Gå till innehåll

Deep Stack Everest - hur blev det?


Matfrid

Recommended Posts

Från Everest nyhetsbrev:

"Som svar på våra spelares feedback så har alla våra turneringar nu ny mörkstruktur. Mörkarna kommer att ökas i långsammare takt vilket tillåter spelare att ta sig längre fram i turneringar.

 

Vi har gjort samma sak med ringspelen genom att skapa våra deep stack-bord. Om du vill spela vid något av dessa borden så måste du ta med dig marker värda minst 50x men max 300x värdet av den stora mörken. Deep stack-spel innebär att post-flopp strategin blir viktigare i varje hand."

 

Vad har ni sett för effekter av detta? Vilken slags spel har det blivit och hur utnyttjar man det? (själv har jag tagit en liten paus från pokern)

[ edit: och nu när jag börjar igen hittar jag då inte ett enda deep stack bord]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

:lol: :lol: :lol:

 

Deep stack-borden verkar inte vara någon stor hit direkt. Kollade just på NL100-borden och där finns totalt sju DS-bord (3 HU, 2 SH och 2 FR) med sammanlagt en spelare på ett av HU-borden. Samtidigt ser jag inte mindre än ett femtiotal normala bord som alla är välfyllda.

 

Sedan finns det tydligen också fixed limit-bord med deep stack........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Everest nyhetsbrev:

"Som svar på våra spelares feedback så har alla våra turneringar nu ny mörkstruktur. Mörkarna kommer att ökas i långsammare takt vilket tillåter spelare att ta sig längre fram i turneringar.

 

Vi har gjort samma sak med ringspelen genom att skapa våra deep stack-bord. Om du vill spela vid något av dessa borden så måste du ta med dig marker värda minst 50x men max 300x värdet av den stora mörken. Deep stack-spel innebär att post-flopp strategin blir viktigare i varje hand."

 

Vad har ni sett för effekter av detta? Vilken slags spel har det blivit och hur utnyttjar man det? (själv har jag tagit en liten paus från pokern)

[ edit: och nu när jag börjar igen hittar jag då inte ett enda deep stack bord]

 

Någon som märkt av detta? E väl fortfarande 10 minutersperioder på de vanliga o 15 på $100+ turrarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...