RaisDown Postad 7 Augusti , 2008 Rapport Postad 7 Augusti , 2008 hej, stör mig lite på begreppet 3-bet som används en hel del i olika forum inlägg. Ursprungligen så kommer "3-bet" väl från FL och skulle definitionsmässigt vara: 1. Hero raisar 2. FI re-raisar 3. Hero re-re-raisar och 3-betar därmed. I många inlägg så pratar man 3-bet när det gäller NL och man kallar 3-bet 1. Hero raisar 2. Fi re-rasar och 3-betar därmed. Har jag missförstått något när jag läser i inläggen eller? Vad tycker ni definitionen för 3 bet är när det gäller NL? Citera
Smitaren_ Postad 7 Augusti , 2008 Rapport Postad 7 Augusti , 2008 Preflop raknas big blind som forsta beten. Preflop: Blind (1bet) Raise (2bet) Reraise (3bet) Postflop: Bet (1bet) Raise (2bet) Reraise (3bet) Samma i bade FL och NL. Citera
RaisDown Postad 7 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2008 Preflop raknas big blind som forsta beten. Preflop: Blind (1bet) Raise (2bet) Reraise (3bet) Postflop: Bet (1bet) Raise (2bet) Reraise (3bet) Samma i bade FL och NL. ahaaa...Tack! Citera
Recommended Posts