TotalFarsa Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Lite kortfattat så dök den stationära datorn igårkväll. Rätt var det var så stängdes den bara av på ett ögonblick och tokvägrar starta igen. Dock lyser den lilla lampan på nätverkskortet som indikerar att en tcp/ip-kabel är ansluten. Tankar och ideér? Kan det bara vara och byta nätenheten? Hoppas hårddisken har klarat sig för sambon har lite jobb på den som vore trist om det gick förlorat. Får förhoppningsvis en ny burk på måndag men det vore nice att få igång den i helgen. Citera
Cyntax Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Lugn, att plocka ut hårddisken och flytta den till en annan är en baggis. Som att bygga lego! Citera
TotalFarsa Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Lugn, att plocka ut hårddisken och flytta den till en annan är en baggis. Som att bygga lego! Min farsa limmade ihop allt mitt lego Citera
Juggler Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Nätenheten borde ju inte vara död om den ger ström till dioden. Ta ur nätsladden i fem minuter och testa sen igen. Citera
DevilVoice Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Hmm... passar lite försynt på att fråga om min burk i samma tråd tror jag. Efter att den fått ett par smällar på sidan (till) för ett par kvällar sen frös den. Fick ta och stänga av via strömbrytaren på baksidan. Efter lite fipplande så fick jag till slut igång den iaf. Dock nu är det nästan som förgjort. Hela tiden när jag slår igång burken, oavsett om jag bara använder vanliga power on eller inte, så dyker skärmen direkt ner i power saving mode. Tar jag ur skärmkabeln ur burken så går den ur det och tycker jag ska check signal cable. Dock när jag sätter i den igen så går den direkt tillbaka till power saving mode. Detta händer däremot inte när jag kör skärmen till gamla burken som jag kör på just nu. Dock är den så sjukt seg och sliten så man blir tiltad bara av att slå igång den. Ngn tanke om vad som kan orsaka detta främst? *oteknisk som Wimbledons fd ytterbackar* Citera
Haslo Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Postad 9 Augusti , 2008 kan det inte vara moderkortet som kortslutits? Min kusins dator dog bara förrut och då va det moderkortet som gått. Citera
TotalFarsa Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Äsch, plockar med datorn till sambons jobb på måndag så får deras hightech-kille ta sig en titt på den. Citera
Crappy Postad 9 Augusti , 2008 Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Fläktar? Nätagg fläkt? cpufläkt? Dioder på moderkortet? Citera
SouthEast Postad 10 Augusti , 2008 Rapport Postad 10 Augusti , 2008 Är ju hyggligt vanligt att fläktarna inte orkar med under sommaren. Citera
Recommended Posts