Gå till innehåll

NL100-AQ åker på c/r.

Recommended Posts

Hade inga händer på FI när handen utspelade sig, men han verkade hyffsat tight aggro senare.

På turn är jag rätt säker på att få en fold av FI då man oftast får det i sådana lägen, men åker på en realativt stor c/r. Vad c/r man med i det läget med den brädan? Känns som mitt svaga bet lockar FI att köra ut mig med tex en KK?

$100 USD NL Texas Holdem - Monday, August 11, 12:15:16 ET 2008

Table Speed #1417680 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: REALLUCKB0X ( $114.60 USD )

Seat 2: Snaazeh ( $43.10 USD )

Seat 3: MulletMandiz ( $68.35 USD )

Seat 4: kekeke_ ( $106.35 USD )

Seat 6: WMikalauskas ( $86.96 USD )

Seat 5: Hero ( $101 USD )

WMikalauskas posts small blind [$0.50 USD].

REALLUCKB0X posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Qh::Ad: ]

Snaazeh folds

kekeke_ raises [$4 USD]

Hero calls [$4 USD]

WMikalauskas folds

REALLUCKB0X folds

** Dealing Flop ** [ :As:, :6d:, :Ts: ]

kekeke_ bets [$7.50 USD]

Hero calls [$7.50 USD]

** Dealing Turn ** [ :9d: ]

kekeke_ checks

Hero bets [$12 USD]

kekeke_ raises [$40 USD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första tycker jag att du skall höja pre. Känns lite vekt att bara syna med AQ. Nu kan han ha allt från KK till 66 osv.

På turn är jag rätt säker på att få en fold av FI då man oftast får det i sådana lägen, men åker på en realativt stor c/r

Varför inte checka bakom i så fall?

Som spelad:

Du har onekligen försatt dig i ett rätt svårt läge. Frågan är vilken typ av read han har på dig. Rätt farlig bluff att testa om man inte vet att fi kan lägga ett A. Vilken typ av image har du normalt? Har han sett dig betfolda i dessa lägen tidigare?

Länk till kommentar

Höj pre så kan du spela om stacken vid träff. Det är för mycket neg implied för dig när du synar pre utan read och därmed svårare att besluta vad du gör. Själv så foldar jag iprincip aldrig i det läget du är i men här och just för dig är det säkert rätt.

Länk till kommentar

Höj pre så kan du spela om stacken vid träff. Det är för mycket neg implied för dig när du synar pre utan read och därmed svårare att besluta vad du gör. Själv så foldar jag iprincip aldrig i det läget du är i men här och just för dig är det säkert rätt.

Man kan syna pre för att spela smallball.

Länk till kommentar

känns som att han bluffar där med så stort bet typ, möjligtvis något fint drag (mot den lilla betten i en liten pot för att sedan stacka av på turn är ju verkligen inge kul, blir i stort sett bara bluff av det)... aldrig... enda anledningen att köra vidare blir ju om du tror att han tror du floatar mycket och stackar av light och kör linjen med svagare ess typ. Inte särskilt mycket investerat och måste ha bäst hand här ganska ofta vilket knappast är fallet för det mesta...

Länk till kommentar