Gå till innehåll

Ongame MTT >> Tillbaka till sitngoträsket


Carloskar

Recommended Posts

Startar en dagbok för att enklare kunna hålla koll på mitt spel och försöka utvecklas. Hoppas det finns någon som orkar kommentera lite händer! :-P

 

Hittat lite småklonk denna månad men väljer att lägga in de pengarna på ett sparkonto då jag är arbetslös.

Börjar om på Ongame med 1000$

Kommer spela 5$ rebuy och upp till 20$ freezeout.

Har spelat typ 3k FR sitngos med hyffsat resultat men nu efter lite sköna tursamma klonkar så får man ju för sig att man är bra på MTT, så ska ge detta en ordentlig chans.

 

Tror föresten det är bra att jag stannar på en låg nivå ett tag till då värdet är sinnessjukt bra här.

 

Vet inte vad jag ska skriva mer justnu, det kommer väl med tiden!

 

KRAM :-D:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Kul med en kommentar redan :-)

 

Inte haft en enskild storvinst men såhär har det sett ut:

 

5$ rebuy - 4a 630$

10$ freezeout - 1a 765$

22$ rebuy 15k - 3a 1500

22$ rebuy 15k - 2a 2380$

 

Lite kul att jag spelade båda 15k samtidigt.. :-) därför jag torskade 3way i den ena då det var HU på den andra (blev så ofokuserad då jag var jättetrött efter 5,5h spel). Sista handen i HU hade vi båda ungefär lika mycket chips och det var rätt djupstackat. Plockade upp AA och höjde på knappen. På floppen åkte degen in mot hans tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med mitt bestpokerkonto (skrev fel lösen för många gånger) men supporten håller på att fixa det.

 

Fick lite abstinens och satte in 125$ på full tilt. Spelade en 24+2 freezeout & 10+1 rebuy. Bubblade rebuyturneringen efter en stor pott med 88 vs färgdrag på AA7 bräda. Turn 10, river 10.

 

Plockade sedan upp JJ, hade 11 bb kvar. Tänkte pusha pre men blev girig och höjde till 3x bb. Big blind synade och på floppen 773 stälde jag in, han visade A7os.

 

Borde nog pushat pre med tanke på antarna. Pushar ni 11 bb med JJ?

 

Dagsresultat: -103$

Väntar ett tag med 10$ rebuys, det är lite högt om jag ska spela med en rulle på 1000$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontot fungerar nu som det ska.

 

5+0,5$ rebuy - Måste verkligen anpassa mig bättre för denna nivå. Går inte att spela annat än TAG.

På 50/100 nivån höjde jag 3x utg och fick 8 synar, HAHA! Stora mörken tyckte dock inte att han hade pottodds nog med sin hand :)

 

Tyvärr upptäckte jag 35minuter in att man bara fick göra en rebuy i denna. Måste bli mer uppmärksam...

 

Närmast väntar två turneringar som brukar ha ett ganska litet startfält:

20+2 Midnight oil

10+1 med en rebuy och en addon

 

Efter dessa måste jag jobba lite med lägenheten. River tapet, bredspacklar och målar. Mycket jobb, kanal 5 roomservice som inspirerat mig.

Ser mycket enklare ut på tv! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: higurian ($3,050 in chips)

Seat 2: Demonocidio ($1,350 in chips)

Seat 3: Grull123 ($1,360 in chips)

Seat 4: sytumo ($1,890 in chips)

Seat 5: Atroo ($1,470 in chips)

Seat 6: AarneT ($1,440 in chips)

Seat 7: AssasinAK ($1,380 in chips)

Seat 8: HERO ($1,470 in chips)

Seat 9: MarkoF1 ($1,440 in chips)

Seat 10: Adammy1 ($1,630 in chips)

ANTES/BLINDS

MarkoF1 posts blind ($10), Adammy1 posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

higurian folds, Demonocidio bets $80, Grull123 calls $80, sytumo folds, Atroo folds, AarneT folds, AssasinAK folds, HERO bets $350, MarkoF1 folds, Adammy1 folds, Demonocidio bets $600, Grull123 folds, HERO bets $1,120 and is all-in, Demonocidio calls $670 and is all-in.

FLOP [board cards: 10 of Clubs,5 of Hearts,5 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 10 of Clubs,5 of Hearts,5 of Spades,King of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 10 of Clubs,5 of Hearts,5 of Spades,King of Diamonds,2 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ King of Clubs,Ace of Hearts ]

Demonocidio shows [ Ace of Spades,Ace of Diamonds ]

HERO wins $120, Demonocidio wins $2,810.

SUMMARY

Dealer: HERO

Pot: $2,930

higurian, loses $0

Demonocidio, bets $1,350, collects $2,810, net $1,460

Grull123, loses $80

sytumo, loses $0

Atroo, loses $0

AarneT, loses $0

AssasinAK, loses $0

HERO, loses $1,350

MarkoF1, loses $10

Adammy1, loses $20

 

Minihöjningar är så jävla transparenta, 99% har han QQ+, ändå förmår jag mig inte att vika AK.

 

Någon som hade spelat annorlunda?

 

Edit:

 

Låg stadigt etta i 10r väldigt länge. Förlorade sedan 5 feta potter, jag var favorit i alla utom den sista.

 

Med 12bb limpar de in, jag ställer och de synar med K3s, A3os och så vidare. Spelfältet är så jävla svagt i dessa turneringar! Får jag bara dra lite bättre så kommer snart en klonk :-P

 

Resultat sen dagboken, -156$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asdijpafjp

20+2$ freezeout 20/146 - 18 betalda! Låg i toppen hela vägen efter pausen.. Tills jag försöker bluffa och tappar nästan halva stacken. Blir återhöjd och tvingas vika när jag betar på knappen två gånger. Fick 88 på bb och knappen höjde med AK, degen åkte in. :cry:

20+2$ freezeout 41/103

20+2$ sitngo 2/10 60$

20+2$ sitngo 1/10 100$

 

So far -84$

Nu ska jag jobba, sen blir det mat, vin och en sväng på krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej dagboken

 

Turneringarna har fortsatt att gå dåligt. Spelar lite sitngos för att hålla rullen uppe kring 1000$.. Det går bra.

 

Känner mig lite ensam här inne, hehe. Men det är väl rätt ointressant läsning nu ibörjan. Ska försöka klonka lite denna vecka så kanske någon orkar skriva något... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade två stycken 20+2 freezeout idag. Helt sjukt hur dessa löspassiva tomtar drar ut mig.... Åkte ut tidigt i den ena och bubblade den andra. Mitt psyke klarar nog inte att enbart spela MTT tror jag. Kommer grinda 20+2 sitngos ett tag nu.

 

Ska byta till en site med 8x bonus. Bestpoker supporten svarar inte när jag frågar om de har något sådant erbjudande.

 

1000$ lappen är nu nere på 780$. Målet är att nå 2000$ och sedan ge MTT en ny chans. Uppdaterar resultat dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...