Gå till innehåll

Virus på FullTilt ?


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Ja det stämmer, jag tror det kan finnas något slags virus på FullTilt.

 

Här om veckan satt jag hos en polare och spela på min laptop och det poppa upp något från mitt virusprogram, jag tänkte skit samma och spela vidare. När jag sluta upptäckte jag att jag inte hade tillgång till mina olika webläsare. Men min Internetanslutning funka eftersom jag kunde logga in på FullTilt och spela. Jag la laptopen åt sidan och tänkte inte mycket mer på den.

 

En vecka senare efter att jag spelat på min stationära som vanligt så en morgon efter att jag spelat på FullTilt kvällen före fungerade inte mina webläsare där heller. Men FullTiltclienten fungerade.. mycket konstigt tänkte jag. Jag prövade massa andra program som också behöver tillgång till internetanslutning som te.x. Ladbrokes, Svenska Spel och även Warcraft 3 battle-net. Men inget av de funkade pga "ingen internetanslutning". Just nu sitter jag på min lite äldre stationära och skriver, här har jag inte varit inloggad på FullTilt och här funkar allt perfekt. Jag vet inte om jag ska bli glad eller bli rädd för att just bara FullTiltClienten funkar :shock:

 

Finns det någon som har samma problem eller haft som kan hjälpa mig ??

 

Ps. Jag har samma nätverk och inställningar på alla datorer. Jag har prövat med att slå av och på massa inställningar men ingen funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar starkt på att du fått virus från ftp.

Rannsaka ditt samvete och fundera istället på vilka sidor du varit inne på

som t.ex innehåller bokstäverna xxx el liknande :-)

Däremot kan vissa virusskydd gnälla på vissa pokersajter.

 

Ett tips är att virusscanna igenom datorn i felsäkert läge innan du

installerar om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att ladda ner uppdateringar till dom flesta virusprogram.

 

Sedan är det bara att installera dom från ett USB-minne.

 

I värsta fall är ditt antivirusprogram också smittad men då kan du ladda ner AVG eller annan gratis antivirusprogram + nyaste uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar starkt på att jag har fått det från någon xxx sida då jag inte varit inne på någon sådan sida på min laptop :-) , utan var endast inne på FullTilt då jag fick det.

 

Sunray: Tackar för idén , ska prova den genast och se vad som händer utav det hela. Glad jag inte fått det än på den gamla datorn.

 

Då jag inte är direkt grym på datorer vågar jag inte riktigt gå in i felsäkert läge och pilla på det, de gånger jag har gjort detta bakåt i tiden har det ändå aldrig hjälpt.

 

Och andra sidan så har det varit tal om att rensa datorerna på skräp, så det kanske är gud som ger mig 1 spark i röven :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med gratis-programmet och funkade som väntat inte, tror dagens trojaner kan ganska lätt undvika dom eftersom dom är ganska simpla i grunden jämfört med de lite bättre virusprogrammen.

 

Jag testade även systemåterställning och det funkade inte.

 

Men frågan är varför bara FullTilt funkar och inget annat program som behöver internet ? :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med gratis-programmet och funkade som väntat inte, tror dagens trojaner kan ganska lätt undvika dom eftersom dom är ganska simpla i grunden jämfört med de lite bättre virusprogrammen.

Jaså, har du nån som helst aning egentligen om hur virus och antivirusprogram funkar eller hittar du bara på?

Jag allt ihop beror på SBS och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så patetiskt att ens tänka tanken att det skulle finnas en trojan/ett virus i klienten på en av världens största pokersida.

 

troligen inte...om man verkligen är säker på att

a) man besöker FTP för att hämta klienten

b) den verkligen uppdateras från FTP

 

men kan man vara säker på de?

http://www.sitic.se/publikationer/namnvart/ny-verktygslada-utnyttjar-osakra-uppdateringsmetoder

http://www.sitic.se/publikationer/namnvart/viktigt-att-ratta-dns-servrar-som-fortfarande-ar-sarbara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Teh_MoUsE,

 

Jag känner inte till något problem med vår programvara, jag tänker inte spekulera heller. Vad jag rekommenderar är att du skickar iväg ett mail till tech supporten för att lista ut vad felet är. Givetvis skulle det kunna bero på en mängd saker, men om det finns något vi kan göra från vår sida så hjälper vi gärna till.

 

Beskriv gärna problemen så ingående du kan, samt inkludera all relevant information om din Dator.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

 

Jag har under några dagar haft problem med fulltilts klient den är jäklig seg och beter sig allmänt kasst, mina andra pokerklienter funger helt normalt. Jag fattar ingenting. Tycker bara att det är väldigt enerverande. jag har kollat om min dator är infekterad av något skumt men,,,,inte funnit något.

Det är bara på fulltilt som det känns som datorn lägger in handbromsen:shock: .:evil: Den har ju fungerat klockrent tidigare så jag hävdar att det är hos fulltilt som problemet ligger hos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Precis som det alltid kan vara så kan det vara någon typ av konflikt mellan olika program (brandvägg/anti-virus/proxy etc.).

 

Utan mer information än "handbromsad" så är det givetvis svårt att säga exakt vad det är som är fel, men som alltid så finns möjligheten att skicka en rad till supporten. Vår tech-support kommer att göra allt dom kan för att identifiera och lösa problemet åt dig.

 

Ha en trevlig helg!

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej Stolen,

 

Eftersom gränsen på den sidan är 10Mb filer och vår installationsfil är 20+ så ger sidan inte resultat för FullTiltSetup.exe.

 

Resultaten du ser är för föregående scan, vilket givetvis kan ge vilka resultat som helst.

 

Angående seghet i klienten så kan jag bara rekommendera att ni skickar in ett mail till supporten med era systemspecifikationer så kommer vi att se om vi kan hjälpa er att få en bättre spelupplevelse.

 

Jag vill också, återigen, garantera att vår programvara är virusfri.

 

Hoppas att detta var ungefär den informationen ni behövde.

 

Med vänlig hälsning,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...