Gå till innehåll

Sno blinds och potter i small stacks Hold'em?


TRD

Recommended Posts

Funderingar över utövare som satt i system att sno potten direkt efter flopp.

 

Tänkbart scenarie är du sitter i sen position och det är 2-3 personer som "callar" blinden. Du raisar och får med dig 1-2 personer. Troligt scenarie är att F checkar. Du raisar och inte allt för sällan lägger sig samtliga motståndare.

 

Fungerar ganska ofta - men på lägre nivåer finns det många desperata tomtar som kan tänkas hänga på när du bluffar dig fram till en ev. pottstöld.

 

Det känns som många satt detta i system då dom omöjligt kan ha AA - KK - eller AK på blinden så ofta.

 

Tankar och funderingar mottages gärna ang. detta

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns absolut en del som satt det i system att raisa hårt när folk bara limpat in, för att sno (som du säger, så ofta kan de inte ha bra händer, dessutom bara när det är limpare). Jag gör det extremt sällan, verkligen extremt, en gång i veckan kanske.

 

Tror inte att det är något som man bör sätta i system, jag har vid flera tillfällen tagit stackarna från dem genom att limpa med AA/KK mot dem, ett väldigt enkelt sätt att avväpna dem. På låga limits måste du ju ofta raisa så mycket (i relation till blindsen) för att få limpare att folda preflop, så du måste lyckas så ofta för att det ska vara lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk verkar besatta av att det bara ar AA, KK, som man kan raisa med preflop.

 

Shit, kanns det bra rasiar jag med JT off suit och sen beror ju pa hur floppen ar om man skall fortsatta.

 

Aggressivitet ar nyckeln till framgang. Att sitta o vanta pa AA o KK ar meningslost. Dessutom sa ar det ju inte kul for dig nar din AA blir utdragen av JT ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Errr... var väl inte riktigt det vi diskuterade. Vad man höjer med beror väl inte bara på händer, utan position osv, men fenomenet med folk som väldigt ofta överbettar potten preflop mot limpare handlade väl mer om att man drar slutsatsen att de "snor" i och med att de gör det så ofta.

 

Själv raisar jag med:

AK-AT

77-AA

Och (väldigt sällan) med suited connectors ner till 98. Naturligtvis beroende på position (raisar t.ex bara med AT i sen pos i en oöppnad pot eller kanske mot passiva limpers). Händer som jag skulle raisa "ärligt" med i de situationer vi diskuterar är väl AA-JJ och AK-AQs, så jäkla ofta ser jag (tyvärr!) inte de händerna :)

 

Nu blev det ju lite off topic :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte så många Väntar på AA men när man väl får det så är det statistiskt rätt att raisa blind.

 

(

Jag gick all in på JTo på en turnering av ren (jag vill lägga mig nu) principen. Slog AK AQs och fick bittert spela vidare ;-)

)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, det som diskuterades var val folk som ar aggressiva och representerar bra hander.

 

Ett scenario

 

Du har AQ i sen position, 3 limpare innan dig. Du hojer stort for att fa det HU, men 2 callar

 

flopp 479

 

vad gor du?

 

beror ju pa hur motstandet ar, men 7 gr av 10 sa hojer jag pott har. Far jag en svag syn sa finns risken att jag staller in oavsett vad nar turn kommer. Syna den med din 9, eller 7. Aven om du har top par sa har du en svar syn eftersom det finns manga hander som kan ha dig dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och just det, basta radet jag har mot spelare som mig (usch, hatar att ge ivag hemligheter om hur man kan sla mig) ar att nar du har en jatteaggressiv kille vid ditt bord, mkt checkraise nar du har bra hander.

 

Ge honom inte for mkt information. typ, calla med AA nar du vet att du har han efter dig. Han bettar preflop, calla bara, vanta till flop, Check raisa dar. Det ar nervost, och han kanske fangar, men enligt mig sa bryter du ner hans aggressivitet genomatt spela sa har, och nasta gang sa kanske han tanker om innan han raisar en call fran din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...