f0rtress Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 Undrar om ngn har en eller flera bra böcker om stötpoker att rekommendera? Helst böcker som är bra för nybörjare. Citera
mikj Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 menar du vanliga stud eller high/low? Citera
Weedobooty Postad 14 Augusti , 2008 Rapport Postad 14 Augusti , 2008 Det finns en bra bok av en snubbe som jag tror heter Roy West. Citera
JBlixt Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Hej, Satt och letade i 7 card trådarna. Har du redan koll på vanlig pokerteori så kan du gå direkt på super system böckerna. De är riktigt bra (behandlar lite olika spel). Och när du har koll på de grunderna så kör du slanskys bok om 7 card för avancerade spelare. När jag läste den senare satte det faktiskt lite griller i huvudet på mig och det försämrade först mitt spel. Gick då tillbaka och läste om SS (baldwins avsnitt) och sen läste jag på i slanskys bok igen. Då fick jag ihop totalen bättre. Ideerna från http://www.pokerrake.se/index.php?option=com_content&task=view&id=61&Itemid=92 Citera
Slaskpelle Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Ja, Sklansky, Malmuth, Zee's bok "Seven Card Stud for Advanced players" är den bästa boken om stötpoker (fortfarande!). Lägg som tidigare sagt, till Super System och Zee's Hi-Lo bok så har du en bra grund att stå på. Sklansky, Malmuth, Zee's bok är för övrigt en av de bästa pokerböcker jag läst, och gav mig enormt mycket. Citera
Recommended Posts