heltok Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Så du tror alltså att Fi bluffar river 100% av gångerna som han bluffar turn? Bra koll. vill bara höra varför du anser att fi inte kan bluffa samma händer på river som han bluffar på turn... Citera
honest99 Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 vill bara höra varför du anser att fi inte kan bluffa samma händer på river som han bluffar på turn... Nu är jag nyfiken. Du får inte lämna tråden utan att säga B, ok? Citera
Kalleballe Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Utveckla gärna varför du inte håller med och hur du resonerar kring det. Blir lite mer givande för alla parter då. Jag antar att det var för att jag inte orkade riktigt. Bena upp fi's händer i typ följande: Värdebettshand 1: okey att betta 1 värde bett men inte två. Värdebettshand 2: Värd att betta 2 värdebett. Bluffhand 1: Enkel bluff Bluffhand 2: 2 barrels bluff Det finns ingenting som säger att kvoten bluff-värdebett ska vara mindre eller större på river, det är mer poraliserat till rena bluffar och starka värdebett. Nu finns det en del spelare som överanvänder 2 och 3 barrels bluffar. Innan jag synar ner med en bluffcatcher så har jag försökt identifiera honom som den typen av spelare. Mitt default-spel är att folda mina marginella händer för den andra pottbetten. Jag har ingen teori för det, mest är det grundat på erfarenhet. I handen ovan, 3 bet pre och A på brädan påverkar mitt beslut väldigt mycket. Aldrig att jag synar river. Turn kan vara korrekt syn om han stabbar ofta (tveksamt dock). Fi pottar båda betten, och det framgår inte om det är standard med så stora bett eller inte. Citera
KingCosmoKramer Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 vill bara höra varför du anser att fi inte kan bluffa samma händer på river som han bluffar på turn... antar att du skämtar Citera
heltok Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 antar att du skämtar nej jag är genuint intresserad av att höra conspiracys resonemang bakom det. vi spelar ju inte ett 0,1 spel där vi checkfoldar alphaN av våra bluffar för varje gata... reraise pre, check check torr flopp som träffar 3bet bättre än call3bet så är ju knappast handdistributionerna uniforma(fi:s hd är polariserad åt nuts, WAWB och luft, vår åt WAWB, backdoors, marginella händer med sdvärde, luft). drag på turn som missar river så är de ännu mindre uniforma. så övergången från att vika alphaN av våra bluffa till faktiska exemplet är enligt mig icketrivialt. har sett mer kontraintuiva saker än t ex att fi skulle kunna komma undan med att betta hela sin HD på river. vill gärna veta hur ni direkt kan se detta. jag tror att ni har rätt, men jag förstår inte hur ni så snabbt kan se det och bli så övertygade om det. Citera
KingCosmoKramer Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 vill bara höra varför du anser att fi inte kan bluffa samma händer på river som han bluffar på turn... antar att du skämtar Här förstod jag helt enkelt fel. Jag trodde du mena att random fi kommer betta river här med hela sin bluffrange. Men nu förstod jag att du mena att han kanske borde göra det.(?) Troligtvis är det inget större fel av fi att bluffa samma händer på turn som på river jag säger bara att 98,56% av alla fi's kommer inte göra det 100% av gångerna. Citera
heltok Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Troligtvis är det inget större fel av fi att bluffa samma händer på turn som på river jag säger bara att 98,56% av alla fi's kommer inte göra det 100% av gångerna. hehe, verkligheten är dock att 100% skjuter 98.56% av gångerna. tycker det är grymt vanligt att folk bluffar sina sämsta händer både på turn och river. "checkar jag har jag ingen vinstchans" eller bara för att slippa vissa upp den misslyckade turnbluffen. speciellt missade semibluffar älskar väldigt många att skjuta 2gator. Citera
KingCosmoKramer Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 hehe, verkligheten är dock att 100% skjuter 98.56% av gångerna. inte på svs där jag spelar Citera
honest99 Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Nemesis synar inte första bluffen med EV-minus. Då kan man inte balancera en till bluff mot den nu starkare rangen på precis samma sätt i alla fall... väl? Citera
*Adde* Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 bla bla bla jag har gjort drygt en dollar per hand denna månad :shock: :shock: Woohoo. GG WP. Ska vi starta en gratulationstråd? Citera
Recommended Posts