Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skulle tycka det skulle vara kul att höra vad ni har för egna tankar och taktik inför ert heads up spel.

Jag spelar själv på de låga nivår, för det mesta $5 No-limit Turbo. Min taktik är mest att först och främst att ta reda på så mkt information från min motspelare först och främst när blindsen ligger på första och andra nivån. Inget vinnande spel mest tar reda på hur han bettar hur han agerar när han har en stark han och så vidare och sedan anpassar mitt spel efter hur han spelar. Är det en aggresiv spelare så spelar jag tight och låter han beta. Möter jag en tight spelare så tar jag insiativet.

Berätta hur ni spelar och vill veta om mitt spel är vettigt.

Postad

Jag har aldrig spelat på $5 nivån, men grindar dagligen $100-200 turbos och kan väl mest slänga ur mig några generella tankar.

-Spela aggressivt från knappen. Höj de flesta händer 2-3BB, men strama upp rangen mot de värsta lagtardsen som synar allt och donkar floppar etc.

-Spela tight i BB. Syna med händer som ger lättbedömda floppar och undvik att syna med svaga kungar och damer tex.

-Om du tror dig ha en edge generellt så bör du inte avvakta första blindsnivåerna, eftersom du vill kunna vinna stora potter när du har svängrum att spela postflop. Och även om många har dålig koll på endgamet så minskar nog de flestas edge där.

-Ta notes på spelare, kan vara guld värt. Tex kan vissa va loose cannons som gärna skjuter tre gator helt tomma. Då förlorar du värde när du själv slår om flop eller turn med en hand som känns som en säker vinnare.

-Ha koll på push/fold-spelet, var inte rädd att vara löjligt aggressiv, det är ett mycket större misstag att va för tight. Kan vara bra att ha en equlibrium chart tillhands så man inte går bort sig.