Gå till innehåll

Otrevliga spelare - Vad gör man?


estling

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Personligen brukade jag vara välidigt otrevlig i chatten när jag blev utdragen gång på gång men nu för tiden försöker jag bara skriva wp. Det bästa av allt är att dom(åsnorna) skriver oftast ty eller liknade och tror på allvar att dom spelade ut mig eler ngt. Ganska kul.

 

Bästa tipset är att stänga av chatten eller att bara skriva yo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matfrid, 16/14 är inte att vara aktiv.

När dom är jättefiskar så är det JÄTTEsmart att spela 17/2....

 

 

Aaaah hade nog rätt när han sa att du var dålig.

 

Det blev lite konstigt här, för jag fick kalla fötter och tog bort inlägget. Ville inte hänga ut någon.

För sammanhanget lägger jag till en liten bit av chatten som citerades i originalinlägget:

nn: Matfrid 17/2 tycker du att du spelar bra

Matrid: nej det skall ned till 9/0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med flera av inläggen:

 

Ta bort pratbubbtlefunktionen om du inte gjort det.

 

Ta bort chatfunktionen.

 

Om du nu måste ha funktionen, svara ej på tilltalen. Chatfunktionen tar bort den trevliga biten t ex när man vill berömma ngn för bra spel el. liknande.

 

Chatfunktionen får ju ej ta fokus från bordet/borden, så om det stör ta bort helt istället och fokusera på liret totalt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thrashtalk :ola:

 

Träna på att thrashtalka! Om du inte kan låta bli att bli påverkad av deras snack så mutea!

 

He doesn't know the meaning of the word 'fear'... but then again he doesn't know

the meaning of most words.

 

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

 

I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.

 

Any connection between your reality and mine is purely coincidental.

 

I have plenty of talent and vision. I just don't give a damn.

 

I like you. You remind me of when I was young and stupid.

 

What am I? Flypaper for freaks?

 

I'm not being rude. You're just insignificant.

 

I wish I could buy you for what you're worth and sell you for what you think

you're worth.

 

I'm already visualizing the duct tape over your mouth.

 

Thank you. We are all refreshed and challenged by your unique point of view.

 

I will always cherish the initial misconceptions I had of you.

 

It's a thankless job, but you've got a lot of karma to burn.

 

You sound reasonable ~ time to up my medication.

 

I'll try being nicer if you'll try to be smarter.

 

I see you've set aside this special time to humiliate yourself in public.

 

It might look like I'm doing nothing, but at the cellular level I'm really quite

busy.

 

You are validating my inherent mistrust of strangers.

 

A sharp tongue does not mean that you have a sharp mind.

 

Are you always this stupid or are you making a special effort today?

 

Brains aren't everything, in fact in your case they're nothing.

 

Don't let your mind wander - it's far too little to be let out on its own.

 

He always finds himself lost in thought -it's an unfamiliar territory.

 

He doesn't know the meaning of the word 'fear'... but then again he doesn't know

the meaning of most words.

 

I don't know what makes you so dumb, but it really works!

 

I don't think you are a fool. But what's my opinion compared to that of

thousands of others?

 

I know you are nobody's fool, but maybe somebody will adopt you.

 

I would have liked to insult you, but the sad truth is that you wouldn't

understand me.

 

If what you don't know can't hurt you, you're practically invulnerable.

 

If you were twice as smart as you are now, you'd still be absolutely stupid.

 

I'm glad to see you're not letting your education get in the way of your

ignorance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh.. har jag sagt att du ska kalla folk för kukhuvven och fittor?

 

wtf?

 

Nej, men det är i princip samma sak som att förolämpa folk på samma sätt i chatten för att tjäna pengar på det.

 

Många beter sig så dåligt åt i chatten så man tycker synd om dom, men som tur är är det bara mutea folk så slipper man höra det så tycker fortfarande det är vad OP bör göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det är i princip samma sak som att förolämpa folk på samma sätt i chatten för att tjäna pengar på det.

 

Många beter sig så dåligt åt i chatten så man tycker synd om dom, men som tur är är det bara mutea folk så slipper man höra det så tycker fortfarande det är vad OP bör göra.

 

Att säga TY och typ säga "bra spelat" när nån bluffat bort hela stacken är iallafall i mina ögon inte samma sak som att gå runt på stan och säga kukhuvuden och fittor till folk.

 

Är det verkligen det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag, med tanke på att jag spelar väldigt löst, så vill jag inte göra folk upprörda, för då ska de jaga mig, syna ner mig, rerejsa mig tomt o massa annat djävulskap som kan försvåra spelet.

 

Om någon börjar kaxa sig i chatten och skriva att jag suger, att jag är en amatör, osv, så skriver jag bara TY.

 

Om jag drar ut någon så brukar jag inte skriva någonting i chatten alls. Om jag blir utdragen så skriver jag ingenting heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att säga TY och typ säga "bra spelat" när nån bluffat bort hela stacken är iallafall i mina ögon inte samma sak som att gå runt på stan och säga kukhuvuden och fittor till folk.

 

Är det verkligen det för dig?

 

Det är värre. Skulle inte bry mig ett piss om någon sa fitta eller kukhuvud till mig på stan(nu svarar jag åt honom) :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl upp till var och en hur man vill bete sig. Men skulle det öka min ptBB med 0.1 att sitta och förolämpa folk bete mig som en idiot i chatten skulle jag inte tycka det var värt det iaf.

 

Det är typ som att säga att du slänger vissa marginella händer eftersom dom bara höjer din ptbb litegrann?

 

Jag tycker man ska ta alla tillfällen man kan utnyttja för att få andra att göra misstag. Sen kanske det är svårt att räkna i ptbb och inte. Men ett inköp hit och dit är ganska viktigt t.ex i en downperiod.

 

Jag sa att jag skulle inte förolämpa folk och bete mig som en idiot i chatten om det ökade min ptBB ytterst marginellt (tex förolämpade dom som jag skrev tidigare). Du svarade att inte göra det var likvärdigt med att inte spela marginella händer eftersom dom bara höjer min ptBB lite. Då svarade jag att, nej, det är det verkligen inte eftersom vissa saker gör jag inte för pengar, och sa att jag lika lite skulle förolämpa folk när jag var ute på stan som jag skulle i chatten när jag spelar poker, med avsikten att tjäna lite pengar på det. Är det mer ok att bete sig som en idiot bara för att man kan gömma sig bakom sin skärm? Jag tycker iaf man ska bete sig på samma sätt på nätet som man skulle om man spelade med spelarna live, skulle vilja se den spelaren som säger "ty" till en en person han inte känner live efter att ha dragit ut i en stor pott.

 

Det verkar som du tycker det är ok att säga vissa saker för att tilta folk, men inte andra, värre. Fine. Jag försöker bara säga att för mig är det inte värt det att försöka tilta folk i chatten, och det är absolut inte att jämställa med spelteoretiska saker som att spela marginella händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chatten är ofta en tiltmätare. Använd det till din fördel.

 

Inse också att de flesta du spelar med är förmodligen ganska trevliga snubbar med ett stort pokerintresse och man skulle ha mycket kul att snacka om över en öl.

 

I skydd av nätets anonymitet, har folk inget filter på vad dom säger. Det är ingenting att bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en hel del tips och det blir nog så att jag använder mig av mute-funktionen om de går över gränsen.

 

Jag blir ganska lätt irriterad tror jag, antagligen är det så, vilket är synd då det verkligen påverkar mitt spelande.

 

MEN, som många av er skriver, man ska utnyttja andras negativa talesätt. Att slå tillbaka är inte så bra (för mig, för jag är en trevlig person.. med mörka sidor) men att kontra tror jag att jag ska ge mig in på.

 

Som regel har jag alltid inställningen att vara trevlig. Så jag bemöter andra vill jag bli bemött själv. Visserligen kan man ju flippa ibland, när man badbeatar eller den andre spelaren gör något riktigt jävla idiotiskt (minns att jag fick AQ i HU, höjer, han synar, AK6 på flopp, jag bettar, han går all in, snabb syn, han har 6-3 off och träffar en trea på river och slår ut mig på plats 8) då kanske jag flippade lite, men ja.. sånt är livet. ;p

 

 

Men mutea om jag känner att det går för långt, kontra om jag känner att jag har en bra kontring på G (intellektuella kontringar gärna, inte "din mamma"-nivå :b) och stänga av pratbubblorna för de är sjukt irriterande. Sen såklart, notera folket som beter sig illa.

 

 

Tack för alla svar! (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar otroligt dåligt när jag försöker "hämnas" på en otrevlig spelare. Istället sätter jag en note på honom: "fisk som förtjänas att hånas". Sen ibland stackar jag nån spelare och ser att han har en sån note på sig, då skriver jag "tack fisk" i chatten.

 

Senaste gången det hände var för bara några dagar sen när jag drog ut i den här handen. Det var väldigt tillfredsställande att se honom tilta i chatten efteråt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad handlar poker om då?

Är man bäst, så gör man nog rätt beslut oftare än han som är sämst.

:shock:

 

Poker handlar absolut om att göra rätt beslut, men är det rätt att sitta och skryta om vem som är bäst? Vad jag vet kan även den bästa göra fel beslut och se ut som världens nybörjare. Har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dock ganska underhållande, att på 0.5 1-2 nivån höra kommentarer som ex

Fisk, donk idiot hur f-n spelare du? osv.

För, låt oss inse, vi som sitter på den nivån är till 99.9% faktiskt idioter (åtminstonde poker sådana) donkar och framför allt fiskar.

Så kommentarer från en idiot till en annan är väl bara till att skita i?

Btw räknar in mig själv ibland idioterna, även om jag försöker hålla en trevlig ton i chatten. :mrgreen:

 

Desstå tråkigare är det ju att dessa kommetarer till viss del spridigt säg till PF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med flera av inläggen:

 

Ta bort pratbubbtlefunktionen om du inte gjort det.

 

Ta bort chatfunktionen.

 

Om du nu måste ha funktionen, svara ej på tilltalen. Chatfunktionen tar bort den trevliga biten t ex när man vill berömma ngn för bra spel el. liknande.

 

Chatfunktionen får ju ej ta fokus från bordet/borden, så om det stör ta bort helt istället och fokusera på liret totalt istället.

 

 

 

hur tar man bort chattfunktionen så det sparas och inte finns nästa gång man startar klienten/bord?

 

 

som det är nu när jag väljer "ingen chatt" i inställningarna så kommer den tillbaka nästa gång jag startar ett nyttbord/laddar om klienten.

 

 

är det ens möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur tar man bort chattfunktionen så det sparas och inte finns nästa gång man startar klienten/bord?

 

 

som det är nu när jag väljer "ingen chatt" i inställningarna så kommer den tillbaka nästa gång jag startar ett nyttbord/laddar om klienten.

 

 

är det ens möjligt?

 

En av svs buggar, inga inställningar man gör sparas. Idiotiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...