Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har bara spelat ca:30 händer vid bordet. Handen innan gör FI ett mysko spel genom att limpa UTG med q-4suit jag höjer 6*bb med A8 från knapp bara för att han känns svag. Får syn och han bettar sitt drag på turn när A kmr så synar, och båda checkar ner river. Han kan va lite semi tilt efter det.

Handen som följer borde jag kanske slåom flopp, men FI kan sitta på vad som helst så känns onödigt att bygga pott.

PokerStars Spel #19*******7: Holdem No limit ($0.50/$1.00) - 2008/08/14 - 07:24:19 (ET)

Bord 'Aquila II' 6-max Plats #5 har knappen

Plats 1: HERO ($115.90 i marker)

Plats 2: klassic999 ($45.70 i marker)

Plats 3: mar3m ($24.75 i marker)

Plats 4: iaperle ($49.90 i marker)

Plats 5: Mt_Martee ($99.80 i marker)

Plats 6: DoN Rikash ($23.35 i marker)

DoN Rikash: lägger lilla mörken $0.50

f0rtress: lägger stora mörken $1

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [5s 6s]

klassic999: lägger sig

mar3m: lägger sig

iaperle: lägger sig

Mt_Martee: höjer $3 till $4

DoN Rikash: lägger sig

HERO: synar $3

*** FLOPP *** [3h Ks 7s]

HERO: passar

Mt_Martee: satsar $5

HERO: synar $5

*** TURN *** [3h Ks 7s] [6c]

Mt_Martee: passar

*** RIVER *** [3h Ks 7s 6c] [2h]

Mt_Martee: satsar $10

HERO: ?

Fi check på turn och beten som följer på rivern känns som bluff. 2an kan kanppast ha hjälpt han. Många dåliga spelare bluffar just sähär också, bet check bet, efter att Jag i det här fallet har visat svaghet.

Inte så märkvärdig pott men känndes som ett spel som man kommer i rätt ofta..

Postad
Har bara spelat ca:30 händer vid bordet. Handen innan gör FI ett mysko spel genom att limpa UTG med q-4suit jag höjer 6*bb med A8 från knapp bara för att han känns svag. Får syn och han bettar sitt drag på turn när A kmr så synar, och båda checkar ner river. Han kan va lite semi tilt efter det.

Handen som följer borde jag kanske slåom flopp, men FI kan sitta på vad som helst så känns onödigt att bygga pott.

PokerStars Spel #19*******7: Holdem No limit ($0.50/$1.00) - 2008/08/14 - 07:24:19 (ET)

Bord 'Aquila II' 6-max Plats #5 har knappen

Plats 1: HERO ($115.90 i marker)

Plats 2: klassic999 ($45.70 i marker)

Plats 3: mar3m ($24.75 i marker)

Plats 4: iaperle ($49.90 i marker)

Plats 5: Mt_Martee ($99.80 i marker)

Plats 6: DoN Rikash ($23.35 i marker)

DoN Rikash: lägger lilla mörken $0.50

f0rtress: lägger stora mörken $1

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [5s 6s]

klassic999: lägger sig

mar3m: lägger sig

iaperle: lägger sig

Mt_Martee: höjer $3 till $4

DoN Rikash: lägger sig

HERO: synar $3

*** FLOPP *** [3h Ks 7s]

Mt_Martee: satsar $5

HERO: synar $5

*** TURN *** [3h Ks 7s] [6c]

Mt_Martee: passar

*** RIVER *** [3h Ks 7s 6c] [2h]

Mt_Martee: satsar $10

HERO: ?

Fi check på turn och beten som följer på rivern känns som bluff. 2an kan kanppast ha hjälpt han. Många dåliga spelare bluffar just sähär också, bet check bet, efter att Jag i det här fallet har visat svaghet.

Inte så märkvärdig pott men känndes som ett spel som man kommer i rätt ofta..

Det enda som har hänt i handen är ju att det avfyrats en CB på floppen från FI, och det säger ju inte så mycket. Jag tycker att du spelar handen dåligt, alldeles för passivt. Floppen ger dig 9 outs till färg, 3 outs till stege = 12 outs och du väljer att check/syna som är det absolut sämsta alternativet. Sätt lite press på FI genom att betta ut flopp alternativt chech/raisa floppen.

Som spelat vetta fan vad du ska göra på river.

Postad

Enkel C/R på floppen. Slår du om mer blir poker mycket enklare att spela eftersom du har mer underlag att gå på. Du gör den här handen lika svårspelad som det är att springa rakt när man är blind, visst det går men det e fan så mycket svårare.

Om jag var han så hade jag värdebettat alla pockets över 8 på riv, förmodligen även 7or kanske 6or, du visar ju noll styrka. Som fi hade jag satt dig på jättetom som du spelar eller ett lågt par som du vill ha till billig showdown, så förmodligen finns det flera bluffar i hans HD på river. Som spelat är det väldigt svårt att sätta fi på en hand eftersom du gör noll efford till att snäva ner hans HD och försöka få reda på vad han har. Varför inte bara sätta en stor fet silvrig eltejpbit över hela skärmen och sen checksyna hela vägen ner?

Postad

Ja jag borde c/r flopp, men som spelat måste jag checka turn och river för att dels hålla potten nere och sen får jag ju bara betalt av en bluff på rivern så kan egentligen bara check syna den om rivern är ofarlig.

Dock så är handen dåligt spelad. Med resultat i hand så skulle jag inte få betalt av han på ngt annat sett, men det är såklart fel att spela på att FI är tom jämt.

Tack för kommentarerna

Postad
Enkel C/R på floppen. Slår du om mer blir poker mycket enklare att spela eftersom du har mer underlag att gå på. Du gör den här handen lika svårspelad som det är att springa rakt när man är blind, visst det går men det e fan så mycket svårare.

Om jag var han så hade jag värdebettat alla pockets över 8 på riv, förmodligen även 7or kanske 6or, du visar ju noll styrka. Som fi hade jag satt dig på jättetom som du spelar eller ett lågt par som du vill ha till billig showdown, så förmodligen finns det flera bluffar i hans HD på river. Som spelat är det väldigt svårt att sätta fi på en hand eftersom du gör noll efford till att snäva ner hans HD och försöka få reda på vad han har. Varför inte bara sätta en stor fet silvrig eltejpbit över hela skärmen och sen checksyna hela vägen ner?

Learning by humiliation. Det bästa sättet att lära sig! Håller dock med.