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Vad tycker du om, Dusty_rat SMSa_Låna Deader 8103027TT AArain Är du nån av dom? Har bara spelat nåra få händer mot SMSa_Låna, har inga åsikter än. Deader har jag för mig var rätt tight och rent generellt ointressant, men har inte spelat mot han på iaf en 3 veckor tror jag. Har aldrig sett dem andra. Ja. Dra upp en DB, du har intressanta tankegångar kring händer så det skulle säkert vara rolig läsning. Kan ta 2 frågor också. Vart i Sthlm bor du? Av någon anledning hade jag gissat på att du inte var från Sthlm, dno why. Vad gör du på fritiden förutom datarelaterade "aktiviteter"? /T Hässelby. Snart är jag väl den enda svenskfödde personen kvar här ute. Inget, i princip. Har inte mycket till liv för tillfället. Ser på TV, surfar, spelar, och spelar poker. Men I kinda like it. Citera
kravmärkt Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 är du polare med ken ring? har du sett ken ring? tycker du om ken rings låtar? och starta gärna en db Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 är du polare med ken ring? Nope. Finns fler hippa personer som är här ifrån eller har kopplingar hit btw. Dogge bl.a.har du sett ken ring? Nån gång, lääänge sen tycker du om ken rings låtar? Suget, av det jag hört. Riktigt dåligt. och starta gärna en db Dot Citera
slaskpoker Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 hur mkt tid lägger du ner på pokerstudier & pokerspelande? gärna i %form och timmar testat pokercoach? hur ser du på det? 3bästa DC serierna? Bankroll? cashar du ut mkt? vilka andra forum hänger du på hyfsat regelbundet? starta db. Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 hur mkt tid lägger du ner på pokerstudier & pokerspelande? gärna i %form och timmar Vet inte vad du menar i %form, menar du hur jag fördelar mellan inlärning och praktiskt spelande? Tror jag spenderar 1-2 timmar om dagen med att titta på poker. Antingen i lärande syfte eller typ High Stakes Poker där det mest är underhållning. Spelar 2-5 timmar om dagen. Average är uppskattningsvis mittemellan givna siffror. Spelar varje dag för tillfället och försöker se till att det fortsätter så. Bra för disciplinen och rullen.testat pokercoach? hur ser du på det? Nej. Kommer aldrig betala pengar för det. Tror dock det kan vara bra att ha en coach men jag menar pokervänner räcker gott som bollplank. 3bästa DC serierna? Lightsabers (Krantz <3), Dear Foxwoodsfiend (Ariel sexar med alternativa linjer och hur man bör tänka på spelet utifrån insända händer) och pr1nnyraiding tror jag, helt enkelt för att Krantz är awesome. Honorable mentions med The Home Game och Remember the Railbirds för underhållning. Bankroll? 200kish cashar du ut mkt? Så lite som möjligt. Köper ju en del saker när jag känner för det, men vill gärna fortsätta bygga rulle, dels för trygghet, dels för nivåavancemang vilka andra forum hänger du på hyfsat regelbundet? Tittar ganska ofta, men skriver inget, på http://www.bay12games.com/dwarves forum. Oerhört kul litet spel, se till att tanka graphical mod http://mayday.w.staszic.waw.pl/~mayday/upload/df.htm dock om ni ska testa. Det suger ganska mycket utan graphics. Hööög learningcurve men sinnessjukt roligt. Hänger på twoplustwo ett antal gånger i veckan i alla fall, ibland BBV4L och ibland Mid/Small stakes forumsena. starta db. <3 Citera
Phew Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Yep. Men det är inte så att jag ljuger någonstans, och jag antar att du vet vad jag menar. Jag tror inte att du ljuger OCH Jag tror att du menar att ditt snitt är baserat på 2-3 månader utan downswing. Dvs du kan inte ens veta att du är en vinnande spelare på NL400. Citera
kravmärkt Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Jag tror inte att du ljuger OCH Jag tror att du menar att ditt snitt är baserat på 2-3 månader utan downswing. Dvs du kan inte ens veta att du är en vinnande spelare på NL400. som någon sa... en breakeven/minus månad och snittet är åt heelvete. Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Jag tror inte att du ljuger OCH Jag tror att du menar att ditt snitt är baserat på 2-3 månader utan downswing. Dvs du kan inte ens veta att du är en vinnande spelare på NL400. Har dock aldrig påstått att jag är vinnande på NL400. Jag har sagt att jag nyligen börjat spela på den nivån. Vidare är det vad jag uppskattar att jag vinner i snitt med mitt nuvarande spel. Inte ett sammandrag av gångna månader som du kan räkna ihop själv. Citera
gEeWhiZm8 Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Inom hur länge tror du att du är uppe på 25/50kr,$5/10 och vinner ungefär lika konstant som du gör nu på 5/10kr och $2-4? (är kanske € på redbet men whatever=) ) Citera
Dead-Inside Postad 24 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Inom hur länge tror du att du är uppe på 25/50kr,$5/10 och vinner ungefär lika konstant som du gör nu på 5/10kr och $2-4? (är kanske € på redbet men whatever=) ) Har ingen aning. Rullemässigt ett par månader men skicklighetsmässigt antagligen till årsskiftet nån gång eller i början på nästa år. $ € och £ på Redbet btw. Har € på själva kontot men de andra valörerna är bordsspecifika och byts på plats. Citera
gEeWhiZm8 Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Har ingen aning. Rullemässigt ett par månader men skicklighetsmässigt antagligen till årsskiftet nån gång eller i början på nästa år. $ € och £ på Redbet btw. Har € på själva kontot men de andra valörerna är bordsspecifika och byts på plats. Ok! Vad har du mest medrigg i då ? Jag skulle gissa på £ Citera
Dead-Inside Postad 24 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Ok! Vad har du mest medrigg i då ? Jag skulle gissa på £ Det är väl vad jag hoppas i alla fall. Men jag tar medriggen där jag får den Citera
Recommended Posts